Miksi toiset miehet kelpaavat vain yhden yön juttuihin ja toiset parisuhteeseen?
Ymmärrän kyllä varsin hyvin, miksi osa miehistä kelpaa yhden yön jutuksi, muttei parisuhteeseen: huonot käytöstavat, huonot elintavar, epävarmat työnäkymät, matala koulutustaso jne.
Sitä en kuitenkaan ymmärrä, miksi jotkut miehet kelpaavat melkolailla _vain_ parisuhteeseen, muttei yhden illan juttuihin? Onko tässä joku bad boy -juttu, että jos mies kohtelee naista kunnioittavasti niin sitten ei ole kipinää?
Vaimokin on kertonut miehistä, jotka ovat kohdelleet häntä kuin roskaa ja silti äänenpainoista voi päätellä, että nuo kokemukset kiihottavat edelleen. Tuntuisi itsestä, että seksissä, jossa nainen ei edes laukea ei olisi kauheasti muistelemista.
Kommentit (331)
Tunnetko ap sitten ison joukon miehiä, jotka kelpaavat vain yhdeksi yöksi, mutta eivät parisuhteeseen?
Ja ison joukon miehiä, jotka eivät saa seuraa yhdeksi yöksi vaikka haluaisivat, mutta löytävät parisuhteen?
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole positiivista että naiset haluavat parisuhteeseen? Sehän tarkoittaa että mies on niin hyvä etteivät halua jutun jäävän vain yhteen yöhön.
Tämä on kyllä niin uskomatonta naisen logiikkaa että huh huh :D. Mitäpä luulet kunpaako mies toivoo enemmän, että nainen haluaa nussia häntä vai ottaa parisuhteeseen ja domestikoida villieläimen kotikelpoiseksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies, joka kelpaa yhdenyönjuttuun, on mies joka todellakin kelpaa myös suhteeseen.
Juuri näin, mutta parisuhdemiehet eivät kelpaa yhdenyönjuttuihun.
En ole ikinä törmännyt tällaiseen ilmiöön. Kyllä jos kelpaa suhteeseen, niin kelpaa panoksikin.
Periaatteessa joo näin, mutta käytännössä voi olla niin että jos kelpaa parisuhteeseen, kelpaa ennemmin rakastelukumppaniksi. Se on tietysti suuren osan ajasta oikein ihanaa ja mukavaa, mutta välillä sitä haluaisi olla naiselleen myös pano. Jos toiselta puuttuu parisuhteessa kyky näyttää miehelleen että tämä on myös kuuma pano, voi homma ennen pitkää alkaa hieman tökkimään. Silloin on tietysti miehen kypsyydestä tosi paljon kiinni että osaako hän nostaa kissan asiallisesti pöydälle ja kertoa mitä suhteelta kaipaa, vai meneekö homma riitelyksi ja syyttelyksi tai vaihtoehtoisesti hiljaiseksi tyytymättömyydeksi vaan. Miehillä on edelleen tosi paljon oppimista tunteistaan puhumisessa! Mutta kun sen kerran oppii, on se äärimmäisen pakitsevaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä näkyy vähän ajatus että naiset haluavat aina parisuhteen, kun intetään että miksi se hyvä mies ei kelvannut aiemmin. No juuri siksi, kun se on parisuhdematskua, ja jos ei itse halua suhdetta niin ei sitä miestä halua satuttaa käyttämällä sitä vain seksiin. Sitä varten on eri miehet, ne helpot joilla ei ole tunne-elämää eikä heitä siis voi satuttaa.
Naiset haluaa parisuhteessa myös seksiä ja sitä että he saavat myös seksuaalista huomiota. Jos sitä ei saa parisuhteessa se haetaan jostakin muualta.
Aivan. Tai sitten huomion puutteeseen kyllästyneenä ei huvita enää seksi sen puolison kanssa ja lopulta tulee ero, miehestä varmaan yllättäen.
Tuo on seurausta sen miehen omasta käytöksestä. Ei siitä että nainen ei olisi pitänyt miestä seksikkäänä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ole positiivista että naiset haluavat parisuhteeseen? Sehän tarkoittaa että mies on niin hyvä etteivät halua jutun jäävän vain yhteen yöhön.
Tämä on kyllä niin uskomatonta naisen logiikkaa että huh huh :D. Mitäpä luulet kunpaako mies toivoo enemmän, että nainen haluaa nussia häntä vai ottaa parisuhteeseen ja domestikoida villieläimen kotikelpoiseksi?
