Uuden hallituksen lait ovat olleet voimassa vasta 5 kuukautta ja konkurssinumerot 2000-luvun kaameimmat!
Konkurssiasiamiehen toimisto kertoo, että viime vuonna asetettiin konkurssiin yhteensä 2 715 yritystä. Tänä vuonna konkurssiyhtiöiden määrä voi olla lähes 3 500, jos alkuvuoden konkurssitahti jatkuu taantuman paineissa. Aloitettujen konkurssien määrä on koko 2000-luvun korkeimmissa lukemissa. Vuoden 2024 alkukuukaudet näyttävät siltä, että konkurssien määrä kasvaa tänä vuonna selvästi kovempaa tahtia kuin vuonna 2023, konkurssiasiamies Terhi Maijala summaa.
Miten hallitus ehtiikin 5 kuukaudessa tuhoamaan näin paljon?
Kommentit (229)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloustilanne riippuu tietysti eniten siitä, että lähes koko Eurooppa on taantumassa. Juuri mitään nykyhallituksen lakimuutoksia ei ole vielä edes tullut voimaan ja ne ei tietysti vaikuta heti talouteen.
Mutta kuluttajien usko omaan talouteen on viety. Talous on aika pitkälle psykologiaa.
Ei ainakaan minun uskoani. Minulla menee paremmin kuin koskaan ja tulevaisuuden tulot kasvavat viikoittain. En valita vaan teen ITSE töitä sen eteen että näin on.
No kiva sulle, tosin yksin sun kulutuksella ei pidetä pystyssä kovin montaa parturia, remonttifirmaa, ravintolaa tai muuta pk-yritystä.
Itsellänikään ei akuuttia rahapulaa, mutta tämän hallituksen toimet pakottaa varautumaan tulevaan ja olen lopettanut kuluttamisen lähes kokonaan. Ennen käytin paljonkin palveluja ja ostin kotimaista designia.
Nyt varaudun työttömyyteen ja siihen että jos työelämä menee täysin arvojeni vastaiseksi ja alkaa ahdistaa liikaa minulla on vaihtoehtoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloustilanne riippuu tietysti eniten siitä, että lähes koko Eurooppa on taantumassa. Juuri mitään nykyhallituksen lakimuutoksia ei ole vielä edes tullut voimaan ja ne ei tietysti vaikuta heti talouteen.
Mutta kuluttajien usko omaan talouteen on viety. Talous on aika pitkälle psykologiaa.
Ei ainakaan minun uskoani. Minulla menee paremmin kuin koskaan ja tulevaisuuden tulot kasvavat viikoittain. En valita vaan teen ITSE töitä sen eteen että näin on.
No kiva sulle, tosin yksin sun kulutuksella ei pidetä pystyssä kovin montaa parturia, remonttifirmaa, ravintolaa tai muuta pk-yritystä.
Itsellänikään ei akuuttia rahapulaa, mutta tämän hallituksen toimet pakottaa varautumaan tulevaan ja olen lopettan
Fiksumpi olisi varautunut jo vuosia, eikä luottanut sosiaalietuuksien pysyvyyden ikuisuuteen. Näin ei tarvitse tehdä muutoksia kulutuskäyttäytymiseen ja pääomatuloista tulee mukavaa lisää arkeen. Voi käydä parturissa, teettää remonttia, käydä ravintoloissa jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hienoa työtä Kokoomus! Ai että mä nautin kun Kokoomus kusee kaiken mihin se koskee ja joka kerta! Miten on mahdollista, että aina kun pääsevät valtaan niin hommat kusee täysin.
Kuinka voikaan olla ihmiset tyhmiä ja huonoja työssään? Samoin äänestäjät, hävetkää!
Sinulla on muisti tosi heikko. Kyllä se vasemmistohallitus keskustan kanssa rintarinnan kusivat koko Suomen talouden. Sitä on vaikea muutamassa kuukaudessa kuivatella ja parantaa. Oletteko te oikeasti noin tyhmiä, kun nyt jo Orpoa haukutte. Täytyy vain ihmetellä. Mikä taikasauva sillä Orpolla olisi ollut heti talouden nousuun ja vastassa olevan vela ja soten hoitamiseen? Mikä se olisi ollut vasemmistolla. Lindtman puhuu pelkkää potaskaa. Pelkkä pikkupoika, siellä äidin kainalossa yrittää viisaita vinkua. Tuhon oma on Suomi, jos vasemmisto palaa hallitukseen seuraavan 10 vuoden aikana.
Rikkaat huusi sähkölaskuun verovähennystä ja yrityksilleen koronatukea.
Ja keneltä nyt leikataan?
Köyhiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellänikään ei akuuttia rahapulaa, mutta tämän hallituksen t
Samat rahat jotka ennen laitoin kotimaiseen kulutukseen, menee nyt ulkomaan matkailuun. Laitoin verkot jopa romanssirintamalle vesille ja löytyi match kaukaa Ausseista asti, tiedä vaikka sinne lähtisin kokonaan. Tähän maahan ei kannata laittaa latiakaan. ohis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Fiksumpi olisi varautunut jo vuosia, eikä luottanut sosiaalietuuksien pysyvyyden ikuisuuteen. Näin ei tarvitse tehdä muutoksia kulutuskäyttäytymiseen ja pääomatuloista tulee mukavaa lisää arkeen. Voi käydä parturissa, teettää remonttia, käydä ravintoloissa jne.
