Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä +45 ikäisillä vyötärö alle 80 cm

Vierailija
06.05.2024 |

Niin, siis olen normaalipainossa ja mittasin. Se on yli tuon! Miten muka saan sen noin alas? Tämä on siis naisten mitta, miehillä on kai 90 cm.

Kommentit (146)

Vierailija
81/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"No jos laitetaan vierekkäin isokokoinen,isolanteinen ja siro,melkein lantioton nainen, niin sillä sirolla on varmasti pienempi ympärys, vaikka molemmat ois hoikkia."

Minä taas väitän, että leveälantioisella on kapeampi vyötärö, kun lantio kaartuu yläosastaan kapeammaksi. Kapealanteinen on yhtä suoraa pötköä vyötärönkin kohdalla. 

Harvemmin oon nähny mitään kunnon tiimalasivartaloa :D ennemminkin naisia, joilla on keskivartalolihavuutta. Mutta ei varmaan kaikilla isolanteisilla kuitenkaan ole kapea vyötärö?

Ei ole. Kun luiden välinen etäisyys on noin 10 cm, ei siihen väliin vyötärö muodostu.

Toihan on todella pitkä väli!! Mulla on n. 1 cm, luut on käytännössä siis kiinni toisissaan.

Vierailija
82/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun vyötärö on 63cm ja koko ajan tunne että pitäisi laihduttaa kun olen näin turvonnut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsellä vyötärö 74 cm, juuri eilen mittasin. Lantio on vähän päälle 100 cm, olen 170 cm pitkä. Hassua sinänsä, että painan jopa 75 kiloa, eli bmi:n mukaan olen ylipainoinen. 

Mikä siinä on hassua?

Vierailija
84/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 lapsen jäljeen 81cm, 163cm/62kg

Tuli mieleen, että tosiaan raskauden ja sektion jäljiltä jäi varmaan semmoinen 5 cm vyötärölle pysyvästi. Nyt olen kyllä hieman ylipainoinenkin ja vyötärö on 77 cm, mutta hoikempanakin se oli noin 70. Ennen raskautta korkeintaan 65cm. Mistähän tuo johtuu? Tutuu, että kun on syönyt niin välillä oikein sattuu vatsan alaosaan kun ei saa pidettyä vatsaa "kiinteänä".

Vierailija
85/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kylkiluu-lantioharjanne väli 5cm ja kylkiluut leveällä, vyötärö tosiaan yhtä leveä kuin mitta rintojen altakin eli 88cm. (170/68)

Vierailija
86/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuohon vyötärönympäryksen mittaan vaikuttaa oma lantion koko. ja onko muutenkin miten isoluinen/isokokoinen.  Ei kaikilla voi olla alle 80cm? 

80cm vyötärö on jo tosi iso. Pienellä tsempillä melkeinpä jokainen sen voi saavuttaa poislukien erittäin pitkät tai sairaat.

Vierailija
87/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

naisilla on nykyään 90cm ja miehillä 100cm maximi

Käsittääkseni just niin päin, että ennen oli nuo rajat ja nykyään ne ovat alhaisemmat. Näin sanoo myös Käypähoito.

https://www.kaypahoito.fi/nix00163

Ennen ainakin oli 80cm naisilla, muistan 2000-luvun alussa kun mittasin omaa vyötärönympärystä ja viime vuonna osui silmiin jostain Ilta-Sanomien jutusta tuo 90cm. 

Täti kertoo nyt varman tiedon:

se 80 cm on ihanne. 90 cm on raja jonka jälkeen katsotaan olevan merkittävä riski terveyshaitoille. Eli 80 cm hyvä, 90 cm lääkäri suosittelee painon pudottamista.

Vierailija
88/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

78cm. 168cm/62kg.

Vierailija
89/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tuohon vyötärönympäryksen mittaan vaikuttaa oma lantion koko. ja onko muutenkin miten isoluinen/isokokoinen.  Ei kaikilla voi olla alle 80cm? 

80cm vyötärö on jo tosi iso. Pienellä tsempillä melkeinpä jokainen sen voi saavuttaa poislukien erittäin pitkät tai sairaat.

