Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä muiden rahankäyttöä ihmettelet ja pidät turhana? Ihmetteletkö rahan laittamista esimerkiksi tatuointeihin, energiajuomaan, ennustajiin

Vierailija
04.05.2024 |

Taikka kosmetiikkaan, kalleimpiin puhelinmalleihin, lemmikeihin, makeisiin, matkustamiseen, juhlimiseen, takseihin, kalliisiin harrastusvälineisiin.

Kerro mitä muiden rahan käyttöä ihmettelet. voi olla sellaista mistä ei päin naamaa sanoisi yhtään mitään mutta omassa mielessä pitää tuhlailevana.

Kommentit (188)

Vierailija
121/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuo kalliit merkkilaukut on kyllä melkoinen huijaus. Ovelaa toki niiden myyjiltä. 

Vierailija
122/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos autoa tarvitsee vain satunnaisesti, niin silloin edullisin vaihtoehto on vuokrata auto ellei julkisilla pääse. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On paljonkin sellaista rahankäyttöä mitä en oikein pidä vastuullisena tai järkevänä, mutta jos mietin erityisesti viime aikojen ilmiötä mitä ei olla täällä mainittu, niin ehdottomasti Temu- ja Shein -ostokset!

Sitten vielä mainostetaan ja tehdään yhteistyötä TikTokissa että jee jee, ostakaa, laittakaa haitallisia myrkkykemikaaleja naamaan ja tukekaa näitä paskalafkoja. Se kun myydään omat kasvot tuollaiselle toiminnalle pelkän rahan ja itsekkyyden takia - senkin uhalla, että maine tai jopa ura kärsii. Ja voi hyvä luoja sitä uhriutumisen määrää, kun joku kehtaakin kritisoida heitä :D Nyyh voi ei, minua kohtaan on nyt hyökätty ja minua kiusataan. Osa jopa tuntuu nauttivan siitä saamastaan negatiivisesta huomiosta ja näkyvyydestä.

Ihmeellistä on myös se, ettei edes suostuta tutustumaan haittoihin tai koiteta ymmärtää esimerkiksi pikamuodin (H&M) ja ultrapikamuodin (Shein) eroja. Ja varsinkin se, jos tiedostaa kys. onge

Tämä tämä tämä! Olen vuosia seurannut useita tubettajia ja nähnyt heidän kasvattavan kanavaansa ja menestyvän. Sitten tulee väsymys ja sortuvat temu yhteistyöhön ja iso osa seuraajista katoaa lopullisesti. Niin suuri pettymys ettei sanoin pysty kuvaamaan. Miksi? Monta hyvää kanavaa pilanneet ilmaisen kaatopaikkatavaran vuoksi. 

Vierailija
124/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkea sitä mihin en itse laittaisi rahaa.

Vierailija
125/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin hiljattain jostain jutun siivoojasta, joka joitakin vuosia sitten oli voittanut lotossa yli 700 000 euroa. Hän myönsi itsekin, että rahankäyttö oli mennyt jossakin kohtaa vähän yli ja oli ostanut vaikka kuinka paljon superkalliita astioita ja sisustustavaroita, joita sitten oli vain lahjoittanut tutuille, kun ei ollut käyttöä eikä sopinut kaappeihin. Mieleeni jäi mm. 6000 euron astiasto. Jostakin syystä se järkytti. Vaikka mulla olisi miljoonia euroja, en ikinä laittaisi 6000 euroa johonkin astiastoon! Vähemmän yllättäen lottovoittajan rahat olivat nyt loppuneet ja eleli sairauseläkkeellä tms. 

Vierailija
126/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yli kahden lemmikin omistaminen. Luulisi jo yhdenkin riittävän, kaksi on ymmärrettävää, mutta tuota useampi lemmikki elätettävänä kertoo jo mt-ongelmasta tai ystävien puutteesta.

Niin, kaikilla ei ole ystäviä. Pitäisikö sitten kärsiä yksinäisyydestä? Jos muiden lemmikit sua häiritsee, niin rupeapa ystäväksi jollekin yksinäiselle.

Niin. Ja joskus se lemmikkikin on sellainen että tarvitsee lajitoverin seuraa, ei edes suositella ainoaksi lemmikiksi.

Aika monet pienistä jyrsijöistä tarvii lajitoverin, esim gerbiileitä suositellaan olevan vähintään kolme, naarashiiriä taas pitäisi olla pieni lauma koossa(uroshiiret asuu yksin koska tappelee), sama kaneilla on suositus että olisi yksi kanikaveri(kani ei ole jyrsijä mutta mainitsen sen nyt silti), lemmikkilinnutkin tarvitsevat yleensä lajitorvereita.

Vierailija
127/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä tietenkään minulle kuulu, mutta jos ulosotossa on joka kk satoja euroja niin miksi ostaa työpaikalla arvokkaita koululaisten karkkeja ym mitä saa kaupasta halvemmalla. Kollega kertonut töissä avoimesti raha-ongelmistaan. 