Yritä ymmärtää, että kaikki eivät ole yhtä onnekkaita kuin sinä. Kaikki eivät ole olleet työelämässä jo vuosia, kaikki ei edes saa työtä, kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia tässä elämässä kuin sinulla. Kaikki ei ole omasta itsestä kiinni. Voitko edes yrittää ymmärtää?
Merkillepantavaa on, että vaikka konkurssien määrä on kasvanut 70% viime vuodesta ja työttömiä on tullut yli 60000 lisää tämän hallituskauden aikana, ei Orpo, Purra tai Satonen ole sanallakaan vihjanneet asiaan. Huolestuttavaa. Hallitus vauhkoaa lakkolaieista, ulkomaisesta työvoimasta ja miljardiluokan leikkauksista alv:in korotuksineen täysin unohtaen kaikki talouskasvua vauhdittavat toimet.
Mitkähän lait? Leikkaukset astuivat voimaan 1.4.2024, eli kuukausi sitten.
Vierailija kirjoitti:
Merkillepantavaa on, että vaikka konkurssien määrä on kasvanut 70% viime vuodesta ja työttömiä on tullut yli 60000 lisää tämän hallituskauden aikana, ei Orpo, Purra tai Satonen ole sanallakaan vihjanneet asiaan. Huolestuttavaa. Hallitus vauhkoaa lakkolaieista, ulkomaisesta työvoimasta ja miljardiluokan leikkauksista alv:in korotuksineen täysin unohtaen kaikki talouskasvua vauhdittavat toimet.
Ja tätä ei media ole paljon hallituspuolueilta krysellyt?
Vierailija kirjoitti:
Hahaa, saapa nähdä miten kauan kaikki on Sanna Marinin syytä. Persujen kannatuskin on pohjaluvuissa. Sekin on Sannan syytä. Mutta virhemarginaalissa tietysti. Eiku.
Kannatuksien lasku gallupeissa johtuu vain siitä kun puolue on hallituksessa, oppositiopuolueet nostaa aina kannatustaan. Eli ei se sen kummempaa matematiikkaa ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsellänikää
Yritä ymmärtää, että kaikki eivät ole yhtä onnekkaita kuin sinä. Kaikki eivät ole olleet työelämässä jo vuosia, kaikki ei edes saa työtä, kaikilla ei ole samoja mahdollisuuksia tässä elämässä kuin sinulla. Kaikki ei ole omasta itsestä kiinni. Voitko edes yrittää ymmärtää?
Ei tuollainen itsekeskeinen tollo ymmärrä. Kuvittelee vieläpä kaiken olevan omaa ansiotaan. Yritetään ymmärtää ja annetaan hänen rypeä omassa yksinkertaisessa erinomaisuudessaan.
Aivan ap. Tästä voimmekin päätellä alamäen alkaneen jo ennen edellistä hallitusta (kuten talousluvuista selvästi näkee).
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein ymmärrä, miten oikeistohallitus voi tappaa yrityksiä oikein urakalla. Eikö niiden pitänyt pitää porvarien puolta, vähäosaisempien kustannuksella?
Mutta kun se ostovoima koostuu niistä vähäosaisista -keskituloisista niin tulos on tämä.
Eihän ne lait ole olleet voimassa kuin 2 päivää. Miksi ap valehtelee? Hänen mainitsemansa ongelmat ovat edellisen hallituksen syytä.
Vierailija kirjoitti:
Eihän ne lait ole olleet voimassa kuin 2 päivää. Miksi ap valehtelee? Hänen mainitsemansa ongelmat ovat edellisen hallituksen syytä.
Miksi persujen ja kokkareiden äänestäjät on näin tyhmiä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä hallitus ajoi siihen etten käytä rahaa. Onneksi saan korkoa tonnin vuodessa.
En ole köyhä enkä rikas. Jäi ostamatta ilppi ja Lundia.
Vierailija kirjoitti:
Pörssi sakkasi heti, kun nykyinen hallitus tuli valtaan. Marin aikana kaikki oli ihan hyvin. Sen siitä saa, kun oikeistohallitus vie ihmisiltä tulevaisuuden ja toivon.
Miksi nyt menee pörssissä hyvin vaikka hallitus on edelleen vallassa?
Vierailija kirjoitti:
Olisi mielenkiinnosta kuulla ministerien kommenttia tähän, joku toimittaja voisi tätä kysyä ja kyseenalaistaa, mutta hesarissa vaan juttua SDP:n säästöehdotuksen mahdollisesta epäuskottavuudesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En nyt oikein ymmärrä, miten oikeistohallitus voi tappaa yrityksiä oikein urakalla. Eikö niiden pitänyt pitää porvarien puolta, vähäosaisempien kustannuksella?
Mutta kun se ostovoima koostuu niistä vähäosaisista -keskituloisista niin tulos on tämä.
Mikä ostovoima on köyhillä?Eikö ne ole köyhiä koska ei ole rahaa?
Demarina vastustan köyhien polkemista alas ja se että rikkailta ei leikata. Siksi en käytä rahaa. En voi millään tukea tämän hallituksen leikkauksia.
En ole lukenut ketjua, mutta joko on tullut vastauksia: mutku Sanna, mutku vihervassari, mutku, mutku... 😂