Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyyjille ja -haastattelijoille kannattaa sanoa ihan suoraan EI

Vierailija
13.05.2024 |

Jos venkoilee tai vetoaa sen hetken kiireeseen, tai lyö luurin korvaan, numero jää pyörimään uudelleen tavoiteltavien listalle.

Suora EI lopettaa soitot.

Vinkki puhelinmyyjältä :)

Kommentit (116)

Vierailija
41/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En juuri koskaan pidä siviilikännykässäni ääniä päällä, enkä yleensä vastaa tuntemattomiin numeroihin, mutta jos sattuisin niin tekemään, niin kyllä uteliaisuuttani haluaisin kuulla, mistä puhelinmyyntisoitossa on kyse. Minulla on salainen numero, joka on hyvin harvan ihmisen ja instanssin hallussa, joten siihen ei soiteta edes joka viikko. 

Vierailija
42/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuu puhelu heti kun sanon aina ettei minulle sovi puhelun nauhoittaminen.

Kun myyjä ilmoittaa aluksi että puhelu naunoitetaan, niin ilmoitat ettei nauhoittaminen käy. Ne sanoo heti et ok, kiiyos hei. 

Huvittavaa, kun tuo pitää papatttaa nykyisin kaikille asiakkaille. Eihän puheluiden nauhoittaminen ole mikään uusia asia. Aina ne on nauhalle menneet, vaikka sitä ei ole asiakkaalle erikseen kerrottu. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ymmärsin. Siksi juuri korjasin harhaluulosi, että se olisi pelkästään puhelinmyynti, joka perustuu totuuden muunteluun. Ei ole. 

Sellaista harhaluuloa minulla ei tietenkään ole, ja tuskin kellään. Tässä keskustelussa oli kyse siitä, onko mahdollista saada selville mistä firmasta myyjä soittaa, ei siitä, onko markkinointi harhaanjohtavaa vai ei. Tietenkin se on. Annetaanpa jo olla tästä aiheesta.

No miten sä sen aiot saada selville, kun myyjät eivät sitä sinulle kerro vaan sanovat toimeksiantajan nimen, jos kysyt, mistä soittavat :D

Vierailija
44/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli osaat muuta kieltä kuin suomi ja englantia niin he lopettavat puhelun siihen. Kukaa ei ole vielä pystynyt myymään nimulle mitään ranskaksi

Vierailija
45/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli osaat muuta kieltä kuin suomi ja englantia niin he lopettavat puhelun siihen. Kukaa ei ole vielä pystynyt myymään nimulle mitään ranskaksi

Miksi pitäisi kikkailla, kun voi ihan suomen kielellä sanoa "ei kiitos" ja painaa sen jälkeen punaista luuria? 

Vierailija
46/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkun sovelluksen olen asentanut. Se estää epäiltävät numerot edes hälyttämästä. Ne näkyy kyllä tulleissa. Hyvin on toiminut.

Vierailija
47/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nauttisin suuresti, jos osuisit linjoilleni. Osaan sujuvasti ranskaa. Mutta osaatko sinä? :D

Vierailija
48/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ihan oikeitakin haastattelijoita, ei niille pidä sanoa ei. Eri on myyjät jotka haastattelun varjolla myyvät.

Vierailija
49/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miljoona soittoa en ole kertaakaan vastannut,jos asiaa niin viesti piste.

Vierailija
50/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En juuri koskaan pidä siviilikännykässäni ääniä päällä, enkä yleensä vastaa tuntemattomiin numeroihin, mutta jos sattuisin niin tekemään, niin kyllä uteliaisuuttani haluaisin kuulla, mistä puhelinmyyntisoitossa on kyse. Minulla on salainen numero, joka on hyvin harvan ihmisen ja instanssin hallussa, joten siihen ei soiteta edes joka viikko. 

Siviilikännykässä? Oletko vankeudessa? 

Vierailija
51/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan sen kännykän laskea vaikka pöydälle ja lähteä vaikka ulos. Kyllä se puhelinmyyjä jossain vaiheessa lopettaa.

Vierailija
52/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan sen kännykän laskea vaikka pöydälle ja lähteä vaikka ulos. Kyllä se puhelinmyyjä jossain vaiheessa lopettaa.

Voi toki. Tuossa vaan ei ole edes sinun kannaltasi mitään järkeä. Helpommalla pääset, kun painat punaista luuria. Yllättävän vaikeaa monille niinkin yksinkerainen asia. 

Vierailija
53/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sehän nykyään menee näin... Oli mikä myyjä tahansa, oletko ko. henkilö ja sen jälkeen tulee se koko myyntipuhe ritirimpsuna. Ystävällisenä asiakkaana kuuntelen setin loppuun ja sanon "kiitos ei" , toki kaikki myyjät eivät tätä tajua, joten välillä on vaan ns. lyötävä luuri korvaan.

Pyydän toki anteeksi käytöstäni, koska ymmärrän että hekin tekevät työtänsä. Toki asiakkaan sanaa kannattaa kuunnella. Ei tule mieliharmia ja ehkä jälkipuinteja jatkossa.

Itse olen jopa niin ystävällinen asiakas, että en pane myyjää kertomaan koko spiikkiään, vaan sanon taikasanat heti kun hän esittelee itsensä myyjäksi. "Ei, kiitos, en osta. Moi."

