Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kellään varakkailla naisella laukkua, joka ei ole merkkilaukku? Onko noloa pitää jotain H&M laukkua tms?

Vierailija
07.05.2024 |

Tyyliin ja varallisuuteen kuuluu minusta merkkilaukut vai voiko pitää merkitöntä laukkua, jos olet varakas? 

Kommentit (250)

Vierailija
221/250 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole muuta mietittävää kuin jotkin laukut tälläkään tyypillä, voi hyvä luoja mitä väliä.

Entä ne (te) jotka käyvät keskusteluissa vaan päivittelemässä kun ei muka välitä aiheesta :D

Menee vielä laukkupohdintojenkin ali

Vierailija
222/250 |
09.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole muuta mietittävää kuin jotkin laukut tälläkään tyypillä, voi hyvä luoja mitä väliä.

Meinaatko ettei hänellä ole elämässä mitään muuta kun meni tekemään vauvapalstalle tuollaisen aloituksen? 

Tää on kyllä nähty ettei av:lla pysty keskustelemaan laukuista asiallisesti. Ei vaan onnistu. Ihmiset ei kertakaikkiaan pysty suhtautumaan merkkilaukkuihin neutraalisti. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
223/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kaveripiiri koostuu pääosin yli 100k/v tienaavista ja kenelläkään ei ole ns. logolaukkua. Ainoastaan yhdellä sairaanhoitajakaverilla on joku Luiskan laukku eli siitä voi vetää johtopäätöksiä. Omat vuositulot n. 175k ja kallein laukkuni on n. 500e nahkalaukku eräältä ei tunnetulta, mutta laadukkaalta merkiltä.

Kauheaa, olisit nekin rahat antanut köyhille lapsille ruokaan.

Vierailija
224/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma kaveripiiri koostuu pääosin yli 100k/v tienaavista ja kenelläkään ei ole ns. logolaukkua. Ainoastaan yhdellä sairaanhoitajakaverilla on joku Luiskan laukku eli siitä voi vetää johtopäätöksiä. Omat vuositulot n. 175k ja kallein laukkuni on n. 500e nahkalaukku eräältä ei tunnetulta, mutta laadukkaalta merkiltä.

Eli katsot sairaanhoitajakaveriasi nenänvarttasi pitkin. Se kertoo sinusta enemmän kuin "Luiskan" laukku kenestäkään käyttäjästään. 

Vierailija
225/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes varakas mutta käytän merkkilaukkuja. Syystä että ne ovat aitoa nahkaa ja kestävät vuosikausia kun taas halppiksia saat ostaa vuodessa viisi uutta.

Vierailija
226/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne kenellä on rahaa, ovat sisäistäneet sijoittamisen ja korkoa korolle periaatteen niin hyvin, että tajuavat laittaa sen merkkilaukun hinnan, esim. 2000€, poikimaan lisää rahaa sen sijaan että ostaisivat sen laukun. Laukku on melko huono sijoitus.

Oma kallein laukkuni maksoi 200€ ja sekin kaduttaa, käytän niin harvoin sitä.

Jokainen kuitenkin tekee omat päätökset, jos se 2000€ laukku tekisi minut todella onnelliseksi, voisin sen hankkia. Toistaiseksi olen löytänyt onneni muualta kuin laukuista.

Vierailija
227/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse taas en ole koskaan ymmärtänyt, että MIKSI joku tietty merkki olisi ns. hienoa tai upeeta. Täysin ihmiskeksintöä, joku vain päättänyt, et nyt pitää olla tämän ja tämän merkkisiä juttuja, jos haluat olla jotakin... Niin mitä? Minusta nolo ihminen.

Minä en tänä päivänä ymmärrä miksi pitä olla laukku? Se on ihan turha ketale ja hankala roikottaa mukana. Avaimet, pankkikortti ja nenäliina mahtuvat taskuihin. Lopettaisikohan maailma pyörimisen, jos naiset lakkaisivat käyttämästä laukkuja?

