Onko kellään varakkailla naisella laukkua, joka ei ole merkkilaukku? Onko noloa pitää jotain H&M laukkua tms?
Tyyliin ja varallisuuteen kuuluu minusta merkkilaukut vai voiko pitää merkitöntä laukkua, jos olet varakas?
Kommentit (250)
Mulla on italialainen nahkalaukku, en muista merkkiä. Ei mikään erityisen kallis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käytössä "merkittömät" olkalaukku ja minireppu, sekä kangaskassi jonka olen itse nuorena tehnyt. Matkalaukut ja rinkka ovat tunnetulta (ei-luxus) merkeiltä, mutta vain siksi, että ovat kestävät ja käytännölliset. En tunne tarvettä ostaa mitään vain näyttääkseni että rahaahan siis on. Kerran sain merkkilaukun lahjaksi, mutta lahjoitin sen hyväntekeväisyysmyyjäisiin.
Tulit sitten pätemään itsetehdyllä kangaskassilla ja rinkalla ketjuun jossa ap miettii merkkilaukkuja.
Palstalla aina näkee kommentoitavan että maailman lentokentillä suomalaiset erottuvat massasta, eikä lainkaan edukseen. Mielestäni tämä kangaskassi ja rinkka kiteyttää asian aika hyvin.
Aloituksessa seisoo "Onko kellään varakkailla naisella laukkua, joka ei ole merkkilaukku?" ja minä
Lepo vaan. Oot oikein hyvä kangaskasseinesi.
Tyttäreni halusi syntymäpäivälahjaksi merkkilaukun ja vastustuksestani huolimatta isänsä sen osti. Meni vajaa 2 viikkoa ja laukku vietiin keskellä kaupunkia. Siinä samalla meni kukkaro, kännykkä, henkkarit ym. Kannattiko hienostella? Sorry, minä paha mutsi.
Minusta merkkilaukut on noloja. Varsinkin sellaiset joiss logo loistaa isona.
Vierailija kirjoitti:
Voi pitää. Ei kaikki varakkaat ole tyylikkäitä.
Eikä merkkilaukut automaattisesti ole tyylikkäitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi pitää. Ei kaikki varakkaat ole tyylikkäitä.
Eikä merkkilaukut automaattisesti ole tyylikkäitä.
Vuitton logolaukut 🤮
En tiedä mikä on varakkuuden määritelmä mutta en käytä merkkilaukkuja. Tärkeintä on minkä kokoinen laukku on jotta kaikki tavarat mahtuu mukaan. Jos nyt jostain maksaisin laukuissa niin kotimaisuudesta.
En todellakaan laita rahojani johonkin laukkuun. Minun rahani ovat sijoituksissa ja sijoitusasunnossa.
Oma kaveripiiri koostuu pääosin yli 100k/v tienaavista ja kenelläkään ei ole ns. logolaukkua. Ainoastaan yhdellä sairaanhoitajakaverilla on joku Luiskan laukku eli siitä voi vetää johtopäätöksiä. Omat vuositulot n. 175k ja kallein laukkuni on n. 500e nahkalaukku eräältä ei tunnetulta, mutta laadukkaalta merkiltä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on käytössä "merkittömät" olkalaukku ja minireppu, sekä kangaskassi jonka olen itse nuorena tehnyt. Matkalaukut ja rinkka ovat tunnetulta (ei-luxus) merkeiltä, mutta vain siksi, että ovat kestävät ja käytännölliset. En tunne tarvettä ostaa mitään vain näyttääkseni että rahaahan siis on. Kerran sain merkkilaukun lahjaksi, mutta lahjoitin sen hyväntekeväisyysmyyjäisiin.
Tulit sitten pätemään itsetehdyllä kangaskassilla ja rinkalla ketjuun jossa ap miettii merkkilaukkuja.
Palstalla aina näkee kommentoitavan että maailman lentokentillä suomalaiset erottuvat massasta, eikä lainkaan edukseen. Mielestäni tämä kangaskassi ja rinkka kiteyttää asian aika hyvin.
