Onko teillä +45 ikäisillä vyötärö alle 80 cm
Niin, siis olen normaalipainossa ja mittasin. Se on yli tuon! Miten muka saan sen noin alas? Tämä on siis naisten mitta, miehillä on kai 90 cm.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuohon vyötärönympäryksen mittaan vaikuttaa oma lantion koko. ja onko muutenkin miten isoluinen/isokokoinen. Ei kaikilla voi olla alle 80cm?
80cm vyötärö on jo tosi iso. Pienellä tsempillä melkeinpä jokainen sen voi saavuttaa poislukien erittäin pitkät tai sairaat.
Minustakin 80 cm vyötärö on jo melkoisen paksu. Oma vyötärö on 76 ja sekin tuntuu paksulle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1951 keskivertonaisen strategiset mitat oli 91-61-89 cm ja nykyään 96-86101 cm.
En usko, että 1951 mitat pitävät paikkaansa, ellei niitä ole otettu korsetin kanssa. 61cm vyötärö on jo luuston vuoksi monelle haastavaa saavuttaa. Eikä naiset ole olleet noin rintavia tai lanteikkaita silloinkaan.
91 on ihan normaali rinnanympärys. Mä olen hoikahko ja olen 92-76-96
Tarkoitin tuota 30cm eroa rinnan ja vyötärön välillä.
Joka on ihan älyttömän vaikea saavuttaa ilman silikoneja. Mulla mitat 87-68-97, joten pitäisi pienentää reilusti vyötäröä ja lantiota ilman, että rinnanympärys pienenee samalla.
Vierailija kirjoitti:
Miten tuo mitta voi olla kaavamaisesti sama, jos joku on 155 cm pituudeltaan ja toinen vaikkapa 180 cm?
Jotkut terveysasiantuntijat ovat todenneet, että ihmisen pitäisi pyrkiä pitämään vyötörön ympäryksensä alle puolessa pituudestaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yli 100 cm ja olen ylpeä rehevästä pyllystä :)
Aika erikoisessa paikassa sulla pylly jos vyötäröllä. Vyötärönympärys mitataan 1 - 2cm navan yläpuolelta. Lantio on taas sitten se levein kohta.
tämmöistä se autistien elämä on
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vuonna 1951 keskivertonaisen strategiset mitat oli 91-61-89 cm ja nykyään 96-86101 cm.
En usko, että 1951 mitat pitävät paikkaansa, ellei niitä ole otettu korsetin kanssa. 61cm vyötärö on jo luuston vuoksi monelle haastavaa saavuttaa. Eikä naiset ole olleet noin rintavia tai lanteikkaita silloinkaan.
Joka on ihan älyttömän vaikea saavuttaa ilman silikoneja. Mulla mitat 87-68-97, joten pitäisi pienentää reilusti vyötäröä ja lantiota ilman, että rinnanympärys pienenee samalla.
Jep. Mulla rinta 94cm, vyötärö 71cm ja olen hyvinkin rintava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Luonnostaan V-kirjaimen mallisilla naisilla on lantio kapea ja vyötärökin melko kapea, rinnan ympärys isompi kuin lantio ja hartioissakin yleensä leveyttä ja hyvän näköinen vartalo on tällainenkin. Jokaisessa vartalomallissa on hyvät ja huonot puolensa niin ulkonäön kuin terveysnäkökulmienkin suhteen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joka on ihan älyttömän vaikea saavuttaa ilman silikoneja. Mulla mitat 87-68-97, joten pitäisi pienentää reilusti vyötäröä ja lantiot
Rintakehän luuston leveys ja lihaksisto vaikuttavat tosiaan paljon rinnanympäryksen kokoon rintojen lisäksi.
Se 80 cm on naiselle suositus, riskiraja on vasta 90.
Kuinka lihaksikas olet?
Minulla kasvoi kahden ja kolmenkympin välillä vyötärönympärys 65 cm -> 75 cm ilman että olisi tullut rasvaa yhtään lisää sen vuoksi, että pitkän tanssiharrastuksen jälkeen aloin treenata yhtä budolajia ja yläkropan lihaksisto alkoi kasvaa. Leveä selkälihas nimittäin kiinnittyy vyötärölle ja kun se kasvaa, niin vyötärönympärys kasvaa myös. Yläkroppa on kasvanut budotreenin takia vielä lisääkin ja nyt se vyötärönympärys on 78 cm. Paitoja on jäänyt myös paljon pieneksi harteista samalla.
Huippumalleja ohjeistetaanpunttisalihommista niin, että pitää tehdä vain pitkiä sarjoja pienillä painoilla, sillä lihaksia ei saa olla liikaa.
Toinen juttu: Kuinka pitkä olet?
Se vyötärönympärys-suositus on sama minulle 176 cm ja treenikaverille 150 cm. Meillä onkin suht sama vyötärönympärys ja hänellä on näkyvästi viskeraalirasvaa (sitä vatsaontelon sisäistä epäterveellistä) ja minulla ei ole.
Pituuden ja vyötärönympäryksen suhde onkin paljon parempi terveysriskin osoittaja, kuin pelkkä vyötärönympärys:
https://www.baker.edu.au/news/in-the-media/waist-height-ratio
Eli jaa vyötärönympärys pituudella. Terveellinen vaihteluväli tulokselle on 0,4 - 0,49.
Kolmas juttu: Mittaathan oikeasta kohdasta?
"Virallinen oikea kohta on alimman kylkiluun ja suoliluun välistä.(On tullut eteen kertomus, jossa terveydenhoitaja väitti että vyötärö on siinä missä on farkkujen vyötärö ja mittasi oikeaa kohtaa alempaa, jolloin päästään helposti metriinkin.)
