Puhelinmyyjille ja -haastattelijoille kannattaa sanoa ihan suoraan EI
Jos venkoilee tai vetoaa sen hetken kiireeseen, tai lyö luurin korvaan, numero jää pyörimään uudelleen tavoiteltavien listalle.
Suora EI lopettaa soitot.
Vinkki puhelinmyyjältä :)
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se kuka soittaa myös saa lopettaa puhelun ensimmäisenä.
Kysyvät onko puhelimessa "Niina". En kerro, koska olen jo kertaalleen puhelimeen vastatessa nimeni sanonut. Jos soitat niin kuuntele.
Sama pätee, että sanon "ei" vain kerran. Olen kuitenkin jo puhelun alussa kertonut etten tilaa mitään. En ala toistamaan itseäni.
Aina sitä nimeä ei ihan oikeasti kuule. Mutta kyllä minulle tuntipalkkaisena myyjänä sopii oikein hyvin, että sinä pidät linjaa auki koko 6 tuntisen vuoroni ja minä toistan sinulle samaa myyntipuhetta uudestaa ja uudestaan. Saa sitä palkkansa silläkin tavalla. Minä en tule tuollaisessa tilanteessa lopettamaan puhelua ennen kuin työvuoroni päättyy.
No mikäs siinä. Voidaan me päivä niinkin viettää.
Katkaisen puhelun. Se riittää. Kyllä se siitä ajan kanssa sitten rauhoittuu.
hesarin kauppaajat olivat sitekimpiä. Jaksoivat soitella 6 v tilauksen lopettamisesta.
Missä lafkassa saa palkkaa puhelun keston mukaan?? Menen sinne saman tein ja soitan itselleni joka päivä 8 tunnin puhelun!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kysyvät onko puhelimessa "Niina". En kerro, koska olen jo kertaalleen puhelimeen vastatessa nimeni sanonut. Jos soitat niin kuuntele.
Sama pätee, että sanon "ei" vain kerran. Olen kuitenkin jo puhelun alussa kertonut etten tilaa mitään. En ala toistamaan itseäni.
Aina sitä nimeä ei ihan oikeasti kuule. Mutta kyllä minulle tuntipalkkaisena myyjänä sopii oikein hyvin, että sinä pidät linjaa auki koko 6 tuntisen vuoroni ja minä toistan sinulle samaa myyntipuhetta uudestaa ja uudestaan. Saa sitä palkkansa silläkin tavalla. Minä en tule tuollaisessa tilanteessa lopettamaan puhelua ennen kuin työvuoroni päättyy.
No mikäs siinä. Voidaan me päivä niinkin viettää.
Kiitos jo etukäteen, jos osut linjoilleni. Muista sitten myös pitää se linja auki äläkä katkaise itse puhelua, vaikka kuulisit saman tarjouksen 25 kertaa.
Vierailija kirjoitti:
Helpoin tapa on olla vastaamatta ja laittaa numero estoon.
Jos kuitenkin vastaat ja kuuntelet myyjän löpinät, pätee "kolmen ei:n sääntö". Kun olet sanonut 3 kertaa "ei" puhelun aikana, myyjä ymmärtää (toivottavasti) luovuttaa.
Tytär oli juuri vähän aikaa sitten hetken puhelinmyyjänä mutta lopetti ja etsi uuden työn, kun oli niin karmeaa ja epäeettistä. Heille ainakin neuvottiin näin; eli kolme kertaa ei niin sitten vasta "saa luovuttaa"
Ihan hiljattain erehdyin vastaamaan puhelinmyyjän puheluun ja 3 kertaa toistin, että ei, en tilaa mitään. Tämä myyjä ei luovuttanut, vaan edelleen jatkoi myynti löpinäänsä, eikä siinä sitten auttanut kuin painaa punaista luuria ja katkaista puhelu. Tästä viisastuneena en taas ihan hetkeen aio vastata tuntemattomiin numeroihin.
Helpointa on vaan lyödä luuri korvaan kun valkenee että kyseessä on myyjä
Vierailija kirjoitti:
Helpointa on vaan lyödä luuri korvaan kun valkenee että kyseessä on myyjä
Tämä.