Suomessa rumuus ja käytännöllisyys menee jo överiksi. Mutta Suomessa se rinkka ja kangaskassi myös ilmaisee tietty statusta. Se kuuluu City-vihreiden univormuun. Samaan kuuluu kuoritakki ja se sellanen hölmön näköinen vaelluslippis. Arvoihin kuuluu sen korostaminen, että ei vahingossakaan osta mitään vääriä merkkituotteita vaan pelkästään niitä imagoon sopivia vaellusmerkkien vaatteita ekokaupoista. Ja vääriä merkkejä käyttäviä katsotaan aina nenänvartta pitkin ja pidetään pinnallisena, vaikka oikeasti oma itselle tärkeän statuksen kiillotus on ihan yhtä pinnallista kuin esim. se merkkikäsilaukun ostaminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomessa rumuus ja käytännöllisyys menee jo överiksi. Mutta Suomessa se rinkka ja kangaskassi myö
Kiitos, tämä oli hauska kommentti ja osittain osui ja upposi. Kangaskassi on tosiaan parempi kuin kertakäyttöinen muovikassi, ja selässä kannettava rinkka on maastossa parempi kuin perässä vedettävä matkalaukku. Kuoritakinkin omistan, totta kai ja lippiksen, tosin ensin mainittu on Stadium outletistä ja lippis miehen saama mainoslätsä. Omistan muuten piponkin. Cityvihreä en voi olla, sillä en asu kaupungissa.
Joo ihan vtn noloa. Laukkuhan ei ole sitä varten että sillä kannetaan tavaraa vaan sitä varten että voi leveillä statuksella, rahalla ja menestyksellä. Jos ei ole pysty saamaan laukkua johon on 10 vuoden jonot ja maksaa pari miljoonaa, olet pelkkää paskaa sweetheart. Tosi noloa.
Merkkilaukun ostajalla on huono itsetunto, siitä se veska kertoo.
Jos on oikein paljon rahaa, ei tarvitse välittää muiden mielipiteistä. Voi kantaa tavaroita vaikka Alepan muovikassissa.
Vaelluksilla on tosiaan hevletin paljon tekstiilivaeltajia ja joilla tekstiilikalastajia. Heillä merkkivaatteet ihan viimosen päälle. Mä taas vanhois farkuis, anorakis ja elämää nähneis vaelluskengis en näytä eräilijältä, vaikka sitä oonkin.
On tää kyllä uskomatonta. Miten ne laukut voi mennä näin tunteisiin. 11 sivua haukkumista tällä kertaa. Mikä muu esine nostaa tällaisen raivon/ällöttelyn/kateuden pintaan? Ei mikään.
Onko teidän mielestä ranskattaret ihan hirveän noloa porukkaa? Menkääpä Champs Elyseelle huutamaan itsetehdyt kangaskassit kainalossa että kaikki merkkilaukkua kantavat ovat tyhjäpäitä ja noloja ja laukut on velalla ostettu. Ei luoja miten takapajuisia suomalaiset ovat. Ei mulla muuta. Jatkakaa toki.
En kyllä mitään h&m laukkuja käyttäisi, mutta multa löytyy kyllä laukkuja millä ei ole merkkiä tai ovat tuntematonta merkkiä. Laadukkaita nahkaisia peruslaukkuja joita on haalittu ulkomailta, käsityöläisiltä, vintage-liikkeistä yms
Eikö ole muuta mietittävää kuin jotkin laukut tälläkään tyypillä, voi hyvä luoja mitä väliä.
Vierailija kirjoitti:
Merkkilaukun ostajalla on huono itsetunto, siitä se veska kertoo.
Teetkö sä oikeasti laukun perusteella ihmisestä jonkun luonneanalyysin? Minusta tuo kertoo pinnallisuudesta ja ehkä vähän tyhmyydestä.
Aloituksessa seisoo "Onko kellään varakkailla naisella laukkua, joka ei ole merkkilaukku?" ja minä vastasin. Mitä muuta olisin voinut kirjoittaa kuin totuuden? Kangaskassi on tosi hyvä ostoskassi ja hyvälaatuinen rinkka tärkeä kun lähden vaeltamaan. Pitäisikö mun matkalaukuissa olla joku tietty logo etten nolaisi itseäni ja muita suomalaisia? Ei hyvää päivää.