Haluttaisiin säästää! Kesähäät tulossa. Onko jauhelihakeitto ok häruoka?
Eli aamupäivällä kirkon jälkeen olisi tarjolla jauhelihakeittoa. Halpaa sis. Lihaliemi, jauheliha, peruna, porkkana. Halpaa. Juomaksi maito, sekamehu, vesi.
Jälkiruoka kahvi + pikkuleipä.
Iltaruokana juhlinnan alkaessa. Grilliruokaa. Halpaa grillimakkaraa, keitettyä perunaa, grillattua paprikaa, kesäkurpitsaa ja voisss paistettuja kanaterelleja.
Juomaksi vettä, mehua, olutta.
Halpaa viiniä. Laskimme, että nämä tulisivat edullisiksi isolle porukalle.
Sietekin keräämme itse.
Onko liian arkista? Mitä luulette huomaako vieraat?
Kommentit (58)
Kannattaa säästää ja laittaa kaurapuuroa.
Se on kaupan päälle paljon terveellisempää. Jauheliha sisältää paljon tyydyttynyttä rasvaa.
Kunhan pestystä jauhenlihasta tekee, niin on ihan ok hääruokaa. Raikkaita voileipiä kannattaa harkita myös.
Mitä ovat kanaterellit? Kanasta tehtyjä terellejä? Mikä on terelli?
Lohikeitto. Grilliruuaksi kalaa ja pihviä, makkarakin ok, uusia perunoita ja kesäsäistä salaattia kulhoon plus monipuolisia grillivihanneksia ja sieniä.
Näin olisi jo ok.
Vierailija kirjoitti:
Lohikeitto. Grilliruuaksi kalaa ja pihviä, makkarakin ok, uusia perunoita ja kesäsäistä salaattia kulhoon plus monipuolisia grillivihanneksia ja sieniä.
Näin olisi jo ok.
Kuulostaa kalliilta.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Vieraat huomaa että on halvat häät.
Paskaako sillä on väliä? Naimisiin mennään ihan muista syistä, tai ainakin pitäisi mennä. Jos ei vieraille kelpaa, niin vetäköön v*tun päähänsä.
200 gr Makaronilaatikkoa per vieras riitti ainakin takavuosina vielä oikein hyvin hääruuaksi. Mieluiten jauhenlihasta.
Juu, oikein hyvä hä- eli hävikkiruoka on.
On edullista ja säästää luontoa!
Ei oo liian arkista...jos tiistaina vihillä käytte.
Jos sattuu hääpäivä lauantaille niin menu vaihtoon.
.......ja tuo tiistai oli vitsi😁.
Mun appiukko voi tehdä tosi halvalla kiljua sinne teidän häihin.
Jokainen järjestäköön sellaiset juhlat, joihin on varaa. Ja vieraat iloitkoot niistä tai jääkööt kotiin.
Sietekin keräämme itse? Mistä sietekijeä saa itse kerätä?
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa säästää ja laittaa kaurapuuroa.
Se on kaupan päälle paljon terveellisempää. Jauheliha sisältää paljon tyydyttynyttä rasvaa.
Sopiva annoskoko on 200 grammaa ja puuro toki keitetään veteen, jotta se sopii myös vegaaneille ja laktoosi-intolerantikoille. Pieni, mutta ei merkityksetön säästö on jättää puurosta suola pois. Niin monia uhkaa korkea verenpaine.
Kantarelleista päätellen häät ovat loppukesästä. Jos juhlapaikka on maalla, hauska hääleikki on, että vieraat keräävät mustikat itse puuroonsa. Varmasti ikimuistoinen ohjelmanumero!
Vierailija kirjoitti:
Hyydykekakku sopisi jälkiruoaksi
Se on kylläkin hyydekakku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyydykekakku sopisi jälkiruoaksi
Se on kylläkin hyydekakku.
Ei oo lu hyyde kaakku.
Vieraat huomaa että on halvat häät.