Onko sinulle ok, että seurustelukumppanillasi olii on ollut fwb suhde vakavaa suhdetta etsiessä
Ja sinun kanssa on tietysti uskollinen ja tuo on ohi
Kommentit (284)
Joilla noita fwb-suhteita on, niin eikö tule koskaan mitään tunteita mukaan, kun on niin intiimi suhde jonkin kanssa vaikkapa kuukausia, vuosia. Eikä minkäänlaista harmitusta, ikävää, kun "suhde" loppuu vaikkapa niin että toinen löytää kumppanin, jonka kanssa haluaa normaaliin suhteeseen. Jäättekö vaan iloisena, että heippa, ettekä kaipaa tuota ihmistä enää ollenkaan sen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Joilla noita fwb-suhteita on, niin eikö tule koskaan mitään tunteita mukaan, kun on niin intiimi suhde jonkin kanssa vaikkapa kuukausia, vuosia. Eikä minkäänlaista harmitusta, ikävää, kun "suhde" loppuu vaikkapa niin että toinen löytää kumppanin, jonka kanssa haluaa normaaliin suhteeseen. Jäättekö vaan iloisena, että heippa, ettekä kaipaa tuota ihmistä enää ollenkaan sen jälkeen.
No kyllä mulla ainakin on fwb:tä kohtaan tunteita, pidän hänestä kovasti. En nyt lähtökohtaisesti edes haluaisi seksiä ihmisen kanssa, johon suhtaudun välinpitämättömästi tai josta en pidä.
Ja mun fwb-suhde on yksinoikeudella, kumpikaan ei paneskele muiden kanssa. Parempi näin kuin irtoseksi ja yhden illan jutut.
Vierailija kirjoitti:
Jos miehenä valita pitäisi, niin ennemmin haluaisin, että naisella olisi ennen suhdettamme ollut useampia satunnaisia miehiä kuin yksi säännöllinen seksikumppani. Niistä satunnaismiehistä tietää, että ne olivat juurikin niitä miehiä, jotka vain olivat ja menivät. Yksi ainoa tyyppi taas kielii siitä, että taustalla on ollut jotain suurempaa fiilistä tavalla tai toisella.
Juuri näin, satunnainen kumppani ei jää kummittelemaan. Ja jos se säännöllinen kumppani edelleen pyörisi samoissa kuvioissa ja ehkä jopa kaverina edelleen, huh. Kuten monesta kommentista huomannut, että jäävät hyviksi kavereiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No kyllä mulla ainakin on fwb:tä kohtaan tunteita, pidän hänestä kovasti. En nyt lähtökohtaisesti edes haluaisi seksiä ihmisen kanssa, johon suhtaudun välinpitämättömästi tai josta en pidä.
Ja mun fwb-suhde on yksinoikeudella, kumpikaan ei paneskele muiden kanssa. Parempi näin kuin irtoseksi ja yhden illan jutut.
Yksinoikeudella ja pidän hänestä kovasti.... eiköhän tuo ole ihan seurustelusuhde.
Mä en pysty ymmärtämään seksiä ilman rakkautta tai edes kiintymystä. Joten joutuisin jollain tasolla aina epäilemään, että kumppanini on rakastunut kaveriinsa. Ja silti tämäkin kuvio olisi omassa päässäni arvostettavampi ja parempi kuin irtoseksi ventovieraan kanssa, sillä se on mielestäni huonoin kaikesta... joten ei. Ei mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yksinoikeudella ja pidän hänestä kovasti.... eiköhän tuo ole ihan seurustelusuhde.
Ei se ole.
Yleensähän fwb-suhteesta ei osata irtautua ajoissa ja niinpä se paljastuu ihmissuhteelle, jonka kanssa on tarkoitus edetä seurusteluun.
Vierailija kirjoitti:
Yleensähän fwb-suhteesta ei osata irtautua ajoissa ja niinpä se paljastuu ihmissuhteelle, jonka kanssa on tarkoitus edetä seurusteluun.
