Onko teillä +45 ikäisillä vyötärö alle 80 cm
Niin, siis olen normaalipainossa ja mittasin. Se on yli tuon! Miten muka saan sen noin alas? Tämä on siis naisten mitta, miehillä on kai 90 cm.
Kommentit (146)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N44, pituus 163 cm, painoa 68 kg ja vyötärö 72 cm.
Taidat olla kurvikas?
Sama pituus, paino 63-64 ja vy 76.
Mittani ovat 92, 72 ja 92.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on yli 100 cm ja olen ylpeä rehevästä pyllystä :)
FY FAN!!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
naisilla on nykyään 90cm ja miehillä 100cm maximi
Käsittääkseni just niin päin, että ennen oli nuo rajat ja nykyään ne ovat alhaisemmat. Näin sanoo myös Käypähoito.
Eikä sano, tuolla sun linkissä on juuri nuo isommat rajat (90 ja 100). Sitä en tosin ymmärrä, että miten kaikilla maailman ihmisillä voisi olla samat rajat?? Rotevat suomalaiset ja vaikka sirot aasialaiset laitetaan samalle viivalle??
Siellä lukee, että nuo isommat rajat on merkittävän vyötärölihavuuden raja-arvot, ei tavoitemitat.
Sivun alalaidassa on taulukko 1, josta näkee, että terveyden kannalta edullisin tavoitemitta on naisilla alle 80 cm. Sen sijaan 88 cm (eli kuten tekstissä sanotaan, käytännössä 90 cm) on huomattavan terveyshaitan raja. Väiin jää lievän terveyshaitan alue.
Oon 46 v ja vyötärö 65 cm (muut mitat: 170cm/54kg).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä tuohon vyötärönympäryksen mittaan vaikuttaa oma lantion koko. ja onko muutenkin miten isoluinen/isokokoinen. Ei kaikilla voi olla alle 80cm?
MItes se lantion koko tähän vaikuttaa? Katopa edelliseltä sivulta vertailu, jollain on lantion ympärys yli 100 cm, mutta vyötärö alle 80. Mulla taas vyötärö on just vähän yli 80 ja lantio 96 cm. Osa on päärynämallisia, osa tiimalaseja ja sitten on me tasapaksut.
Mulla vyötärö 84cn ja lantio 101cm. Olen melkein yhtä muodokas/tasapaksu sun kanssa. En ole nainen, vaan 42 v mies. Yli puoli metriä leveät hartiat onneksi kompensoi muotoja . Paino 78kg, pituus 177 cm
Näillä miesmalleilla on melkein samat vyötärön ja lantion mitat sun kanssa.
"Alkoholista saatu energia kertyy rasvakudokseksi etenkin vyötärön seudulle. Alkoholin laadulla ei ole merkitystä, vaan kaikki alkoholijuomat aiheuttavat vyötärölihavuutta.?"
Ilmainen vinkki.