Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko työpaikan tiimikokous olla yhden henkilön turvallinen tila?

Vierailija
05.05.2024 |

Melko uusi työpaikka ja törmännyt uuteen konseptiin. Eli meillä on pakollinen tiimikokous joka toinen viikko. Sille on varattu tunti aikaa ja sovittu miten se hoidetaan, eli jokainen päivittää mitä on tekemässä.

Aikataulu ja agenda eivät vain koskaan pidä, koska yksi työntekijöistä on kertonut, että aiempi tiimin esihenkilö oli hänelle kertonut tiimikokouksen olevan hänen turvallinen tilansa jossa hän saa puhua mistä vain ja sanoa mitä vain.

Joten hän käyttää koko tunnin yksinpuheluun jossa hän haukkuu tiimin muut jäsenet, heidän työnsä sekä yleensä myös valtaosan työpaikan muista henkilöistä toisista tiimeistä, johdon, strategian, kumppanit ...

Tiimin nykyinen vetäjä aloitti samoihin aikoihin kuin minä ja on ihan hukassa eikä keskeytä. Itse vain seuraan ällistyneenä.

Onko tämä "turvallinen tila" yhdelle henkilölle tiimikokouksessa joku uusi juttu?

Kommentit (92)

Vierailija
21/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos osallistuja kuuluu sorrettuun vähemmistöön, niin totta kai se kuuluu hänen turvalliseen tilaansa, että hän saa ilmaista kaikenlaisia tunteita kokouksessa.

Ihan on blondi suomalainen nainen.

Vierailija
22/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko hän maailman enemmistöön kuuluva mutta Suomesa toistaiseksi vähemmistöön? Silloin ymmrtää ettei kukaan uskalla puuttua razisti syytöksien takia? 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiimi vetäjän tulee todeta tolle, että entiset lupaukset ei päde. Nyt mennään minun säännöillä. Hyvä tietysti jos saatte sovittua käytännöt. Mutta viime kädessä tiimin vetäjä määrää.

Noin siinä käy kun valitaan tiimiä vetämään henkilö, jolla ei ole mitään kykyä henkilöjohtamiseen.

Vierailija
24/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko hän maailman enemmistöön kuuluva mutta Suomesa toistaiseksi vähemmistöön? Silloin ymmrtää ettei kukaan uskalla puuttua razisti syytöksien takia? 

Nope. Miehen kanssa avioliitossa oleva blondi suomalainen nainen joka ei ole koskaan edes asunut Suomen ulkopuolella. Täysin valtaväestöä.

Vierailija
25/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokoukset on hauskoja, kun siellä esitetään lampaita eikä sanota asioita suoraan, mutta muutoin kyllä valitetaan joka saata nan asiasta. 

Vaikea sanoa mitään kun kyseiseltä naiselta ei yksinkertaisesti saa suunvuoroa. Hän puhuu yksinkertaisesti päälle ja alkaa raivota ja kyynelehtiä jos hänen valitusvirtaansa yritetään hillitä.

Ja kyllä, tiiminvetäjä ei todellakaan hoida hommiaan.

Toisaalta on aika absurdia edes puhua mistään tiimikokouksesta koska meillä ei ole mitään yhteistä työtehtäviä.

Tiiminvetäjän pitäisi passittaa tämä henkilö terveydenhoitajan luo, joka arvioi hänen työkykynsä. Jotenkin vaikuttaa loppuunpalaneelta, kun haukkuu kaikki ja itkeekin vielä.

Vierailija
26/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa siltä, että se työkaverisi "turvallinen tila" on muuttunut rajattomaksi tilaksi.

Nyt niitä rajanvetäjiä kaivattaisiin, mutta ilmeisesti ovat/olette munattomia kaikki tyynni.

No munattomia olemme kaikki koska olemme naisia.

Minulla ei olisi mitään ongelmaa laittaa kyseistä draamakuningatarta kuriin mutta se nyt vain ei ole minun paikkani. Sain sentään sen läpi, että kokoukset lopetetaan kun tunti on täynnä. Aiemmin ne vain venyivät niin pitkään kun tämä draamakuningatar jatkoi raivoisaa ja kyynelehtivää monologiaan.

Tiiminvetäjä taitaa ottaa helpon tien. Itse en todellakaan sano mitään enää sen jälkeen kun kyseinen daami roudasi minut luottamusmiehen ja työsuojeluvaltuutetun (hänen pitkäaikaisia kavereitaan) avustuksella tekemään hänelle katumusharjoituksia ja pyytämään anteeksi kun olin keskeyttänyt hänen monologinsa. Nyt vain seurailen kylähullun showta.

Vierailija
27/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö teillä ole esityslistaa?

Vierailija
28/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sopiikaa selkeästi mitä tiimissä käsitellään. Tehkää esityslista ja pysykää siinä. Tiimitapaamisten tavoite täytyy olla kaikille selvä.

