Onko kellään varakkailla naisella laukkua, joka ei ole merkkilaukku? Onko noloa pitää jotain H&M laukkua tms?
Tyyliin ja varallisuuteen kuuluu minusta merkkilaukut vai voiko pitää merkitöntä laukkua, jos olet varakas?
Kommentit (250)
Olen kohtuullisen hyvin toimeen tuleva, en supervarakas, mutta heitä tuskin löytyy av:lta muutenkaan. Mulla on periaatteessa varaa panostaa tyyliin. Haluan laukun, joka on kaunis ja käytännöllinen ja jossa ei ole näkyviä logoja. En missään nimessä ostaisi mitään luiskaa vaikka olisi varaakin, tuntuisi todella typerältä maksaa tonneja jostain laukusta. Toisaalta en myöskään osta HM:ltä. Viimeisin ostos oli käsin tehty kaunis ja yksinkertaisen mallinen nahkalaukku paikalliselta tekijältä. Arketista olen myös ostanut yhden kivan nahkaisen laukun.
Jotkut kalliit merkkilaukut on todella rumia. Esim. LV:n logolaukut. Oikeasti aivan järkyttävän rumia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla olisi rahaa, ostaisin uuden Marimekon laukun. Ovat kestäviä ja kivan näköisiä.
Ei muuten kestä. Mihinkään en ole ollut viime aikoina pettyneempi kuin Marimekon nahkalaukkujen laatuun. Mulla on kolme.
Yksi on käynyt jo kaksi kertaa korjattavana ja toinenkin on sillä hilkulla.
Paras laukku mulla on omien toiveiden mukaan Italiassa käsityönä tehty. Se kestää ja näyttää uudelta vuodesta toiseen.
Itselläni on useampi Marimekon kangaslaukku, ovat kestäneet hyvinä pitkään.
Vierailija kirjoitti:
Jos pitää "näyttää" niin mittatilaustyönä uniikkia ja sehän maksaa, mutta silloin ei saa wannabe tai attention whore leimaa jos se laukku on edes jotenkin erilainen kun kaupasta saatavat.
Suosittelen hankkimaan laukun kotimaasta. Okays.fi tekee nahkalaukkuun tai -reppuun jopa yksilöllisiä muutoksia. Siellä on laukkuja myös miehille. Pitkä mies tarvi laukkuunsa pitempää kantohihnaa ja se onnistui maksamalla hieman lisää. Kun laskee laukun hinnan/käyttökerta ja sen, että ostaa taatusti kotimaista laatutyötä, voi onnitella myös itseään että on onnistunut yllättämään toisen mieluisalla lahjalla.
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti varakkaat käyttää logottomia laukkuja tai sellaisia joissa erittäin pienet logot esim. Hermes. Sama koskee moneen arvokkampaan vaatemerkkiin Logot ovat vain tuotteen sisäpuolella.. Tosin tästäkin on nyt tullut trendi "quiet luxury".
Eli tietyt laukut tai vaatteet vain tunnistaa olevan tiettyä merkkiä jo ilman sitä logoa
No kerrohan pari quiet luxury merkkiä meille köyhille, että tiedetään miten näyttää rikkaiden silmissä varakkaalta. *grin* Pliiiis!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täällä nyt vaan on suomimammoja vastailemassa. Kyllä on varakkailla merkkilaukkuja (Chanel, Hermes jne) tai sitten muuten laadukas laukku. Tyylikkään nahkaisen saa jo noin 400 e, ei suurikaan sijoitus pitkässä juoksussa. Halvan näköiset laukut ovat todella masentavan näköisiä ja tekevät käyttäjästäänkin halvan näköisen. Kannattaa panostaa kunnon asusteisiin.
Höpö höpö. Esim. Louis Vuitton laukkua en ottaisi ilmaiseksikaan. Näyttää niin muoviselta ja halvalata.
Sehän on pinnoitettua puuvillaa. Tuskin on mehiläisvahalla pinnoitettu kuten ennen vanhaan tehtiin kun haluttiin sateenkestäviä takkeja ja asusteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri nämä varattomat räppärit, bb-julkkikset ja muut turhat ulosotossa olevat naiset ostelevat velaksi niitä merkkilaukkuja.
Valtaosalla ns. vanhan rahan naisista tai sellaisista jotka perineet todella rikkaat vanhempansa tms. on jotain ihan perus Guessin, H&M:n jne. laukkuja.
Ensimmäinen kappale pitää paikkansa kirjoituksessasi, mutta ei tuo alempi. Olen itse vanhan rahan sukuun kuuluva ja ystävät myös. Kyllä kaikilla on pääsääntöisesti merkkilaukku, mutta huom! Ei näkyvää tai ainakaan kovin erottuvaa logoa. Ei haluta pröystäilyä.
Miksi merkkilaukku? Ovatko ne oikeasti niin paljon laadukkaampia ja kestävämpiä, vuosikymmenestä toiseen?
Kyllä, kestäviä ja ehkä myös tuotanto valveituneempa
Esim. Hermesin ja LV:n on raportoitu käyttävän lapsityövoimaa. Ja ihan turha kuvitella ostavansa italialaista laatua, kun ostaa Pradaa tai Armania: yllätys-yllätys, tuotanto on Kiinassa.
Ei Hermèsiä ja Pradaa kyllä valmisteta Kiinassa.
Pradasta joskus uutisoitu että käyttää laitonta työvoimaa, mutta kyllä ne tehtaat ihan Italiassa on. Joskus joku mallisto on ollut made in Peru.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut kalliit merkkilaukut on todella rumia. Esim. LV:n logolaukut. Oikeasti aivan järkyttävän rumia.
