Ns. puutteessa parisuhteessa oleva mies: kumpi on pahempi fyysinen panetus vai se, ettei tule halutuksi?
Tämän foorumin todellisuudessahan miehen puute on osaamattomuutta runkata. Tai että miehelle riittää kunhan saa jotain "reikää", mitä tahansa ja kenen tahansa. Itse pohdiskelen kesi-ikäisenä miehenä, jolla fyysinen panetus ei enää tunnu suoranaisena "kipuna" kropassa kuten nuorena, että pahinta haluttoman kumppanin kanssa ehkä olisi se, ettei tule halutuksi.
Miten sinulla?
Kommentit (123)
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä nainen näyttelee tyydyttynyttä "miehen mieliksi" ja sitten vielä haluaa muuttaa yhteen ja parisuhteeseen?
Muuten en viitsi juttuihisi vastata, samat itsekehut kuultu jo liian monta kertaa. Jätä edes tämä ketju rauhaan, olisiko mahdollista?
Siksi, että haluavat miellyttää miestä. Se nyt on tunnettu tosiasia ja naisten itsekin myöntämä. Sinun pitää kysyä naisilta, mikseivät valitse miehiään paremmin ja ole vaativia jo suhteen alussa. Mitä nyt on saanut lehdistä lukea niin ilmeisesti naisten vaatimustaso on noussut ja samassa suhteessa miesten itseluottamus laskenut ja erektio-ongelmat lisääntyneet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi nainen halusi parisuhteeseen saman katon alle jos seksi ei tyydyttänyt häntä? Tähän ei vastausta tule. Kuten ei siihenkään että seurusteluaikana nainen on halukas, aloitteellinen ja saa orgasmeja= voisi kuvitella että mies "osaa" tehdä orgasmeja naiselleen. Kuitenkin vuoden- kahden päästä seksi alkaa hyvää vauhtia kuukahtamaan, ja selitykseksi tarjotaan että nainen ei saa orgasmia? Joku tuossa ei täsmää. Sai orgasmeja kaksi vuotta sitten, nyt ei, ja sama mies. Siis mies unohtaa täysin kuinka naisensa tyydyttää?
Uskotteko tuohon itsekään....?
Koska naisten maailma ei pyöri seksin ympärillä. Hän tykkää muista asioista miehessä, ja sen takia halusi yhteen.
No, miksi ihmeessä nainen sitten esittää seksuaalisesti halukasta, jos hän ei liiemmin seksistä välitä? Minusta olisi hyvä ja
Alussahan se seksi kiinnostaakin, ennen kun alkaa tympiä se että on vain yksi ja sama kumppani vuodesta toiseen.
Nro 43, mielenkiintoinen kommentti. Oletko nainen? Eli seksi katoaa koska toisen naama on vain tullut liian tutuksi? Olen kyllä samaa mieltä tuosta, ja puhdasta biologiaahan tuo ilmiö on.
Jostakin syystä naisille, tai valtaosalle naisista tuokin asia on erittäin vaikea ääneen tunnustaa. Ehei, naisten perustelut seksittömyydelle ovat erittäin monipuoliset, ja syyllinen löytyy aina muualta kuin itsestä. Tässä ja monessa muussakin ketjussa naiset hehkuttavat omia seksihalujaan. Niitä haluja nimittäin riittää heti ja paljon, aina panettaa! Seksiä heillä ei kuitenkaan ole tai sitä on erittäin vähän. Outo yhtälö.