Vierailija
29/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä saa lukea.

Vierailija
30/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarina muuttuu vähän koko ajan. Trolli mikä trolli.

Vierailija
31/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puheenvuorojen pituus sovitaan, jotta kaikki saavat aikaa kertoa näkemyksensä esityslistan asioihin.

Vierailija
32/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

🤣 Ovat tiimipalaverit näköjään muuttuneet siitä kun itse niitä pidin / jouduin pitämään. Silloin ne puhuttiin töistä, menneistä tai tulevista ym.eikä puututtu henkilöihin . 

Eikä kukaan olisi osannut vastata kysymykseen mikä on turvallinen tila. Minun vastaukseni olisi ollut ja olisi vieläkin tila, jonka oven voi lukita.

Vierailija
33/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tähän sanoo isompi pomo ja työsuojelu? Tuollaisena palaverit ovat täysin hukkaan heitettyä työaikaa ja täyttää työpaikkakiusaamisen kriteerit.

Miten järjestyy TASAPUOLISESTI muillekin työntekijöille turvallinen tila?

Tämä!!!

Vierailija
34/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ongelman ratkaisu: Tuo kyseinen palaveri ja kokous lopetetaan ja poistetaan kalenterista. Tilalle tulee hieman myöhemmin uusi kokous eri ajankohtaan. Uudelle kokoukselle hieman erilainen nimi ja siinä ei kenellekään enää anneta erioikeuksia.

Nyt kokous ei enää ole kenenkään turvatila ja ongelma on ratkaistu.

Vierailija
35/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnohjaus on tuuletusta varten tai työpsykologi. 

Vierailija
36/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos osallistuja kuuluu sorrettuun vähemmistöön, niin totta kai se kuuluu hänen turvalliseen tilaansa, että hän saa ilmaista kaikenlaisia tunteita kokouksessa.

Ihan on blondi suomalainen nainen.

Suomalaisiin miehiin verrattuna suomalaiset naiset ovat sorrettuja, joten tunneilmaisu kokouksessa on naisen ihmisoikeus. Miesten on noudatettava väistämisvelvollisuutta naista kohtaan ja sallittava hänelle vapaa ja kyseenalaistamaton tunneilmaisu.

Vierailija
37/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teillä ole esityslistaa?

On. Itse vaadin tuon, aiemmin ei ollut.

Sitä vain ei seurata. Kokouksella kun pitäisi olla vetäjä joka varmistaisi että niin tehtäisiin.

Kokous menee näin: tulemme huoneeseen (3 henkilöä), tiiminvetäjä avaa etäyhteyden ulkomailla olevaan 4. työntekijään. Siinä vaiheessa pitäisi edetä agendan mukaisesti, tarkoituksena käydä läpi mitä jokainen on keskeisesti edellisen kahden viikon aikana tehnyt ja mitä aikoo tehdä seuraavan kahden viikon aikana (tämäkin oli minun ehdotukseni, aiemmin ei ollut mitään agendaa). Olemme myös sopineet että nämä jaetaan kirjallisesti bullet pointteina ennen kokousta. Draamakuningatar ja etäilijä laiminlyövät tämä joka kerta.

Tässä vaiheessa, heti ensimmäisillä minuuteilla, draamakuningatar ottaa ensimmäisen puheenvuoron ja sitten se ei lopukaan. Ja tiiminvetäjä ei tee mitään. Ja vaikka on sovittu, että kokoukset keskittyvät osanottajien työtehtäviin niin se monologi tosiaan rönsyilee kattamaan ihan mitä tahansa maan ja taivaan välillä.

Kun kerran yritin keskeyttää niin seurauksena oli luottamusmiehen ja työsuojeluvaltuutetun tuella järjestetty erillinen kokous jossa minun piti pyytää anteeksi että olin yrittänyt keskeyttää. Ja selitys oli, että kyseinen kokous on tämän yhden naisen henkilökohtainen turvallinen tila jossa hänellä on lupa puhua mistä tahansa ja kukaan ei saa keskeyttää.

Vierailija
38/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaisiko vaihtaa johonkin vähemmän wokeen työpaikkaan?

Vierailija
39/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ongelman ratkaisu: Tuo kyseinen palaveri ja kokous lopetetaan ja poistetaan kalenterista. Tilalle tulee hieman myöhemmin uusi kokous eri ajankohtaan. Uudelle kokoukselle hieman erilainen nimi ja siinä ei kenellekään enää anneta erioikeuksia.

Nyt kokous ei enää ole kenenkään turvatila ja ongelma on ratkaistu.

Erittäin hyvä ehdotus, tämä voisi oikeasti toimia.

Vierailija
40/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee työsuojeluilmoitus. Kenenkään ei tarvitse kuunnella toisen työntekijän avautumisia ja haukkumisia.