Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko sinulle ok, että seurustelukumppanillasi olii on ollut fwb suhde vakavaa suhdetta etsiessä

Vierailija
09.05.2024 |

Ja sinun kanssa on tietysti uskollinen ja tuo on ohi

Kommentit (284)

Vierailija
201/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaahas mitähän noille lainauksille taas tapahtu. 🙄

Vierailija
202/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi ei voisi käyttää termiä panokaveri? 

Itse ajattelen että panokaveri on pelkkä seksisuhde. Fwb on ensisijaisesti kaveri, jonka kanssa välillä harrastetaan myös seksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joilla noita fwb-suhteita on, niin eikö tule koskaan mitään tunteita mukaan, kun on niin intiimi suhde jonkin kanssa vaikkapa kuukausia, vuosia. Eikä minkäänlaista harmitusta, ikävää, kun "suhde" loppuu vaikkapa niin että toinen löytää kumppanin, jonka kanssa haluaa normaaliin suhteeseen. Jäättekö vaan iloisena, että heippa, ettekä kaipaa tuota ihmistä enää ollenkaan sen jälkeen.

Sun seksisuhteet on olleet sellaisten kanssa, joiden kanssa parisuhteesta ei ikinä tulisi mitään

Vierailija
204/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai on ok. Siis toihan on todella paljon parempi ku se, että harrastettais yhenillan juttuja siellä täällä. 

Vierailija
205/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle fwb oli pelastus eron jälkeen. Takana 25 vuoden liitto, jossa viimeiset 5 vuotta täysin kuivaa, mies petti jne.

En halunnut mitään julkista suhdetta, mutta halusin palauttaa naiseuteni. Minulla oli puolen vuoden ajan seksisuhde 16 vuotta nuoremman duunarimiehen kanssa. Hänen kanssaan kehtasin pyytää mitä halusin ja keskittyä vain omaan nautintooni. Sitten löysin oman ikäiseni miehen tasavertaiseen suhteeseen eikä mitään kaipuuta tuon toisen luo.

Vierailija
206/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei olisi ok, jos nainen on kokematon seksissä tai jopa täysin korkkaamaton. Seksi on niin tärkeä osa-alue, että sen täytyy toimia. Siksi koeajokin on ehdottoman tärkeää ennen kuin edetään parisuhteeseen ja pidemmälle.

Vierailija
207/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Häh, onko tosiaan aikuisia ihmisiä, joille tämä on jokin issue?

En minä mitään neitsyttä etsi. On ihan normaalia, että ihmisellä on seksielämä, eivätkä kaikki suhteet ole ns. vakavia. Elämää tämä vain on, hyvänen aika.

Eipä ihme, että monet jäävät sinkuiksi, kun on tuollaiset kriteerit. 

On kahdenlaisia ihmisiä. Ne, joille on ok kaikki random-paneskelut ja panosuhteen "kavereihin", ja sit ne ketkä ei pane kaikkea mahdollista ja toivoo kumppaniltanin samaa. Näiden tulisi pariutua kaltaistensa kanssa.

Miksi oletetaan heti, että pannaan kaikkien kanssa? Mulle ei todellakaan kelpaa kuka tahansa ja mulla on ollut usean kuukauden ajan vain tämä yksi mies jonka kanssa mulla on seksisuhde.

No mä tiedän miehen panevan toista naista. Nimittäin avovaimoaan. 

Vierailija
208/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä toisen elämä minulle kuuluu mitä on tehnyt ennen minua. Minulla on pelkkä seksisuhde ollut jo 5 vuotta, mutta en aio aloittaa seurustelua kenenkää kanssa, ja mies on samaa mieltä. Halutaan olla ns vapaita, mutta ei olla muiden kanssa sängyssä tai mitään muutakaan muiden kanssa mikä liittyy seksiin tai muuhun sellaiseen.  Muuten tehdään mitä huvittaa ja se toimii meillä. Jos nyt sit seurustelisin tämän herran kanssa ja kysyisin onko ollut fwb suhdetta, niin sanoisko hän on ollut. Tuskin sanoisi..

