Vastenmielisimmät filosofit? Kertokaa inhokkinne
Kommentit (244)
Keskity niihi parhaimpiin
Hyvä nyrkkisääntö yleensäkkin elämään, keskity asioihin mitkä resonoi sulle ja lopeta ihmisten seuraaminen ja arvosteleminen kenestä et pidä.
Tää on kaikki ihan yksinkertaista. Ajattelumalli on vaan osattava muuttaa.
Karl Marx. Vastuussa järkyttävästä määrästä kärsimystä kommunismin seurauksena.
Oho, joku Nietzschen fani käy alapeukuttamassa. Kerro sitten oma inhokkisi!
Vierailija kirjoitti:
Oho, joku Nietzschen fani käy alapeukuttamassa. Kerro sitten oma inhokkisi!
Filosofien ajatuksista voi poimia osia ja vaikutteita.
T: nimim. Assburger
Vierailija kirjoitti:
Keskity niihi parhaimpiin
Hyvä nyrkkisääntö yleensäkkin elämään, keskity asioihin mitkä resonoi sulle ja lopeta ihmisten seuraaminen ja arvosteleminen kenestä et pidä.
Tää on kaikki ihan yksinkertaista. Ajattelumalli on vaan osattava muuttaa.
Epäilen, että väestöstämme löytyy hyvin vähän henkilöitä, jotka aktiivisesti keskittyvät edes lempifilosofiensa saatika inhokkifilosofiensa tuotantoon.
Itse pohtisin, että olemassaoloon kuuluu hyväksyä myös paljon sellaista, mikä ei tuota suoraa mielihyvää. Ellei minulla ole inhokkifilosofia, ei minulla ole myöskään lempifilosofia. Minulla olisi vain filosofeja. Omaa olemassaoloani rikastuttaa enemmän sekä inhokki- että lempifilosofien olemassaolo, kuin pelkästään filosofien.
Vierailija kirjoitti:
Tämä on yhtä pätevä väite kuin se että Nietzsche on vastuussa nat*i-Saksan teoista.
En tunne filosofeja enkä heidän suuntauksia.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa perehtyä.
Rousseau. Mukamas nerokas tyhjänjauhaja joka vihasi naisia.
Jussi Halla- Aho, vaikka nyt onkin "epävirallinen", mutta niin on Nietzschekin yhä monen mielestä, tai Marx . Marx ehkä enemmän onkin tieteilijä: sosiologi, yhteiskunta-ja taloustieteilijä. Mutta nämä nyt ovat sitten makuasioita. Moni pitää myös Freudia filosofina, vaikka mies yritti tehfä psykoanalyysistä lähinnä varteenotetaavaa tiedettä, kuten juutalainen nyt mielellään tekeekin.
Lähes kaikki anglo-saksinen filosofia on huonoa minun mielestäni, Adam Smithit, Benthamit , John Stuart Millit yms.
No, tuo Halla-Aho oli vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Ayn Rand.
Nietzsche on pelkkä koulupoika verrattuna tämän naisen kaunaan. Valintani myös tämä "filosofi".
Vierailija kirjoitti:
Jussi Halla- Aho, vaikka nyt onkin "epävirallinen", mutta niin on Nietzschekin yhä monen mielestä, tai Marx . Marx ehkä enemmän onkin tieteilijä: sosiologi, yhteiskunta-ja taloustieteilijä. Mutta nämä nyt ovat sitten makuasioita. Moni pitää myös Freudia filosofina, vaikka mies yritti tehfä psykoanalyysistä lähinnä varteenotetaavaa tiedettä, kuten juutalainen nyt mielellään tekeekin.
Lähes kaikki anglo-saksinen filosofia on huonoa minun mielestäni, Adam Smithit, Benthamit , John Stuart Millit yms.
Ketkä sitten ovat lempifilosofejasi?
Vierailija kirjoitti:
Miellyttävää rehellisyyttä.
Pekka Himanen. Kääri kovat rahat veronmaksajien kustannuksella ja julkaisi jonkun ohuen läpyskän Vanhasen hallituksen iloksi. 😂
Vaatii melkoista Marxin tai Nietzschen tuntemista, jotta kykenee heitä arvostelemaan. Mahtaako kukaan yllä olevista oikeasti ymmärtää noidenkaan filosofien ajattelusta mitään. Epäilenpä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ketkä sitten ovat lempifilosofejasi?
Nietzsche, Derrida, Heidegger, Deleuze , Schopenhauer ja Kierkegaard.
Vierailija kirjoitti:
Neuvostoliitto ei ole kommunismia nähnytkään. Kannattaa tutustua kommunismin syvimpään olemukseen, sehän on kaunis, epäitsekäs ja ylevä. Surullisinta on, että laajassa mittakaavassa ei tule koskaan toteutumaan ihmislajin ahneuden vuoksi, pienemmissä yhteisöissä kyllä.
Nietzsche. En ymmärtänyt paljon mitään.
Noin muuten voisin mainita predikaattilogiikan edustajat. Eihän se ole kuin semimielenkiintoinen pulmapeli ilman todellista funktiota.