Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle ok, että seurustelukumppanillasi olii on ollut fwb suhde vakavaa suhdetta etsiessä

Vierailija
09.05.2024 |

Ja sinun kanssa on tietysti uskollinen ja tuo on ohi

Kommentit (284)

Vierailija
121/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, onko tosiaan aikuisia ihmisiä, joille tämä on jokin issue?

En minä mitään neitsyttä etsi. On ihan normaalia, että ihmisellä on seksielämä, eivätkä kaikki suhteet ole ns. vakavia. Elämää tämä vain on, hyvänen aika.

Eipä ihme, että monet jäävät sinkuiksi, kun on tuollaiset kriteerit. 

On kahdenlaisia ihmisiä. Ne, joille on ok kaikki random-paneskelut ja panosuhteen "kavereihin", ja sit ne ketkä ei pane kaikkea mahdollista ja toivoo kumppaniltanin samaa. Näiden tulisi pariutua kaltaistensa kanssa.

Voi miten sanavalinnat paljastavatkaan asenteita.

Vierailija
122/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No juu, se on toki eri asia, jos ei ollenkaan harrasta seksiä vakituisen parisuhteen ulkopuolella. Useimmat kuitenkin taitavat jossain vaiheessa kaivata sitä.

Itse olin ekan pitkän suhteen jälkeen melkein vuoden ilman mitään, mutta sitten sitä alkoi kaivata toisen ihmisen läheisyyttä. Tarvitsen seksissä sitä ihmisten välistä yhteyttä, ja tutun ja turvallisen ihmisen, jolloin minulle ei käynyt yhden illan jutut. Fwb oli hyvä ratkaisu siihen tilanteeseen.

Mä en pysty. Kokisin tavallaan pettäväni tulevia kumppaneitani, jos harrastaisin seksiä vain seksin vuoksi. Toisen ihmisen läheisyyttä voi joo kaivata, mutta pissavehkeet eivät siihen läheisyyteen kuulu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti: Miten niin? Vähemmänhän kumppaneita sellaisella todennäköisesti on, jolla on sinkkuna ollut vakituinen fwb-suhde, kuin niillä, jotka harrastavat yhden illan juttuja tai muita tinder-säätöjä tms.

Monelle kuulostaa olevan oletusarvoista, että sinkut harrastavat seksiä ja eroa on vain tavassa järjestää se. Minulta unohtuu sinkkuna koko seksi ja halu herää vasta kun löytyy ihastus. 

Käsittääkseni demiseksuaalilla se halun syttyminen vaatii kuitenkin jonkinlaista tutustumista ja henkistä yhteyttä? Ihastus taas sanana voi olla hyvinkin ohimenevä ja pinnallinen. Muttei kuitenkaan kuulu kaverilliseen kanssakäymiseen. 

Vierailija
124/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu, se on toki eri asia, jos ei ollenkaan harrasta seksiä vakituisen parisuhteen ulkopuolella. Useimmat kuitenkin taitavat jossain vaiheessa kaivata sitä.

Itse olin ekan pitkän suhteen jälkeen melkein vuoden ilman mitään, mutta sitten sitä alkoi kaivata toisen ihmisen läheisyyttä. Tarvitsen seksissä sitä ihmisten välistä yhteyttä, ja tutun ja turvallisen ihmisen, jolloin minulle ei käynyt yhden illan jutut. Fwb oli hyvä ratkaisu siihen tilanteeseen.

Mä en pysty. Kokisin tavallaan pettäväni tulevia kumppaneitani, jos harrastaisin seksiä vain seksin vuoksi. Toisen ihmisen läheisyyttä voi joo kaivata, mutta pissavehkeet eivät siihen läheisyyteen kuulu.

Ei sun tarvikkaan pystyä. Saat toimia ihan sen mukaan, mikä sinusta tuntuu oikealta.

Mielenkiintoinen näkökulma tuo, että kokisit pettäväsi tulevia kumppaneitasi. Miten voit pettää ihmistä, jota et ole edes vielä tavannut? Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla.

