Onko sinulle ok, että seurustelukumppanillasi olii on ollut fwb suhde vakavaa suhdetta etsiessä
Ja sinun kanssa on tietysti uskollinen ja tuo on ohi
Kommentit (284)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fwb on tautisessa maailmassa paljon parempi vaihtoehto kuin hypellä kukasta kukkaan.
Kavereiden määrää ei mitenkään rajata, kun kukaan ei sitoudu yhtään mihinkään.
Ei mun aikoinaan tarvinnut lähteä baaripanojen matkaan, kun seksin sai hoidettua sen yhden kanssa.
"Löysin puolison jo opiskeluaikana, miesvaltaisella opiskelualalla se oli helppoa eikä mies suhtautunut myöskään miespuolisiin ystäviini tai työkavereihin mitenkään oudosti. Yhdenkään ystäväni kanssa en ole mennyt sänkyyn tai suudellut tms. "
Ei taas lainaukset taida toimia...
Mä löysin fwb:ni baarista yhdenillan juttuna, pantiin ensin ja ystävystyttiin myöhemmin. Paria meistä ei tullut, oltaisiin kuristetu toisemme :)
Ja aika monen kanssa tuli baaritiskillä juteltua, jotka eivät todellakaan osanneet suhtautua toisiin miehiin "mahdollisella tulevalla reviirillään":
- tuo jonka fwb on nykyisin f-
Miksei olisi? Kai tuo nyt olisi pienempi paha verrattuna siihen, että on ollut parisuhteessa jonkun kanssa. Ja sekin on ihan normaalia, että menneisyydessä on ollut parisuhteita.
Oho, enpä ole ajatellut, että tuollainen olisi jollekin ongelma. Olen nainen. Erosin 40-vuotiaana ja sen jälkeen mulla oli fwb-suhde yhden miehen kanssa. Hän on edelleen 10v myöhemmin somekaverini ja tuttu jonka kanssa voi vaihtaa kuulumisia, jos törmätään. Meillä oli ihan huippua seksiä ja hän on todella kiva tyyppi, muttei elämänhallinnaltaan ja kiinnostuksen kohteiltaan minulle parisuhteeseen sopiva henkilö. Hänkään ei halua suhdetta kanssani. Jos satuttaisiin molemmat eroamaan (mikä ei ole suunnitelmissa, koska nykyinen parisuhteeni on tosi hyvä), niin todellakin alkaisin uudelleen fwb suhteeseen hänen kanssaan. Minulle seksi on tärkeää ja jos olisimme sinkkuja, miksei voisi harrastaa sitä tutun, luotettavan ihmisen kanssa, jonka tiedän osaavan huomioida naisen sängyssä erinomaisesti. Ikinä en ole miestäni pettänyt tämän, enkä kenenkään muunkaan kanssa.
Vierailija kirjoitti:
"Löysin puolison jo opiskeluaikana, miesvaltaisella opiskelualalla se oli helppoa eikä mies suhtautunut myöskään miespuolisiin ystäviini tai työkavereihin mitenkään oudosti. Yhdenkään ystäväni kanssa en ole mennyt sänkyyn tai suudellut tms. "
Mä löysin fwb:ni baarista yhdenillan juttuna, pantiin ensin ja ystävystyttiin myöhemmin. Paria meistä ei tullut, oltaisiin kuristetu toisemme :)
Ja aika monen kanssa tuli baaritiskillä juteltua, jotka eivät todellakaan osanneet suhtautua toisiin miehiin "mahdollisella tulevalla reviirillään":
Reviirillä? Sisältyikö heidän ajatuksiinsa reviiristä miesvaltaisella työpaikkasi? Vai tieto siitä, että sinulla on jo fwb suhde?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Reviirillä? Sisältyikö heidän ajatuksiinsa reviiristä miesvaltaisella työpaikkasi? Vai tieto siitä, että sinulla on jo fwb suhde?
^ miesvaltainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei. En halua miestä, joka on harrastanut tunteetonta seksiä.
Jännä, että joku ajattelee tän näin päin. Itse kun en pystyisi yhden illan juttuihin tai muiden randomtyyppien kanssa harrastelemaan, niin juuri siksi minulla oli sinkkuna fwb-juttuja.
Silloin oli tuttu kaveri, jonka seurassa viihtyi, oli kiva hengailla ja katsella vaikka leffoja, ja sitten kun molemmilla fiilistä niin hommailtiin. Kuitenkin molemmilla tiedossa, että parisuhdetta ei ole syntymässä ja ollaan vaan kavereita. Ei kuitenkaan mitenkään tunteetonta seksiä.
Jatkuuko se kaveruus sitten uuden suhteenkin aikana, vai loppuuko kaverin tapaaminen kokonaan? Jos toisen näkee seksuaalisena olentona, niin todella omituinen ja jännitteinen viritelmä lähteä suhteessa sen ns. kaverin luokse vain katsomaan leffaa, kun sillä hengailulla on normaal
No meidän tapauksessa tutustuin nykyiseen mieheeni tämän kaverini kautta. Oltiin jo lopetettu sänkyhommailut kaverin kanssa (koska hän alkoi tapailla erästä naista), ennen kuin ihastuttiin toisiimme nykyisen mieheni kanssa.
Vietettiin kyllä edelleen välillä aikaa kaksinkin kaverin kanssa, mutta enemmän hengailtiin koko porukalla. Jossain vaiheessa näkemiset sitten väheni ja lopulta loppui omia aikojaan ilman mitään draamaa.
Meillä on miehen kanssa ollut kokoajan luottamus kunnossa toisiimme, niin ei ole ollut mitään ongelmia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi miestä jolle seksi on noin irrallinen asia.
