Onko teillä +45 ikäisillä vyötärö alle 80 cm
Niin, siis olen normaalipainossa ja mittasin. Se on yli tuon! Miten muka saan sen noin alas? Tämä on siis naisten mitta, miehillä on kai 90 cm.
Kommentit (146)
Oli joskus nuorena n.10 kiloa alipainoisena, ei ole enää. Olen yli 180 cm pitkä, en oikein usko että kovin monilla yhtä pitkillä on vyötärö alle 80 cm ellei ole tosi hoikka muutenkin.
Vierailija kirjoitti:
76 cm on mutta lantio on suhteessa tuohon leveämpi, 104 cm. Sitä en oikein saa kapeammaksi mitenkään :(
Mun lantion levein kohta (pakaroiden korkeudelta mitattu) oli reilusti alipainoisenakin 106 cm. Tuon kapeammaksi mua ei saa. Tosin nyt ylipainoisena tuo sama ympärys on 116 cm. Aika mielenkiintoista on, ettei se ole kasvanut tuon enempää.
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi huomioida ihmisten leveä lantio Suomessa. Monissa housuissa ei ole huomioitu leveän lantion kokoa +vatsa +vyötärö. Noita kapeita senttejä on turha tyrkyttää naisille, poikien lantio ei ole kaikilla.
Vyötäröähän tässä mittaillaan eikä lantiota.
Olis varmasti alle 80, jos hoikistuisin niin,että kylkiluut jo hieman näkyis. Mutta toisaalta tykkään pehmeämmistä muodoistani, kunhan ei ylipainoon käänny
Vyötärö 79, lantio 104, painoindeksi 28. Ikää 67.
Olen liikunnallinen ja lihaksikas nainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitäisi huomioida ihmisten leveä lantio Suomessa. Monissa housuissa ei ole huomioitu leveän lantion kokoa +vatsa +vyötärö. Noita kapeita senttejä on turha tyrkyttää naisille, poikien lantio ei ole kaikilla.
Vyötäröähän tässä mittaillaan eikä lantiota.
Mitä alapeukuttamista tässä on? Vyötärönympäryksestä ollaan kiinnostuneita koska se mittaa (ainakin yleisellä tasolla) sen epäterveellisen sisäelinrasvan määrää. Lantiolle, peppuun, reisiin ja rintoihin kertyvä rasva ei ole niin paha, vaikeuttaa pukeutumista muttei tee pahaa sisäelimille.
Vierailija kirjoitti:
Oli joskus nuorena n.10 kiloa alipainoisena, ei ole enää. Olen yli 180 cm pitkä, en oikein usko että kovin monilla yhtä pitkillä on vyötärö alle 80 cm ellei ole tosi hoikka muutenkin.
Mulla ikää 43, pituutta 175 cm, normaalipaino ja vyötärö 68 cm.
4 lapsen jäljeen 81cm, 163cm/62kg
Vierailija kirjoitti:
Oon 41 ja vyötärö on tasan tuon 80. Mutta en pidä niin pahana, koska mulla on tasapaksu ruumiinrakenne ja oli nuorena alipainoisenakin vyötärö 70 cm. Eli 10 cm on rasvaa nyt. Jos norminaisella on alipainossa vyötärö jonkun 50-60 cm, niin se tarkoittaa että 80 sentissä niillä on rasvaa jo 20-30 senttiä. Itellä on vasta 10.
Norminaisen vyötärö ei ole alle 60 cm. Se on lapsen koko. 165 cm vyötärö voi alipainoisella on 65 cm.
Terveyden kannalta aikuisen naisen kannattaa pyrkiä sellaiseen vyötärön ympärysmittaan missä ei ole vyötäröllä sitä vaarallista viskeraalista rasvaa ja kyllä se mitta useimmilla pitäisi silloin olla lähellä 80 senttiä tai alle, lihaksiaan kasvattaneilla ihannemitta voi olla hieman isompikin. Mittanauha käteen ja mittaamaan vyötärö pari senttiä navan yläpuolelta ja verikokeet kertoo varmuudella onko maksassa rasvaa kuten myös kehon koostumusmittaus. Meillä omppuvartaloisilla ei taida olla muuta keinoa saada vyötäröä kapeammaksi kuin pudottaa painoa ja omakohtaisen kokemuksen mukaan vyötärö kapenee n. sentin pydotettua kiloa kohti, muista vartalotyypeistä ei minulla ole varmaa tietoa.