Ketale? Siis hulttio / vetelys, siis laukku? XD Nyt on kerrassaan merkillistä kielenkäyttöä. Kuka (nainen) sitäpaitsi pärjäisi pelkästään noilla luettelemillasi tavaroilla? Lisäksi tarvitaan puhelin, lääkkeet, vesipullo, meikit, kuukautissuojat, ehkä varasukat tai sukkahousut...

Lisäksi tällä ketaleella ei ole tajua siitä, miten pieniä naisten vaatteiden raskut ovat nykyään.

Vierailija
228/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varakkaat ostaa halvan ja käytännöllisen, ei merkkejä.

Merkkilaukut on varattomien status-tuotteita, ei sivistyneet sellaisia kehtaa käyttää.

Vierailija
229/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisko mitenkään olla mahdollista että merkkilaukku on hankittu ihan itseä varten. Ei sen vuoksi että vastaantulija saisi siitä mitään viestiä. Nähdäänkö merkkilaukku aina mauttomana pröystäilynä? Siivoanhan minä kotinikin vaikkei tule vieraita, ihan itseäni varten. Ja hankin laadukkaita vaatteita. Ja matkustan busineksessa vaikka en postaa siitä someen. Miten käsilaukut voikin mennä joillekin niin syvälle tunteisiin. Tämä hämmästyttää aina täällä av:lla. Kellokeskustelu pysyi paljon asiallisempana. 

Kateutta kai se on, tekee kipeää kun muilla on ja itsellä ei ole varaa. Kaikki nää tositeeveehömpötykset ja muu turhajulkkishömppä vielä oikein ruokkiaa sitä

Vierailija
230/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on käytössä "merkittömät" olkalaukku ja minireppu, sekä kangaskassi jonka olen itse nuorena tehnyt. Matkalaukut ja rinkka ovat tunnetulta (ei-luxus) merkeiltä, mutta vain siksi, että ovat kestävät ja käytännölliset. En tunne tarvettä ostaa mitään vain näyttääkseni että rahaahan siis on. Kerran sain merkkilaukun lahjaksi, mutta lahjoitin sen hyväntekeväisyysmyyjäisiin. 

Tulit sitten pätemään itsetehdyllä kangaskassilla ja rinkalla ketjuun jossa ap miettii merkkilaukkuja.

Palstalla aina näkee kommentoitavan että maailman lentokentillä suomalaiset erottuvat massasta, eikä lainkaan edukseen. Mielestäni tämä kangaskassi ja rinkka kiteyttää asian aika hyvin. 

Suomessa rumuus ja käytännöllisyys menee jo överiksi. Mutta Suomessa se rinkka ja kangaskassi myös ilmaisee tietty statusta. Se kuuluu City-vihreiden univormuun. Samaan kuuluu kuoritakki ja se sellanen hölmön näköinen vaelluslippis. Arvoihin kuuluu sen korostaminen, että ei vahingossakaan osta mitään vääriä merkkituotteita vaan pelkästään niitä imagoon sopivia vaellusmerkkien vaatteita ekokaupoista. Ja vääriä merkkejä käyttäviä katsotaan aina nenänvartta pitkin ja pidetään pinnallisena, vaikka oikeasti oma itselle tärkeän statuksen kiillotus on ihan yhtä pinnallista kuin esim. se merkkikäsilaukun ostaminen.

Ah, kuvailit juuri siskoni ja hänen miehensä. Tietyt merkit ovat heidän mielestään noloja ja arvostelevat niitä avoimesti. Kehtasivat kieltäytyä kovaäänisesti, kun eräs sukulainen antoi heidän lapselleen Hilfigherin vaatteita lahjaksi.

Samaan aikaan kuitenkin retkeikyharrastus on selkeästi pelkkää kulissia kalliine vaatteine ja varusteineen. Mutta sillä saa statusta heidän helsinkiläisissä City-vihreissä piireissään. 

Vierailija
231/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joudun matkustamaan tosi paljon mun töiden takia ympäri Eurooppaa, mutta missään muualla mua vastaan ei ole tullut samankaltaista laukkuraivoa kuin Suomessa. Se on ilmiönä ihan käsittämätön. 

