Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puhelinmyyjille ja -haastattelijoille kannattaa sanoa ihan suoraan EI

Vierailija
13.05.2024 |

Jos venkoilee tai vetoaa sen hetken kiireeseen, tai lyö luurin korvaan, numero jää pyörimään uudelleen tavoiteltavien listalle.

Suora EI lopettaa soitot.

Vinkki puhelinmyyjältä :)

Kommentit (116)

Vierailija
21/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se ei vaadi mitään "jäljittämistä": riittää, että kysyy myyjältä, mistä yhtiöstä hän soittaa. Joskus asiat on yllättävän helppoja.

En minä sitä paljasta, vaikka kysyisitkin. Ohjeena on esittäytyä toimeksiantajan nimellä ja sillä mennään. Jos myisin vaikkapa Fortumin sähkösopimuksia, vastaisin kysymykseesi "Fortumilta", vaikka palkan minulle maksaisi Höpönassut Oy. 

Vierailija
22/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Loppuu puhelu heti kun sanon aina ettei minulle sovi puhelun nauhoittaminen.

Kun myyjä ilmoittaa aluksi että puhelu naunoitetaan, niin ilmoitat ettei nauhoittaminen käy. Ne sanoo heti et ok, kiiyos hei. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No, sehän nykyään menee näin... Oli mikä myyjä tahansa, oletko ko. henkilö ja sen jälkeen tulee se koko myyntipuhe ritirimpsuna. Ystävällisenä asiakkaana kuuntelen setin loppuun ja sanon "kiitos ei" , toki kaikki myyjät eivät tätä tajua, joten välillä on vaan ns. lyötävä luuri korvaan.

Pyydän toki anteeksi käytöstäni, koska ymmärrän että hekin tekevät työtänsä. Toki asiakkaan sanaa kannattaa kuunnella. Ei tule mieliharmia ja ehkä jälkipuinteja jatkossa.

Itse olen jopa niin ystävällinen asiakas, että en pane myyjää kertomaan koko spiikkiään, vaan sanon taikasanat heti kun hän esittelee itsensä myyjäksi. "Ei, kiitos, en osta. Moi."

Kiitos siitä. Arvostamme suuresti ihmisiä, jotka osaavat heti sanoa "ei" ja katkaista puhelun sen jälkeen. Pääsemme näin nopeammin soittamaan ostohalukkaille. Heitäkin onneksi on.

t. myyjä

Vierailija
24/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä ette kieltäydy myyntisoitoista etukäteen?

https://asml.fi/kieltopalvelut/

"Kuluttaja voi rajoittaa puhelinmyyntiä soittamalla palvelunumeroon 0600 13404 ma-pe klo 8-18. Puhelun hinta 0,39 €/min+pvm, jonotus on maksuton (huom. palvelunumeroon ei voi soittaa ulkomailta). ASML ei veloita muita maksuja rajoituspalveluun soittajalta."

Kielto on voimassa kolme vuotta eli kun muistaa kalenteriinsa tuon merkitä ja ajoissa uusia niin myyntipuheluita ei tule muilta kuin niiltä yrityksiltä, joista jo on tuotteen tilaus paraikaa päällä. Itselläni kielto on ollut jo yli 10 vuotta.

Yritykset eivät voi tuota käyttää eli jos olet yksityisyrittäjä niin tulet jatkossakin saamaan B2B (business to business) myyntisoittoja.

Vierailija
25/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se ei vaadi mitään "jäljittämistä": riittää, että kysyy myyjältä, mistä yhtiöstä hän soittaa. Joskus asiat on yllättävän helppoja.

En minä sitä paljasta, vaikka kysyisitkin. Ohjeena on esittäytyä toimeksiantajan nimellä ja sillä mennään. Jos myisin vaikkapa Fortumin sähkösopimuksia, vastaisin kysymykseesi "Fortumilta", vaikka palkan minulle maksaisi Höpönassut Oy. 

Ei ihme, että puhelinmyyjiä pidetään valehtelijoina, he ovat sitä. Sanoisin että maine on ansaittu syystä.

Vierailija
26/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Loppuu puhelu heti kun sanon aina ettei minulle sovi puhelun nauhoittaminen.

Kun myyjä ilmoittaa aluksi että puhelu naunoitetaan, niin ilmoitat ettei nauhoittaminen käy. Ne sanoo heti et ok, kiiyos hei. 

Tekisi mieli vttuuksissanikin vastata tuohon "no joka tapauksessa tämä alkuosa jo nauhoitettiin, joten samalla voimme jatkaa puhelun loppuun asti nauhalle" 

Vierailija
27/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ihme, että puhelinmyyjiä pidetään valehtelijoina, he ovat sitä. Sanoisin että maine on ansaittu syystä.