Vierailija
125/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo myös paljon kuinka ei-tärkeää seksi ihmiselle on, jos kutsuu ko. elimiä pissavehkeiksi.

Vierailija
126/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoinen näkökulma tuo, että kokisit pettäväsi tulevia kumppaneitasi. Miten voit pettää ihmistä, jota et ole edes vielä tavannut? Ihan mielenkiinnosta haluaisin kuulla.

Olen miettinyt tätä itse paljon. Esimerkiksi selittäessäni seksisuhdetta ehdottaville miehille, miksen sellaisia harrasta. Jotenkin koen, että sellaiseen alkamalla tekisin itsestäni ihmisen, jollaisen kanssa en itse haluaisi suhdetta. 

Vierailija
127/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo myös paljon kuinka ei-tärkeää seksi ihmiselle on, jos kutsuu ko. elimiä pissavehkeiksi.

Muun kuin rakkaan ihmisen sukupuolielimet sellaisia ovatkin.

Vierailija
128/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla itselläni oli juuri tuollainen kuvio eli vakkari s3ksisuhde ja samalla etsin seurustelusuhdetta. Sitten kun tapasin miesystäväni kerroin hänelle suoraan. Hän ei sitä tuominnut, vastahan tapasimme. Parin onnistuneiden treffien jälkeen lopetin tuon s3ksisuhteen, sovittiin seurustelusta ja nyt ollaan onnellisesti vain toistemme kanssa.

Ei mitään ongelmaa kun kaikki osapuolet oli rehellisiä toisilleen. Sopivan kumppanin löytämisessä voi mennå vuosia, joten ihan ymmärrettävää jos on kevyempiä suhteita siinä välissä. Mut kaikki tavallaan.

Vierailija
129/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla edelleen huono itsetunto vai oliko nyttemmin saanut sen korjattua?

Ei ollut mitään tekemistä itsetunnon kanssa. Inhotti mikä inhotti. Jos sinussakin herättää jonkun ihmisen seksuaalinen toiminta, tai vaikkapa poliittisen puoleen toiminta inhoa, niin ei sen tarvise liittyä millään tavalla itsetuntoon. Outo ajatuskin. Tai jos näin luulet, niin aika kujalla olet.

Vierailija
130/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sinulla edelleen huono itsetunto vai oliko nyttemmin saanut sen korjattua?

Ei ollut mitään tekemistä itsetunnon kanssa. Inhotti mikä inhotti. Jos sinussakin herättää jonkun ihmisen seksuaalinen toiminta, tai vaikkapa poliittisen puoleen toiminta inhoa, niin ei sen tarvise liittyä millään tavalla itsetuntoon. Outo ajatuskin. Tai jos näin luulet, niin aika kujalla olet.

Siis se, että koet paikkasi jotenkin uhatuksi tuossa kuviossa, on huonoa itsetuntoa. Se, ettei pääse yli mustasukkaisuuden tms. tunteistaan. Sellaisen kuvan kirjoituksestasi sai. Ehkä sitten saimme väärän kuvan.

-eri kuin tuo eka kommentoija

Vierailija
131/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen miettinyt tätä itse paljon. Esimerkiksi selittäessäni seksisuhdetta ehdottaville miehille, miksen sellaisia harrasta. Jotenkin koen, että sellaiseen alkamalla tekisin itsestäni ihmisen, jollaisen kanssa en itse haluaisi suhdetta. 

Ok, no tuon ajatuksen kyllä tavallaan ymmärrän.

Minä en tosiaan kykene yhden illan juttuihin, ja olen pitänyt itseäni tänä päivänä ajatuksineni "tiukkiksena" sen takia. Itse tarvitsen tosiaan seksiin tutun ja turvallisen ihmisen ja henkisen yhteyden. Ja parasta se on tietysti syvästi rakastamani ihmisen kanssa.

Mutta muilla saa olla tiukemmat tai löyhemmät kriteerit kuin minulla. Mikä kellekin sopii.

