Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uuden hallituksen lait ovat olleet voimassa vasta 5 kuukautta ja konkurssinumerot 2000-luvun kaameimmat!

Vierailija
09.05.2024 |

Konkurssiasiamiehen toimisto kertoo, että viime vuonna asetettiin konkurssiin yhteensä 2 715 yritystä. Tänä vuonna konkurssiyhtiöiden määrä voi olla lähes 3 500, jos alkuvuoden konkurssitahti jatkuu taantuman paineissa.  Aloitettujen konkurssien määrä on koko 2000-luvun korkeimmissa lukemissa. Vuoden 2024 alkukuukaudet näyttävät siltä, että konkurssien määrä kasvaa tänä vuonna selvästi kovempaa tahtia kuin vuonna 2023, konkurssiasiamies Terhi Maijala summaa.

Miten hallitus ehtiikin 5 kuukaudessa tuhoamaan näin paljon?

Kommentit (229)

Vierailija
201/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattomia määriä maallikon korvaan. Tuntuu että kohta on kaikki firmat konkassa sillä ei kai niitä pieneen Suomeen nyt niin kauheasti voi mahtua.

Vierailija
202/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloustilanne riippuu tietysti eniten siitä, että lähes koko Eurooppa on taantumassa. Juuri mitään nykyhallituksen lakimuutoksia ei ole vielä edes tullut voimaan ja ne ei tietysti vaikuta heti talouteen.

Mutta kuluttajien usko omaan talouteen on viety. Talous on aika pitkälle psykologiaa. 

Ei ainakaan minun uskoani. Minulla menee paremmin kuin koskaan ja tulevaisuuden tulot kasvavat viikoittain. En valita vaan teen ITSE töitä sen eteen että näin on.

Minä, minä, minä. Minä ITSE! MINÄäÄää!

Oletko kenties kolme vuotias?

Ottaako näin koville kun jotkut pärjää ihan itse?eri

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
203/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä, miten oikeistohallitus voi tappaa yrityksiä oikein urakalla. Eikö niiden pitänyt pitää porvarien puolta, vähäosaisempien kustannuksella?

Mutta kun se ostovoima koostuu niistä vähäosaisista -keskituloisista niin tulos on tämä.

Mikä ostovoima on köyhillä?Eikö ne ole köyhiä koska ei ole rahaa?

Hekin myös ostavat ja köyhiä on paljon ja samoin pienituloisia on paljon. Entisenä yrittäjänä tiedän että näin tämä on. Varsinkin näkyy kivijalkaliikkeissä. Saan vuodessa tonnin korkoa ja se on varma etten osta mitään mikä ei ole pakollista. Katsotaan kolmen vuoden päästä.

Vierailija
204/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt oikein ymmärrä, miten oikeistohallitus voi tappaa yrityksiä oikein urakalla. Eikö niiden pitänyt pitää porvarien puolta, vähäosaisempien kustannuksella?

Mutta kun se ostovoima koostuu niistä vähäosaisista -keskituloisista niin tulos on tämä.

No sittenhän kysyntä ja kulutus ei vähene yhtään kun kerran köyhät ei kuluta ollenkaan. Miksi kulutus on vähentynyt?

Vierailija
205/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkillepantavaa on, että vaikka konkurssien määrä on kasvanut 70% viime vuodesta ja työttömiä on tullut yli 60000 lisää tämän hallituskauden aikana, ei Orpo, Purra tai Satonen ole sanallakaan vihjanneet asiaan. Huolestuttavaa. Hallitus vauhkoaa lakkolaieista, ulkomaisesta työvoimasta ja miljardiluokan leikkauksista alv:in korotuksineen täysin unohtaen kaikki talouskasvua vauhdittavat toimet.

Jep ja kun näistä tuloksista esim mainitisee täällä niin hyvin äkkiä lähtee kaikki poistoon. Ei saa puhua hys hys

Vierailija
206/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Demarina vastustan köyhien polkemista alas ja se että rikkailta ei leikata. Siksi en käytä rahaa. En voi millään tukea tämän hallituksen leikkauksia.