Paras tapa toimia on odottaa, että itsellä on aikaa ja sanoa, että odota nyt minuutti mulla on yksi minuutti kesken. Sitten vaan kuuntelematta mitään sanotaan aina välillä "oota vähän ihan hetki" kunnes huijari luovuttaa.
Yksi vaihtoehto:
Kuluttaja voi rajoittaa puhelinmyyntiä soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8-18. Puhelun hinta 0,39 €/min+pvm, jonotus on maksuton (huom. palvelunumeroon ei voi soittaa ulkomailta). ASML ei veloita muita maksuja rajoituspalveluun soittajalta.
On voimassa 3 vuotta, on toiminut hyvin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kuitenkin vastaat ja kuuntelet myyjän löpinät, pätee "kolmen ei:n sääntö". Kun olet sanonut 3 kertaa "ei" puhelun aikana, myyjä ymmärtää (toivottavasti) luovuttaa.
Tytär oli juuri vähän aikaa sitten hetken puhelinmyyjänä mutta lopetti ja etsi uuden työn, kun oli niin karmeaa ja epäeettistä. Heille ainakin neuvottiin näin; eli kolme kertaa ei niin sitten vasta "saa luovuttaa"
Ihan hiljattain erehdyin vastaamaan puhelinmyyjän puheluun ja 3 kertaa toistin, että ei, en tilaa mitään. Tämä myyjä ei luovuttanut, vaan edelleen jatkoi myynti löpinäänsä, eikä siinä sitten auttanut kuin painaa punaista luuria ja katkaista puhelu. Tästä viisastuneena en taas ihan hetkeen aio vastata tuntemattomiin numeroihin.
Meille opetettiin myyntikoulutuksessa, että ikinä ei pidä luovuttaa ensimmäisen ein jälkeen. En ymmärrä asiakkaita, jotka vain jankkaavat ei, vaikka huomaavat, että myyjä ei todellakaan ole antamassa periksi (koska hänet on ohjeistettu olemaan huomoimatta ei-vastauksia, jotka aika usein muuttuvat kylläksi, kun tarpeeksi jaksaa vääntää). Myyntityö on isolta osin väsytystaistelua ja siksi kannattaa aina katkaista puhelu heti, jos tietää 100% varmuudella ettei tule tilaamaan missään olosuhteisssa.
Vierailija kirjoitti:
Missä lafkassa saa palkkaa puhelun keston mukaan?? Menen sinne saman tein ja soitan itselleni joka päivä 8 tunnin puhelun!
Kiinnostaisi myös minua. Voisi soitella kaikki kaverit läpi ja lätistä niitä näitä palkallisella ajalla.
Vierailija kirjoitti:
Paras tapa toimia on odottaa, että itsellä on aikaa ja sanoa, että odota nyt minuutti mulla on yksi minuutti kesken. Sitten vaan kuuntelematta mitään sanotaan aina välillä "oota vähän ihan hetki" kunnes huijari luovuttaa.
Kiitos, että sinäkin haluat edistää sitä, että saan palkkani mahdollisimman helpolla. En tule luovuttamaan, jos ehdointahdoin tarjoat minulle noin helppoa rahaa. Minun puolestani linja voi olla auki vaikka koko työvuoroni ajan.
t. se tuntipalkkainen myyjä
Lopettamalla puhelun nopeasti tekee palveluksen paitsi itselleen niin myös sille provisiopalkatulle myyjälle.
Ei se ole töykeyttä vaan hyviä käytöstapoja ettei tuhlaa toisen aikaa jahkailemalla. Usein myyjien saama ohjeistus saattaa olla, että puhelua pitää jatkaa siihen asti kunnes asiakas selkeästi kieltäytyy ja/tai lopettaa puhelun.
Suosittelen sanomaan seuraavan heti kun selviää että kyseeessä on ei-toivottu myyntipuhelu (tarvittaessa voi puhua myyjän päälle):
- Kiitos tarjouksesta mutta en ole kiinnostunut ja toivoisin että ette enää soita näissä asioissa. Nyt on vähän kiire joten joudun lopettamaan puhelun tähän. Kiitos soitosta ja hyvää päivän jatkoa.
