Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään varakkailla naisella laukkua, joka ei ole merkkilaukku? Onko noloa pitää jotain H&M laukkua tms?

Vierailija
07.05.2024 |

Tyyliin ja varallisuuteen kuuluu minusta merkkilaukut vai voiko pitää merkitöntä laukkua, jos olet varakas? 

Kommentit (250)

Vierailija
41/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on menestyneenä yrittäjänä melko varakas, mutta ei ole ikinä varmaan hänellä mitään merkkilaukkuja ollut. Pitää halveksuttavana sellaista varoilla pröystäilyä. Hän tykkää ostaa hyvää laatua, usein käsityötä, mutta hillittyä ja sellaista mistä ei mitkään merkit paista ohikulkijan silmään.

Vierailija
42/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on varakas? Tienaan 7k kuussa ja en ole ikinä omistanut merkkilaukkua. En välitä ulkonäöstä ja merkkituotteista. 

Ystävättäreni on eläkkeellä. Rahaa joku 300€, vähintään. Osake, arvo joku 300€.

Ei käytä pahemmin käsilaukkua. Multa saanut jonku perintönä. Jos ottaa mukaansa unohtaa useasti sinne missä liikkuu. Pakkomielle laittaa se siihen tuolinsa viereen jos istuu jonnekkin.

Sitten sitä etitään kissojen ja koirien kanssa.

Tähän asti löytynyt.

300.000€   pankissa, 

300.000€    osake

Jos joku miettii.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vain naiset voi olla niin pösilöitä että kiinnostaa joku vı..tun laukku!

Vierailija
44/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen itse sekä varsin hyvin toimeentuleva että sellaisesta perheestä, jossa ei ollut rahasta pulaa. Ystäväpiiri on vastaavista taustoista. Kenelläkään ei ole oikein mitään statuskamaa eikä sitä näkyvää merkkilaukkua jne. Rahaa käytetään sellaisiin asioihin millä on merkitystä. Matkailuun ja harrastamiseen. Mutta statuksen vuoksi Marimekon, Iittalan tai merkkilaukkujen ostelu ei kuulu tapoihin.

Minusta kaikkien status-merkkikamojen ostaminen antaa ihmisestä vain kuvan, että yritetään esittää varakkaampia kuin onkaan. Eli mitään positiivista statusta sillä ei saa aikaan.

Vierailija
45/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on varakas? Tienaan 7k kuussa ja en ole ikinä omistanut merkkilaukkua. En välitä ulkonäöstä ja merkkituotteista. 

Ystävättäreni on eläkkeellä. Rahaa joku 300€, vähintään. Osake, arvo joku 300€.

Ei käytä pahemmin käsilaukkua. Multa saanut jonku perintönä. Jos ottaa mukaansa unohtaa useasti sinne missä liikkuu. Pakkomielle laittaa se siihen tuolinsa viereen jos istuu jonnekkin.

Sitten sitä etitään kissojen ja koirien kanssa.

Tähän asti löytynyt.

En ymmärtänyt lainkaan mitä oikein halusit sanoa.

Vierailija
46/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tienaan yli 70k€ vuodessa (ylempää keskiluokkaa ehkäpä?) ja lähipiirini koostuu suurelta osin vastaavassa tilanteessa olevista. Ainoat lähipiirissäni, joilla on kalliit merkkilaukut, ovat duunareita tai matalapalkka-aloilla työskenteleviä, jotka jatkuvasti valittelevat, ettei rahat riitä mihinkään. Muilla on jotain merkittömiä tai ns. merkittömiä (eli jotain hillittyjä, ei niin tunnettuja merkkejä, joista ei ulospäin näy merkki, vaikka saattavatkin maksaa paljon, mutta maksavat vain laadun takia).

Vierailija
47/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on satoja tonneja tilillä, ei velkaa ja siten voinee sanoa varakkaaksi. Ostan lähes kaikki vaatteet kirppikseltä, myös laukut. En ole koskaan ymmärtänyt MIKSI ostaisin tuhansien eurojen laukun. Käytetyt nahkalaukut ovat ihan tarpeeksi laadukkaita.

Vierailija
48/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti rikkaat ajaa 20 v. vanhalla autolla Tokmannille ja ostaa laukkunsa sieltä.

Vierailija
49/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikkaat ostavat usein käsityöläisten laatukamaa, uniikkia mutta yleensä hillittyä.