Ratkaiseva sana seksittömyydelle on JOS. Jos olisi mies tai miesystävä. Jos oma mies huomioisi. Jos oma mies osallistuisi enemmän lastenhoitoon tai kotitöihin. Jos oma mies ei olisi aina töissä. Jos oma mies menisi edes töihin eikä aina vetelehtisi kotona. Jos oma mies antaisi parempaa seksiä. Jos oma mies ei haluaisi seksiä niin usein. Jos oma mies haluaisi edes joskus seksiä. Jos oma mies ei olisi lihonut niin paljon. Jos oma mies osaisi tehdä kotityöt oikealla (=kuten nainen tekee) tavalla eikä väärällä (omalla) tavallaan. Jos mies vain tulisi ja ottaisi! Jos mies satsaisi enemmän esileikkiin ja lämmittelyyn, eikä olisi heti tisseissä kiinni. Jos mies veisi muutaman kerran vuodessa ulkomaille. Jos mies haluaisi edes joskus seksiä/ ei olisi aina vonkaamassa. Jos jos jos jos....
Eikö naisilla tosiaankaan ole mitään vastuuta seksielämän toimivuuden suhteen? Niin nainen kuin mies on suhteesta 50%. Miksi seksin suhteen tuntuu siltä kuin nainen olisi täysin avuton ja toimintakyvytön, kuin lastu virrassa joka ei omalla toiminnallaan voi vaikuttaa siihen mihinkä suuntaan elämä yleensä, parisuhde ja seksi suhteessa menee? Omien puheittensa mukaan haluja olisi vaikka toisille jakaa, jos ja jos ja jos. Nämäkin joilla olisi kuulemma haluja aivan hirveästi, muttei miestä tai miesystävää, kuinka moni heistä on yleensäkään valmis tekemään jotakin sen eteen että mies löytyisi? Vai onko kyse siitä että oikeastaan eipä tuo enää niin hirveästi mieli tee, mutta valitanpahan tavan vuoksi ja kehun hirmuisia seksihalujani?
"Vai saiko nainen, vain näyttelikö vain miehen mieliksi. Panostiko mies naisen haluihin ja naiseen suhteen alussa ja suhteen vakiintuessa luuli ettei enää tarvitse vaan on itsestään selvää, että on seksiä. Ei ole naisten mielestä. Menikö kaverit ja omat jutut taas naisen edelle, toisin oli parisuhteen alussa, kun mies kiehnäsi koko ajan naistaan.Jos naisiltanne loppuu halut, menkää itseenne. Toisten parisuhteissa ei lopu ja siihen on syynsä, eikä naisilla esiinny haluuttomuutta. On itsepetosta väittää, että toisilla käynyt parempi tuuri. Tuurille ei ole tuon kanssa mitään tekemistä."
Vanha kunnon "naisen haluttomuus on aina miehen syytä"
Vastausjakauma alkaa olla aika selvä. Jos nainen on haluton omaa kumppaniaan kohtaan niin saa aika surullisen hahmon elintoveriksi. Sinkkuna panetusta voi lievittää masturboinnilla, satunnaisseksillä tai vaikka maksamalla seksistä.
Seksin puutetta parisuhteessa eli oikeammin sitä, että läheisin ihmisesi ei näe sinua seksuaalisesti haluttavana ei pysty ratkaisemaan em. keinoilla.