Parisuhteessa yleensä on seksiä, eiväthän ne toisiaan pois sulje? Ei nainen kai normaalisti halua parisuhteeseen miestä jonka kanssa ei halua seksiä, ainakaan itse en halua. Ja olettaisin myös että jos nainen on miehen mielestä täydellinen, mies toivoo että saisi olla sen saman naisen kanssa vaikka loppuelämänsä. Niin minäkin toivon täydellisestä miehestä, sellaisen löydyttyä ei kiinnosta kokeilla ketään muuta.
Olen kelvannut useasti suhteeseen, mutta yhden yön juttua en ole saanut koskaan.
Suhdekelpoisuuden arvelisin tulevan seuraavista tekijöistä. Olen laajasti sivistynyt ja keskustelutaitoinen ja kaikille mukava. Huolehdin itsestäni ulkoisesti ja sisäisesti. Koulutus ja työura ovat viimeisen päälle, minkä ansiosta olen varsin varakas.
Yhden yön juttuihin kelpaamattomuus lienee seurausta ensisijaisesti siitä, että olen valitettavan pienikokoinen, enkä siten tunnu miehekkäältä. Lisäksi en ole lainkaan aggressiivinen, päällekäyvä tai kilpailuhenkinen luonteeltani, joten en ole näkyvä tai hallitseva hahmo alkoholiin liittyvissä tilanteissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kukaan halua puolisoa tai yhdenyönjuttua jossa toinen kohtelee kuin roskaa. Oletko ap vähän tyhmä?
Sitten taas seksiä voi kyllä harrastaa vähän rumemman ja juntimmankin kanssa, mutta ei sellaiset miehet aviomiesmatskua ole.
Ensimmäisessä kappaleessa haukut ap:ta idiootiksi ja jälkimmäisessä lauseessa myönnät toimivasi juuri hän sanoi. Miten meni noin niin kuin omasta mielestä? :D
Ensinnäkään en toimi niin. Toiseksi ruma tai juntti ei tarkoita sitä, että sellainen kohtelisi toista kuin roskaa.
Miksi harrastat seksiä rumien junttien kanssa?
Samasta syystä kuin miehet. Kyllä vähän rumempikin juntti
Se tyhmä rumempi juntti pokataan baarista kun ollaan huppelissa. Se voi sillon tuntua hyvältä idealta mutta aamulla ei enää.
Öö miksi se olisi huono asia, että kelpaa vain suhteeseen? En ymmärrä nyt mitään. On miehiä joiden kanssa nainen/naiset haluaa seurustella, koska ne on niitä hyviä miehiä ihan kaikin puolin (myös sängyssä). Sitten on niitä, joista on todettu kokeilun jälkeen, että ei kiitos. Mielelläni kuulun tuohon ekaan porukkaan.
Vierailija kirjoitti:
Mikähän mä sitten olen kun en kelpaa kumpaakaan.
Epäviehättävä inceli. Pllunvonkaaja.
Vierailija kirjoitti:
Olen kelvannut useasti suhteeseen, mutta yhden yön juttua en ole saanut koskaan.
Suhdekelpoisuuden arvelisin tulevan seuraavista tekijöistä. Olen laajasti sivistynyt ja keskustelutaitoinen ja kaikille mukava. Huolehdin itsestäni ulkoisesti ja sisäisesti. Koulutus ja työura ovat viimeisen päälle, minkä ansiosta olen varsin varakas.
Yhden yön juttuihin kelpaamattomuus lienee seurausta ensisijaisesti siitä, että olen valitettavan pienikokoinen, enkä siten tunnu miehekkäältä. Lisäksi en ole lainkaan aggressiivinen, päällekäyvä tai kilpailuhenkinen luonteeltani, joten en ole näkyvä tai hallitseva hahmo alkoholiin liittyvissä tilanteissa.
Jos olisit itse jättänyt naisen yhden yön jälkeen, sitten sinullakin olisi ollut yhden yön suhde. Mutta ilmeisesti olet kuitenkin itse parisuhdetyyppiä etkä niin halua tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mies, joka kelpaa yhdenyönjuttuun, on mies joka todellakin kelpaa myös suhteeseen.
Mulle parisuhdemies on sellainen, joka ei hypi kukasta kukkaan eli harrasta yhden yön juttuja. Siis jos olisi yhdenyönjuttu jonkun miehen kanssa, hän ei olisi parisuhdemateriaalia.
