Onko sinulle ok, että seurustelukumppanillasi olii on ollut fwb suhde vakavaa suhdetta etsiessä
Ja sinun kanssa on tietysti uskollinen ja tuo on ohi
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Mulla itselläni oli juuri tuollainen kuvio eli vakkari s3ksisuhde ja samalla etsin seurustelusuhdetta. Sitten kun tapasin miesystäväni kerroin hänelle suoraan. Hän ei sitä tuominnut, vastahan tapasimme. Parin onnistuneiden treffien jälkeen lopetin tuon s3ksisuhteen, sovittiin seurustelusta ja nyt ollaan onnellisesti vain toistemme kanssa.
Ei mitään ongelmaa kun kaikki osapuolet oli rehellisiä toisilleen. Sopivan kumppanin löytämisessä voi mennå vuosia, joten ihan ymmärrettävää jos on kevyempiä suhteita siinä välissä. Mut kaikki tavallaan.
Eli vain seksiä haluat, ja seksiä saat. Pinnallista, muista toki, että siinä parisuhteessa on myös toinen osapuoli. Toivottavasti osaat kohdella häntä hyvin, vaikka epäilen vahvasti. Varsinkin, jos häneltä ei aina tipu sinulle tyydytystä.
Jos on paljon seksikumppaneita, tai vaihtoehtoisesti harrastaa vain pinnallista hauskanpitoa, ei ole oikea ihminen parisuhteeseen. Parisuhteessa kun pitäisi jakaa ilot ja surut, ylämäet ja alamäet. Olla toisen tukena, ja helppoheikit eivät siihen pysty. Vaikka toki väittävätkin, että paljon seksiä harrastanut olisi hyvä kumppani, ja osaava. Mutta kaikki on vain tyhjää puhetta. Heille seksi on pääasia, ja sitä haetaan muualta, jos ei kumppanilta hetkeen saa.
Jotkut ne eivät pärjää ilman seksiä. Ja silti väittävät, että olisivat hyviä kumppaneita. Jos ei ole parisuhdetta, niin silloin on seksisuhde... mitenköhän tällaiset ihmiset osaavat tyydyttää muita, kun se oma tyydytys on tärkein?
Vierailija kirjoitti:
Kyllä se jotain ihmisestä kertoo jos täytyy olla seksisuhde :D olen pärjännyt sinkku ajat hyvin ilman irtoseksiä :D olen mennyt sänkyyn kun on ollut jo suhde, mutta tietysti on käynyt erehdyksiäkin eli mies on antanut ymmärtää enemmän mutta ollutkin vain seksin perässä ..
Kertoo tietenkin. Se kertoo sen, että ko. ihminen pitää seksistä. Että hän ei välttämättä halua parisuhdetta, mutta ei halua yhden yön juttujakaan tai olla kokonaan seksittä.
Miksei olisi? Tuo järjestely on tietyllä tavalla ehkä jopa parempi kuin monien eri satunnaisten kumppanien kanssa sekstailu. Ei ainakaan ole yhtä suurta tautivaaraa ja säästyy monelta harmilta, jos toinen toivookin muuta. Itse en moista kaipaa, mutta minä en ole kaikki ja joillekin tuo on tosi hyvä vaihtoehto ja ratkaisu seksin kaipuuseen.
Voi tsiisös nyt taas. Seksi on moraalitonta vain, jos siihen liittyy huijaamista, pettämistä, hyväksikäyttöä, väkivaltaa, painostamista tms. Seksi ei sinänsä yksinään ole mikään eettinen ongelma vaan ihan normaalia elämää.
Seksiä harrastetaan, jos kumpikin haluaa. Se voi olla parisuhteessa tai sen ulkopuolelle. Se voi johtaa parisuhteeseen tai olla johtamatta. Se voi jäädä yhteen kertaan tai toistua. Ja tämä kaikki on aivan ok. Kyse on henkilökohtaisista valinnoista eri elämäntilanteissa.
Itse en ikinä valitsisi kumppaniksi tai edes ystäväksi tyyppiä, joka kuvittelee olevansa muita parempi vain siksi, että on ollut sängyssä vain vakituisen kumppanin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ne eivät pärjää ilman seksiä. Ja silti väittävät, että olisivat hyviä kumppaneita. Jos ei ole parisuhdetta, niin silloin on seksisuhde... mitenköhän tällaiset ihmiset osaavat tyydyttää muita, kun se oma tyydytys on tärkein?
Miten niin oma tyydytys on tärkein? Luuletko että sellaista säännöllistä seksiä tulisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten niin oma tyydytys on tärkein? Luuletko että sellaista säännöllistä seksiä tulisi.