Vierailija
132/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se fwb:kin rakas, tavallaan, kaverina 😉

Vierailija
133/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanko todella täällä ihmiset alapeukuttavat sitä, että vapailla, aikuisilla ihmisillä on seksiä parisuhteiden ulkopuolella? Olisi naurettavaa, ellei olisi säälittävää.

Pitäiskö teidän muuttaa vaikkapa johonkin muslimimaahan, jossa sovelletaan sharia-lakia, että pysyvät kaikki lortot kurissa? Siellähän on vain viety käytäntöön tuo ajattelutapa, että seksi on epäeettistä ja väärin ja sitä avioliiton ulkopuolella harrastava on paha ihminen, joka ansaitsee rangaistuksen. 

Ei kai täällä kukaan ole laittamassa lorttoja kuriin tai puuttumassa toisten seksielämään. Enemmän puhetta ollu siitä, millaista arvomaailmaa toiselta toivotaan. 

No luepas kuule uudestaan ajatuksen kanssa, mitä täällä on kirjoitettu ihmisistä, joilla on ollut esimerkiksi fwb-suhde. Todella tuomitsevaa puhetta ja inhottavaa leimaamista. 

Ja pitäisiköhän täällä eräiden perehtyä tarkemmin siihen, mitä oikein tarkoittaa moraali tai arvomaailma.

Minulle tärkeitä arvoja on mm. vapaus ja erilaisuuden hyväksyminen. Ihminen, joka puhuu törkeästi toisesta vain sen takia, että tällä on ollut seksisuhde, ei edusta näistä kumpaakaan vaan on tuomitseva ja ahdasmielinen. Kumppaninsa saa valita, millä perusteilla vain, mutta se ei tarkoita, että olisi eettisesti kestävää tuomita erilaisia ihmisiä tällä tavoin kuin tässä ketjussa tehdään. 

Monesta kommentista ei loista eettinen ylemmyys, vaan puhtaasti itsekeskeisyys, omahyväisyys, ennakkoluuloisuus ja ylimielisyys. Noh, toivottavasti löydätte kaltaisenne.

Vierailija
134/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei haittaisi vaikka seurustelukumppanini olisi myynyt joskus seksipalveluita. Kun suhde alkaa, niin määritellään säännöt. Tietysti mitä perinteisemmät moraalikäsitykset kummallakin kumppanilla, sitä helpommin nuo säännöt määriytyvät itsestään.

Vierailija
135/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos miehenä valita pitäisi, niin ennemmin haluaisin, että naisella olisi ennen suhdettamme ollut useampia satunnaisia miehiä kuin yksi säännöllinen seksikumppani. Niistä satunnaismiehistä tietää, että ne olivat juurikin niitä miehiä, jotka vain olivat ja menivät. Yksi ainoa tyyppi taas kielii siitä, että taustalla on ollut jotain suurempaa fiilistä tavalla tai toisella.

Mielenkiinnosta, mitä ajattelet jos naisella on ollut parisuhde/-suhteita ennen sinua?

Parisuhteessa nainen on eri syistä kuin nussintasuhteessa. Tajuat ehkä tämän itsekin.

Vierailija
136/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin minulla on. Entinen fwb on yhä rakas ystävä. Samoin kuin exäni on ystävä. Ei ole normaalia heittää pois elämästään ihmisiä joista välittää.

Vierailija
137/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä tunnen kiintymystä ja välillä ihastustakin.

Vierailija
138/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin minulla on. Entinen fwb on yhä rakas ystävä. Samoin kuin exäni on ystävä. Ei ole normaalia heittää pois elämästään ihmisiä joista välittää.

Ja mun fwb on mun exä. Parisuhteesta ei tullut mitään (7 vuotta yritettiin), mutta seksi toimii edelleen. 

Vierailija
139/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on fwb?

Vierailija
140/284 |
10.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se jotain ihmisestä kertoo jos täytyy olla seksisuhde :D olen pärjännyt sinkku ajat hyvin ilman irtoseksiä :D olen mennyt sänkyyn kun on ollut jo suhde, mutta tietysti on käynyt erehdyksiäkin eli mies on antanut ymmärtää enemmän mutta ollutkin vain seksin perässä ..

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kaksi