Uuden hallituksen lait ovat olleet voimassa vasta 5 kuukautta ja konkurssinumerot 2000-luvun kaameimmat!
Konkurssiasiamiehen toimisto kertoo, että viime vuonna asetettiin konkurssiin yhteensä 2 715 yritystä. Tänä vuonna konkurssiyhtiöiden määrä voi olla lähes 3 500, jos alkuvuoden konkurssitahti jatkuu taantuman paineissa. Aloitettujen konkurssien määrä on koko 2000-luvun korkeimmissa lukemissa. Vuoden 2024 alkukuukaudet näyttävät siltä, että konkurssien määrä kasvaa tänä vuonna selvästi kovempaa tahtia kuin vuonna 2023, konkurssiasiamies Terhi Maijala summaa.
Miten hallitus ehtiikin 5 kuukaudessa tuhoamaan näin paljon?
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloustilanne riippuu tietysti eniten siitä, että lähes koko Eurooppa on taantumassa. Juuri mitään nykyhallituksen lakimuutoksia ei ole vielä edes tullut voimaan ja ne ei tietysti vaikuta heti talouteen.
Mutta kuluttajien usko omaan talouteen on viety. Talous on aika pitkälle psykologiaa.
Ei ainakaan minun uskoani. Minulla menee paremmin kuin koskaan ja tulevaisuuden tulot kasvavat viikoittain. En valita vaan teen ITSE töitä sen eteen että näin on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloustilanne riippuu tietysti eniten siitä, että lähes koko Eurooppa on taantumassa. Juuri mitään nykyhallituksen lakimuutoksia ei ole vielä edes tullut voimaan ja ne ei tietysti vaikuta heti talouteen.
Mutta kuluttajien usko omaan talouteen on viety. Talous on aika pitkälle psykologiaa.
Ei ainakaan minun uskoani. Minulla menee paremmin kuin koskaan ja tulevaisuuden tulot kasvavat viikoittain. En valita vaan teen ITSE töitä sen eteen että näin on.
Minä, minä, minä. Minä ITSE! MINÄäÄää!
Oletko kenties kolme vuotias?
Vierailija kirjoitti:
Kolahtaa omaan nilkkaani tämä köyhdyttäminen. Suomi tippuu köyhyyteen. Vain 10 % rikkaimmista pärjää. Maan bkt laskee, olemme kohta kuin Romania.
No tuilla ei olla koskaan vaurautta luotu, joten niiden leikkaaminenkaan mitään köyhdyttämistä ole.
"Yksityiset yritykset maksavat paitsi omien työntekijöidensä niin verojen kautta myös valtion ja kuntien työntekijöiden palkat. Samoin joka ikinen euro sosiaaliturvassa, työttömyyskorvauksissa jne saa alkunsa yksityisen sektorin tuottamasta lisäarvosta."
No kun eivät maksa, vaan odottavat, että iso osa työllisistä saa tukia surkean palkan päälle. Joten onhan se aika kummallista, että kehuvat kuinka maksavat verojen kautta palkkoja, mutta sitten eivät kuitenkaan halua maksaa sen paremmin veroja kuin palkkojakaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nimenomaan itse pitää tehdä OMAN hyvinvointinsa eteen töitä. SInä odotat varmasti että JOKU MUU tulee pyyhkimään paskatkin perseestäsi.
Vierailija kirjoitti:
Suomesta katoaa ennätysmäärä työpaikkoja tämän hallituskauden aikana. Firmat menee konkkaan ja sijoittajat siirtävät sijoituksen muualle.
Sen siitä saa kun laittaa mäkkärin kassan ministeriksi.
Tämä! Itse aina tsekkaan kyllä äänestämäni henkilön työhistorian ja muut meriitit. Kyllä minusta herättää suurta kummastusta lähes kymmenen vuoden poissaolo töistä. Ja vielä kaiken lisäksi henkilöltä, jonka mielestä työttömyys johtuu laiskuudesta ja tyhmyydestä ja on työttömän oma vika.
