Onko teillä +45 ikäisillä vyötärö alle 80 cm
Niin, siis olen normaalipainossa ja mittasin. Se on yli tuon! Miten muka saan sen noin alas? Tämä on siis naisten mitta, miehillä on kai 90 cm.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Korjaus * nykyään 96-86-101 cm.
60 vuodessa vyötärö on kadonnut.
Marilyn Monroen mitat olivat 90-60-90.
Korsetin kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo mitta voi olla kaavamaisesti sama, jos joku on 155 cm pituudeltaan ja toinen vaikkapa 180 cm?
Ei mitenkään, mutta pääasia että päästään haukkumaan kaikki yli 155-senttiset läskeiksi.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo mitta voi olla kaavamaisesti sama, jos joku on 155 cm pituudeltaan ja toinen vaikkapa 180 cm?
Koska ei ole keksitty parempaa kaavaa joka ottaisi huomioon luuston koon. Pituus ei siihen vaikuta vaan luuston koko.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyden kannalta aikuisen naisen kannattaa pyrkiä sellaiseen vyötärön ympärysmittaan missä ei ole vyötäröllä sitä vaarallista viskeraalista rasvaa ja kyllä se mitta useimmilla pitäisi silloin olla lähellä 80 senttiä tai alle, lihaksiaan kasvattaneilla ihannemitta voi olla hieman isompikin. Mittanauha käteen ja mittaamaan vyötärö pari senttiä navan yläpuolelta ja verikokeet kertoo varmuudella onko maksassa rasvaa kuten myös kehon koostumusmittaus. Meillä omppuvartaloisilla ei taida olla muuta keinoa saada vyötäröä kapeammaksi kuin pudottaa painoa ja omakohtaisen kokemuksen mukaan vyötärö kapenee n. sentin pydotettua kiloa kohti, muista vartalotyypeistä ei minulla ole varmaa tietoa.
Mulla vyötärö on lähemmäs 90 cm ja inbody-mittauksen mukaan sisäelinten rasvamäärä on ok. Alle 80 cm vyötärö oli joskus parikymppisenä, kun olin päiviä syömättä. Olen
Jätit olennsisen sanomatta eli pituuden. 180 cm nainen on luonnollisesti vyötäröstä leveämpi kuin 160 cm nainen.
Nythän tärkein mitta on vyötärö-lantionympöryksen suhde. Vy jaetaan lantion ympäryksellä. Sen tulos piti olla muistaakseni alle 0,8. Joku voi sen ystävällusesti tarkistaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Terveyden kannalta aikuisen naisen kannattaa pyrkiä sellaiseen vyötärön ympärysmittaan missä ei ole vyötäröllä sitä vaarallista viskeraalista rasvaa ja kyllä se mitta useimmilla pitäisi silloin olla lähellä 80 senttiä tai alle, lihaksiaan kasvattaneilla ihannemitta voi olla hieman isompikin. Mittanauha käteen ja mittaamaan vyötärö pari senttiä navan yläpuolelta ja verikokeet kertoo varmuudella onko maksassa rasvaa kuten myös kehon koostumusmittaus. Meillä omppuvartaloisilla ei taida olla muuta keinoa saada vyötäröä kapeammaksi kuin pudottaa painoa ja omakohtaisen kokemuksen mukaan vyötärö kapenee n. sentin pydotettua kiloa kohti, muista vartalotyypeistä ei minulla ole varmaa tietoa.
Mulla vyötärö on lähemmäs 90 cm ja inbody-mittauksen mukaan sisäelinten rasvamäärä on ok. Alle 80 cm vyötärö oli joskus
Olen reilu 170 cm pitkä ja normaalipainoinen. Sanoisin kyllä että pituutta enemmän vaikutusta on ihan vartalon mallilla. Minulla on varsin kapea lantio ja eikä juurikaan vyötäröä ellen tosiaan vedä painoa alipainon puolelle, mutta siihen en enää tämän ikäisenä lähde. Mieluummin syön niin, että jaksan treenata, enkä välitä jostain vyötärön ympärysmitasta. En toki päästä painoa nousemaankaan, koska meillä on suvussa omenalihavuutta ja siihen liittyviä sairauksia.