Harrastan cross-fitia (harrastelen). Aktiiviurheilijoilla mun salilla on takuulla tuo 80 cm vyötärö. Pitkillä ja lyhyemmilläkin. Eikä se takuulla ole viskeraalirasvaa.

Vierailija
90/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

15-20 min/päivä vannetta  (1,5kg) pyörittämällä katoavat sentit aivan itsestään vyötäröltä. Kannattaa kokeilla!

Vierailija
91/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yli 65 v., pudotin painoa pari vuotta sitten melkein 20 kg ja vyötäröltä lähti melkein 20 cm. Ymmärsin lopulta ihan itse, että iän kertyminen, aineen vaihdunnan muutokset, hormonit eikä mikään vastaava eivät ole hyvä syy antaa liikakilojen kertyä. Liian vähäinen liikuntaja ja väärät ruokailutottumukset olivat syy liikakilojeni kertymiseen (söin ennen joka päivä sellaista ruokaa mitä saisi syödä vain silloin tällöin ja annoskokoni olivat ihan liian isoja).  Ryhdyin tuumasta toimeen, muutin ruokavalioni, ruokailurytmini ja lisäsin liikuntaa ja painoa alkoi pudota tasaiseen tahtiin 1,5-2 kg kuukaudessa eivätkä pudotetut kilot ole tulleet takaisin koska muutokset jotka tein ruokavalioon ja liikuntaan ovat pysyviä. 

Vierailija
92/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä 45+ naisen vyötärönympäryksellä on? Damaged goods jo eikä enää kiinnostava kumppaninakaan (ei pysty lisääntymään).

Eipä noita tavattuja miehiä saanut lapsista kiinnostumaan nuorempanakaan. 

Sinunlaistesi kiinnostuksella en omaa arvoani mittaa. Harmittaako?

Vierailija
93/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuonna 1951 keskivertonaisen strategiset mitat oli 91-61-89 cm ja nykyään 96-86101 cm. 

Vierailija
94/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen yli 65 v., pudotin painoa pari vuotta sitten melkein 20 kg ja vyötäröltä lähti melkein 20 cm. Ymmärsin lopulta ihan itse, että iän kertyminen, aineen vaihdunnan muutokset, hormonit eikä mikään vastaava eivät ole hyvä syy antaa liikakilojen kertyä. Liian vähäinen liikuntaja ja väärät ruokailutottumukset olivat syy liikakilojeni kertymiseen (söin ennen joka päivä sellaista ruokaa mitä saisi syödä vain silloin tällöin ja annoskokoni olivat ihan liian isoja).  Ryhdyin tuumasta toimeen, muutin ruokavalioni, ruokailurytmini ja lisäsin liikuntaa ja painoa alkoi pudota tasaiseen tahtiin 1,5-2 kg kuukaudessa eivätkä pudotetut kilot ole tulleet takaisin koska muutokset jotka tein ruokavalioon ja liikuntaan ovat pysyviä. 

Hyvältä kuulostaa! Jatka samaan malliin :)

Vierailija
95/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuonna 1951 keskivertonaisen strategiset mitat oli 91-61-89 cm ja nykyään 96-86101 cm. 

Pituuskin on kasvanut. Äitini on 157 cm, itse 175 cm.

Vierailija
96/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En usko, että 1951 mitat pitävät paikkaansa, ellei niitä ole otettu korsetin kanssa. 61cm vyötärö on jo luuston vuoksi monelle haastavaa saavuttaa. Eikä naiset ole olleet noin rintavia tai lanteikkaita silloinkaan.

Vierailija
97/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse ei ole niinkään pituudesta vaan luuston koosta. Toki pitkällä on usein isommat luut kuin lyhemmällä.

Vierailija
98/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korjaus * nykyään 96-86-101 cm.

60 vuodessa vyötärö on kadonnut. 

Marilyn Monroen mitat olivat 90-60-90. 

Vierailija
99/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mittasin heti ja oli 83cm, pituus 186cm, paino 85kg.

- Mies +50v

Vierailija
100/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuo mitta voi olla kaavamaisesti sama, jos joku on 155 cm pituudeltaan ja toinen vaikkapa 180 cm?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi