Ns. puutteessa parisuhteessa oleva mies: kumpi on pahempi fyysinen panetus vai se, ettei tule halutuksi?
Tämän foorumin todellisuudessahan miehen puute on osaamattomuutta runkata. Tai että miehelle riittää kunhan saa jotain "reikää", mitä tahansa ja kenen tahansa. Itse pohdiskelen kesi-ikäisenä miehenä, jolla fyysinen panetus ei enää tunnu suoranaisena "kipuna" kropassa kuten nuorena, että pahinta haluttoman kumppanin kanssa ehkä olisi se, ettei tule halutuksi.
Miten sinulla?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Ei hyvää päivää! Ihmeellinen evoluutio näissä selityksissä. Kun ensin on debunkattu ajatus siitä, että mies ei huolehdi naisen orgasmeista, niin seuraavassa nainen onkin teeskennellyt orgasmit. Ja päästään taas siihen, että vika oli miehessä, koska oli huono seksissä. Naisen halu tai haluttomuus ja seksuaalisuus on aina oikein ja syy on aina miehessä, jos kaikki ei ole
Siis mitä ihmettä? Miehillä tuntuu olevan kova tarve uhriutua ja loukkaantua jos naisen haluttomuudelle löytyy mitään muuta syytä kuin että nainen on ilkeyttään haluton?
Omassa kommentissani sanoin oppineeni että pitää tuoda alusta asti omat toiveet esiin, koska myöhemmin muutoksia on vaikeampi tehdä. Syy on siis omani, kun en aiemmassa suhteessa ymmärtänyt niin tehdä. Myönnän etten ole lukenut koko ketjua enkä tiedä mitä muut naiset ovat sanoneet, mutta syitä haluttomuuteen on varmasti monia, jokaisella omansa. Monilla palstan miehillä on outo ajatus siitä että kaikki naiset ovat samanlaisia ja valehtelevat jos sanovat jotain eri tavalla kuin joku muu nainen. Tästä kannataa pyrkiä eroon jos yhtään mitään haluaa keskustella, koska tuolla ajatuksella keskustelu on absurdia ja mahdotonta.
Jollekin se syy voi olla huono seksi, jollekin joku muu. Ylipäätään tällaisissa asioissa on huono lähtökohta ajatella että syyllinen on jompi kumpi. Tilanne muotoutuu suhteessa jossa on kaksi ihmistä ja moni asia vaikuttaa. Olen itsekin kokenut suhteen jossa oli liian vähän seksiä miehen haluttomuuden takia. Vaikea minun silti on häntä syyttää, koska jos ei halua niin minkäs sille voi? En syytä itseänikään koska tein kaikkeni että hän haluaisi. Satuttavaa se totta kai oli, enkä toivo kenellekään sellaista suhdetta. Me ei saatu asiaa ratkaistua mutta toivon että moni muu saisi. Siihen auttaa asian ymmärtäminen ilman uhriutumista, ja siksi kerron oman kokemukseni.
Ei tässä kukaan ole uhriutunut, mutta vähän banaaliksi alkaa mennä, jos mies onkin viime kädessä vikapää naisen feikkiorgasmeihin(kin).
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä kukaan ole uhriutunut, mutta vähän banaaliksi alkaa mennä, jos mies onkin viime kädessä vikapää naisen feikkiorgasmeihin(kin).
Miksi on niin vaikea käsitellä asiaa etsimättä ja osoittelematta mikä on kenenkin vika? Se on nimenomaan uhriutumista. Tuossa kerroin tarinani, kuinka aloin feikata orgasmeja miellyttämisenhalun takia. Minusta ei ole mitään järkeä edes lähteä siitä näkökulmasta, kenen vika se on. Niin vain kävi. Asioita voi katsoa myös muista kuin syyllistämisen tai uhriutumisen näkökulmista, esim siitä, että miten virheistä voi oppia ja päästä eroon.
Vierailija kirjoitti:
Tuossahan ihminen itse sanoi että oma vikansa kun ei kertonut toiveitaan. Sinä edelleen mariset kuinka miestä on syytetty vikapääksi. Sehän on malliesimerkki uhriutumisesta.
Kun puhutaan puhtaasti panetuksesta niin kyllä se on sen panetuksen hoitaminen ja fyysisen olotilan "korjaaminen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka olette surullisia siitä, ettei vaimonne halua seksiä kanssanne, nin kai tiedätte että naisilla on vähemmän testosteronia, mikä tarkoittaa pienempää seksiviettiä. Teidän tulisi siis ymmärtää, että usein vika ei ole teissä, vaikka vaimo ei haluaisi seksiä.