Vierailija
50/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

5 miljoonan omaisuudella minulla kyllä olisi varaa merkkilaukkuihin, mutta kun ei kiinnosta pätkän vertaa. Minulla on yksi lahjaksi saatu Prada ja yksi alennusmyynnistä itse ostettu Loewe. 

Ostan laukun, josta todella pidän merkkiä katsomatta. Usein kuljen Longchampin kassin kanssa, koska se on niin kevyt. 

Vierailija
51/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit pitää juuri sellaista laukkua, mistä tykkäät:) Mulla on laukkuja laidasta laitaan, on Chanelista H&M:n ja Diorista Desigualiin. Eivät ne ole mitään elämää suurempaa. Korkeintaan limited Edition - kappaleet ovat kiva keräilykohde, mitä tulee merkkilaukkuihin:)

Vierailija
52/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti rikkaat ajaa 20 v. vanhalla autolla Tokmannille ja ostaa laukkunsa sieltä.

Laukun saatan ostaa Tokmannilta, jos löytyy sellainen, mistä pidän, mutta autolta haluan kyllä mukavuutta ja hyviä ajo-ominaisuuksia, joita 20v vanhoista autoista ei löydy. Mutta autonkin valitsen muiden ominaisuuksien perusteella, en merkin.

t. Varakas 

Vierailija
53/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhdellä vanhalla sukulaisnaisella tosi vanha käsilaukku, on myös nuuka, käy torilla aina kun on ilmais makkaraa tarjolla, ei ole tietenkään kiellettyä.

Vierailija
54/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.savespendsplurge.com/why-do-people-without-means-buy-high-e…

Valtaosa luksustuotteiden ostajista on alempaa keskiluokkaa ja alaluokkaa. Jos ihmettelet miten tämä on mahdollista, siten että esim. jätetään lainoja maksamatta, tai jos ihminen on rehellinen, syö kaurapuuroa, riisivelliä vaikka kaksi vuotta jotta saa sen yksittäisen tonnien laukun hankittua.

Ihminen jolla on tilillä satoja tonneja sijoittamatta lillumassa tyhjän panttina ei näitä merkkejä käytännössä osta. Brändit eivät ole heille suunnattuja. Esim. Prada ja Gucci markkinoivat avoimesti köyhemmille mustille naisille.

Typerä kolumni

Vierailija
55/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kyllä valitsen laukun sen ulkonäön JA valmistusmaan mukaan. Eli käytännössä suomalaiset ja EU:ssa tehdyt laukut hakkaavat ns. "merkkilaukut" mennen-tullen. Erityisesti siksi, että Turkista ostetut kopiolaukut ovat pilanneet merkkilaukkujen idean. LV-laukkuja näyttää nykyään olevan jokaisella pikkupimulla ja heistä maksimissaan 2% omistaa oikean merkkilaukut, loput pelkkiä kopioita. 

Vierailija
56/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No merkkilaukku ei minulle yksin riittäisi, laatu ratkaisee sillä se vaikuttaa siihen laukun ulkonäköön. 

Vierailija
57/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vastasin vahingossa minitulosena ketjuun. Olikin varakkaille kysymys. Sori siitä.

Vierailija
58/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lahjaksi saatu Chanel Classic Flap, jonka hinta on noussut viime vuosina ihan raketin lailla. Se on tosi kaunis laukku. Silti siinä on jotain todella mummomaista, jota vierastan. Olisi myös jokseenkin älytöntä kulkea 10000 euron laukku olalla... 

Vierailija
59/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkistä viis! Tärkeintä on ulkonevat ulkotaskut, sekä sisällä lokero puhelimelle, kynälle ja kestokassille. Omani olen ostanut torilta muutamalla kympillä, enkä suostuisi vaihtamaan merkkituotteeseen, josta ym. puuttuvat.

Vierailija
60/250 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olisi? Ostin jonkun tuntemattoman merkin nahkalaukun oululaisesta laukkuliikkeestä 20 vuotta sitten 150 eurolla ja se on kestänyt erinomaisesti tähän päivään saakka. Hyvännäköinen ja aikaa kestävä ruskea nahkalaukku. Miksi olisin käyttänyt tonnin johonkin kalliimpaan, kun huomattavasti halvemmalla sai myös kaunista laatua?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kolme neljä