Onko sinulle ok, että seurustelukumppanillasi olii on ollut fwb suhde vakavaa suhdetta etsiessä
Ja sinun kanssa on tietysti uskollinen ja tuo on ohi
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. En voi sietää huorailijoita. Tuollaista harrastavat voivat pariutua keskenään.
Todellakin! En minäkään haluaisi pariutua jonkun sellaisen kanssa, jonka mielestä vapaiden aikuisten välinen suostumuksellinen seksi ilman rahaa on huorailua. Ei sopisi sellainen tiukkapipoisuus.
Miksi nämä huorailijat sitten pyrkivät parisuhteeseen ihmisten kanssa, joilla on vähän seksikumppaneita?
Entäs kun on vähän seksikumppaneita, mutta yksi niistä on ollut fwb?
Vierailija kirjoitti:
Seurustelin aikoinaan naisen kanssa, jolla oli hyvä miespuolinen ystävä. Joskus hän tapasikin satunnaisesti tätä miestä ja minäkin olin mukana aina sillon tällöin. En tehnyt asiasta numeroa sillä he olivat tunteneet jo kauan. Ihan jo kouluajoista alkaen ennen täysiäikäisyyttä. Sitten sain tietää, että heillä oli ollut myös aktiivinen seksisuhde ennen meidän parisuhdettamme. Itse en päässyt asiasta yli, varsinkaan kun he olivat edelleen kavereita. En enää pystynyt katsomaan sitä jätkää pelkkänä vanhana pintapuolisena naisystäväni kaverina. Aloin myös inhota naistani seksuaalisesti. Petinkin pari kertaa, koska halut olivat menneet, enkä edes oikeastaan tuntenut tuosta mitään syyllisyyttä, sillä jollain tavalla tunsin itsenikin petetyksi. Koskaan aiemmin en ollut elämässäni pettänyt. En olisi alkanut naisen kanssa suhteeseen, jos olisin tuon asian aikoinaan tiennyt. Sitten suhde loppui ja hyvä niin.
Eipä siinä. Hyvä jos ei jotaku
Onko sinulla edelleen huono itsetunto vai oliko nyttemmin saanut sen korjattua?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok. En voi sietää huorailijoita. Tuollaista harrastavat voivat pariutua keskenään.
Todellakin! En minäkään haluaisi pariutua jonkun sellaisen kanssa, jonka mielestä vapaiden aikuisten välinen suostumuksellinen seksi ilman rahaa on huorailua. Ei sopisi sellainen tiukkapipoisuus.
Miksi nämä huorailijat sitten pyrkivät parisuhteeseen ihmisten kanssa, joilla on vähän seksikumppaneita?
Miten niin pyrkivät? Nämä ovat tod näk ihmisiä, jotka eivät moisesta edes kysy.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä pidä itseäni minään huorailijana. Koskaan en ole seksiä maksusta harrastanut. Ja lähempänä neljääkymppiä kun on ikää, niin yhteensä neljää seksikumppania en pidä kovin suurena määränä.
En mitenkään "pyrkinyt parisuhteeseen ihmisten kanssa, joilla vähän seksikumppaneita", vaan satuttiin vaan miehen kanssa ihastumaan ja rakastumaan, ja jossain vaiheessa selvisi että olen hänen ensimmäinen kumppaninsa.
Tietysti. Kenellä nyt ei olisi?
Voisin itsekin edetä "panosta parisuhteeseen. "
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tai jos kysyvät niin eivät pidä vähäistä kumppanimäärää ainakaan positiivisena asiana.
Olen romanttinen "vanha"sielu. Tuollaiset tyypit tuskin ovat samalla aaltopituudella kanssani, joten en voisi kiinnostua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jep, tai jos kysyvät niin eivät pidä vähäistä kumppanimäärää ainakaan positiivisena asiana.
Miten niin? Vähemmänhän kumppaneita sellaisella todennäköisesti on, jolla on sinkkuna ollut vakituinen fwb-suhde, kuin niillä, jotka harrastavat yhden illan juttuja tai muita tinder-säätöjä tms.