Ei. Se on 133 cm. Olen sairaalloisen lihava :D
Vierailija kirjoitti:
N44, pituus 163 cm, painoa 68 kg ja vyötärö 72 cm.
Tässä kysyttiin +45 vuotiailta
64v, yli 80 cm menee, BMI 22. Ryhmäliikuntaa 3 kertaa viikossa. Kovalla hularenkaan kieputtamisella ja painonpudotuksella olen saanut 79cm. En yhtään tykkää itsekään, kun housujen vyötärö kiristää mutta minkäs teet. Ilman estrogeenia vartalon muoto muuttuu :( Ennen menopaussia ei ollut mitään ongelmaa.
Millaisia kokemuksia teillä, jotka pyörittää hulavannetta on? Ostin yhden, mutta se oli liian painava ja sain mustelmia. Ostin kevyemmän, mutta en ole saanut mitään tuloksia kuukaudessa. Olisi kiva kuulla kokemuksia onko tämä turhaa? Kohta heivaan noi torille.
Vierailija kirjoitti:
Millaisia kokemuksia teillä, jotka pyörittää hulavannetta on? Ostin yhden, mutta se oli liian painava ja sain mustelmia. Ostin kevyemmän, mutta en ole saanut mitään tuloksia kuukaudessa. Olisi kiva kuulla kokemuksia onko tämä turhaa? Kohta heivaan noi torille.
Mustelmia tulee aluksi, mutta ei sitten enää, kun vyötärö tottuu. En ole huomannut vyötärön pienentyneen hulaamalla, mutta selkäongelmat hävisivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1951 keskivertonaisen strategiset mitat oli 91-61-89 cm ja nykyään 96-86101 cm.
En usko, että 1951 mitat pitävät paikkaansa, ellei niitä ole otettu korsetin kanssa. 61cm vyötärö on jo luuston vuoksi monelle haastavaa saavuttaa. Eikä naiset ole olleet noin rintavia tai lanteikkaita silloinkaan.
Rinnanympärys on hyvin hoikalla max 85 cm, jos vyötärö on 61 cm. Joten mitat eivät tosiaan ole mahdollisia. 61 cm vyötärö vaatisi noin 40 kg painoa.
Vierailija kirjoitti:
64v, yli 80 cm menee, BMI 22. Ryhmäliikuntaa 3 kertaa viikossa. Kovalla hularenkaan kieputtamisella ja painonpudotuksella olen saanut 79cm. En yhtään tykkää itsekään, kun housujen vyötärö kiristää mutta minkäs teet. Ilman estrogeenia vartalon muoto muuttuu :( Ennen menopaussia ei ollut mitään ongelmaa.
Ruokavalio.
Olen 63-vuotias ja vyötäröni on 63 cm.
Syön ihan sekaruokaa ja napostelen karkkia melkein päivittäin. Teen paljon kotitöitä ja raskaita ulkohommiakin.
Vierailija kirjoitti:
Mustelmat kuuluu asiaan ennen kuin tottuu. Ensin vaikka fleecetakki päällä, jos sattuu. Mutta ei mitään tuloksia tullut, kun pyörittelin vuoden joka ilta 15min. Oli kyllä jo valmiiksi hyvät lihakset. Vyötärö oli ja pysyi 88cm. Urheilijan miesmäinen kroppa mulla.
Vierailija kirjoitti:
Mittasin, oli just 80 vaikka luulin että olisi enemmän näin illasta kun juuri olen syönytkin itseni täyteen 🤔 Mittaan aamulla uudestaan.
Aamulla 74cm. N45 164 55
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1951 keskivertonaisen strategiset mitat oli 91-61-89 cm ja nykyään 96-86101 cm.
En usko, että 1951 mitat pitävät paikkaansa, ellei niitä ole otettu korsetin kanssa. 61cm vyötärö on jo luuston vuoksi monelle haastavaa saavuttaa. Eikä naiset ole olleet noin rintavia tai lanteikkaita silloinkaan.
91 on ihan normaali rinnanympärys. Mä olen hoikahko ja olen 92-76-96
78cm
Mulla kaikki ylimääräinen kertyy suoraan vatsaan, joten olen yrittänyt olla tarkkana painon kanssa.