Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voiko työpaikan tiimikokous olla yhden henkilön turvallinen tila?

Vierailija
05.05.2024 |

Melko uusi työpaikka ja törmännyt uuteen konseptiin. Eli meillä on pakollinen tiimikokous joka toinen viikko. Sille on varattu tunti aikaa ja sovittu miten se hoidetaan, eli jokainen päivittää mitä on tekemässä.

Aikataulu ja agenda eivät vain koskaan pidä, koska yksi työntekijöistä on kertonut, että aiempi tiimin esihenkilö oli hänelle kertonut tiimikokouksen olevan hänen turvallinen tilansa jossa hän saa puhua mistä vain ja sanoa mitä vain.

Joten hän käyttää koko tunnin yksinpuheluun jossa hän haukkuu tiimin muut jäsenet, heidän työnsä sekä yleensä myös valtaosan työpaikan muista henkilöistä toisista tiimeistä, johdon, strategian, kumppanit ...

Tiimin nykyinen vetäjä aloitti samoihin aikoihin kuin minä ja on ihan hukassa eikä keskeytä. Itse vain seuraan ällistyneenä.

Onko tämä "turvallinen tila" yhdelle henkilölle tiimikokouksessa joku uusi juttu?

Kommentit (92)

Vierailija
1/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa sairaalta. Ei tuo kovin turvallinen tila ainakaan muille sitten ole.

Vierailija
2/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiimin vetäjä ei osaa hommiaan

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoukset on hauskoja, kun siellä esitetään lampaita eikä sanota asioita suoraan, mutta muutoin kyllä valitetaan joka saata nan asiasta. 

Vierailija
4/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiiminvetäjän pitäisi lopettaa touhu alkuunsa.

Vierailija
5/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kokoukset on hauskoja, kun siellä esitetään lampaita eikä sanota asioita suoraan, mutta muutoin kyllä valitetaan joka saata nan asiasta. 

Harva asioista suoraan sanoja osaa tehdä sitä oikein. "Sanon asioista suoraan" on punainen lippu joka yleensä ilmaisee sanojan kyvyttömyydestä ottaavastaan  ja antaa palautetta.

Vierailija
6/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jonkun puhuminen siirtyy pois kokouksen aiheesta sen voi keskeyttää.

Vierailija
7/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikea sanoa mitään kun kyseiseltä naiselta ei yksinkertaisesti saa suunvuoroa. Hän puhuu yksinkertaisesti päälle ja alkaa raivota ja kyynelehtiä jos hänen valitusvirtaansa yritetään hillitä.

Ja kyllä, tiiminvetäjä ei todellakaan hoida hommiaan.

Toisaalta on aika absurdia edes puhua mistään tiimikokouksesta koska meillä ei ole mitään yhteistä työtehtäviä.

Vierailija
8/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksitty juttu

Vierailija
9/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kokoukset vievät työaikaa, onko ne edes tarpeen niin usein

Vierailija
10/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Harva asioista suoraan sanoja osaa tehdä sitä oikein. "Sanon asioista suoraan" on punainen lippu joka yleensä ilmaisee sanojan kyvyttömyydestä ottaavastaan  ja antaa palautetta.

Suoraan sanominen on tervettä mikäli se tehdään korrektisti ja neutraalisti välttäen kohdistamasta kritiikkiä yksittäiseen ihmiseen.

Vierailija
11/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos jonkun puhuminen siirtyy pois kokouksen aiheesta sen voi keskeyttää.

Itse en kyllä todellakaan aio edes yrittää. Kun olen yrittänyt niin kyseisen naisen melodramatiikka ottaa vain kierroksia. Tiimin vetäjän pitäisi tuo tehdä.

Mutta onko tämä joku uusi muoti että kokoukset ovat nyt turvallisia tiloja joissa ei tarvitse piitata yhdessä sovituista säännöistä, agendasta tai aikataulusta? Kyseinen nainen vaikuttaa itse uskovansa että hänellä on oikeutus käyttäytyä kuten tekee koska edellinen tiiminvetäjä hänelle oli luvannut kokousten olevan hänen turvallinen tilansa.

Vierailija
12/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos keskeyttää monologin, niin ei se kokous ole sen jälkeen yksinpuhujalle turvallinen tila.

Vierailija
13/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suoraan sanominen on tervettä mikäli se tehdään korrektisti ja neutraalisti välttäen kohdistamasta kritiikkiä yksittäiseen ihmiseen.