Vierailija kirjoitti:
Kuinka lihaksikas olet?
Minulla kasvoi kahden ja kolmenkympin välillä vyötärönympärys 65 cm -> 75 cm ilman että olisi tullut rasvaa yhtään lisää sen vuoksi, että pitkän tanssiharrastuksen jälkeen aloin treenata yhtä budolajia ja yläkropan lihaksisto alkoi kasvaa. Leveä selkälihas nimittäin kiinnittyy vyötärölle ja kun se kasvaa, niin vyötärönympärys kasvaa myös. Yläkroppa on kasvanut budotreenin takia vielä lisääkin ja nyt se vyötärönympärys on 78 cm. Paitoja on jäänyt myös paljon pieneksi harteista samalla.Huippumalleja ohjeistetaanpunttisalihommista niin, että pitää tehdä vain pitkiä sarjoja pienillä painoilla, sillä lihaksia ei saa olla liikaa.
Se vyötärönympärys-suositus on sama minulle 176 cm ja treenikaverille 150 cm. Meillä onkin suht sama vyötärönympärys ja hä
Veikkaan, että suurimmalla osalla ei ole näin positiivista ongelmaa kuin sinulla. Ainahan sitä voi toki selittää asiaa lihasten kasvulla, mutta eiköhän suurimman osan haaste ole ihan rehellinen rasva.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka lihaksikas olet?
Minulla kasvoi kahden ja kolmenkympin välillä vyötärönympärys 65 cm -> 75 cm ilman että olisi tullut rasvaa yhtään lisää sen vuoksi, että pitkän tanssiharrastuksen jälkeen aloin treenata yhtä budolajia ja yläkropan lihaksisto alkoi kasvaa. Leveä selkälihas nimittäin kiinnittyy vyötärölle ja kun se kasvaa, niin vyötärönympärys kasvaa myös. Yläkroppa on kasvanut budotreenin takia vielä lisääkin ja nyt se vyötärönympärys on 78 cm. Paitoja on jäänyt myös paljon pieneksi harteista samalla.Huippumalleja ohjeistetaanpunttisalihommista niin, että pitää tehdä vain pitkiä sarjoja pienillä painoilla, sillä lihaksia ei saa olla liikaa.
Se vyötärönympärys-suositus on sama minulle 176 cm ja treenikaverille 150 cmVatsalihasten erkauma voi myös olla syynä.
"Veikkaan, että suurimmalla osalla ei ole näin positiivista ongelmaa kuin sinulla. Ainahan sitä voi toki selittää asiaa lihasten kasvulla, mutta eiköhän suurimman osan haaste ole ihan rehellinen rasva."
Totta nykyään kyllä, mutta toisaalta on tullut eteen myös niitä, jotka turhaan stressaavat matalalla rasvaprosentilla siitä vyötärönympäryksestään, kun syy on muualla. Esimerkiksi todella pitkillä (reilusti yli 180 cm) naisilla on helposti aivan terveellisellä rasvamäärälläkin se vyötärö yli 80 cm ja silti olemus on sellainen tiimalasikurvikas.
Tästä syystä halusin jakaa tämän tiedon.
Ja erityisesti tuo pituuden ja vyötärönympäryksen suhde parempana sydän- ja verisuonitautiriskin indikaattorina on tosi olennainen juttu, se kannattaisi terveydenhuollon ottaa käyttöön pelkän vyötärönympäryksen mittaamisen sijaan.
(Ei tämä pelkkää positiivista kyllä ole tämäkään: On jäänyt todella rakkaita lempipaitoja harteista pieneksi ja surullisena on niistä pitänyt luopua. Ovat olleet sellaisia uniikkivaatteita vielä, ettei korvaaja ole mahdollista löytää.)
69-70 vyötärö, 95 lantio, pituus n.170. Tosin iän puolesta vasta nelikymppinen.
Kannattais jättää se alkoholi pois. Vaikuttaa aika moneen.
Vierailija kirjoitti:
Korjaus * nykyään 96-86-101 cm.
60 vuodessa vyötärö on kadonnut.
Marilyn Monroen mitat olivat 90-60-90.
Marilyn taisi kuolla laihdutuslääkkeeseen, jos oikein muistan. Ei ollut noiden mittojen ylläpito helppoa silloinkaan.
Koska oikean kohdan mittaaminen vyötäröltä on niin vaikeaa on esitetty paremmaksi mittauskohdaksi kaulaa.
https://yle.fi/a/74-20034703?utm_source=social-media-share&utm_medium=s…
"Keskimäärääräinen kaulan mitta olisi 3234 senttimetriä...Jos menee yli 36 senttiä, niin siinä kohti voi miettiä, onko kyseessä metabolinen riski, eli kaulalle on kertynyt rasvaa ja se kielii aineenvaihdunnallisesta sairausriskistä"
Mistä kohtaa mittaatte?
Vyötärön voi mitata monesta eri kohdasta, esim. peilistä katsottaessa kapeimmasta kohtaa eli reilusti navan yläpuolelta. Tai sitten voi mitata läskeimmästä kohdasta, mikä on usein navan kohdalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Korjaus * nykyään 96-86-101 cm.
60 vuodessa vyötärö on kadonnut.
Marilyn Monroen mitat olivat 90-60-90.Marilyn taisi kuolla laihdutuslääkkeeseen, jos oikein muistan. Ei ollut noiden mittojen ylläpito helppoa silloinkaan.
Marilyn Monroe kylläkin salamurhattiin. YouTube täynnä dokkareita aiheesta.
On. 68. Huomaan olevani melko yksisarvinen.
Ja syön terveellisesti ja liikun todella paljon ja rankasti. En vain vyötärön takia, vaan koska tekee muutenkin hyvinvoinnilleni kutaa.