Sain juuri laihdutettua itseni normaalipainoon.Vyötärönympärys on n. 81-82 cm. Olen aina ollut ns. "vyötärötön", siis olen mallia tasapaksu.
Vierailija kirjoitti:
Vyötärö 79, lantio 104, painoindeksi 28. Ikää 67.
Olen liikunnallinen ja lihaksikas nainen.
Niin me ollaan erilaisia. Mulla vyötärö 81-82 cm, lantio 96 cm, painoindeksi alle 25.
68. Oon 170 pitkä ja painan 58. Ikää 47. Kaksi lasta, teinejä jo toki. Treenaan paljon. On se kapeampikin ollut. 64 vielä muutama vuosi sitten kun jaksoin panostaa ruokapuoleen vielä enemmän ja söin tosi puhtaasti. Nyt oon nauttinut enemmän, myös ruoasta.
Vierailija kirjoitti:
Terveyden kannalta aikuisen naisen kannattaa pyrkiä sellaiseen vyötärön ympärysmittaan missä ei ole vyötäröllä sitä vaarallista viskeraalista rasvaa ja kyllä se mitta useimmilla pitäisi silloin olla lähellä 80 senttiä tai alle, lihaksiaan kasvattaneilla ihannemitta voi olla hieman isompikin. Mittanauha käteen ja mittaamaan vyötärö pari senttiä navan yläpuolelta ja verikokeet kertoo varmuudella onko maksassa rasvaa kuten myös kehon koostumusmittaus. Meillä omppuvartaloisilla ei taida olla muuta keinoa saada vyötäröä kapeammaksi kuin pudottaa painoa ja omakohtaisen kokemuksen mukaan vyötärö kapenee n. sentin pydotettua kiloa kohti, muista vartalotyypeistä ei minulla ole varmaa tietoa.
Oikea mittauskohta on kylläkin kapein kohta vyötäröltä. Esim. minulla pari senttiä navan alta on jo lantioluiden kohta, ei suinkaan vyötärön kapein kohta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
76 cm on mutta lantio on suhteessa tuohon leveämpi, 104 cm. Sitä en oikein saa kapeammaksi mitenkään :(
Mun lantion levein kohta (pakaroiden korkeudelta mitattu) oli reilusti alipainoisenakin 106 cm. Tuon kapeammaksi mua ei saa. Tosin nyt ylipainoisena tuo sama ympärys on 116 cm. Aika mielenkiintoista on, ettei se ole kasvanut tuon enempää.
Mitä te tuota harmittelette? Leveä lantio ja reidet ovat terveyden kannalta vain hyvä asia. Huono asia on lantion yläpuolinen rasva terveyden kannalta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikea mittauskohta on kylläkin kapein kohta vyötäröltä. Esim. minulla pari senttiä navan alta on jo lantioluiden kohta, ei suinkaan vyötärön kapein kohta.
Yläpuolelta
Vierailija kirjoitti:
Mulla vyötärö on lähemmäs 90 cm ja inbody-mittauksen mukaan sisäelinten rasvamäärä on ok. Alle 80 cm vyötärö oli joskus parikymppisenä, kun olin päiviä syömättä. Olen mallia pötkö, eikä sille voi kauheasti mitään. (Treenaan päivittäin, syön suht terveellisesti ja ikäkin alkaa vitosella, joten olen ihan tyytyväinen.)
Vierailija kirjoitti:
N44, pituus 163 cm, painoa 68 kg ja vyötärö 72 cm.
Taidat olla kurvikas?
Sama pituus, paino 63-64 ja vy 76.
Olen vähän nuorempi kuin 45, mutta vyötäröni on jo pitkään ollut 99 cm. Vaikka kuinka olisin kiltisti ruokavaliolla ja jättäisin herkut syömättä, ja vaikka paino laskisikin muutaman kilon, vyötärö on aina vain samat 99 cm.
Olen aika pitkä, joten ei mulla koskaan vyötärö ole ollutkaan kuin 68 cm, tuota pienemmäksi sitä ei olisi alipainoisenakaan saanut kuin poistattamalla kylkiluita tai sisäelimiä. Eli mun nykyistäni voi verrata tuohon alkuperäiseen, eikä ehkä niinkään kenenkään toisen 57-senttiseen vyötäröön.