Tulee tulee, kun määrä menee laadun ohitse. Ei siinä tyydytyksellä ole niin väliä. Jotkut tyytyvät vähempään, eli fwb- sekä fb -suhteisiin
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla itselläni oli juuri tuollainen kuvio eli vakkari s3ksisuhde ja samalla etsin seurustelusuhdetta. Sitten kun tapasin miesystäväni kerroin hänelle suoraan. Hän ei sitä tuominnut, vastahan tapasimme. Parin onnistuneiden treffien jälkeen lopetin tuon s3ksisuhteen, sovittiin seurustelusta ja nyt ollaan onnellisesti vain toistemme kanssa.
Ei mitään ongelmaa kun kaikki osapuolet oli rehellisiä toisilleen. Sopivan kumppanin löytämisessä voi mennå vuosia, joten ihan ymmärrettävää jos on kevyempiä suhteita siinä välissä. Mut kaikki tavallaan.
Eli vain seksiä haluat, ja seksiä saat. Pinnallista, muista toki, että siinä parisuhteessa on myös toinen osapuoli. Toivottavasti osaat kohdella häntä hyvin, vaikka epäilen vahvasti. Varsinkin, jos häneltä ei aina tipu sinulle tyydytystä.
Toivottavasti vain trollaat. Itse olin naimisissa 16 vuotta. Emme pettäneet toisiamme. Nyt olen ollut uudessa liitossa 10 vuotta. Näiden kahden suhteen välissä minulla oli fwb. Nytkään ei ole tarvetta paneskella muualla. Puolisoni on ihana. Rakastan häntä. Seksi on hyvää, mutta en jättäisi puolisoani, jos se ei onnistuisi perinteisesti.
Että sellaista ympäriinsä paneskelua ja satoja seksikumppaneita 😅
-eri
Onko tämä ketju täynnä trolleja, vai kuvastaako todella av-mamman ajatusmaailmaa, että asenteet ovat suoraan 1500-luvulta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh, onko tosiaan aikuisia ihmisiä, joille tämä on jokin issue?
En minä mitään neitsyttä etsi. On ihan normaalia, että ihmisellä on seksielämä, eivätkä kaikki suhteet ole ns. vakavia. Elämää tämä vain on, hyvänen aika.
Eipä ihme, että monet jäävät sinkuiksi, kun on tuollaiset kriteerit.
On kahdenlaisia ihmisiä. Ne, joille on ok kaikki random-paneskelut ja panosuhteen "kavereihin", ja sit ne ketkä ei pane kaikkea mahdollista ja toivoo kumppaniltanin samaa. Näiden tulisi pariutua kaltaistensa kanssa.
Paljonko on ikää ihmisellä, jolla on näin lapsellisen mustavalkoiset ajatukset?
Olen samaa mieltä ja ikää 42.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulee tulee, kun määrä menee laadun ohitse. Ei siinä tyydytyksellä ole niin väliä. Jotkut tyytyvät vähempään, eli fwb- sekä fb -suhteisiin
Tämä on vain oma vinoutunut ajatuksesi. Jos määrä korvaisi laadun niin sitten olisi irtoseksiä, fwb on sen vastakohta.
Vierailija kirjoitti:
Onko tämä ketju täynnä trolleja, vai kuvastaako todella av-mamman ajatusmaailmaa, että asenteet ovat suoraan 1500-luvulta?
Henkilökohtaisesti ei kiihota ihminen joka ei pysty olemaan ilman seksiä :D se että pystyy olemaan ilman kertoo mulle sellaisesta itsehillinnästä joka helvetin monelta nykypäivänä puuttuu
Vierailija kirjoitti:
Voi tsiisös nyt taas. Seksi on moraalitonta vain, jos siihen liittyy huijaamista, pettämistä, hyväksikäyttöä, väkivaltaa, painostamista tms. Seksi ei sinänsä yksinään ole mikään eettinen ongelma vaan ihan normaalia elämää.
Seksiä harrastetaan, jos kumpikin haluaa. Se voi olla parisuhteessa tai sen ulkopuolelle. Se voi johtaa parisuhteeseen tai olla johtamatta. Se voi jäädä yhteen kertaan tai toistua. Ja tämä kaikki on aivan ok. Kyse on henkilökohtaisista valinnoista eri elämäntilanteissa.
Itse en ikinä valitsisi kumppaniksi tai edes ystäväksi tyyppiä, joka kuvittelee olevansa muita parempi vain siksi, että on ollut sängyssä vain vakituisen kumppanin kanssa.