Jos minulla olisi ollut ja hän kysyisi, niin sanoisin ei ole ollut,, vaikka olisikin ollut. Sanon siksi, koska mitä väliä mitä kumpikin on tehnyt elämässään ennen toista, kun ei ole edes toisesta ikinä kuulutkaan mitään. Sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka osaa sellainen loukkaa ja tuntuu oudolta. En ottaisi edes sitä riskiä kertomalla, jos haluaisin vakavan suhteen.

Tosi törkeää valehdella. Tuo valehtelu veisi luottamuksen, ei seksi.

Vierailija
209/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joilla noita fwb-suhteita on, niin eikö tule koskaan mitään tunteita mukaan, kun on niin intiimi suhde jonkin kanssa vaikkapa kuukausia, vuosia. Eikä minkäänlaista harmitusta, ikävää, kun "suhde" loppuu vaikkapa niin että toinen löytää kumppanin, jonka kanssa haluaa normaaliin suhteeseen. Jäättekö vaan iloisena, että heippa, ettekä kaipaa tuota ihmistä enää ollenkaan sen jälkeen.

Jos se ensisijainen suhdetyyppi on ollu kaveri tai ystävä niin siitä on yllättävän helppo harrastaa seksiä ilman sen kummempia tunteita. Siellä on pohjalla jo välittäminen ja tunteminen ja itseasiassa kynnys esim kertoa mistä tykkää seksissä ja estot ylipäätänsä voi olla matalat koska ei oo silleen painetta siitä, mitä se toinen susta ajattelee kun se on jo ystävä ja ei ystävien kanssa yleensä mieti, et voiko olla täysin rennosti sen toisen kanssa. Ja vaikka seksi sujuis kavereiden kesken niin ei niitä kavereita tai ystäviä nää silti aina romanttisessa mielessä. Fwb ei varmasti sovi kaikille, mutta toisille se sopii todella hyvin. Ite oon esim luonteeltani sellanen, että jos joku on mulle kaveri tai ystävä niin mulle ei vaan tuu sitä ihastumista tai sen kummempaa tunnetta, mutta tarviin silti hyvän luottamuksen seksiin niin sitä on helpompi harrastaa luotettavan ihmisen kanssa jolle voi puhua kaikesta. 

Mun mielestä sun kommentin loppu oli vähän hassu. Eihän sen fwb jutun loppuminen yleensä tarkota, että sanotaan heippa koko ihmiselle. Jos se on oikeesti ollu fwb eikä fb suhde niin seksin loppuessa ystävyys jää edelleen.

Mun entinen fwb on edelleen yks mun parhaista ystävistä. Molemmat ollaan avoliitossa toisen kanssa nykyään, molempien kumppanit tietää meidän historian ja meillä ei koskaan oo ollu muuta kun syvä ystävyys ja siihen seksi kun oltiin sinkkuja. Me oltiin sovittu, että meidän ystävyys ei tuu loppumaan, mut heti kun toinen löytää jonkun potentiaalisen seurustelukumppanin niin meidän fwb juttu loppuu. Ja nyt puhutaan silleen heti, et heti kun on esim ollu ekat treffit toisen kanssa. Ja näin tosiaan tapahtukin et hän ihastu ja meni treffeille ja jatkettiin sit vaan ystävinä. Se juttu hänellä kariutu mut jatkettiin silti vaan ystävinä sen jälkeen. Vietettiin kyllä öitä yhdessä niinku ennen, mut ilman mitään seksiä tai suutelua. Ja hetken päästä tää mies tapasikin nykysensä. 

Nykyään tosiaan ollaan edelleen ystäviä ja vietetään aikaa myös toistemme nykyisten kanssa. Molempien kumppanit on ottanu asian ihan hyvin ehkä just koska kaikki on ollu tosi avointa.