Mistä ikinä johtuukin, testosteronista vaiko muuten vaan biologiasta, mutta tutkimuksissa on todettu että:
Noin kahdella parilla kymmenestä seksihalut menee suunnilleen tasan.
Noin kahdella parilla kymmenestä nainen haluaa enemmän.
Noin kuudella parilla kymmenestä mies haluaa enemmän.
Mitä siihen halukkuuteen tulee, niin kyllä vain silloin parinmuodostusvaiheessa naisella on halua, on aloitteellinen ja saa orgasmeja. Ei koske päähän, eikä ole niin väliä vaikka kämppä on hieman sotkuinen tai ulkovaraston siivous on tekemät
Miksi sitten alunperinkään esitetään seksuaalista niin kauan, kun on toinen saatu sitoutettua itseensä, jos ei sitä oikeasti ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen halusi parisuhteeseen saman katon alle jos seksi ei tyydyttänyt häntä? Tähän ei vastausta tule. Kuten ei siihenkään että seurusteluaikana nainen on halukas, aloitteellinen ja saa orgasmeja= voisi kuvitella että mies "osaa" tehdä orgasmeja naiselleen. Kuitenkin vuoden- kahden päästä seksi alkaa hyvää vauhtia kuukahtamaan, ja selitykseksi tarjotaan että nainen ei saa orgasmia? Joku tuossa ei täsmää. Sai orgasmeja kaksi vuotta sitten, nyt ei, ja sama mies. Siis mies unohtaa täysin kuinka naisensa tyydyttää?
Uskotteko tuohon itsekään....?
Voin vastata tähän. Ehkä nainen rakastaa sitä miestä ja kuvittelee, että mies kehittyy seksissä paremmaksi, koska hän niin uhoaa ja jaksaa alussa yrittää. Kun nainen on koukutettu, ei jaksetakaan enää yrittää.
Tai sitten nainen on alusta alkaen feikannut orgasminsa.
Mä törmäsin mieheen, joka oli todella estoinen ja huono sängyssä. Jotenkin ahdistunut, lerpahti aina kun piti mennä sisään jne. Luulin, että hän kehittyisi ja ymmärsin ihan liian pitkään. Mun äiti syyllisti mua että syy on ehkäisymenetelmä ja muutama muukin hoki, että kyllä mies tottakai haluaa tyydyttää naisensa. Nykyää tiedän, ettei välttämättä todellakaan voisi vähempää välittää. Näillä tiedoillani en olisi häntä jäänyt ymmärtämään yhtään, mutta silloin kuvittelin että hänellä oli jokin alkujännitys, kyse oli tosiaan ehkäisymenetelmästä tms. Hänen kanssa ei kyllä koskaan tarvinnut edes kuvitella tulevansa. Kuitenkin nainen saattaa ymmärtää ja odottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Te, jotka olette surullisia siitä, ettei vaimonne halua seksiä kanssanne, nin kai tiedätte että naisilla on vähemmän testosteronia, mikä tarkoittaa pienempää seksiviettiä. Teidän tulisi siis ymmärtää, että usein vika ei ole teissä, vaikka vaimo ei haluaisi seksiä.
Mistä ikinä johtuukin, testosteronista vaiko muuten vaan biologiasta, mutta tutkimuksissa on todettu että:
Mitä siihen halukkuuteen tulee, niin kyllä vain silloin parinmuodostusvaiheessa naisella on halua, on aloitteellinen ja saa orgasmeja. Ei koske päähän, eikä ole niin väliä vaikka kämppä on hieman sotkuinen tai ulkovaraston siivous on tekemät
Mä sanoisin kyllä että huonosti menee, jos jo viidessä vuodessa alkaa kyllästyttää. Sehän on vasta alkuvaihetta suhteessa, miten tuollaiset parit pärjäävät kahdenkymmenen vuoden päästä?
Terveisin 55v nainen, ja edelleen haluan ukkoani
Vierailija kirjoitti:
Se ettei tule halutuksi. M42
Se, ja muu läheisyyden puute. Onneksi on nuorempi rakastajatar M59
Vierailija kirjoitti:
Se, ettei tule halutuksi. Tajuten samalla, että jos olisi sinkku, halutuksi tulemiseen voisi olla edes MAHDOLLISUUS...
Mies46
Minä hoidin homman tyttöystävillä ja myöhemmin avoimella suhteella. Sartui se silti, mutta sain hellyyttä ja koin olevani haluttava muualla. Minulla oli pari suhdetta noin 20v nuoremman naisen kanssa. Nyt on 13v nuorempi fwb suhde. Omat lapset ovat jo aikuisia.
