Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi toiset miehet kelpaavat vain yhden yön juttuihin ja toiset parisuhteeseen?

Vierailija
06.05.2024 |

Ymmärrän kyllä varsin hyvin, miksi osa miehistä kelpaa yhden yön jutuksi, muttei parisuhteeseen: huonot käytöstavat, huonot elintavar, epävarmat työnäkymät, matala koulutustaso jne.

Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miksi jotkut miehet kelpaavat melkolailla _vain_ parisuhteeseen, muttei yhden illan juttuihin? Onko tässä joku bad boy -juttu, että jos mies kohtelee naista kunnioittavasti niin sitten ei ole kipinää?

Vaimokin on kertonut miehistä, jotka ovat kohdelleet häntä kuin roskaa ja silti äänenpainoista voi päätellä, että nuo kokemukset kiihottavat edelleen. Tuntuisi itsestä, että seksissä, jossa nainen ei edes laukea ei olisi kauheasti muistelemista.

Kommentit (331)

Vierailija
161/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi toiset naiset lähtee mukaan yhden yön juttuihin ja toiset vain pitkäaikaisiin?

En ole koskaan harrastanut yhden yön juttuja, koska olen todella herkkä ja tiedän kokeilemattakin etten saisi niistä mitään positiivista. Haluan jotakin pysyvämpää ja merkityksellisempää. Ihan sama millainen mies minua tulee yhdeksi yöksi yrittämään, en lähde.

Vierailija
162/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua saa huonolla käytöksellä/kusipäisyydellä/vittuilulla/lesottamisella jne innostumaan edes yhdenyönjutusta oli se sitten aitoa tai esittämistä.

Ja parisuhdemielessäkään tuollaiset miehet ei kiinnosta. Ei kiinnosta edes kavereina.

Sen sijaan osa mukavista/asiallisista jne herättää vain fyysisen kiinnostuksen, mutta osa taas tuntuu heti "enemmältä" eikä tällaisen kanssa ole mitään syytä hätäillä koska ei se yhteinen eka kerta ole samalla vika.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Minä olen. Olen itse juuri tuollainen. Pitkiä avosuhteita ja pitkä avioliitto. Todella vähän irtonumeroita."

Ööh, etkös sinä ole juuri vastakohta.

Omakin havainto kyllä oli edellisen postauksen kaltainen. Kyllä ne naistenkaatajat itselleen myös tarvittaessa parisuhteen löytävät jos sellaista haluavat.

Vierailija
164/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö miksi se olisi huono asia, että kelpaa vain suhteeseen? En ymmärrä nyt mitään. On miehiä joiden kanssa nainen/naiset haluaa seurustella, koska ne on niitä hyviä miehiä ihan kaikin puolin (myös sängyssä). Sitten on niitä, joista on todettu kokeilun jälkeen, että ei kiitos. Mielelläni kuulun tuohon ekaan porukkaan.

On siinä se huono puoli, että aika iso osa suhteista lähtee liikkeelle yhden illan jutuista. Ainakin itse olen saanut seuraa vain silloin, kun nainen on ollut heti alkujaankin etsimässä vakavaa parisuhdetta tai tulevaa aviopuolisoa. Ikävuosina 16-25 enemmistö naisista ei ole tuolla mindsetilla liikkeellä, edes ne jotka myöhemmin haluavat vakavan suhteen. Tästä tulee sitten monelle fiilis, että alkaa "kelpaamaan" vasta siinä kohtaa, kun raha-asioilla alkaa olemaan väliä. Niillä jännämiehillä kun ei ole kauheasti motia kehittää itseään ammatillisesti tai muutenkaan.

Vierailija
165/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttimiehet kelpaavat vain laastareiksi, kun nainen on tauolla jännämiehestä väkivallan tai muun takia.

Naisen pi**u kuitenkin kastuu ja odottaa jännämiehen kiihoitttaavaa kroppaa

Vierailija
166/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap vastaa itse omaan kysymykseensä. Kuka nyt haluaisi pidempää suhdetta huonosti käyttäytyvän kanssa. Yksi yö vielä menee, kun toinen esittää mukavaa alkuun.