Olen samaa mieltä, mutta hyvin harva ihminen osaa tämän taidon.

Vierailija
14/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tähän sanoo isompi pomo ja työsuojelu? Tuollaisena palaverit ovat täysin hukkaan heitettyä työaikaa ja täyttää työpaikkakiusaamisen kriteerit.

Miten järjestyy TASAPUOLISESTI muillekin työntekijöille turvallinen tila?

Vierailija
15/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaa että 2 viikon välein kuuntelette yhden ihmisen vaahtoamista. Epäilen tarinan olevan vähintään väritettyä, mutta jos se on totta niin tukkikaa sen ihmisen suu sanomalla asiallisesti että ko. käytös vie turhaan kaikkien aikaa eikä edistä asioita.

Vierailija
16/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä tähän sanoo isompi pomo ja työsuojelu? Tuollaisena palaverit ovat täysin hukkaan heitettyä työaikaa ja täyttää työpaikkakiusaamisen kriteerit.

Miten järjestyy TASAPUOLISESTI muillekin työntekijöille turvallinen tila?

TJ ei ota mitään kantaa, sanoo että on tiiminvetäjän asia. Työsuojeluhenkilö taas on yksinpuhujan kaveri (paikka on tosi pieni) eikä myöskään ota kantaa.

Ei tämä nyt itseäni edes niin häiritse, pääosin huvittaa. On vain osa-aikainen työpaikka ja tuskin kovin pitkään olen täällä. Vaikuttaa vain niin absurdilta että ihmettelin että onko tämä ihan uniikki juttu. Vaikuttaa siltä että kyseinen daami on ymmärtänyt turvallisen tilan käsitteen aikalailla täysin väärin. Itse hän on sitä mieltä että tuo mitä hän tekee on nykyaikaista ja kaikki eri mieltä olevat eivät vain ymmärrä nykyajan työelämää.

Vierailija
17/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tämä on tositapaus, niin epäilen, ettei kyseinen vaahtoaja ole siellä kauan töissä. Kyllä tuohon jossain vaiheessa joku sellainenkin kyllästyy, joka tekee puljussa päätöksiä.

Vierailija
18/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jaa että 2 viikon välein kuuntelette yhden ihmisen vaahtoamista. Epäilen tarinan olevan vähintään väritettyä, mutta jos se on totta niin tukkikaa sen ihmisen suu sanomalla asiallisesti että ko. käytös vie turhaan kaikkien aikaa eikä edistä asioita.

Ei ole väritetty. Pieni organisaatio. Olen sanonut tiimin vetäjälle juuri noin, olemme sopineet yhteiset säännöt mutta tätä naista ne vain eivät kiinnosta. Tiimin vetäjä on vain hukassa, ei uskalla tai viitsi ryhtyä riitelemään kyseisen naisen kanssa. Itse oikeastaan istuskelen siellä ja ihan kiinnostuneena seuraan showta. Kuten sanoin, vaikka olemme muodollisesti samassa tiimissä niin meillä ei ole mitään yhteisiä työtehtäviä. Ja tämä nimellinen tiimikin on vain 4 henkilöä, eli minä, kyseinen nainen, tiiminvetäjä ja yksi ulkomailta etätöitä tekevä, joten ei meitä ole fyysisesti paikalla kuin 2 henkilöä kuuntelemassa kyseistä naista. Yritin saada häntä kuriin mutta veti vain kierrokset moninkertaisiksi joten koska ei ole minun hommani niin istuskelen sitten vain tuolla parin viikon välein ja sitten jatkan töitäni niiden ihmisten kanssa joiden kanssa minulla on yhteistyötä.

Tämä nainen nyt vain on täysin vakuuttunut että tuollainen turvallisen tilan kokous on nykyaikaa niin olisi kiinnostava kuulla onko kukaan koskaan kuullut tällaisesta. Turvallisen tilan ja kokouksen turvallisen tilan konseptit kyllä tiedän mutta tuolla ei ole mitään tekemistä niiden kanssa.

Vierailija
19/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos osallistuja kuuluu sorrettuun vähemmistöön, niin totta kai se kuuluu hänen turvalliseen tilaansa, että hän saa ilmaista kaikenlaisia tunteita kokouksessa.

Vierailija
20/92 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa siltä, että se työkaverisi "turvallinen tila" on muuttunut rajattomaksi tilaksi.

Nyt niitä rajanvetäjiä kaivattaisiin, mutta ilmeisesti ovat/olette munattomia kaikki tyynni.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi viisi