Vierailija
210/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ei olisi ok, jos nainen on kokematon seksissä tai jopa täysin korkkaamaton. Seksi on niin tärkeä osa-alue, että sen täytyy toimia. Siksi koeajokin on ehdottoman tärkeää ennen kuin edetään parisuhteeseen ja pidemmälle.

Sama. Olen nainen. 

Vierailija
211/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä tapasin mun fwb yhden illan juttuna ja sittten toisen illan... Aika pian tultiin siihen tulokseen että emme seurustelisi (elämäntilanne, tulevaisuuden toiveet), mutta jatkoimme kaveripohjalla. Kun sitten vuosia myöhemmin aloin tosissani seurustella, niin kyllähän siinä ajatukset vilisti ja luopumistyötä oli tehtävä ja kaverin kanssakin meni muutama tuopillinen elämää ihmetellessä. Mutta me ollaan kavereita edelleen, hän kunnioittaa mun val

Toi on vaan sun omaa epävarmuutta. Tietty se on hyvä tunnistaa ja tehdä just noin ettei lähde sellasiin jos on epävarma olo, mutta ei se noin mee. Ei vanhan fwbn kanssa petä sen todennäkösemmin kun kenenkään muunkaan kanssa

Vierailija
212/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama. Olen nainen. 

Ja siis hetero. En halua täysin kokematonta miestä. 

Vierailija
213/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitäpä toisen elämä minulle kuuluu mitä on tehnyt ennen minua. Minulla on pelkkä seksisuhde ollut jo 5 vuotta, mutta en aio aloittaa seurustelua kenenkää kanssa, ja mies on samaa mieltä. Halutaan olla ns vapaita, mutta ei olla muiden kanssa sängyssä tai mitään muutakaan muiden kanssa mikä liittyy seksiin tai muuhun sellaiseen.  Muuten tehdään mitä huvittaa ja se toimii meillä. Jos nyt sit seurustelisin tämän herran kanssa ja kysyisin onko ollut fwb suhdetta, niin sanoisko hän on ollut. Tuskin sanoisi..

Jos minulla olisi ollut ja hän kysyisi, niin sanoisin ei ole ollut,, vaikka olisikin ollut. Sanon siksi, koska mitä väliä mitä kumpikin on tehnyt elämässään ennen toista, kun ei ole edes toisesta ikinä kuulutkaan mitään. Sillä ei ole mitään merkitystä, vaikka osaa sellainen loukkaa ja tuntuu oudolta. En ottaisi edes sitä riskiä kertomalla, jos haluaisin vakavan suhteen.

Jep! Se fwb on mennyttä elämää, mutta valehtelun tekee nykyisessä suhteessa kun ei kerro, jollon koko juttu tulee nykyisyyteen.

Vierailija
214/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas en voisi ikinä olla miehen kanssa, jolle naisen seksuaalinen tausta ei ole ok, ja erityisesti jos miehellä itsellään on runsaasti suhteita taustalla. 

Olen liioitellut oman bodycountin jopa kaksinkertaiseksi tapailuvaiheessa. Tämä on todella tehokas keino karkoittaa asennevammaiset miehet. Nykyään olen naimisissa hyvän miehen kanssa, ja meidän fwb-suhteet ovat nykyään pelkkiä f-suhteita. Kaveruus ei häviä mihinkään.

Vierailija
215/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelen että panokaveri on pelkkä seksisuhde. Fwb on ensisijaisesti kaveri, jonka kanssa välillä harrastetaan myös seksiä.

Eli jatkuuko se kaveruus ihan normaalisti kun jompi kumpi /molemmat alkaa seurustelemaan vakavasti? Eli voidaan hengailla sitten pariskuntinakin ilman mitään ongelmia? Vai onko normaalia että ystävyys päättyy tai sitä joudutaan salailemaan oikeilta kumppaneilta?