Vierailija
167/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Öö miksi se olisi huono asia, että kelpaa vain suhteeseen? En ymmärrä nyt mitään. On miehiä joiden kanssa nainen/naiset haluaa seurustella, koska ne on niitä hyviä miehiä ihan kaikin puolin (myös sängyssä). Sitten on niitä, joista on todettu kokeilun jälkeen, että ei kiitos. Mielelläni kuulun tuohon ekaan porukkaan.

On siinä se huono puoli, että aika iso osa suhteista lähtee liikkeelle yhden illan jutuista. Ainakin itse olen saanut seuraa vain silloin, kun nainen on ollut heti alkujaankin etsimässä vakavaa parisuhdetta tai tulevaa aviopuolisoa. Ikävuosina 16-25 enemmistö naisista ei ole tuolla mindsetilla liikkeellä, edes ne jotka myöhemmin haluavat vakavan suhteen. Tästä tulee sitten monelle fiilis, että alkaa "kelpaamaan" vasta siinä kohtaa, kun raha-asioilla alkaa olemaan väliä. Niillä jännämiehillä kun ei ole kauheasti motia kehittää itseään ammatillisesti tai mu

Onko se sulle sitten jotenkin ylitsepääsemätön juttu että nainen olis sua kokeneempi. Oon aika varma että itsekin oot niiden jännätyttöjen kanssa aikaa kyllä viettänyt, vaikka sitten ruudun välityksellä

Vierailija
168/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten musta tuntuu että sulla ei ole kuin mielikuvitusvaimo. 

Vierailija
169/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies, joka kelpaa yhdenyönjuttuun, on mies joka todellakin kelpaa myös suhteeseen.

Juuri näin, mutta parisuhdemiehet eivät kelpaa yhdenyönjuttuihun.

En ole ikinä törmännyt tällaiseen ilmiöön. Kyllä jos kelpaa suhteeseen, niin kelpaa panoksikin. 

Periaatteessa joo näin, mutta käytännössä voi olla niin että jos kelpaa parisuhteeseen, kelpaa ennemmin rakastelukumppaniksi. Se on tietysti suuren osan ajasta oikein ihanaa ja mukavaa, mutta välillä sitä haluaisi olla naiselleen myös pano. Jos toiselta puuttuu parisuhteessa kyky näyttää miehelleen että tämä on myös kuuma pano, voi homma ennen pitkää alkaa hieman tökkimään. Silloin on tietysti miehen kypsyydestä tosi paljon kiinni että osaako hän nostaa kissan asiallisesti

No, itselleni ihan vierasta tuollainen. Jos mulle kelpaa mies suhteeseen, niin se on mies, jota pidän seksuaalisesti haluttavana, ja ilmaisen kyllä sitten asiaa suhteen aikana jatkuvasti. 

Vierailija
170/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies, joka kelpaa yhdenyönjuttuun, on mies joka todellakin kelpaa myös suhteeseen.

Mulle parisuhdemies on sellainen, joka ei hypi kukasta kukkaan eli harrasta yhden yön juttuja. Siis jos olisi yhdenyönjuttu jonkun miehen kanssa, hän ei olisi parisuhdemateriaalia.

Onko sulla itselläs paljon yhden yön juttuja? Monelle se satunnainen tapaaminen baarista voi olla harvoja tapoja löytää kumppania. Voihan sitä kai puhelinnumeroitakin vaihtaa ja tavata myöhemmin vaikka kahvilla. Mutta en nyt koe että seksin harrastaminenkaan ensimmäisenä iltana olisi mikään ehdoton este parisuhteelle. Ainakin itsellä yksi jonkinlainen suhteentapainen sellaisesta alkoi.

No mulle se ainakin on ihan no-no piirre miehessä parisuhdemielessä, että hän on samantien valmis olemaan minun (eli vielä itselleen täysin vieraan ihmisen) kanssa intiimisti.