JA SITTEN EI ODOTETA EIKÄ KUUNNELLA VASTAUSTA vaan painetaan punaista luurin kuvaa.
Ei tarvitse huutaa, ilkeillä eikä pahoittaa mieltään.
Vierailija kirjoitti:
Tämän kaverin numero olisi kiva saada listoille. Soittaisimme jokainen vuorollamme klo 9.00 kun puhelut saa aloittaa. Sitten vain linja auki ja luurit pöydälle. Illalla klo 20.30 sulkemaan linja, kun laillinen soitteluaika päättyy. Kyllä kelpaisi melkein 12 tunnin tuntipalkka tekemättä käytännössä mitään :D Ei haittaisi vaikka jäisi sillä kertaa ne peruspalkan päälle tulevat provikat saamatta :D
Kun vastaan puhelimeen niin jos se on puhelinmyyjä niin laitan numeroon estoon.
Sanon, että pikkuisen kiire nyt, ei ehdi puhua ja sitten numero estoon.
Vierailija kirjoitti:
Ei auta mitkään eit eikä kiellot
Eräs firma hiljeni vasta kun mies karjaisi jotta lpppuu nyt tai lähtee rikosilmoitus kotirauhan häirinnästä. Olisi taatusti tehnyt.
Vierailija kirjoitti:
Lopettamalla puhelun nopeasti tekee palveluksen paitsi itselleen niin myös sille provisiopalkatulle myyjälle.
Ei se ole töykeyttä vaan hyviä käytöstapoja ettei tuhlaa toisen aikaa jahkailemalla. Usein myyjien saama ohjeistus saattaa olla, että puhelua pitää jatkaa siihen asti kunnes asiakas selkeästi kieltäytyy ja/tai lopettaa puhelun.
Suosittelen sanomaan seuraavan heti kun selviää että kyseeessä on ei-toivottu myyntipuhelu (tarvittaessa voi puhua myyjän päälle):
- Kiitos tarjouksesta mutta en ole kiinnostunut ja toivoisin että ette enää soita näissä asioissa. Nyt on vähän kiire joten joudun lopettamaan puhelun tähän. Kiitos soitosta ja hyvää päivän jatkoa.
JA SITTEN EI ODOTETA EIKÄ KUUNNELLA VASTAUSTA vaan painetaan punaista luurin kuvaa.
Ei tarvitse huutaa, ilkeillä eikä pahoittaa mieltään.
Ihan riittää "En tilaa" ja luuri kiiinni. Turha jaaritella noinkaan pitkää, mitä sinä esitit. Myyjää ei myöskään haittaa vaikka löisit luurin korvaan sanomatta mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei auta mitkään eit eikä kiellot
Eräs firma hiljeni vasta kun mies karjaisi jotta lpppuu nyt tai lähtee rikosilmoitus kotirauhan häirinnästä. Olisi taatusti tehnyt.
Olisihan tuo voinut tehdä, mutta mitään siiitä ei olisi seurannut. Puhelinmyynti on täysin laillinen tapa markkinoida tuotteita. Ja vastaamalla puhelimeen olet lain silmissä antanut myyjälle luvan puhua sinulle. Kotirauhanhäirintää ei voi tapahtua ilman, että joku konkreettisesti tulee kotiisi. Kokeneena myyjänä en olisi lotkauttanut tuollaiselle korvaanikaan, koska tiedän olevani laillisella asialla liikkellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siellä oli konkari linjoilla. Tietää kokemuksesta, että aniharvoin kauppoja tehdään heti kättelyssä. Lähes poikkeuksetta kaupat vaativat sen, että asiakas kieltäytyy useamman kerran. Kokenut myyjä puhuu asiakkaat ympäri, jos nämä eivät uskalla katkaista puhelua ajoissa.
Noin 90% kaupoista jäisi tekemättä, jos uskoisin asiakkaan ensimmäisen ein ja lopettaisin puhelun heti sen jälkeen. Ei tule tapahtumaan. En lopeta vielä toiseenkaan eihin. Sehän ei minun ongelmani ole, jos asiakas roikkuu linjoilla kuuntelemassa, vaikka ei halua tilata.