Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko teillä +45 ikäisillä vyötärö alle 80 cm

Vierailija
06.05.2024 |

Niin, siis olen normaalipainossa ja mittasin. Se on yli tuon! Miten muka saan sen noin alas? Tämä on siis naisten mitta, miehillä on kai 90 cm.

Kommentit (146)

Vierailija
61/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"No jos laitetaan vierekkäin isokokoinen,isolanteinen ja siro,melkein lantioton nainen, niin sillä sirolla on varmasti pienempi ympärys, vaikka molemmat ois hoikkia."

Minä taas väitän, että leveälantioisella on kapeampi vyötärö, kun lantio kaartuu yläosastaan kapeammaksi. Kapealanteinen on yhtä suoraa pötköä vyötärönkin kohdalla. 

Vierailija
62/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

naisilla on nykyään 90cm ja miehillä 100cm maximi

Miksi se on muuttunut?

No, miksiköhän? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en puhuisi lantiosta vaan kylkiluista. Vyötäröttömät on yleensä pötköjä, koska mitta rintojen alta on iso. Esim mulla rintojen alta 88, vyötärö 88, lantio 96. Olen 170cm/68kg. Maha ei pullota.

Vierailija
64/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

When the body experiences inflammation and stress, the preferred storage site for fat is in and around the belly, she says. Not only does sugar promote this fat storage, but sugar and refined carbs spike insulin levels in the body, which signals the body to store fat. "

Vierailija
65/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 40v. 172cm ja n.64kg, vyötärö 69cm. Nämä mitat vaativat tässä iässä joka päiväisen liikunnan (juoksu, pilates, sali, pyöräily) ja ruokavalion tarkkailun. Herkuttelen kyllä välillä pienillä annoksilla. 20 vuotta vyötärö pysyi 65cm pelkästään olemalla, mutta ei kyllä enää. 

Vierailija
66/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

naisilla on nykyään 90cm ja miehillä 100cm maximi

Käsittääkseni just niin päin, että ennen oli nuo rajat ja nykyään ne ovat alhaisemmat. Näin sanoo myös Käypähoito.

https://www.kaypahoito.fi/nix00163

Eikä sano, tuolla sun linkissä on juuri nuo isommat rajat (90 ja 100). Sitä en tosin ymmärrä, että miten kaikilla maailman ihmisillä voisi olla samat rajat?? Rotevat suomalaiset ja vaikka sirot aasialaiset laitetaan samalle viivalle??

Vierailija
67/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

^niin ja itse olen siis vielä alle 45, eli viiden vuoden päästä tilanne on todennäköisesti vielä karumpi. Toki tää istuen tehty työ ei paljon kuluta, eli ehkä siirryn puutarhuriksi.

Vierailija
68/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi teini-ikäisenä ollut. Olen pitkä ja leveä suora pötkylä, suoliluut ja kylkiluut lähellä toisiaan.

Vierailija
69/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Täytän tulevana kesänä 50 vuotta. En ole aikoihin mitannut vyötäröä, mutta nyt mittasin. 

Tulos: 75 cm. 

Olen 160 cm pitkä ja painan 59 kiloa. Olen pari vuotta harrastanut punttisalia (isoilla painoilla) ja kolme kertaa viikossa juoksen. Koetan pitää muutenkin arkiaktiivisuuden ylhäällä, vaikka työni onkin ihan istumatyötä. Lapset ovat jo niin isoja, että minulla on aikaa panostaa myös omaan hyvinvointiin. Välillä se hyvinvoinnin ylläpito tarkoittaa myös, ettei rääkkää itseään liikunnalla vaan pitää pari - kolme lepopäivää. 

Vierailija
70/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohutsuolen pituus vaihtelee 5-10 metriä. Esim. itse kuulun sukuun, joissa kaikilla on pömppövatsa ja kaikki lihovat helposti. Oletan, että meillä ohutsuolen pituus on se maksimi, ja siksi ruuasta kerätään kaikki ravinteet.

Hyvä ominaisuus nälänhädän aikaan, mutta todennäköisyys kapeaan vyötäröön on nolla.

Vierailija
71/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"No jos laitetaan vierekkäin isokokoinen,isolanteinen ja siro,melkein lantioton nainen, niin sillä sirolla on varmasti pienempi ympärys, vaikka molemmat ois hoikkia."

Minä taas väitän, että leveälantioisella on kapeampi vyötärö, kun lantio kaartuu yläosastaan kapeammaksi. Kapealanteinen on yhtä suoraa pötköä vyötärönkin kohdalla. 

Harvemmin oon nähny mitään kunnon tiimalasivartaloa :D ennemminkin naisia, joilla on keskivartalolihavuutta. Mutta ei varmaan kaikilla isolanteisilla kuitenkaan ole kapea vyötärö?

Vierailija
72/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla 83cm aamumitta kapein kohta. Painoa 62kg ja pituutta 163 eli ei pitäisi ylipainon puolella olla. Salillakin treenailen ja juoksen. Mikä lie pallovatsageeni.

Sekin vaikuttaa onko korkea lantio eli jää vähän tilaa kylkiluiden ja lantion luiden väliin. 

Vierailija
73/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä väliä 45+ naisen vyötärönympäryksellä on? Damaged goods jo eikä enää kiinnostava kumppaninakaan (ei pysty lisääntymään).

Vierailija
74/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harvemmin oon nähny mitään kunnon tiimalasivartaloa :D ennemminkin naisia, joilla on keskivartalolihavuutta. Mutta ei varmaan kaikilla isolanteisilla kuitenkaan ole kapea vyötärö?

Öh. Voisi olla, jos ei olisi sitä keskivartalolihavuutta. Mulla taasen itselläni ei voi olla kapeaa vyötäröä, vaikka olisin hoikka, koska olen mallia tasapaksu. Tämän lisäksi mulla rasva kertyy ensisijaisesti vyötärölle, kun taas jollain muulla se saattaa kertyä lantiolle ja perseeseen.

Vierailija
75/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä väliä 45+ naisen vyötärönympäryksellä on? Damaged goods jo eikä enää kiinnostava kumppaninakaan (ei pysty lisääntymään).

No näyttää ees hyvältä :)

Vierailija
76/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No terveys nyt tässä ensisijaissti.

Vierailija
77/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole. Kun luiden välinen etäisyys on noin 10 cm, ei siihen väliin vyötärö muodostu.

Vierailija
78/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä vyötärö 74 cm, juuri eilen mittasin. Lantio on vähän päälle 100 cm, olen 170 cm pitkä. Hassua sinänsä, että painan jopa 75 kiloa, eli bmi:n mukaan olen ylipainoinen. 

Vierailija
79/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On, olen yli 60v.

Vierailija
80/146 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli minulla 45 v. 

mutta sitten tuli vaihdevuodet, eikä se enää ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kaksi