Johan tätä hallitusta kritisoi yrityselämä itsekin.
Itse en ymmärrä mitenkään miten päätöksiä tehdään. Parasta olisi, jos pienten yritysten ja aloittavien yritysten pyrokratiaa helpotettaisiin. Ja niille kaikki helpotukset pakkaamiseen ja irtisanomisiin yms.
Tämä hallitus jotenkin tekee kaiken väärästä päästä. Heillä on ongelmia selvillä, mutta ratkaisut tuntuu olevan ihan ammatyitaidottomia. Tiktok ja some sujuu.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ymmärrä mitenkään miten päätöksiä tehdään. Parasta olisi, jos pienten yritysten ja aloittavien yritysten pyrokratiaa helpotettaisiin. Ja niille kaikki helpotukset pakkaamiseen ja irtisanomisiin yms.
Tämä hallitus jotenkin tekee kaiken väärästä päästä. Heillä on ongelmia selvillä, mutta ratkaisut tuntuu olevan ihan ammatyitaidottomia. Tiktok ja some sujuu.
Suomessa pitäisi myös konkurssin tekemisestä tehdä helpompaa, ottaa mallia vaikka USAsta. Lisäksi johtoryhmät pitää saada suoraan vastuuseen tuhoistaan. Näin tehdään ameriikoissa, jonka pitäisi olla kokkareiden suuri esikuva. Jos palkanmaksujärjestelmä tökkii, niin miljoonasakot johdolle. Kyllä lähtee Apotit ja muut tietokoneohjelmat tämän jälkeen pyörimään kuin juna Sveitsissä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koska minä haluan!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
nimenomaan itse pitää tehdä OMAN hyvinvointinsa eteen töitä. SInä odotat varmasti että JOKU MUU tulee
Siis kuvitteletko olevasi jotenkin erityinen? Ei herran jestas. Tajua kuitenkin, että meidän työssäkäyvien lisäksi on ihmisiä, jotka syystä tai toisesta eivät pysty samaan, tai eivät saa edes mahdollisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kolahtaa omaan nilkkaani tämä köyhdyttäminen. Suomi tippuu köyhyyteen. Vain 10 % rikkaimmista pärjää. Maan bkt laskee, olemme kohta kuin Romania.
No miksi et ole hankkiutunut tuonne 10% rikkaimpien joukkoon. Se raja on todella alhainen. Jos sinulla on nettovarallisuutta (varat-velat) yli 499700 € kuulut tuohon ryhmään.
Tuohon nyt pääsee pienellä säästäväisyydellä helposti kunhan käy töissä. Itsekin olen reilusti tuossa joukossa.
Tämä on totta. Tuollaiseen omaisuuteen pääsee jopa alle 10 vuoden määrätietoisella toiminnalla ihan keskituloisenakin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa pitäisi myös konkurssin tekemisestä tehdä helpompaa, ottaa mallia vaikka USAsta. Lisäksi johtoryhmät pitää saada suoraan vastuuseen tuhoistaan. Näin tehdään ameriikoissa, jonka pitäisi olla kokkareiden suuri esikuva. Jos palkanmaksujärjestelmä tökkii, niin miljoonasakot johdolle. Kyllä lähtee Apotit ja muut tietokoneohjelmat tämän jälkeen pyörimään kuin juna Sveitsissä.
Pitäisi tehdä niinkuin Islannissa ja vielä enemmän. Kun maailmanlaajuinen finanssikriisi johti Islannissa pahaan talousromahdukseen, ratkaisu ei ollut voivotella ja tunkea lisää rahaa rikkaille. Pankit otettiin valtion haltuun 26 pankkiiria tuomittiin vankilaan.
Vastaavasti Usassa tuomion sai ehkä yksi johtotason pankkiiri. Maailmanlaajuisesti pankkeihin tungettiin rahaa miljardeittain jottein ne kaatuisi. Rikkaat rikastui, vastuun kantoi tavallinen kansa ja valtiot.