N27

Vierailija
232/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä ihmeestä tulee tämä käsitys että merkkilaukkuja joku ostelis näyttääkseen jotain jollekin!? 

Koska se huonolla itsetunnolla varustettu kateellinen köyhimys tekisi juuri niin, vaan kun ei oo rahaa. Projisointia.

Vierailija
233/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus tuntuu, että varattomilla on just niitä merkkilaukkuja

Varakkaan ei tarvitse esitellä. Varaton taas tarvitsee egonsa pönkitystä, ja siksi joku merkkkilaukku. ILman sitä hän luulee olevansa nolla.

Vierailija
234/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun rikkaalla tädilä ei varmaan ole yhtään merkkilaukkua tai edes merkkivaatteita. Ellei jotain Marimekkoa lasketa. Hänestä ei näy päällepäin raha mitenkään. 

Vierailija
235/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.savespendsplurge.com/why-do-people-without-means-buy-high-e…

Valtaosa luksustuotteiden ostajista on alempaa keskiluokkaa ja alaluokkaa. Jos ihmettelet miten tämä on mahdollista, siten että esim. jätetään lainoja maksamatta, tai jos ihminen on rehellinen, syö kaurapuuroa, riisivelliä vaikka kaksi vuotta jotta saa sen yksittäisen tonnien laukun hankittua.

Ihminen jolla on tilillä satoja tonneja sijoittamatta lillumassa tyhjän panttina ei näitä merkkejä käytännössä osta. Brändit eivät ole heille suunnattuja. Esim. Prada ja Gucci markkinoivat avoimesti köyhemmille mustille naisille.

En ole varmaan missään nähnyt kerralla niin paljon logotuotteisiin pukeutuneita, kovaan ääneen huutavia tummaihoisia ihmisiä kuin Fort Lauderdalen Guccilla 😅 Meni vähän maku koko hommaan.

Vierailija
236/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole edes varakas mutta käytän merkkilaukkuja. Syystä että ne ovat aitoa nahkaa ja kestävät vuosikausia kun taas halppiksia saat ostaa vuodessa viisi uutta.

Tästä nouseekin esiin kysymys, mikä on merkkilaukku, meinaan aikas monissa laukuissa on Joku merkki. Mistä alkaa Merkkimerkkilaukut, määritelläänkö ne euroissa, vai miten? Mikä on "alin" merkkimerkkilaukku, mikä vain ihan tavallinen kunnon laukku, jossa lukee joku nimi?

Kysyn tosissani

Vierailija
237/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei varakkaiden tarvitse esittää mitään. Mielestäni olisi moukkamaista ostaa joku logokassi, joiden feikkiversioita köyhät ostaa jostain Turkista. Köyhät ne vaatteilla tai asusteilla koreilee. Varakkaiden ei tarvitse.

Laukkuna toimii vyölaukku. Todella kätevä. Toivottavasti eivät tule uudestaan muotiin, niin sen kantaminen ei muutu noloksi.

Monesti mukana kulkee vain kännykkä ja kortit. Ei ole tapana kuljettaa muuta omaisuutta mukana.

Vierailija
238/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen varakas. Minulla on usein reppu. Joskus olen käyttänyt Marimekon laukkuja. Minun piireissäni merkkilaukut on noloja ja mauttomia mutta olen luultavasti reilusti ap: tä vanhempi.

Vierailija
239/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joudun matkustamaan tosi paljon mun töiden takia ympäri Eurooppaa, mutta missään muualla mua vastaan ei ole tullut samankaltaista laukkuraivoa kuin Suomessa. Se on ilmiönä ihan käsittämätön. 

N27

Miten se laukkuraivo ilmenee? 

Vierailija
240/250 |
10.06.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi pitää. Ei kaikki varakkaat ole tyylikkäitä. 

Tyylikkyydellä ei ole mitään tekemistä merkkilaukkujen kanssa. Varakkaalla ei ole tarvetta pönkittää itsetuntoaan kirkuvilla merkeillä. Silent luxury is ultimate luxury

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi kuusi