Vierailija kirjoitti: Miten niin? Vähemmänhän kumppaneita sellaisella todennäköisesti on, jolla on sinkkuna ollut vakituinen fwb-suhde, kuin niillä, jotka harrastavat yhden illan juttuja tai muita tinder-säätöjä tms.
Monelle kuulostaa olevan oletusarvoista, että sinkut harrastavat seksiä ja eroa on vain tavassa järjestää se. Minulta unohtuu sinkkuna koko seksi ja halu herää vasta kun löytyy ihastus.
Mitäpä toisen elämä minulle kuuluu mitä on tehnyt ennen minua. Minulla on pelkkä seksisuhde ollut jo 5 vuotta, mutta en aio aloittaa seurustelua kenenkää kanssa, ja mies on samaa mieltä. Halutaan olla ns vapaita, mutta ei olla muiden kanssa sängyssä tai mitään muutakaan muiden kanssa mikä liittyy seksiin tai muuhun sellaiseen. Muuten tehdään mitä huvittaa ja se toimii meillä. Jos nyt sit seurustelisin tämän herran kanssa ja kysyisin onko ollut fwb suhdetta, niin sanoisko hän on ollut. Tuskin sanoisi..
Jos minulla olisi ollut ja hän kysyisi, niin sanoisin ei ole ollut,, vaikka olisikin ollut. Sanon siksi, koska mitä väliä mitä kumpikin on tehnyt elämässään ennen toista, kun ei ole edes toisesta ikinä kuulutkaan mitään. Sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka osaa sellainen loukkaa ja tuntuu oudolta. En ottaisi edes sitä riskiä kertomalla, jos haluaisin vakavan suhteen.
Se, kun yrittäisi hallita toisen menneisyyttä. Ei ihem että naisilla on vaikea olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti: Miten niin? Vähemmänhän kumppaneita sellaisella todennäköisesti on, jolla on sinkkuna ollut vakituinen fwb-suhde, kuin niillä, jotka harrastavat yhden illan juttuja tai muita tinder-säätöjä tms.
Monelle kuulostaa olevan oletusarvoista, että sinkut harrastavat seksiä ja eroa on vain tavassa järjestää se. Minulta unohtuu sinkkuna koko seksi ja halu herää vasta kun löytyy ihastus.
No tämähän se on demiseksuaalisuuden määritelmä. Suurin osa ihmisistä ei ole demiseksuaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehenä valita pitäisi, niin ennemmin haluaisin, että naisella olisi ennen suhdettamme ollut useampia satunnaisia miehiä kuin yksi säännöllinen seksikumppani. Niistä satunnaismiehistä tietää, että ne olivat juurikin niitä miehiä, jotka vain olivat ja menivät. Yksi ainoa tyyppi taas kielii siitä, että taustalla on ollut jotain suurempaa fiilistä tavalla tai toisella.
Omalta osaltani voin sanoa että olet väärässä siinä että yksi ainoa fwb tarkoittaisi että siinä on ollut jotain suurempaa tunnetta. Ei siinä ole muuta kuin käytännöllisyys ja se että sen yhden kanssa seksi on ollut kivaa :D En minä sinkkuaikana olisi jaksanut enkä kyllä uskaltanutkaan jatkuvasti etsiä uutta kumppania mistään baarista tai tinderistä. Oli yksi jonka kanssa oli selvät sävelet että mistä on kyse, oli turvallista olla ja seksi oli hyvää. Miksi väkisin vaihtaa uuteen ihmiseen jos yhden kanssa jo homma toimi?
Vierailija kirjoitti:
No juu, se on toki eri asia, jos ei ollenkaan harrasta seksiä vakituisen parisuhteen ulkopuolella. Useimmat kuitenkin taitavat jossain vaiheessa kaivata sitä.