Ei se ole valehtelua, että toimii ohjeiden mukaan. Asiakkalle ei kuulu pätkääkään, mikä firma minulle palkan maksaa. 

Vierailija
28/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se ole valehtelua, että toimii ohjeiden mukaan. Asiakkalle ei kuulu pätkääkään, mikä firma minulle palkan maksaa. 

Se, että sinun on käsketty valehdella, ei muuta asiaa. Valehtelua se siltikin on.

Vierailija
29/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se, että sinun on käsketty valehdella, ei muuta asiaa. Valehtelua se siltikin on.

Ei se ole valehtelua, koska soitan Fortumilta. Tai kirjaimellisesti Fortumin toimeksiantamana, mutta puhekielisesti Fortumilta tarkoittaa samaa asiaa. Sille en voi mitään, jos asiakas ei ymmärrä, että puhelinmyynti on 99% toimeksiantotoimintaa. 

Vierailija
30/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelinmarkkinointikielto, eivätkä ole koko aikana soittelleet. Kerralla voimassa 3v eikä maksa mitään

Vierailija
31/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua pientä. Ihan kaikki myynti ja markkinointi perustuu enemmän tai vähemmän totuuden muunteluun. Aika puskassa on saanut kasvaa, jos ei sitä ole hoksannut. 

Vierailija
32/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä tuhlata kenenkään aikaa? Sanon heti ja aina, että en tilaa mitään, kiitos ja hei. Sitten vaan lopetan puhelun,  siitä punaisesta painan. Lopuksi numero estoon.

Vierailija
33/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyse ole valehtelusta. En minäkään sano kysyttäessä työskenteleväni Staffpointin kautta, vaan kerron työskenteleväni S-marketissa. Ihan vastaava tilanne puhelinmyyjällä, joka työskentelee Fortumille, vaikka palkan maksaa joku "vuokrafirma" eli puhelinmyyntifirma. Suomessa käytännössä kukaan toimeksiantaja ei omilla resursseillaan tee puhelinmyyntiä. 

Vierailija
34/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi sinua pientä. Ihan kaikki myynti ja markkinointi perustuu enemmän tai vähemmän totuuden muunteluun. Aika puskassa on saanut kasvaa, jos ei sitä ole hoksannut. 

Et ymmärtänyt lukemaasi.

Vierailija
35/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ymmärtänyt lukemaasi.

Kyllä ymmärsin. Siksi juuri korjasin harhaluulosi, että se olisi pelkästään puhelinmyynti, joka perustuu totuuden muunteluun. Ei ole. 

Vierailija
36/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole puhelinmyyjät soitelleet yli 25 vuoteen.

Vierailija
37/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina torppaan heti uo puhelut ei:llä. Ihmettelen niitä, jotka selittä "olen töissä nyt en ehdi", siis mitä järkee, jos ei halua niitä puheluja eikä aio ostaa mitään. Toiset vetoaa siihen, että työtään puhelinmyyjätkin tekee. So? Onko "ei kiitos" oletuksen epäkohteliasta? Ei minun mielestä.

Vierailija
38/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tätä monta sivua vatvoa. Sano ei. Luuri kiinni. 👍

Vierailija
39/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ymmärsin. Siksi juuri korjasin harhaluulosi, että se olisi pelkästään puhelinmyynti, joka perustuu totuuden muunteluun. Ei ole. 

Sellaista harhaluuloa minulla ei tietenkään ole, ja tuskin kellään. Tässä keskustelussa oli kyse siitä, onko mahdollista saada selville mistä firmasta myyjä soittaa, ei siitä, onko markkinointi harhaanjohtavaa vai ei. Tietenkin se on. Annetaanpa jo olla tästä aiheesta.

Vierailija
40/116 |
13.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina torppaan heti uo puhelut ei:llä. Ihmettelen niitä, jotka selittä "olen töissä nyt en ehdi", siis mitä järkee, jos ei halua niitä puheluja eikä aio ostaa mitään. Toiset vetoaa siihen, että työtään puhelinmyyjätkin tekee. So? Onko "ei kiitos" oletuksen epäkohteliasta? Ei minun mielestä.

Jos "ei kiitos" olisi epäkohteliasta, silloinhan pitäisi suostua ihan kaikkeen, mitä feissarit, ständimyyjät, puhelinmyyjät, ovelta-ovella myyjät jne. myyvät. Samoin kuin pitäisi suostua ihan kaikkeen, mitä esim. rempan toteuttaja keksii sinulle tarjota. Absurdi ajatuskin, että joku pitäisi epäkohteliaan kieltytyä esim. siitä, että kylppäariremontti toteuteen 5 vuoden aikataululla hintaan 1 000 000 euroa. Miksi siis olisi epäkohteliasta kieltäytyä ostamasta asiaa, jota ei halua ostaa puhelimessa?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi viisi