Sama. Minulla on ylimääräistä 1000€/kk, mutta en käytä vaan laitan säästöön. Hallitus on tuhonnut ihmisten ostovoiman ja tämä on nyt tilanne.

Vierailija
207/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välttämättä hyvätuloiset ei paljoakaan ostele. Ei se ainakaan näy nykymenossa.

Vierailija
208/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Merkillepantavaa on, että vaikka konkurssien määrä on kasvanut 70% viime vuodesta ja työttömiä on tullut yli 60000 lisää tämän hallituskauden aikana, ei Orpo, Purra tai Satonen ole sanallakaan vihjanneet asiaan. Huolestuttavaa. Hallitus vauhkoaa lakkolaieista, ulkomaisesta työvoimasta ja miljardiluokan leikkauksista alv:in korotuksineen täysin unohtaen kaikki talouskasvua vauhdittavat toimet.

Kertaakaan he eivät ole puhuneet näistä tämän hallituksen aiheuttamista asioista. Ei heitä kiinnosta työttömyys, konkurssit eikä lama.

Vierailija
209/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

joko tuppurainen lentää hiki päässä raha salkun kanssa forttumin toimistoon kun intian sähkö autojen lataus pisteetkin menivät viii. tämäkin hölmöily maksoi 5 miljardia euroa  tottahan suomen demarit tuankin kustantavat. ruotsissa nauravat kun suomen maksaneista vesivoimaloista myyvät kallista sähköä suomeen. euro vaaleissa muistamme.

Vierailija
210/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuvitteletko olevasi jotenkin erityinen? Ei herran jestas. Tajua kuitenkin, että meidän työssäkäyvien lisäksi on ihmisiä, jotka syystä tai toisesta eivät pysty samaan, tai eivät saa edes mahdollisuutta

Nimenomaan EN kuvittele olevani ERITYINEN. 

valtaosa PYSTYISI halutessaan, muttei halua kun on helpompaa lokoilla ylenpalttisilla tuilla kuin nähdä vaivaa toimeentulonsa eteen ja odottaa palkintoa jopa vuosia. Minä järkevänä valitsin toisin ja siksi saankin nelinumeroisen summan nettona tililleni pääomatuloja kuukausittain.

Vassarit ovat aina käsi ojossa toisten taskulla valittaen kuinka itsellä ei ole mahdollisuuksia ja siksi pitäisi saada muilta.Terveen ihmisen köyhyys on oma vika eikä siinä auta vaikka kuinka muita kadehtisi.

Vierailija
211/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hekin myös ostavat ja köyhiä on paljon ja samoin pienituloisia on paljon. Entisenä yrittäjänä tiedän että näin tämä on. Varsinkin näkyy kivijalkaliikkeissä. Saan vuodessa tonnin korkoa ja se on varma etten osta mitään mikä ei ole pakollista. Katsotaan kolmen vuoden päästä.

Jos köyhillä on varaa käyttää rahojaan jossain kivijalkaliikkeessä niin tuet ovat vielä liian hyvät .

Vierailija
212/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No sittenhän kysyntä ja kulutus ei vähene yhtään kun kerran köyhät ei kuluta ollenkaan. Miksi kulutus on vähentynyt?

Koska työssäkäyvät säästävät enemmän kuin ennen.

Vierailija
213/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska työssäkäyvät säästävät enemmän kuin ennen.

Miksi ne säästää kun eihän niiltä leikata eikä ne potkuja saa eikä mitään?

Vierailija
214/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaa, saapa nähdä miten kauan kaikki on Sanna Marinin syytä. Persujen kannatuskin on pohjaluvuissa. Sekin on Sannan syytä. Mutta virhemarginaalissa tietysti. Eiku.