Fwb-suhteeseen tavallaan kiintyy huomaamattaan, vaikka aikomus olisi ollut pitää se vain ns. ylimenokauden suhteena. Näin se toimiikin itseään vastaan ja hidasteena.
Vierailija kirjoitti:
Olen käsittänyt että monet pyörittävät fwb-tyyppiä siinä sivussa niin kauan, kun se uusi suhde on varmasti vakaalla pohjalla. Koska jos se uusi suhde ei toimikaan ja fwb-juttu on jo lopetettu, saattaa joutua olemaan hetken ilman seksiä, ja sitähän nämä ihmiset eivät kestäisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen käsittänyt että monet pyörittävät fwb-tyyppiä siinä sivussa niin kauan, kun se uusi suhde on varmasti vakaalla pohjalla. Koska jos se uusi suhde ei toimikaan ja fwb-juttu on jo lopetettu, saattaa joutua olemaan hetken ilman seksiä, ja sitähän nämä ihmiset eivät kestäisi.
Kyllä mä pystyn olemaan kuukausia tai vaikka vuoden ilman seksiä. Silti minulla oli sinkkuvuosien aikana pari fwb:tä, joiden välissäkin olin kuukausia ilman. Myös ennen nykyisen mieheni kanssa ihastumista olin ollut n. kuukauden pelkästään kaveri tyypin kanssa, joka oli aiemmin fwb.
Itselle fwb-suhteet olivat ratkaisu tilanteessa, kun vasta tutustuin itseeni pitkän ja vaikean nuoruuden suhteen jälkeen, enkä vielä kaivannut mitään vakavaa suhdetta. Ja näiden kavereiden kanssa tiesimme että ei edes sovittaisi parisuhteeseen, mutta kuitenkin meillä oli hyvä henkinen yhteys.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varsinkin miehet. Varmaan samoja miehiä jotka pettävät heti kun tulee vähän vaikeampaa tai tauko seksiin esim. synnytyksen tai sairauden vuoksi tai vaikkapa läheisen kuoleman vuoksi (kun yrittää vain selviytyä äkillisestä menetyksestä, ei ole seksi mielessä. Ex viritteli suruaikana salasuhteen työkaverinsa. Kun en kuulemma ollut oma iloinen itseni. No en varmaan ollut kun itkin päivät pitkät nuorena äkillisesti menehtynyttä hyvin tärkeää läheistäni. Ero tuli.)
Vierailija kirjoitti:
Mä tapasin mun fwb yhden illan juttuna ja sittten toisen illan... Aika pian tultiin siihen tulokseen että emme seurustelisi (elämäntilanne, tulevaisuuden toiveet), mutta jatkoimme kaveripohjalla. Kun sitten vuosia myöhemmin aloin tosissani seurustella, niin kyllähän siinä ajatukset vilisti ja luopumistyötä oli tehtävä ja kaverin kanssakin meni muutama tuopillinen elämää ihmetellessä. Mutta me ollaan kavereita edelleen, hän kunnioittaa mun valintoja ja siirtyminen seksittömyyteen oli suht helppa. Toki tuossa vaiheessa elimme eri kauoungeissa, joten seksin määräkin oli ollut vähäisempää kuin samassa kaupungissa asuessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Häh, onko tosiaan aikuisia ihmisiä, joille tämä on jokin issue?
En minä mitään neitsyttä etsi. On ihan normaalia, että ihmisellä on seksielämä, eivätkä kaikki suhteet ole ns. vakavia. Elämää tämä vain on, hyvänen aika.
Eipä ihme, että monet jäävät sinkuiksi, kun on tuollaiset kriteerit.
On kahdenlaisia ihmisiä. Ne, joille on ok kaikki random-paneskelut ja panosuhteen "kavereihin", ja sit ne ketkä ei pane kaikkea mahdollista ja toivoo kumppaniltanin samaa. Näiden tulisi pariutua kaltaistensa kanssa.
Miksi oletetaan heti, että pannaan kaikkien kanssa? Mulle ei todellakaan kelpaa kuka tahansa ja mulla on ollut usean kuukauden ajan vain tämä yksi mies jonka kanssa mulla on seksisuhde.