Miksi toiset naiset lähtee mukaan yhden yön juttuihin ja toiset vain pitkäaikaisiin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Parisuhteessa yleensä on seksiä, eiväthän ne toisiaan pois sulje? Ei nainen kai normaalisti halua parisuhteeseen miestä jonka kanssa ei halua seksiä, ainakaan itse en halua. Ja olettaisin myös että jos nainen on miehen mielestä täydellinen, mies toivoo että saisi olla sen saman naisen kanssa vaikka loppuelämänsä. Niin minäkin toivon täydellisestä miehestä, sellaisen löydyttyä ei kiinnosta kokeilla ketään muuta.
Eivät toki poissulje toisiaan. En ole koskaan ollut parisuhteessa jossa nainen ei lähkökohtaisesti haluaisi seksiä kanssani, mutta olen ollut suhteessa jossa ainakin minusta tuntui siltä että toisella oli jonkinlainen näkemys siitä että tämä ja tämä asia on jotain joka ei kuulu parisuhdeseksiin, vaikka se saattoi kuulua sinkkuelämän seksiin. Tuolloin en osanut sanoittaa näitä asioita niin hyvin, ja tuli vaan koko suhteesta epämääräinen paha olo, mutta näin jälkikäteen olen ymmärtänyt että jos olisin osannut puhua asiasta avoimesti, oltaisiin voitu ehkä tilanne ratkaista. Olishan se silti voinut johtaa eroon, jos olin tuntemusteni kanssa oikeassa siis, mutta ainakin asia olisi tullut käsiteltyä, ja _ehkä_ siihen olisi voinut löytää ratkaisu. Haluan uskoa, että olen kasvanut ihmisenä noista ajoista, ja nykyään ottaisin asia suoraan puheeksi.
Pikku läpsäsy naamaan avarilla tai nyrkillä johonkin muualle missä mustelma ei niin näy tuntuu olevan semmonen suhteen kipinää ylläpitävä voima monelle. Jännämiehiä ei parane aliarvioida kumppanina kun naisten kantilta katsellaan. Monen hyvän naisen nähnyt menevän pilalle :/
Jos olen kiinnostunut miehestä, en hyppää sen kanssa heti sänkyyn. Ei siis tule mitään yhdenyönjuttua kiinnostavan miehen kanssa, koska haluan enemmän. Haluan suhteen ja tulevaisuuden, joka ei ala kännipanolla tms. Se ei tarkoita sitä etteikö mies olisi seksikäs tai haluttava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulle parisuhdemies on sellainen, joka ei hypi kukasta kukkaan eli harrasta yhden yön juttuja. Siis jos olisi yhdenyönjuttu jonkun miehen kanssa, hän ei olisi parisuhdemateriaalia.
Onko sulla itselläs paljon yhden yön juttuja? Monelle se satunnainen tapaaminen baarista voi olla harvoja tapoja löytää kumppania. Voihan sitä kai puhelinnumeroitakin vaihtaa ja tavata myöhemmin vaikka kahvilla. Mutta en nyt koe että seksin harrastaminenkaan ensimmäisenä iltana olisi mikään ehdoton este parisuhteelle. Ainakin itsellä yksi jonkinlainen suhteentapainen sellaisesta alkoi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole ikinä elämässäni tavannut miestä jolla olisi ongelmia saada parisuhde, mutta joka pystyisi kuitenkin saamaan irtoseksiä niin halutessaan.
Oma käsitykseni on se että ne miehet jotka eivät kelpaa naisille parisuhteeseen, eivät myöskään kykene saamaan irtoseksiä. Ja ne miehet jotka kykenevät saamaan irtoseksiä naisilta, kykenevät myös saamaan kumppanin jos niin haluavat.
Tässä ketjussa on useampikin viesti, jossa on kerrottu, että joidenkin kanssa kiinnostaa pelkkä seksi.
Kyllä kyllä, ymmärrän sen. Mutta en siis itse koskaan elämässäni ole tavannut miestä, joka kykenee iskemään itselleen seksiseuraa, mutta joka ei kykenisi halutessaan saamaan itselleen naisystävää vakavampaan suhteeseen. Ehkä tuollaisia miehiä on olemassa, mutta minä en 40 vuoden aikana vielä sellaista mies
Minä olen. Olen itse juuri tuollainen. Pitkiä avosuhteita ja pitkä avioliitto. Todella vähän irtonumeroita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mikähän mä sitten olen kun en kelpaa kumpaakaan.
Epäviehättävä inceli. Pllunvonkaaja.
*vornaaja on nykytermi
Hyväksyykö nainen sitten myös mieheltä tällaisen madonna/huo*a -ajattelun?
Ehkä kyseessä on yleisinhimillinen käytösmalli eikä liity niinkään sukupuoleen