Jos se kiinnostaa miestä minun kanssani niin miksei sitten yhtälailla kiinnostaisi vaikka sen naapuripöydässä istuneen naisen kanssa? Silloinhan minä olen miehelle ainakin ensisijaisesti se kuuluisa pelkkä reikä enkä potentiaalinen parisuhdekumppani. Toisekseen tuollainen häntäheikki ole minulle sopiva kumppani.

Samasta syystä myös ne pari omaa yhdenyönjuttuani olisi voineet olla käytännössä kenen tahansa kanssa, joka olisi vain täyttänyt ne samat kriteerit kertapanolle kuin se kenen kanssa yöni vietin. Mä halusin niiltä vain seksiä, en muuta vaikka ei ne mitään korskeita kuspäitä tietenkään ole olleet.

/s

Vierailija
171/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi on miksi ja paljonko on paljon?

Vierailija
172/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harva nainen oikeastaan sopii vakavaan parisuhteeseen. 

Vierailija
173/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole ikinä törmännyt tällaiseen ilmiöön. Kyllä jos kelpaa suhteeseen, niin kelpaa panoksikin. 

Periaatteessa joo näin, mutta käytännössä voi olla niin että jos kelpaa parisuhteeseen, kelpaa ennemmin rakastelukumppaniksi. Se on tietysti suuren osan ajasta oikein ihanaa ja mukavaa, mutta välillä sitä haluaisi olla naiselleen myös pano. Jos toiselta puuttuu parisuhteessa kyky näyttää miehelleen että tämä on myös kuuma pano, voi homma ennen pitkää alkaa hieman tökkimään. Silloin on tietysti miehen kypsyydestä tosi paljon kiinni että osaako hän nostaa kissan asiallisesti pöydälle.

No, itselleni ihan vierasta tuollainen. Jos mulle kelpaa mies suhteeseen, niin se on mies, jota pidän seksuaalisesti haluttavana, ja ilmaisen kyllä sitten asiaa suhteen aikana jatkuvasti. 

Jepa, no sinun kaltaisen naisen kanssa tämä asia tuskin nousisi koskaan ongelmaksi, voisi nauttia täysin rinnoin hyvästä suhteesta, jossa seksi on vain yksi osa, mutta toimiva sellainen, josta ei tarvitse koskaan miettiä että olenkohan miehenä myös seksuaalisesti haluttava. Olen varma että myös minä jossain vaiheessa löydän sellaisen suhteen!

Vierailija
174/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole positiivista että naiset haluavat parisuhteeseen? Sehän tarkoittaa että mies on niin hyvä etteivät halua jutun jäävän vain yhteen yöhön.

Tottakai se on positiivinen asia. Hämmentää lähinnä miksi kiinnostus herää vasta siinä vaiheessa, kun halutaan asettautua ja perustaa perhe. Ja toisaalta näkyyhän se siinäkin, että niiden eksien kanssa kokeillaan mielellään kaikenlaista, mutta sen oman aviopuolison kanssa ei olla kovinkaan kiinnostuneita.

Pitäisikö naisen sitten toistaa niitä juttuja mitä aikaisemmin tehnyt? Osa niistä "jutuista" saattaa olla sellaisia mitä nainen edelleen kaipaisi, mutta ennemmin juuri "yhden yön juttujen" kanssa, ei välttämättä sen miehen kanssa jonka kanssa perustaa perheen.

Taitaa olla vauvan tyhmimmät mammat taas kommentoimassa.

Vierailija
175/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kukaan halua puolisoa tai yhdenyönjuttua jossa toinen kohtelee kuin roskaa. Oletko ap vähän tyhmä?

Sitten taas seksiä voi kyllä harrastaa vähän rumemman ja juntimmankin kanssa, mutta ei sellaiset miehet aviomiesmatskua ole. 

Niinku sun kanssa.