Mitä tarkoitat tällä?
Että hän voisi harrastaa seksiä ihan vain seksinä. Tuntuisi että hänelle seksi minunkin kanssani olisi samanlaista.
Sun ongelma ei ole (kumppainin aiempi) seksi. Sun ongelma on huono itsetunto.
"Tuleeko sinulle oikeasti yllätyksenä, että moni näkee fwb suhteet omituisina virityksinä, jotka yleensä päättyvät jomman kumman osapuolen mielenpahoitukseen."
Tulee. Omasta ja kavereiden kokemuksista tiedän, että nämä "omituiset viritykset" ovat ihan tavanomaista elämää, eivätkä juuri koskaan johda mihinkään mielenpahoituksiin, toisin kuin parisuhteet.
Ymmärrän sen, jos joku ei halua seksiä parisuhteen ulkopuolella. Kaipa näitäkin on, vaikka itse en ole törmännyt, ellei kiihkouskovaisia lasketa. Oma valinta. Mutta sitä en todellakaan ymmärrä, miksi muiden ihmisten seksielämä aiheuttaa tuollaista tarvetta leimata ja dissata.
Jokaisen keho on hänen omansa, eikä vapaiden aikuisten suostumuksellinen seksi ole koskaan väärin.
N53
Vierailija kirjoitti:
"Tuleeko sinulle oikeasti yllätyksenä, että moni näkee fwb suhteet omituisina virityksinä, jotka yleensä päättyvät jomman kumman osapuolen mielenpahoitukseen."
Tulee. Omasta ja kavereiden kokemuksista tiedän, että nämä "omituiset viritykset" ovat ihan tavanomaista elämää, eivätkä juuri koskaan johda mihinkään mielenpahoituksiin, toisin kuin parisuhteet.
Ymmärrän sen, jos joku ei halua seksiä parisuhteen ulkopuolella. Kaipa näitäkin on, vaikka itse en ole törmännyt, ellei kiihkouskovaisia lasketa. Oma valinta. Mutta sitä en todellakaan ymmärrä, miksi muiden ihmisten seksielämä aiheuttaa tuollaista tarvetta leimata ja dissata.
Jokaisen keho on hänen omansa, eikä vapaiden aikuisten suostumuksellinen seksi ole koskaan väärin.
N53
Mulla ei ole kokemusta kuin yhdestä fwb-suhteesta. Tuossa ylempänä kerroin, että eron jälkeen oli. Ei siinä ollut mitään mielensäpahoitusta. Koko ajan oli selvää, että homma loppuu, kun jompi kumpi löytää seurustelukumppanin. Ei olla sen jälkeen hengailtu kavereinakaan, mutta tuttuja/etäisiä kavereita ollaan edelleen. Muistan häntä vain hyvällä. Tiedän, ettei hänelläkään jäänyt mitään hampaankoloon.
En usko että meillä olisi sama arvo-maailma eli en kiinnostuisi tuollaisesta. Tuollaiset tyypit eivät ole muutenkaan uskollisia ja luotettavia.
Miehelläni on ollut joitakin yhdenillan ja fwb juttuja ennen minua. Niitä en ihmettele tai kauhistele. Sitä ihmettelen paljon enemmän, miksi otti ensimmäiseksi vaimokseen ja lastensa äidiksi persoonallisuushäiriöisen ihmisen. Siitä kärsii tämä nykyinenkin suhde. Vanhoista fwb:istä ei.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole ok.
Muuten on ok, mutta AP jäisi kanssani ilman. Muut kyllä käy.
Vierailija kirjoitti:
Ei. En halua miestä, joka on harrastanut tunteetonta seksiä.
Et sitten halua miestä lainkaan. En tunne varmaan yhtään miestä, joka ei olisi harrastanut tunteetonta seksiä.
En huolisi. Tautiriski tuollainen mies ja nainen. Ollut ihmisen kanssa joka saattanut seksisuhteessa kyntää satoja tautipesiä.
En mä tiedä ketä ja mitä toinen on touhunnut eikä hän tiedä minusta.
Ei kuulu tapoihin kertoa.
en usko että vaimoni on harrastanut seksiä erityisen paljon ennen minua, mutta onhan se muutaman kanssa. Jos näin olisi niin ihan OK mulle. Itsellänikin ollut muutama kumppani ja yhden kanssa ehkä enemmän työtoveri kuin rakastavainen, ja silti vaan käytiin paineita purkamassa kun työn imu oli kova ja perheettömiä oltiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi miestä jolle seksi on noin irrallinen asia.
Mitä tarkoitat tällä?
Että hän voisi harrastaa seksiä ihan vain seksinä. Tuntuisi että hänelle seksi minunkin kanssani olisi samanlaista.
Sun ongelma ei ole (kumppainin aiempi) seksi. Sun ongelma on huono itsetunto.
En koe asiaa näin. Itselleni seksi on aina todella voimakkaasti tunteisiin ja sitoutumiseen liittyvä kokemus, tunteiden ja luottamuksen ilmaus. Tuntuisi epäreilulta vaihtokaupalta, että mieheltä saamani seksi olisi tavallaan eri laatua.
Olen avoimessa suhteessa ja minulla on fwb sivusuhde nuoremman eronneen naisen kanssa, koska en koko ajan jaksa etsiä uutta seuraa. Pannaan kuin puput joka toinen viikko ja sitten kun fwb kumppanilla on lapset vähän vähemmän. Olen 5-kymppinen mies.
On ok jos arvot ja elämäntavat muuten mätsää. Mieluummin yksi fwb kuin 50 yhden yön juttua.