Juuri näin. Olen samaa mieltä siitä, että tämä on niin keskeinen sekä persoonallisuudesta että arvomaailmasta kertova asia, että ei kannata yrittää ihmissuhdetta kuin samanhenkisen kanssa. Itse siis harrastan seksiä vain rakkaudesta ja vakiintuneessa parisuhteessa.
Minua ainakin näin naisena kiihottaa ajatus, että uudella miehelläni olisi ollut kiimainen ja intiimi panosuhde toisen naisen kanssa juuri ennen minua. Se ajatuskin, että mies tulee sisääni ja sama elin on juuri vähän aiemmin kiihkeästi seilannut sen panomuijan limaisessa kiimareiässä. Oih ja aah... Minulle kans 😋
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Henkilökohtaisesti ei kiihota ihminen joka ei pysty olemaan ilman seksiä :D se että pystyy olemaan ilman kertoo mulle sellaisesta itsehillinnästä joka helvetin monelta nykypäivänä puuttuu
Tosi outo fetissi sinulla. Osaatko kertoa mikä siinä itsehillinnässä kiihottaa?
"Juuri näin. Olen samaa mieltä siitä, että tämä on niin keskeinen sekä persoonallisuudesta että arvomaailmasta kertova asia, että ei kannata yrittää ihmissuhdetta kuin samanhenkisen kanssa. Itse siis harrastan seksiä vain rakkaudesta ja vakiintuneessa parisuhteessa."
Lol. Miten kerrot, että et ymmärrä, kertomatta, että et ymmärrä.
Koko pointti oli se, että hyvälle ihmiselle ei ole keskeistä se, että onko joku harrastanut seksiä vai ei. Eettinen ihminen miettii vähän syvällisempiä asioita kuin pimppejä ja pippeleitä ja missä ne ovat ehkä käyneet.
Maailmassa on paljon jopa selibaatissa eläneitä ihmisiä, jotka eivät tuomitse muita heidän seksuaalisen historiansa tai muun täysin pinnallisen ja vähäpätöisen seikan takia.
Ja btw: lukutaito 5/5. Not.
Vierailija kirjoitti:
"Juuri näin. Olen samaa mieltä siitä, että tämä on niin keskeinen sekä persoonallisuudesta että arvomaailmasta kertova asia, että ei kannata yrittää ihmissuhdetta kuin samanhenkisen kanssa. Itse siis harrastan seksiä vain rakkaudesta ja vakiintuneessa parisuhteessa."
Lol. Miten kerrot, että et ymmärrä, kertomatta, että et ymmärrä.
Koko pointti oli se, että hyvälle ihmiselle ei ole keskeistä se, että onko joku harrastanut seksiä vai ei. Eettinen ihminen miettii vähän syvällisempiä asioita kuin pimppejä ja pippeleitä ja missä ne ovat ehkä käyneet.
Maailmassa on paljon jopa selibaatissa eläneitä ihmisiä, jotka eivät tuomitse muita heidän seksuaalisen historiansa tai muun täysin pinnallisen ja vähäpätöisen seikan takia.
Ja btw: lukutaito 5/5. Not.
Ehkäpä olisi hyvä idea antaa jokaisen määritellä itse sellaiset asiat, kuin "hyvä ihminen" tai "eettinen". Varsinkin siinä kontekstissa, kun puhutaan ihmissuhteiden ja etenkin parisuhteiden valinnasta.
Tässä on pakko olla pari jotain ihme trollia liikenteessä, kun täällä normaalissa elämässä eletään vähän toisin. Esim. minun kavereissa on vain niitä, jotka vapaalla ollessaan harrastivat yhden yön juttuja ja fwb-suhteita ja nyt ollaan kaikki oltu uskollisesti naimisissa kymmeniä vuosia. Tuntuu aika huvittavilta nämä ketjun hurskastelijat, jotka esittävät parempia ihmisiä. Kumma vaan, että ette taida niihin kestäviin suhteisiin päästä, vaikka olette niin kovin erinomaisia.
T. 29v. naimisissa
Sinulle, niinkuin usealle muulle seksi on pääasia, joten en ymmärrä, miksi etsit parisuhdetta. Tuskin pysyt uskollisena, jos miehelläsi olisikin vaikka tuhkamuna, ja paneskelu ei onnistu joka päivä. On väärä ajattelutapa, että edelliset hommat loppuu, jos löytää jonkun uuden, se kertoo vain, että ei sillä ole väliä, kenen kanssa harrastelee, kunhan vain saa. Iljettävää. Ja tietysti et kerro, nimittäin useampi kumppani menneisyydessä ei ole mitenkään mairittelevaa, eikä tee sinusta parempaa petikumppania, vaikka niin luulisit. Se kertoo vain, että seksiä irtoaa helposti.