Vaikka olenkin nainen, niin vastaan nyt tähän, yli kaksi vuotta selibaatissa eläneenä. Seksiä olisi sinkulle tarjolla, mutta ns irtoseksi ei anna oikein mitään. Pitäisi vähintään olla edes ihastunut. Eli se, että kukaan ei rakastaisi olisi pahempi vaihtoehto. Olen tällä hetkellä jokaista hiusjuurtani myöten ihastunut. Halu tuntuu joka solussa. Jos minulla kävelisi täällä kotona puoliso, joka ei haluaisi minua, en jäisi suhteeseen. En siis tarvitse mitään kämppäkaveria, sienestys- tai marjastuskaveria enkä siis irtoseksiä. Haluan rakkauden ja intohimon täyteisen rakkaussuhteen, jossa ei pelata mitään valtapelejä esim seksin shteen vaan rakastelu on luonnollinen ja iso osa suhdettamme. Niin ja olen jo keski-iässä, vaihdevuosissa, silti kaunis ja nuorekas ja halukas nainen. En ymmärrä näitä "puolisoni ei halua seksiä" kirjoituksia siinä mielessä, että jos väitätte rakastavanne puolisoitanne, niin miksi ihmeessä ette halua rakastella? Ehkä vaihdevuosien haluttomuus on tekosyy monelle naiselle-vaimolle, sillä itse en siihen kastiin ainakaan kuulu, vaikka kuukautiset on loppu ja estrogeenit ilmeisesti hävinneet vähän ainakin, mutta silti haluan ainakin yhtä miestä ihan yötä päivää.Ärsyttää myös kliseet siitä, että vähän yli viiskymmpinen nainen on muka kuiva kuiva kuin korppu jne. No kaikki eivät todellakaan ole! Eli jos jonkun vaimo tekeytyy mummoksi tuossa iässä, se on varmaan tekosyy. Minua tosin luullaankin n 15- vuotta nuoremmaksi koko ajan, ilmeisesti suurin osa antaa itsensä rupsahtaa jo nelikymppisenä. Mulle ei näin ole käynyt.
Vierailija kirjoitti:
Vaikka olenkin nainen, niin vastaan nyt tähän, yli kaksi vuotta selibaatissa eläneenä. Seksiä olisi sinkulle tarjolla, mutta ns irtoseksi ei anna oikein mitään. Pitäisi vähintään olla edes ihastunut. Eli se, että kukaan ei rakastaisi olisi pahempi vaihtoehto. Olen tällä hetkellä jokaista hiusjuurtani myöten ihastunut. Halu tuntuu joka solussa. Jos minulla kävelisi täällä kotona puoliso, joka ei haluaisi minua, en jäisi suhteeseen. En siis tarvitse mitään kämppäkaveria, sienestys- tai marjastuskaveria enkä siis irtoseksiä. Haluan rakkauden ja intohimon täyteisen rakkaussuhteen, jossa ei pelata mitään valtapelejä esim seksin shteen vaan rakastelu on luonnollinen ja iso osa suhdettamme. Niin ja olen jo keski-iässä, vaihdevuosissa, silti kaunis ja nuorekas ja halukas nainen. En ymmärrä näitä "puolisoni ei halua seksiä" kirjoituksia siinä mielessä, että jos väitätte rakastavanne puolisoitanne, niin miksi ihmeessä ette halua rakastella? Ehkä va
Tietysti toista voi rakastaa ilman seksuaalisia halujakin.
Vierailija kirjoitti:
Nro 43, mielenkiintoinen kommentti. Oletko nainen? Eli seksi katoaa koska toisen naama on vain tullut liian tutuksi? Olen kyllä samaa mieltä tuosta, ja puhdasta biologiaahan tuo ilmiö on.
Jostakin syystä naisille, tai valtaosalle naisista tuokin asia on erittäin vaikea ääneen tunnustaa. Ehei, naisten perustelut seksittömyydelle ovat erittäin monipuoliset, ja syyllinen löytyy aina muualta kuin itsestä. Tässä ja monessa muussakin ketjussa naiset hehkuttavat omia seksihalujaan. Niitä haluja nimittäin riittää heti ja paljon, aina panettaa! Seksiä heillä ei kuitenkaan ole tai sitä on erittäin vähän. Outo yhtälö.