Sä et tunnista suurinta osaa LV:n laukuista. Ne logolaukut nyt ovatkin rumia, mutta suurin osa on tyylikkäitä. Googlaa huvikses vaikka Louis Vuitton Capucines galet. Onko hirveän ruma?
Vierailija kirjoitti:
Pradasta joskus uutisoitu että käyttää laitonta työvoimaa, mutta kyllä ne tehtaat ihan Italiassa on. Joskus joku mallisto on ollut made in Peru.
Hehän käyttävät Italiaan työn perässä tulleita kiinalaisia. Sillä tavallahan koronapandemiakin alkoi Italiasta kun kiinalaiset tulivat Kiinasta takaisin Italiaan kiinalaisen uudenvuodenjuhlinnan jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sä et tunnista suurinta osaa LV:n laukuista. Ne logolaukut nyt ovatkin rumia, mutta suurin osa on tyylikkäitä. Googlaa huvikses vaikka Louis Vuitton Capucines galet. Onko hirveän ruma?
Mähän kirjoitin, että JOTKUT merkkilaukut ja esim. nuo logolaukut. En kirjoittanut, että kaikki merkkilaukut eli miksi vedit herneet nenään? Mulla on oikeus mielipiteeseeni enkä kyllä ala googlettamaan mitään koska ei suoraan sanottuna jaksa kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hehän käyttävät Italiaan työn perässä tulleita kiinalaisia. Sillä tavallahan koronapandemiakin alkoi Italiasta kun kiinalaiset tulivat Kiinasta takaisin Italiaan kiinalaisen uudenvuodenjuhlinnan jälkeen.
Paljon mahdollista joo, mutta kyllä Pradan tuotteet on tehty italialaisilla standardeilla italialaisessa tehtaassa. Armanin tuotteista en tiedä, saattaa hyvinkin olla made in China.
Aika paljon yleistyksiä tässäkin ketjussa. Itse olen varakas, laukut on ihan perus Coach, Furla, Coccinelle yms. mitä nyt helposti saa. En omista kalliita merkkilaukkuja mutta en tosiaalta mitään kirppiskamaakaan tai h&m:ääkään kantele mukanani koska eivät kyllä yhtään sovi aikuiselle bisnesnaiselle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain naiset voi olla niin pösilöitä että kiinnostaa joku vı..tun laukku!
Miehillä kellot täyttävät saman tarpeen.
Juurihan täällä oli kellokeskustelu. Ei siellä kukaan haukkunut ketään pösilöiksi. Yhteistuumin todettiin että arvokellot ovat hyvä sijoitus. Kaikki naisten jutut tietysti nähdään pösilönä, näinhän se on aina ollut. Fakta on se että tietyt merkkilaukut ovat todella hyvä sijoitus, ei tokikaan kaikki. Luxury Helsinki ei näytä myytyjen laukkujen hintoja, mutta esim Vestiaire Collectivessa näkyy toteutuneiden kauppojen hintoja. Birkin-laukku uutena n 8000€ koosta riippuen, second handina myyty 17000€. Jos laukku on ostettu vielä 10 vuotta sitten (jolloin sen hinta oli 5000€), sen arvo on n kolminkertaistunut. Mutta joo, haukkukaa vaan, ihan sama mulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mähän kirjoitin, että JOTKUT merkkilaukut ja esim. nuo logolaukut. En kirjoittanut, että kaikki merkkilaukut eli miksi vedit herneet nenään? Mulla on oikeus mielipiteeseeni enkä kyllä ala googlettamaan mitään koska ei suoraan sanottuna jaksa kiinnostaa.
Musta tuntuu että sä oot nyt se joka vedit herneet. Mutta positiivisempaa päivänjatkoa vaan. Kannattaa keskittyä kauniisiin asioihin. Arjessa on yllättävän paljon kauneutta kunhan ne vaan osaa bongata ne, esim juurikin tuollainen capucines-laukku.
Huomaa että ihmiset ovat kyllä niin pihalla muotijutuissa. Pukeutuminen ja pukeutumiseen panostaminen ei ilmeisesti kuulu suomalaiseen kulttuuriin. Ei siinä mitään, jokainen kansa tavallaan, mutta ei kauheasti kannattais huudella italialaisten tai ranskalaisten muotitalojen tuotteiden olevan noloja. Se huutelu vasta noloa onkin.
Vierailija kirjoitti:
Niin, näiden 'luksustelijoiden' instoissa ei ikinä näy taustalla vaikka asunnot tai loma-asunnot. Aina ne on otettu jossain klubilla, vessassa tai kylpylässä tms.
Asuvat Itä-Helsingissä jossain koirankopissa ja rukoilevat joka ilta että joku rikas mies ottaisi heidät elätiksi.
Sitä odotellessa täyttelevät huulia pikavipeillä ja lopuilla ostetaan laukkuja.
Aika viiltävää analyysia.. toki olet oikeassa tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, näiden 'luksustelijoiden' instoissa ei ikinä näy taustalla vaikka asunnot tai loma-asunnot. Aina ne on otettu jossain klubilla, vessassa tai kylpylässä tms.
Asuvat Itä-Helsingissä jossain koirankopissa ja rukoilevat joka ilta että joku rikas mies ottaisi heidät elätiksi.
Sitä odotellessa täyttelevät huulia pikavipeillä ja lopuilla ostetaan laukkuja.
Aika viiltävää analyysia.. toki olet oikeassa tässä.
Samaa mietin 🤣
Vierailija kirjoitti:
Joskus tuntuu, että varattomilla on just niitä merkkilaukkuja
Niin, osamaksulla tai käytettyinä ostettuja vaikka ei olisi varaakaan mutta kun pitää olla.
Oletko sinä muistanut ottaa lääkkeesi?