Vierailija
128/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin hiljattain jostain jutun siivoojasta, joka joitakin vuosia sitten oli voittanut lotossa yli 700 000 euroa. Hän myönsi itsekin, että rahankäyttö oli mennyt jossakin kohtaa vähän yli ja oli ostanut vaikka kuinka paljon superkalliita astioita ja sisustustavaroita, joita sitten oli vain lahjoittanut tutuille, kun ei ollut käyttöä eikä sopinut kaappeihin. Mieleeni jäi mm. 6000 euron astiasto. Jostakin syystä se järkytti. Vaikka mulla olisi miljoonia euroja, en ikinä laittaisi 6000 euroa johonkin astiastoon! Vähemmän yllättäen lottovoittajan rahat olivat nyt loppuneet ja eleli sairauseläkkeellä tms. 

Niin, voitto ei tuonut järkeä päähän ja eihän tuo kovin suuri summa ole. Hänelle varmasti sitä oli, koska taisi menettää suhteellisuudentajun ihan kokonaan, jos sellaista on koskaan ollutkaan.

Vierailija
129/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lomaosakkeet.

Vierailija
130/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömän ja rahattoman Guessin laukkujen ostelua

No, tuskinpa näitä kukaan työtön ja rahaton ostelee. 

Vierailija
131/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ihmettele mitään. Kaikilla eri intressit ja mielenkiinnon kohteet johon käyttää rahansa. 

Vierailija
132/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Luin saman jutun. Tuo voitto ei edes mikään hirveän iso ollut, kun oli jo euroaikaan. Lisäksi voitto oli jaettu puoliksi. 

Omassa suvussa on myös näitä että raha polttelee kun sitä saa. Miehen sisar sairauseläkkeellä ja puoliso välillä työtön, välillä työssä. He eivät hirveitä summia veikkaa, mutta saivat kerran 6+lisänumero millä saivat useamman tonnin. Käyttivät sen rahan lähes samantien kaikkeen mihin ei ole ollut varaa. Itse tuossa tilanteessa varmasti olisin hankkinut jotain kivaakin, mutta tarpeellista, mutta jättänyt myös osan säästöön. Saman teen nyt kun on säännölliset tulot. Jätän ostamatta asioita, joita tekee mieli, koska säästän kasvutuottotilille pahan päivän varalle joka tilistä jonkin verran ja laitan sijoituksiin myös jonkin verran. 

Vierailija
133/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole tippaakaan kiinnostunut muiden ihmisten rahankäytöstä. 

Vierailija
134/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen kaikenmaailman proteiinihumpuukituotteiden ostamista. Moni kai luulee niiden olevan terveellisiä, vaikka niissä on usein älyttömästi sokeria tai makeutusaineita ja muita lisäaineita. Paljon edullisempaa ja terveellisempää ostaa kunnon maitorahkaa ja maustaa sitä itse pähkinöillä, hedelmillä ja marjoilla. Proteiinipitoisuuskin yleensä paljon suurempi. 

lukekaa tuoteselosteita ja päätelkää sitten, onko niissä patukoissa yms. yhtään järkeä.

Vierailija
135/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelen, että jo alakouluikäisillä typyköillä on tekoripset ja -kynnet. Ja pojilla tonnin maastopyörät. 

Vierailija
136/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömän ja rahattoman Guessin laukkujen ostelua

No, tuskinpa näitä kukaan työtön ja rahaton ostelee. 

Ostelee kyllä. Nähty on. 

Vierailija
137/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En valitettavasti ole koskaan voittanut lotossa, mutta aikoinaan hankkimani englantilainen 12-hengen bone china -juhla-astiastomme maksoi reippaasti yli tuon 6000 euroa ja siitä on riittänyt iloa pitkäksi aikaa. Vielä jossain vaiheessa aion täydentää astiastoa 600 euron liemikulholla. Kuka tykkää mistäkin.

Vierailija
138/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliiden vaatteiden ja varusteiden ostaminen, vaikka niille ei olisi oikeaa tarvetta. Esim. ostetaan Häglöfsin kuoritakki, Peak performancen terveyssidetakki, Hokan lenkkarit jne. vaikka kuljetaan joka paikkaan autolla eikä vahingossakaan koskaan liikuta saati vietetä aikaa sateessa tai kylmässä. 

Haglöfs

Vierailija
139/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainostajat ovat saaneet meidät haluamaan laidasta laitaan asioita joita emme tarvitse pätkääkään. 

80-luvulla kauppiksen käyneenä tiedän kaikki kommervenkit, ja minulle on turha myydä mitään.

Jep. Luo tarve. Yrityksen tavoite on tuottaa voittoa omistajille. Meillä on nyt muuten terveydenhuolto noissa kantimissa.

Vierailija
140/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mainostajat ovat saaneet meidät haluamaan laidasta laitaan asioita joita emme tarvitse pätkääkään. 

80-luvulla kauppiksen käyneenä tiedän kaikki kommervenkit, ja minulle on turha myydä mitään.

Jep. Luo tarve. Yrityksen tavoite on tuottaa voittoa omistajille. Meillä on nyt muuten terveydenhuolto noissa kantimissa.

Ja päättäjinä ovat nyt ne minun kurssikaverini.