Ratkaiseva sana seksittömyydelle on JOS. Jos olisi mies tai miesystävä. Jos oma mies huomioisi. Jos oma mies osallistuisi enemmän lastenhoitoon tai kotitöihin. Jos oma mies ei olisi aina töissä. Jos oma mies menisi edes töihin eikä aina vetelehtisi kotona. Jos oma mies antaisi parempaa seksiä. Jos oma mies ei haluaisi seksiä
No miksi mies sitten jossittelee, eikä tee kaikkia noita asiota, että naisella jää paremmin aikaa keskittyä mieheen ja seksiin. Miksi kuormittaa naisensa elämää eikä pyri keventämään naisensa mieltä ja osoittaa että välittää. Näin olen itse tehnyt, eikä miellä ole tarvinnut jossitella, eikä ole ollut koskaan puutetta seksistä tai vaimon seksihaluista. Mutta kukin tekee mitä lystää, niin makaa kuin petaa. Sitä paitsi jos mies on fisku niin koittaa välttää rutiineja ja kehitellä uusia juttuja millä saa vaihtelua seksiin tai uusia tapoja tuottaa orgasmeja. Osoittaa silläkin, että vällittää ja arvostaa naistaan. Eipä tarvitse naisen hakea arvostusta muilta miehiltä, kun kotonakin on mies joka arvostaa.
Loistava ketju! Nykyaikana jolloin naisen seksuaalista vapautumista, itsetutkiskelua ja voimaantumista tuputetaan joka tuutista, tuntuu että miehen tunteet jäävät varjoon. Mies on vain tyhmä kone joka suorittaa ja ajattelee alapäällään. Mies haluaa vain pillua, ei tyydyttääkseen naisen vaan puhtaasti itsekkäistä syistä.
ja kyllä, naisia on monella tapaa sorrettu historiassa ja vielä nykypäivänäkin monessa maassa, mutta eikö vihdoin olisi aika nähdä ihmiset sukupuolesta riippumatta tasa-arvoisina tuntevina yksilöinä?
kuten tämä ketju osoittaa, on miehelläkin tunteet eikä suinkaan se oma tyydytys ole prioriteetti numero 1. Ei ainakaan parisuhteessa. Vaan mies kaipaa niitä ihan samoja asioita kuin naisetkin. Tuntea itsensä halutuksi ja rakastetuksi ja arvostetuksi.
Tuo JOS kirjoittelija on monella tapaa hyvinkin oikeassa. Usein ihminen haluaa löytää syyllisen ja selityksen tunteilleen tai tunteettomuuteensa jostain muualta kuin itsestään. Ihan sukupuolesta riippumatta.
en tiedä valtaväestöstä, mutta minusta ainakin tuntuu että miehelle luodaan nykypäivänä ihan valtavia paineita varsinkin seksin saralla.
potut pottuina niinkö? Koska vuosisatoja naisia alistettiin niin nyt on miesten vuoro kärsiä? Onnea jatkuvaan noidankehään joka ei lopu koskaan. Tasa-arvoa ja yhtäläisiä oikeuksia ja velvollisuuksiako tässä tavoiteltiin vaiko sittenkin sukupuolien välistä valtapeliä ja koston kierrettä joka ei lopu koskaan?
olen mies ja isä, hoidan perheessämme vähintään yhtä paljon kotitöitä, yhteiseen talouteen, perheeseen ja lapsiin liittyviä asioita kuin vaimoni. Kävin myös yksin töissä monta vuotta kun vaimo halusi pysyä lasten kanssa kotona, vaikka tarjosin hänelle vaihtoa ihan koska vaan. Ostan vaimolleni lahjoja ja huomioin häntä ja kehun. Olen isoimmat elämäni valinnat tehnyt hänen ja perheemme vuoksi vaikka omaa halua olisi ollut tehdä elämälläni jotain muuta kuin olen viimeiset vuodet tehnyt. Enkä sano että katuihin enkä olisi kiitollinen kaikesta, mutta
nyt olen 43 vuotias. Elämäni junnaa paikoillaan, kaverit jääneet ja olen yksinäinen vaikka minulla on vaimo ja 2 lasta. Vaimo saanut uuden vaihteen, haluaa tehdä itselleen asioita koska viimeiset vuodet ollut vain lasten kanssa. Seksiä ei ole ollut kahteen vuoteen. Asiasta kysyessäni haluja kuulemma on minua kohtaan, mutta jännästi niitä ei koskaan tuoda esiin.