Vierailija
176/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On siinä se huono puoli, että aika iso osa suhteista lähtee liikkeelle yhden illan jutuista. Ainakin itse olen saanut seuraa vain silloin, kun nainen on ollut heti alkujaankin etsimässä vakavaa parisuhdetta tai tulevaa aviopuolisoa. Ikävuosina 16-25 enemmistö naisista ei ole tuolla mindsetilla liikkeellä, edes ne jotka myöhemmin haluavat vakavan suhteen. Tästä tulee sitten monelle fiilis, että alkaa "kelpaamaan" vasta siinä kohtaa, kun raha-asioilla alkaa olemaan väliä. Niillä jännämiehillä kun ei ole kauheasti motia kehittää itseään ammatillisesti tai mu

No ei kyllä lähde! Tätä kyllä kuulin paljon omassa nuoruudessakin ja vasta jälkeenpäin tajusin, että tuo "kaupunkilegenda" on vain keino saada sekä oikeutus niille omille irtonumeroille, että saada muut tai siis ihan yleinen ilmapiiri ja asenne myötämieliseksi sille, että on normaalia ja tarpeellistakin että kaikki duunailee toisiaan. Kuka vaanhan voi olla sitten se oikea jonka kanssa alkaa parisuhde!

Ainakaan omassa, melko laajahkossakin kaveri- ja tuttavapiirissä, näistä ekana iltana samaan päätyneistä jutuista ei alkanut kuin kaksi vakavammaksi miellettävää parisuhdetta (toinen näistä pareista meni naimisiinkin ja ovat yhä yhdessä) mutta enimmäkseen se oli tasan se yksi kerta eikä kumpikaan yrittänyt ikinä vongata edes uusintayötä vaan toinen oli jatkossa tasoa "eisaatana". Sitten oli iso liuta näitä epäselviä säätöjä ja virityksiä eli nykytermistöllä tapailua, joissa ei oikein tiedetty mitä halutaan eikä ainakaan oikein haluttu sitä, kenen kanssa tuli jo pantua, mutta sitä oli kuitenkin tarve pitää siinä hollilla, että josko vaikka ei sitten käykään flaksi kenenkään muun kanssa tai tuleekin fiilis, että olisi kiva potea krapulaa jonkun kanssa.

Vierailija
177/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ap, oletko saanut tarpeeksi vastauksia kysymykseesi?

Vierailija
178/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden yön miehissä aikoinaan (siis 20-25-vuotiaana) suosin elämyshakuisia testosteronipaukkuja, joilta sai ns. kunnon kyydit. Heitä en voisi kuvitella parisuhteeseen, ainakaan uskolliseen sellaiseen. Lasteni isäksi sen sijaan halusin ns. kunnollisen ja akateemisen urheilullisen miehen, ehkä vähän tylsä näihin "paukkuihin" verrattuna, mutta mies elämäntilanteen ja tarpeen mukaan. Kotityöt jaetaan tasan, fiksu, yms., mutta ei samalla tavalla aiheuta kutkutusta vatsanpohjassa, arjen hyvä työjuhta ;) Kaikki kun harvoin mahtuu yhteen ihmiseen. Jos joskus tulee ero, niin ehkä sitten taas ns. huvin ja urheilun vuoksi noita paukkuja. 

Vierailija
179/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö ole positiivista että naiset haluavat parisuhteeseen? Sehän tarkoittaa että mies on niin hyvä etteivät halua jutun jäävän vain yhteen yöhön.

Tottakai se on positiivinen asia. Hämmentää lähinnä miksi kiinnostus herää vasta siinä vaiheessa, kun halutaan asettautua ja perustaa perhe. Ja toisaalta näkyyhän se siinäkin, että niiden eksien kanssa kokeillaan mielellään kaikenlaista, mutta sen oman aviopuolison kanssa ei olla kovinkaan kiinnostuneita.

Koska se lapsi pitää saada jonkun kanssa ja siihen on paras tylsä vakaa mies. Ei sellainen ole kiihottava. Onneksi on ehtinyt kokea kaiken tarvittavan aiemmin niiden kiihottavien miesten kanssa.

Vierailija
180/331 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska se lapsi pitää saada jonkun kanssa ja siihen on paras tylsä vakaa mies. Ei sellainen ole kiihottava. Onneksi on ehtinyt kokea kaiken tarvittavan aiemmin niiden kiihottavien miesten kanssa.

Ja iän myötä halut häviävät joten se on ihan sama millainen harmaa hiirulainen siinä lasten isänä hyörii. Kunhan on kunnollinen.