Kannatuksien lasku gallupeissa johtuu vain siitä kun puolue on hallituksessa, oppositiopuolueet nostaa aina kannatustaan. Eli ei se sen kummempaa matematiikkaa ole.

Paitsi viime hallituskaudella... se on vähän valikoivaa tämä teidän matematiikka.

Viime hallituskaudella kansaispulssissa hallitukseen luotti vähintään 70%. Nyt luottamus laskee joka kuukausi. Viimeksi luotti 36%, mittaushistorian alhaisin luku. Samalla kansa ei luota enää talouteen eikä tulevaisuuteen. Siitä tämä lama johtuu. Hallituksen teoista ja pelottelusta.

Vierailija
215/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taloustilanne riippuu tietysti eniten siitä, että lähes koko Eurooppa on taantumassa. Juuri mitään nykyhallituksen lakimuutoksia ei ole vielä edes tullut voimaan ja ne ei tietysti vaikuta heti talouteen.

Mutta kuluttajien usko omaan talouteen on viety. Talous on aika pitkälle psykologiaa. 

Ei ainakaan minun uskoani. Minulla menee paremmin kuin koskaan ja tulevaisuuden tulot kasvavat viikoittain. En valita vaan teen ITSE töitä sen eteen että näin on.

Minä, minä, minä. Minä ITSE! MINÄäÄää!

Oletko kenties kolme vuotias?

Ottaako näin koville kun jotkut pärjää ihan itse?eri

Voi, että. Kyllä minäkin pärjään ihan itse, senkin höppänä. Meissä on vain se ero, että minä tajuan, että kaikki eivät pärjää, eikä kaikki ole omaa ansiota tai omaa syytä. Typerää vouhottaa siitä kuinka "minä itse olen niin erinomainen, että ihan itse teen töitä ja ihan yksin pärjään". Kiva ja loistava juttu, mutta kaikilla ei ole ollut yhtä hyvä tuuri kuin sinulla, minulla tai hänellä.

Vierailija
216/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos köyhillä on

Köyhät ei saa ostaa mitään, ei saa syödä, asua, opiskella, saada hoitoa yms.

Köyhä ei voi porvarin mielestä olla koskaan tarpeeksi köyhä. Tuet on liian suuret vaikka köyhä kuolisi nälkään.

Vierailija
217/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis kuvitteletko olevasi jotenkin erityinen? Ei herran jestas. Tajua kuitenkin, että meidän työssäkäyvien lisäksi on ihmisiä, jotka syystä tai toisesta eivät pysty samaan, tai eivät saa edes mahdollisuutta

Nimenomaan EN kuvittele olevani ERITYINEN. 

valtaosa PYSTYISI halutessaan, muttei halua kun on helpompaa lokoilla ylenpalttisilla tuilla kuin nähdä vaivaa toimeentulonsa eteen ja odottaa palkintoa jopa vuosia. Minä järkevänä valitsin toisin ja siksi saankin nelinumeroisen summan nettona tililleni pääomatuloja kuukausittain.

Vassarit ovat aina käsi ojossa toisten taskulla valittaen kuinka itsellä ei ole mahdollisuuksia ja siksi pitäisi saada muilta.Terveen ihmisen köyhyys on oma vika eikä siinä auta vaikka kuinka muita kadehtisi.

Hallitus on myös tätä mieltä. Oma vika. Kuole köyhä!

Vierailija
218/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Känsällinen Sekoomus on yrittäjän asialla.

Vierailija
219/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä saadaan älykkäitä ihmisiä hallitukseen ja eduskuntaan? 

Ihan sama mistä.puolueesta, kunhan saataisiin älykkyysosamäärä nostettua. Iso osa älykkäystä on siirtynyt muualle. 

Ihan kamalaa tämä some-politiikka. Vitsiä ja toisten haukkumista. Asiallisuus ja älykkyys on kai historiaa? 

Vierailija
220/229 |
09.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Köyhät kuluttaa Suomessa. Rikkaat Italiassa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kaksi viisi