hirviä paatos, josta lopputulemana haluan vain sanoa, että emme me kaikki miehet ole paskoja jotka eivät huomioi vaimojaan tai hoida kotiaan. Seksiä olisi jos sitä tai jos tätä mutta mikä on se jos? Aina tulee uusia jossia siis. Se, että haluaa vaimoaan valtavasti edelleen mutta vastakaikua ei tule tuntuu suunnattoman pahalta. Jopa rakkauden loppuminen olisi monella tapaa helpompaa, koska nyt sitä elää saman katon alla rakastamansa ja haluamansa ihmisen kanssa jolta ei saa toivomaansa vastakaikua. Riudun ja kidun siis koska rakastan.
Vierailija kirjoitti:
Loistava ketju! Nykyaikana jolloin naisen seksuaalista vapautumista, itsetutkiskelua ja voimaantumista tuputetaan joka tuutista, tuntuu että miehen tunteet jäävät varjoon. Mies on vain tyhmä kone joka suorittaa ja ajattelee alapäällään. Mies haluaa vain pillua, ei tyydyttääkseen naisen vaan puhtaasti itsekkäistä syistä.
ja kyllä, naisia on monella tapaa sorrettu historiassa ja vielä nykypäivänäkin monessa maassa, mutta eikö vihdoin olisi aika nähdä ihmiset sukupuolesta riippumatta tasa-arvoisina tuntevina yksilöinä?kuten tämä ketju osoittaa, on miehelläkin tunteet eikä suinkaan se oma tyydytys ole prioriteetti numero 1. Ei ainakaan parisuhteessa. Vaan mies kaipaa niitä ihan samoja asioita kuin naisetkin. Tuntea itsensä halutuksi ja rakastetuksi ja arvostetuksi.
Tuo JOS kirjoittelija on monella tapaa hyvinkin oikeassa. Usein ihminen haluaa löytää syyllisen ja selityksen tunteilleen tai tunteettomuuteensa jostain mu
Olen samaa mieltä tuosta, että molemmille sukupuolille luodaan kauheasti paineita monessa asiassa. Olisihan se hienoa, jos ihmiset pyrkisivät olemaan vähemmän tuomitsevia eivätkä arvostelisi toisiaan niin paljon.
Vierailija kirjoitti:
ja kyllä, naisia on monella tapaa sorrettu historiassa ja vielä nykypäivänäkin monessa maassa, mutta eikö vihdoin olisi aika nähdä ihmiset sukupuolesta riippumatta tasa-arvoisina tuntevina yksilöinä?kuten tämä ketju osoittaa, on miehelläkin tunteet eikä suinkaan se oma tyydytys ole prioriteetti numero 1. Ei ainakaan parisuhteessa. Vaan mies kaipaa niitä ihan samoja asioita kuin naisetkin. Tuntea itsensä halutuksi ja rakastetuksi ja arvostetuksi.
Tuo JOS kirjoittelija on monella tapaa hyvinkin oikeassa. Usein ihminen haluaa löytää syyllisen ja selityksen tunteilleen tai tunteettomuuteensa jostain mu
Ikävää olla pahan ilman lintu, mutta millaisena näet mahdollisuutenne jatkaa yhteistä elämää, siis realistisesti? Kirjoituksestasi kävi selville että sinä olet valmis kärsimään ja kituuttamaan perheesi ehjänä pysymisen tähden, mutta asia ei ole kokonaan sinun käsissäsi. Sinä olet suhteestanne se 50%, et enempää etkä vähempää. Suoraan sanottuna kuulostaa siltä että vaimosi on jo ratkaisunsa tehnyt, ja ikänne ja pitkän suhteenne huomioon ottaen teidän keskinäiset seksinne on mitä suuremmalla todennäköisyydellä sekstattu. Kysymys on enää siitä jatkatteko kämppäkaveri- linjalla lastenne vuoksi, vai eroatteko ihan virallisestikin. Vaimosi voi runoilla ihan mitä haluaa kovasta seksinkaipuustaan, mutta sinuun hänen kaipuunsa ei kohdistu, ja senhän olet jo huomannutkin. Vaimosi on todellakin "saanut uuden vaihteen" ja siihen vaihteeseen sinä et kuulu muuta kuin lasten (ja samalla vaimosi) vakaan ja taloudellisesti turvatun elämän mahdollistajana. Kyllä 2 vuotta ilman seksiä kertoo karulla tavalla suhteenne todellisen tilan.