Näin naisena, jonka mies ei halua seksiä, voin vastata varmaan myös?
Pahinta on se, ettei tule halutuksi.
Luulen että saatan ihastua kohta keneen tahansa vastaantulevaan mieheen, joka osoittaa haluavansa minua. Pitäisi erota seksittömästä liitosta, mutta se on hirveän vaikeaa ja pelottavaa.
Vierailija kirjoitti:
Loistava ketju! Nykyaikana jolloin naisen seksuaalista vapautumista, itsetutkiskelua ja voimaantumista tuputetaan joka tuutista, tuntuu että miehen tunteet jäävät varjoon. Mies on vain tyhmä kone joka suorittaa ja ajattelee alapäällään. Mies haluaa vain pillua, ei tyydyttääkseen naisen vaan puhtaasti itsekkäistä syistä.
ja kyllä, naisia on monella tapaa sorrettu historiassa ja vielä nykypäivänäkin monessa maassa, mutta eikö vihdoin olisi aika nähdä ihmiset sukupuolesta riippumatta tasa-arvoisina tuntevina yksilöinä?kuten tämä ketju osoittaa, on miehelläkin tunteet eikä suinkaan se oma tyydytys ole prioriteetti numero 1. Ei ainakaan parisuhteessa. Vaan mies kaipaa niitä ihan samoja asioita kuin naisetkin. Tuntea itsensä halutuksi ja rakastetuksi ja arvostetuksi.
Tuo JOS kirjoittelija on monella tapaa hyvinkin oikeassa. Usein ihminen haluaa löytää syyllisen ja selityksen tunteilleen tai tunteettomuuteensa jostain mu
Olin samanlaisessa tilanteessa. Ratkaisin tilanteen aikanaan löytämällä nuoremman rakastajattaren. Suhde päättyi, kun selvästi nuoremman 25 vuotiaan naisen biologinen kello rupesi tikittämään. En halunnut jättää perhettäni ja hankkia lisää lapsia. Tilalle löytyi toinen reippaasti nuorempi nainen, jonka kanssa suhde aikanaan päättyi hänen muutettuaan pois Suomesta. Välillä on ollut yhdenyön juttuja, maksullista seuraa ja muita erilaisia järjetelyitä. Nyt on FWB suhde kivan nuoremman naisen kanssa ja saan hyvää seksiä sekä läheisyyttä enkä koe muulle tarvetta. Omalta puolisolta en saa mitään läheisyyttä ja nukumme eri kerroksissa.
Näitä vastauksia lukiessa tulee tunne, että alan minäkin pettää halutonta miestäni. Hänellä ovat testosteronit romahtaneet ja hän ei ole halunnut seksiä yli vuoteen. Olen luullut, että pettäminen olisi väärin, mutta näköjään se on miesten ykkösratkaisukeino vastaavassa tilanteessa.
N50+
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä siihen halukkuuteen tulee, niin kyllä vain silloin parinmuodostusvaiheessa naisella on halua, on aloitteellinen ja saa orgasmeja. Ei koske päähän, eikä ole niin väliä vaikka kämppä on h
Miksi sitten alunperinkään esitetään seksuaalista niin kauan, kun on toinen saatu sitoutettua itseensä, jos ei sitä oikeasti ole.
Ei se välttämättä mitään esitystä ole, vaan alussa monet ovat himokkaampia. Tai itse ainakin olin.
Olen nainen, mutta sopinee että vastaan tähän myös. Pahinta on ehdottomasti se, ettei kumppani halua. Meillä on tällä hetkellä tilanne se, että minä haluaisin enemmän kuin mieheni mutta aina tämä ei ole ollut näin. Lopetin e-pillereiden syömisen pari vuotta sitten, jonka jälkeen tajusin että e-pillerit olivat aikaisemmin käytännössä tappaneet seksuaaliset haluni. Oli samalla mahtavaa mutta myös surullista kun ymmärsi, mitä mieheni on joutunut kokemaan monet vuodet kun ei vain yksinkertaisesti tehnyt mieli. Seksi ei siis käynyt edes mielessä, ihan kuin sitä ei olisi ollut ollenkaan olemassa. Kerroin toki miehelleni ettei haluttomuuteni johdu hänestä (mutta en osannut sanoa mistä se johtuu), mutta eihän se tietenkään toisen mieltä ylennä vaikka jokainen sana olikin totta. Nyt ehkäisynä on vain kondomi enkä ikinä tule enää käyttämään hormonaalista ehkäisyä! Monet hyvät seksivuodet menivät sivu suun, mitä ei saa takaisin. Vaikka meillä siis on roolit vaihtuneet, niin en ole pitänyt tästä sen suurempaa meteliä koska tiedän että mies on kokenut saman. Toivon että tilanne tasaantuu tulevaisuudessa ja siihen myös luotan. :)
-N32
Meillä vaimo taas haluaa pitää kierukan kun on ihan karmeat kuukautiset. Itsellä piuhat on poikki joten kumien kanssa ei tarttis tusailla. Vituttaa vaan kun talot ja autotallit niin on tässä kärvisteltävä.