Ehkä sulla mut sillä miehellä voi olla toisenlaiset kuviot. Kyllä tosiaan on usein tuo jako että on ihmisiä ketkä panee kaikkien kanssa, kelpaa oikeasti ihan kuka tahansa. Sitten niitä ketkä sitoutuu siihen yhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mä tapasin mun fwb yhden illan juttuna ja sittten toisen illan... Aika pian tultiin siihen tulokseen että emme seurustelisi (elämäntilanne, tulevaisuuden toiveet), mutta jatkoimme kaveripohjalla. Kun sitten vuosia myöhemmin aloin tosissani seurustella, niin kyllähän siinä ajatukset vilisti ja luopumistyötä oli tehtävä ja kaverin kanssakin meni muutama tuopillinen elämää ihmetellessä. Mutta me ollaan kavereita edelleen, hän kunnioittaa mun valintoja ja siirtyminen seksittömyyteen oli suht help
On se varmaan kivaa sille seurustelukumppanille, kun kuvioissa mukana kavereita, joitten kanssa seksisuhteita ollut:DD. Joo en haluaisi sellaisen kanssa seurustella. Tiedä milloin hänellä taas tulisi mieleen sen "kaverin" kanssa muistella menneitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mä olen tuntenut kiintymystä ja tietysti tykännyt niistä ihmisinä, eihän ne muuten olis olleet mun kavereitakaan.
Omalla kohdalla eka juttu loppui, kun molemmilla oli niin kiireistä, eikä saatu aikatauluja natsaamaan. Kyllähän se silloin harmitti, koska oltais haluttu viettää aikaa yhdessä ja seksikin toimi hyvin.
Toka juttu loppui seksin osalta, kun kaveri tutustui naiseen, jonka kanssa alkoi olla sutinaa, ja en halunnut olla sotkemassa tilannetta. Lisäksi itselläkin alkoi olla olo, että olisin valmis kunnon suhteeseen, kunhan sopiva tulee kohdalle. Kavereina kyllä jatkettiin tämän jälkeenkin, tiiviimmin n.puoli vuotta, ja sen jälkeen enemmänkin tuttavina, että vaihdellaan kuulumiset jos törmätään.
"On se varmaan kivaa sille seurustelukumppanille, kun kuvioissa mukana kavereita, joitten kanssa seksisuhteita ollut:DD. Joo en haluaisi sellaisen kanssa seurustella. Tiedä milloin hänellä taas tulisi mieleen sen "kaverin" kanssa muistella menneitä."
Onneksi oma mies ei ollut sun kanssa samaa mieltä.
Mies kyllä tunsi meidät molemmat, ja tiesi että ollaan enää vaan kavereita. Ja kyllä mä alkuun kyselin, että häiritseekö sitä, jos olin menossa kaksin johonkin kaverin kanssa. Hän sanoi, että ei haittaa, koska luottaa muhun. Kaveri tapaili itse erään naisen kanssa, ja me mieheni kanssa oltiin niin rakastuneita, että ei olis tullut mieleenkään pilata sitä säätämällä kenenkään kanssa.
Itsellä oli pari tällaistakin avioeron jälkeen ja nämä fwb-naiset molemmat tiesivät asiasta. Samaan aikaan tapasin myös nykyisen vaimoni ja kerroin rehellisesti omista kuvioistani. Aika nopeasti kyllä jäi nuo fwb-suhteet sitten, kun alkoi olla mukavaa tämän yhden kanssa. Seurustelu aloitettiin virallisesti vasta kuukausien päästä ensitapaamisesta.
Onhan vaimoni joskus asiasta maininnut, mutta ei tuntunut iso asia olevan. Pääasia, että on kaikessa rehellinen mitä tekee, niin ei tarvitse jälkikäteen selitellä.
Miksi ei voisi käyttää termiä panokaveri?
No niinköhän, pannaan ristiin rastiin kuka kenenkin kaverin kanssa. Se sunkin kaveri voi paneskella toisen kaverin kanssa ja se toinen kaveri taas toisen kanssa....