Vierailija
216/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika jännä kun monessa ketjussa on toitotettu sitä että exien kanssa ei olla kavereita ja se on luonnotonta ja väärin uutta kumppania kohtaan paitsi jos on lapsia jne.

Ja sitten tämä fwb juttu on muka joku poikkeus, jossa kaikki jatkaa hyvinä ystävinä ilman seksiä siinä vaiheessa kun toinen alkaa seurustelemaan.

Miten en nyt ihan usko siihen, tai sitten uudet kumppanit ei ole tietoisia menneisyydestä.

Vierailija
217/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opin sinkkuaikoina kerrasta kiertämään kaukaa miehet, joilla oli tiedossa olevia fwb-suhteita. Olin tapaillut miestä, joka oli kyllä avoimesti heti alussa kertonut, että hänen paras ystävänsä oli nainen ja että he olivat lähes päivittäin tekemisissä. Tässä vaiheessa vielä ajattelin, että okei, mikäs siinä jos kyseessä on niin hyvä tyyppi kuin mitä mies maalaili, ja kun mies kerran toivoi, että tutustuisin häneen myös. Mutta sitten kun tapasin tämän naisen yksissä heidän kaveriporukan illanistujaisissa, hän yllättäen kieltäytyi tervehtimästä ja kohteli minua kuin ilmaa koko illan. Saman illan aikana selvisi, että hänellä ja tapailemallani miehellä olikin ollut jo tovin fwb-suhde, ja nainen ei todellakaan pitänyt siitä, että olin tullut kuvioihin. Mies pyyteli kovasti anteeksi ja aneli, että juttumme voisi jatkua, mutta samalla sanoi myös, ettei ollut valmis luopumaan parhaasta ystävästään. Vyyhti oli sellainen, etten halunnut koskea siihen pitkällä tikullakaan, joten lopetin tapailun.

Vierailija
218/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi ok, mutta me ei (enää) oltaisi seurustelukumppaneita koska siinä vaan ei olisi mitään järkeä kun ajatusmaailmamme eroaisi noin merkittävällä tavalla ja varsinkin yhteiselon kannalta noin tärkeässä asiassa kuin seksuaalisuus.

Vierailija
219/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli jatkuuko se kaveruus ihan normaalisti kun jompi kumpi /molemmat alkaa seurustelemaan vakavasti? Eli voidaan hengailla sitten pariskuntinakin ilman mitään ongelmia? Vai onko normaalia että ystävyys päättyy tai sitä joudutaan salailemaan oikeilta kumppaneilta?

Kyllä mulla on jatkunut kaveruus, ja jonkun verran hengailtiin kaikki samassa porukassa. Nykyään ei niin vietetä aikaa, mutta jos jossain törmäillään, niin vaihdetaan kaikki kyllä ihan sujuvasti kuulumiset ilman ongelmia. Ja ei ole itse tarvinnut ainakaan salailla, koska tutustuttiin mieheni kanssa tämän kaverin kautta, ja hän tiesi meidän kuvion.

Vierailija
220/284 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika jännä kun monessa ketjussa on toitotettu sitä että exien kanssa ei olla kavereita ja se on luonnotonta ja väärin uutta kumppania kohtaan paitsi jos on lapsia jne.

Ja sitten tämä fwb juttu on muka joku poikkeus, jossa kaikki jatkaa hyvinä ystävinä ilman seksiä siinä vaiheessa kun toinen alkaa seurustelemaan.

Miten en nyt ihan usko siihen, tai sitten uudet kumppanit ei ole tietoisia menneisyydestä.

Mielestäni ei edes ole niin paha jos kumppanilla on exä kaverina kuin että olisi joku fwb-hoito. Ihan siitä syystä että eksän kanssa on yleensä tullut jokin selkeä, ylitsepääsemätön syy miksi suhde on lopetettu, ongelma on ollut siinä suhteessa. Fwb:n kanssa suhde ei lopu tällaisista syistä, vaan samaa touhua olisi hyvin voinut vielä jatkaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kahdeksan