Kun aloitte olemaan yhdessä, oliko vaimosi aloitteellinen seksissä? Osoittiko hän haluavansa sinua? Entä nyt, ilmeisesti ei koskapa kaksi vuotta on "jos" ollut tärkein sana mitä seksiin tai seksittömyyteen tulee. Tiedän kokemuksesta että tuntuu pahalta. Tiedän myös että ei siihen pahaan oloon onneksi kuole, vaikka välillä siltä voi tuntua. Olet vielä kumminkin varsin nuori mies, ja elämätöntä elämää edessä. Myös sellaista elämää johon halutuksi tulemisen tunne ja seksi sisältyy. Mieti tarkoin mitä elämältäsi haluat. Nykyisenlaisessa suhteessa olo ei tee hyvää sinulle, ei vaimollesi eikä edes lapsille, sillä ovat herkkiä vaistoamaan jos vanhemmilla ei ole suhde kunnossa.
Jos päätätte jatkaa kämppäkavereina, sopikaa että kumpikin saa hakea seksiä muualta. Se, että asuu lapsenhoito- kämppäkaveruus- suhteessa ei tarkoita sitä että tarvitsee näivettää itsensä läheisyyden puutteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo JOS kirjoittelija on monella tapaa hyvinkin oikeassa. Usein ihminen haluaa löytää syyllisen ja seliOikeassa olet. Ehkä vain elättelen turhia toiveita tilanteen parantumisesta tai en vaan uskalla päästää irti. Tai pelkään muuten vain muutosta.
Minua miehenä ihmetyttää miksi pitää odottaa parivuotta, kun haluuttomuusongelma alkaa siinä vaiheessa jo kun säännöllinen seksi loppuu. Miksen reagoida heti kun seksiväli alkaa venymään ja kyselemään syytä ja mitä sen eteen ptiäisi tehdä. Näin olen itse tehnyt ja yleesnä syynä olllut joku kremppaa tai vain muiden asioiden murehtiminen ja varsinkin se, etten ole ollut tarpeeksi halukas ja sitä myös osoittanut. Näin mahdollinen ongelma on ratkaistu heti alkuunsa. Tällä myös osoittanut vaimolle välittämistä hänestä ja parisuhteesta. Olemme molemmat ymmärtäneet, että ilman haluja ja seksiä olisi parisuhde ollut ongelmissa. Melkein väittäisin kokemuksesta, että naiset ja vaimot kaipaa mieheltään ennen pitkään välittämistä ja ärähtämistä seksin puutteeseen. Sillä mittaavat onko mies oikeasti vielä kiinnostunut. Ei ole vätttämättä tietoista vaan alintajunnasta lähtöisin.
Vierailija kirjoitti:
Minua miehenä ihmetyttää miksi pitää odottaa parivuotta, kun haluuttomuusongelma alkaa siinä vaiheessa jo kun säännöllinen seksi loppuu. Miksen reagoida heti kun seksiväli alkaa venymään ja kyselemään syytä ja mitä sen eteen ptiäisi tehdä. Näin olen itse tehnyt ja yleesnä syynä olllut joku kremppaa tai vain muiden asioiden murehtiminen ja varsinkin se, etten ole ollut tarpeeksi halukas ja sitä myös osoittanut. Näin mahdollinen ongelma on ratkaistu heti alkuunsa. Tällä myös osoittanut vaimolle välittämistä hänestä ja parisuhteesta. Olemme molemmat ymmärtäneet, että ilman haluja ja seksiä olisi parisuhde ollut ongelmissa. Melkein väittäisin kokemuksesta, että naiset ja vaimot kaipaa mieheltään ennen pitkään välittämistä ja ärähtämistä seksin puutteeseen. Sillä mittaavat onko mies oikeasti vielä kiinnostunut. Ei ole vätttämättä tietoista vaan alintajunnasta lähtöisin.