Nuorena panetus ja erektio oli niin kova, että seksiä oli saatava usein tyttiksen kanssa. Oma käsi oli vain laiha lohtu. Toki sitä halusi toisen nauttivan ja oma nautinto tuli sekä paineiden purkamisesta ja siitä että sai tytön nauttimaan. Silloin voiton vei fyysinen panetus, mutta ei se olisi niin ihanaa ollut ilman tytön orgasmia. Vanhempana panetuksen kaa pärjää, mutta toisen haluttomuus satuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Näitä vastauksia lukiessa tulee tunne, että alan minäkin pettää halutonta miestäni. Hänellä ovat testosteronit romahtaneet ja hän ei ole halunnut seksiä yli vuoteen. Olen luullut, että pettäminen olisi väärin, mutta näköjään se on miesten ykkösratkaisukeino vastaavassa tilanteessa.
N50+
Niin tässä kyselyssähän yli 90% miehistä ilmoittaa pahinta olevan se, että oma kumppani ei koe miestään haluttavaksi. Tätä on kai aika vaikea ratkaista pettämällä. Se lienee hyvä ratkaisu niille 10%:lle joiden pahin ongelma on panetus. Sinun kannattaa varmaan tehdä ihan omat ratkaisusi ja jos mulkku kuin mulkku poistaa kutkan jalkovälistäsi niin problem easily solved.
En olisi uskonut, kun ajattelen suhteen alkuaikojen että mietin joskus tällaisia, enkä oikein pidä itsestäni, jos ruikutan että en saa tarpeeksi. Eikä kyse olekaan seksin saamisesta vaan läheisyyden puutteesta.
Tuntuu että kaikki on mennyt sitä huonompaan suuntaan mitä varmemmaksi puoliso tuntee olonsa suhteessa. Hän selvästi pitää minua itsestään selvyytenä. Siitä tulee ajatus että onko hän aiemmin halunnut lähelleni vain jotta pystyisi pitämään minut?
Mustasukkaisuus tuntuu myös ärsyttävältä tilanteessa jossa hän ei kuitenkaan halua lähelleni eikä kosketa. Se tuntuu luotaantyöntävältä ja lapselliselta. Onkai silti luonnollista. Olen kuitenkin sitä mieltä että pitkässä suhteessa voisi toisen vapauttaa seksiin muidenkin kanssa jos ei itseä haluta. Itse tekisin niin, ja olen hänen vapaudestaan puhunutkin.
Eroaminen noin 50 vuotiaana tuntuisi tyhmältä, kun toinen on kuitenkin rakas mukava kumppani, ainoastaan läheisyyttä ei saa niin paljon kuin haluaa. Tässä iässä olisi muutenkin vaikea löytää uutta suhdetta jossa ei ole ristiriitoja pitkän aikaa ennen sen muotoutumista yhteiseloksi. En jaksa sitä enää, vaikka seksi olisikin parempaa tai ainakin sitä olisi enemmän.
En oikein keksi ratkaisua. Aion puhua asiasta, mutta pelkästään siitä puhuminen on minulle sellainen juttu että en sen jälkeen pidä lähestymis yrityksiä enää vilpittöminä hetkeen.
Näinhän se menee. Ja sitten kun mies masentuu ja vittuuntuu toisen osapuolen haluttomuuteen niin sit voidaan taas jossitella että ei kai kukaan sellaista miestä haluakaan joka tallustelee myrtsinä ympäri asuntoa. Eli summa summarum. Miehen pitää olla aina valmis kun nainen haluaa, miehen pitää olla positiivinen, lukea naisen ajatukset, olla samanaikaisesti kunnon luolamies ja herkkä tunteellinen ajattelija. Jos nainen ei halua mies ei joko huomioi naista, tuota naiselle orgasmia tai no, tekee kuitenkin jotain väärin. Näin ajattelevat naiset tarvitsevat ilmeisesti rinnallensa ohjelmoitava robotin eikä toista ihmistä. No tekoäly kehittyy0