Vastuu pitäisi laittaa keinottelijoille. Ne jotka näitä finanssikriisejä aiheuttaa. Kaikki saadut tulot takavarikkoon, kunnon vahingonkorvaukset maksuun ja häkkiin istumaan moneksi vuodeksi. Loppuu se ihmisten ja valtioiden taloudella leikkiminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No miksi et ole hankkiutunut tuonne 10% rikkaimpien joukkoon. Se raja on todella alhainen. Jos sinulla on nettovarallisuutta (varat-velat) yli 499700 € kuulut tuohon ryhmään.
Tuohon nyt pääsee pienellä säästäväisyydellä helposti kunhan käy töissä. Itsekin olen reilusti tuossa joukossa.
Tämä on totta. Tuollaiseen omaisuuteen pääsee jopa alle 10 vuoden määrätietoisella toiminnalla ihan keskituloisenakin.
Juu ilman muuta pääsee ihan kaikki tosta noin vaan. Jokainen voi ostella sijoitusasuntoja ja kaikki jotka laittaa kolme euroa osakkeisiin saa tuottoa 20000%. Jep jep jep jep!
Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että talouden supistaminen oli Persujen agendalla. Ne lupas konkursseja ja työttömyyttä ennen vaaleja.
Vierailija kirjoitti:
Rehellisyyden nimissä täytyy sanoa, että talouden supistaminen oli Persujen agendalla. Ne lupas konkursseja ja työttömyyttä ennen vaaleja.
Halla-aho on vuosia kertonut että valtio pitää ajaa alas, kaikki sosiaalituet poistaa suomalaisilta jne. Tämä ei ollut ollenkaan yllätys jos on YHTÄÄN perehtynyt siihen mitä nämä ihmiset OIKEASTI on mieltä asioista ja miten he toimivat.
Mutta kun kyky riittää just ja just kuuntelemaan pimpelipomia suoltamassa paskaa tiktokissa niin tulos on sitten sen mukainen.
Vierailija kirjoitti:
Siis kuvitteletko olevasi jotenkin erityinen? Ei herran jestas. Tajua kuitenkin, että meidän työssäkäyvien lisäksi on ihmisiä, jotka syystä tai toisesta eivät pysty samaan, tai eivät saa edes mahdollisuutta
Nimenomaan EN kuvittele olevani ERITYINEN.
valtaosa PYSTYISI halutessaan, muttei halua kun on helpompaa lokoilla ylenpalttisilla tuilla kuin nähdä vaivaa toimeentulonsa eteen ja odottaa palkintoa jopa vuosia. Minä järkevänä valitsin toisin ja siksi saankin nelinumeroisen summan nettona tililleni pääomatuloja kuukausittain.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis kuvitteletko olevasi jotenkin erityinen? Ei herran jestas. Tajua kuitenkin, että meidän työssäkäyvien lisäksi on ihmisiä, jotka syystä tai toisesta eivät pysty samaan, tai eivät saa edes mahdollisuutta
valtaosa PYSTYISI halutessaan, muttei halua kun on helpompaa lokoilla ylenpalttisilla tuilla kuin nähdä vaivaa toimeentulonsa eteen ja odottaa palkintoa jopa vuosia. Minä järkevänä valitsin toisin ja siksi saankin nelinumeroisen summan nettona tililleni pääomatuloja kuukausittain.
Psykoosit tulilla, oikeesti olet MT tapaus jolla ei ole muuta tekemistä kun istuu täällä jankkaamassa kaiket päivät ja itkemässä kun et saa edes naista, saati rahaa.
Politiikka pitäis jättää nettipalstojen yleisasiantuntioille ja suomen hallinto antaa virkamieshallitukselle.
4 vuotta kerrallaan kun amatöörit öyhöttää vasemmalta tai oikealta niin aina mennään huonompaan suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Valtaosa on työssäkäyviä, ei kuitenkaan kiitos nykyhallituksen. Sinä puolestasi olet itsekeskeinen idiootti.
Eikä Eurooppa ole taantumassa kuten Suomi. Tämä on ihan orpon tekosia.