Joo joo. Kuultu on. Minä nätisti pyysin että malttaisit tuon itsesi kehumisen pitää edes tästä ketjusta poissa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo JOS kirjoittelija on monella tapaa hyvinkin oikeassa. Usein ihminen haluaa löytää syyllisen ja seliNiinolisikin noin helppoayhteiset vuodet, yhteinen elämä, yhteiset lapset, yhteinen omaisuus etc etc.
rakkaus. On vaikea uskoa/myöntää itselleen asioita. 20v yhteiselo takana ja toinen ei enää halua. Vaikea lähteä pistämään kaikkea uusiksi, kun on koko elämän rakentanut toisen kanssa. Ja kun rakastaa toista. En minä näe omalla kohdallani avointa suhdetta vaihtoehtona, minä haluaisin vaimoani ja hän ei halua minua. Koko ketjun alkuperäinen tarkoitus.
olisitko itse valmis pistämään palasiksi yhdessä rakennetun elämän noin vain jos toinen ei haluaisi sinua? Jos olisit niin, onnea, olet vahvempi Ihminen kuin minä. Minä kuitenkin jollain naiviilla tavalla haluan uskoa että kiihko/intohimo/halu vielä joskus palaisi. Ja kyllä, saatan olla valmis uhraamaan seksuaalisuuteni kaiken muun hyvän edessä.
se ei kuitenkaan poista sitä seikkaa että tietyllä tavalla kidun koko ajan. Mutta elämä on kompromisseja. Minulla on kaikin puolin muuten ihana elämä enkä ehkä vielä ole ihan valmis romuttamaan kaikkea tämän takia.Se ehkänon vääjäämättömästi edessä mutta enköhän kestä kunnes lapset ovat lentäneet pesästä.
Tein tuon, suhdetta oli silloin takana noin 20+ vuotta, joista naimisissa 17. Lapset noin 15 vuotta, siinä mielessä helpompaa. Ei ollut helppo ratkaisu. Elämäni raskain hetki, kun ilmoitin lapsille että nyt tulee asumisjärjestelyihin muutoksia. Ei ollut tähtihetki vanhempana, ei tosiaan.
Kuitenkin, jälkikäteen katsottuna, tuo piti tehdä. Elämä oli mennyt sietämättömäksi, kaikki yhdessäelämisen huonot puolet kertaantui, hyviä ei enää ollut.
Mikä tärkeintä, suhteet lapsiin säilyivät hyvinä, ja tätäkin kirjoitan niin että lapsista yksi puolisoineen tulee illalliselle. Parasta.
Vierailija kirjoitti:
No joo. Tuo asian puhuminen toimii kaksi viikkoa kunnes vanha meno jatkuu. En viitti enää vaimon pimpan perään haikailla. Homehtukoon umpeen, minä jatkan muiden kanssa.
Vastaus ap:n kysymykseen: se, ettei tule halutuksi. Olisi kiva edes joskus kokea, että on jollekin erityinen tai jonkun mielestä komea ja/tai haluttava. Tähän mennessä mennyt elämä sitä rataa, ettei ole turhia luuloja päässyt kertymään. Onneksi on sentään hyvä ammatti niin jollekin kelpaa.
Miksi ihmeessä nainen näyttelee tyydyttynyttä "miehen mieliksi" ja sitten vielä haluaa muuttaa yhteen ja parisuhteeseen?
Muuten en viitsi juttuihisi vastata, samat itsekehut kuultu jo liian monta kertaa. Jätä edes tämä ketju rauhaan, olisiko mahdollista?