Itse olin ekan pitkän suhteen jälkeen melkein vuoden ilman mitään, mutta sitten sitä alkoi kaivata toisen ihmisen läheisyyttä. Tarvitsen seksissä sitä ihmisten välistä yhteyttä, ja tutun ja turvallisen ihmisen, jolloin minulle ei käynyt yhden illan jutut. Fwb oli hyvä ratkaisu siihen tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Näissä ihmisissä on se ongelma (kokemuksesta puhun) että kyllähän se halu joo syttyy kun löytyy ihastus, mutta sitten se kestää sen 2-3 vuotta mitä se ihastusvaihe kestää. Sen jälkeen onkin taas seksihalut poissa ja ihmettelet että mikä nyt on. Puheet, teot, huomoimiset, terapiat, mikään ei auta koska eihän se ihastuminen enää palaa, kun se on muuttunut arkiseksi rakkaudeksi.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehenä valita pitäisi, niin ennemmin haluaisin, että naisella olisi ennen suhdettamme ollut useampia satunnaisia miehiä kuin yksi säännöllinen seksikumppani. Niistä satunnaismiehistä tietää, että ne olivat juurikin niitä miehiä, jotka vain olivat ja menivät. Yksi ainoa tyyppi taas kielii siitä, että taustalla on ollut jotain suurempaa fiilistä tavalla tai toisella.
Mielenkiinnosta, mitä ajattelet jos naisella on ollut parisuhde/-suhteita ennen sinua?
On ok. Mutta vain jos se tapahtui kerran. Jos se on ollut tapana, alkaa ällöttää
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalta osaltani voin sanoa että olet väärässä siinä että yksi ainoa fwb tarkoittaisi että siinä on ollut jotain suurempaa tunnetta. Ei siinä ole muuta kuin käytännöllisyys ja se että sen yhden kanssa seksi on ollut kivaa :D En minä sinkkuaikana olisi jaksanut enkä kyllä uskaltanutkaan jatkuvasti etsiä uutta kumppania mistään baarista tai tinderistä. Oli yksi jonka kanssa oli selvät sävelet että mistä on kyse, oli turvallista olla ja seksi oli hyvää. Miksi väkisin vaihtaa uuteen ihmiseen jos yhden
Juuri näin, täysin sama homma minulla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Omalta osaltani voin sanoa että olet väärässä siinä että yksi ainoa fwb tarkoittaisi että siinä on ollut jotain suurempaa tunnetta. Ei siinä ole muuta kuin käytännöllisyys ja se että sen yhden kanssa seksi on ollut kivaa :D En minä sinkkuaikana olisi jaksanut enkä kyllä uskaltanutkaan jatkuvasti etsiä uutta kumppania mistään baarista tai tinderistä. Oli yksi jonka kanssa oli selvät sävelet että mistä on kyse, oli turvallista olla ja seksi oli hyvää. Miksi väkisin vaihtaa uuteen ihmiseen jos yhden
Sama. En ole mikään bilettäjä, en viihdy baareissa enkä jaksaisi treffailla vain seksiä saadakseni. Enkä tosiaankaan uskaltaisi lähteä tuntemattomien matkaan. Jos sulla on ihminen johon luotat, joka on vapaa, kiva, hyvä seksissä ja joka ei odota enempää, niin miksei. Joku kysyy nyt, että eikö olisi sama alkaa parisuhteeseen. Ei olisi. Tämä kiva mies myös palasi tietokoneella tosi paljon, ei ollut yhtään kiinnostunut harrastuksista joita toivoisin voivani harrastaa yhdessä puolison kanssa ja lisäksi hänellä oli ex-vaimo jonka pillin mukaan mies tanssi. Ei siitä olisi hyvää parisuhdetta saanut.
Aika moni näitä varmaan harrastaa. Itse en saa ns mitään tunteettomasta seksistä, kokeiltu on. Halu syntyy toisesta ihmisestä, ihastumisesta, rakkaudesta toiseen, ainakin minulla. Ei tuo tietty este ole parisuhteelle, en oleta, että toinen olisi elänyt täysin selibaatissa sinkkuna ollessaan. Itse en vaan harrasta.