Mua ei kiinnosta saunominen ja grillaaminen. Ylipäätään pakkopullajuhannus
En ymmärrä tätä. Miksi minun täytyy juhlia jotain juhannusta pakonomaisesti? Sama on talvella joulu. Ihan vituttaa nää.
Kommentit (42)
Kuka sinua käskee pakonomaisesti juhlimaan? Ei minua ainakaan kukaan pakota, enkä välitä miten muut jussejaan ja joulujaan viettävät.
Katson topgearia, juon olutta ja vauvailen.
No en noita juhli, enkä ymmärrä piparkakkubileitä. Uskomattoman typerää grillata esim vesisateella, koska on juhannus. Hytistä ulkona, jos lunta sataa, koska juhannus. Käydä saunassa, koska juhannus
Asiaa näin on,jos ei halua ja mien en halua..........muistakaa Jopen hieno laulu..Pakollinen joulu..se kertoo aika paljon.
En juhli koskaan juhannuksena ja jouluna.
Joulu on mukava mutta juhannusta vietän tosi harvoin mitenkään. Nytkin katson futista ja syön herkkuja ihan tyytyväisenä. Lapset on yleensä juhannuksena isällään.
Mullakin alkaa juhlat,kun lähden pois tästä maailmasta,tänään vielä jaksan ,huomisesta ei ole tietoa.
Samaa mieltä että aikansa eläneitä juttuja eivätkä kiinnosta. Juhannuksena on muka mahtavaa olla jossain mökillä ja juhlia. Lapsesta asti ja vanhempanakin monet mökkijuhannukset viettäneenä voin sanoa että olipa tylsää. Itikoita, makkaraa ja limukkaa ja humalaisia vanhempia. Luin joka juhannus samat Aku ankat mökillä joka vuosi ja odotin että päästään pois. Samoin nykyjoulut, ei kiinnosta se pelkkä mainosten tyrkyttämä ostohelvetti. Ennen näissä juhlapäivissä oli jotain hohtoa siinä että televisiosta tuli jotain aiheeseen liittyvää ohjelmaa. Enää ei tule sitäkään, koska jokuhan voi vaikka mielensä pahoittaa siitäkin, kuten tietyistä karkeista ja suvivirrestä. Ihme kun eivät ole revenneet liitoksistaan näistä päivistä.
Oletan että olette kaikki aikuisia, ja täysin oikeustoimikelpoisia, joten pystytte varmaan tekemään juuri niinkuin itse haluatte?
Ei tarvii juhlia jos ei halua. Nyt kuunnellaan YouTubesta musiikkia ja kohta mennään saunaan. Käytiin kyllä anopin mökillä grillaamassa makkaraa, mutta ei sekään mikään juhlintatapaus ollut.
Juhannuksen voi viettää ihan niin kuin itse haluaa. Me tehtiin päivällä ystäväporukan kanssa pyöräretki hyvien eväiden kera. Nyt sohvalla yöpuvussa ihanan raukeana.
Se on katsos näin että nallipistoolien aika on ohi...............
Vierailija kirjoitti:
Mullakin alkaa juhlat,kun lähden pois tästä maailmasta,tänään vielä jaksan ,huomisesta ei ole tietoa.
Eikä ala, lakkaat vain olemasta.
Me jäätiin tänä vuonna lasten (2x teini) toiveesta kaupunkiin ja tää on ollut paras juhannus miesmuistiin. Rentoa oleilua kotona, hieno ilma, lapsilla mieluista tekemistä kavereiden kanssa, ruokana pakastepizzaa, kukaan ei kinastele ja mangu "koska lähdetään kotiin, ei oo mitään tekemistä". Ei ole yhtään ikävä sukujuhannusta pienellä mökillähyttysten syötävänä. Kiitos teinien, vietämme jatkossakin juhannuksen kotona.
Mainostajat tyrkyttää ihmisille juhannuksia, ystävänpäiviä, vappua ja joulua että saavat mahdollisimman paljon myyntituloja. Olisipa mielenkiintoista tietää millaista olisi jos ei olisi markkinoita ollenkaan. Moni varmaan unohtaisi ne kokonaan. Aika mennyt ohi.
Vierailija kirjoitti:
Mainostajat tyrkyttää ihmisille juhannuksia, ystävänpäiviä, vappua ja joulua että saavat mahdollisimman paljon myyntituloja. Olisipa mielenkiintoista tietää millaista olisi jos ei olisi markkinoita ollenkaan. Moni varmaan unohtaisi ne kokonaan. Aika mennyt ohi.
Vuodenaikoihin liittyviä juhlia on juhlittu satoja ellei tuhansia vuosia, vaikka nykyaikaista mainostusta on ollut hyvin vähän aikaa. Toki ne on olleet ennen hyvin erilaisia esim. materialismin suhteen.
Nykyjuhlapyhät varsinkin joulu on täysin pilattu kaupallistamisella ja materialistisella roskalla. Aikanaan näillä oli hengellinen merkitys mutta ei enää.
Ei ihme miksi ei joitakin ihmisiä enää kiinnosta.
Niin aikaansa eläneet juhlat