Kiitos siitä. Arvostamme suuresti ihmisiä, jotka osaavat heti sanoa "ei" ja katkaista puhelun sen jälkeen. Pääsemme näin nopeammi

Joissan firmoissa puhelinmyyjä saa provikkaa puhelun keston mukaan, vaikka kauppoja ei synnykään.

Vierailija
54/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan puhelun pitoon. Kyllä se sieltä joskus luovuttaa.

Vierailija
55/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen vuosia sitten tehnyt tuon Robinson kiellon, joka nykyään siis telemarkkinointikielto (entinen Robison-rekisteri).

Ei soittele myyntimiehet. Lisäksi Digi- ja väestötiedoissa tietojen luovutuskielto, niin kukaan ei tee bisnestä minun yhteystiedoillani.

Kummastuttaa, että jos jotain myyntisoitot häiritsevät miksi niistä kärsii, kun estoihin on ollut keinot jo kolmisenkymmentä vuotta.

Vierailija
56/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sehän nykyään menee näin... Oli mikä myyjä tahansa, oletko ko. henkilö ja sen jälkeen tulee se koko myyntipuhe ritirimpsuna. Ystävällisenä asiakkaana kuuntelen setin loppuun ja sanon "kiitos ei" , toki kaikki myyjät eivät tätä tajua, joten välillä on vaan ns. lyötävä luuri korvaan.

Pyydän toki anteeksi käytöstäni, koska ymmärrän että hekin tekevät työtänsä. Toki asiakkaan sanaa kannattaa kuunnella. Ei tule mieliharmia ja ehkä jälkipuinteja jatkossa.

Itse olen jopa niin ystävällinen asiakas, että en pane myyjää kertomaan koko spiikkiään, vaan sanon taikasanat heti kun hän esittelee itsensä myyjäksi. "Ei, kiitos, en osta. Moi."

Kiitos siitä. Arvostamme suuresti ihmisiä, jotka osaavat heti sanoa "ei" ja katka

Eihän tuossa ole mitään järkeä. Jos minä saisin provikkaa puhelun kestosta, ottaisin soitettavaksi ET-lehden ja kuuntelisin sujuvasti vaikka puoli päivää kun mummot selittävät lapsenlapsistaan, sairauksistaan jne. jne. Olisi helkkarin paljon helpompaa rahaa kuin se, että yrittäisi saada ne puheliaat mummot ostamaan jotain :D

Vierailija
57/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joissan firmoissa puhelinmyyjä saa provikkaa puhelun keston mukaan, vaikka kauppoja ei synnykään.

En oikein usko tuohon. Firma tekisi aika railakkaat tappiot, kun myyjät myymisen sijaan juttelisivat asiakkaiden kanssa mukavia ja lopuksi nopsaan ehkä kysyisivät, laitetaanko tuote tulemaan. Aspahommissa olen kuullut aikaprovikasta (tosin siellä provikkaa sai sitä enemmän, mitä nopeammin sai asian hoidettua). Myyntihommissa kuulostaa varsin hullulta ajatukselta, että mahdollisimman monen kaupan sijaan pyrittäisiin mahdollisimman pitkiin puheluihin. 

Vierailija
58/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpoin tapa on olla vastaamatta ja laittaa numero estoon.

Jos kuitenkin vastaat ja kuuntelet myyjän löpinät, pätee "kolmen ei:n sääntö". Kun olet sanonut 3 kertaa "ei" puhelun aikana, myyjä ymmärtää (toivottavasti) luovuttaa.

Tytär oli juuri vähän aikaa sitten hetken puhelinmyyjänä mutta lopetti ja etsi uuden työn, kun oli niin karmeaa ja epäeettistä. Heille ainakin neuvottiin näin; eli kolme kertaa ei niin sitten vasta "saa luovuttaa"

Vierailija
59/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kuka soittaa myös saa lopettaa puhelun ensimmäisenä. 

Kysyvät onko puhelimessa "Niina". En kerro, koska olen jo kertaalleen puhelimeen vastatessa nimeni sanonut. Jos soitat niin kuuntele.

Sama pätee, että sanon "ei" vain kerran. Olen kuitenkin jo puhelun alussa kertonut etten tilaa mitään. En ala toistamaan itseäni. 

Vierailija
60/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuka soittaa myös saa lopettaa puhelun ensimmäisenä. 

Kysyvät onko puhelimessa "Niina". En kerro, koska olen jo kertaalleen puhelimeen vastatessa nimeni sanonut. Jos soitat niin kuuntele.

Sama pätee, että sanon "ei" vain kerran. Olen kuitenkin jo puhelun alussa kertonut etten tilaa mitään. En ala toistamaan itseäni. 

Aina sitä nimeä ei ihan oikeasti kuule. Mutta kyllä minulle tuntipalkkaisena myyjänä sopii oikein hyvin, että sinä pidät linjaa auki koko 6 tuntisen vuoroni ja minä toistan sinulle samaa myyntipuhetta uudestaa ja uudestaan. Saa sitä palkkansa silläkin tavalla. Minä en tule tuollaisessa tilanteessa lopettamaan puhelua ennen kuin työvuoroni päättyy. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kolme