Mitä muiden rahankäyttöä ihmettelet ja pidät turhana? Ihmetteletkö rahan laittamista esimerkiksi tatuointeihin, energiajuomaan, ennustajiin
Taikka kosmetiikkaan, kalleimpiin puhelinmalleihin, lemmikeihin, makeisiin, matkustamiseen, juhlimiseen, takseihin, kalliisiin harrastusvälineisiin.
Kerro mitä muiden rahan käyttöä ihmettelet. voi olla sellaista mistä ei päin naamaa sanoisi yhtään mitään mutta omassa mielessä pitää tuhlailevana.
Kommentit (188)
Just herättelin itseni energiajuomalla ja lähden kohta kaupungille ottamaan tatuoinnin ja poikkean samalla ennustajalle.
Yleisesti ottaen ihmettelen ristiriitaisuutta siinä, että hankitaan yli oman varallisuuden ja arvostellaan heitä, ketkä hankkivat harkitustin ja eivät siksi ole viimeisen muodin mukaisia. Muoti itsessään uusiutumistahdiltaan on nykyaikana aika harkitsematonta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap listassa ei pistänyt mikään silmään niin, jota mä jaksan päivittäin ihmetellä. Tupakointi.
Eikä sekään kiinnosta mua sekuntiakaan. Työkaveri vaan suureen ääneen selittää olevansa taas persaukinen ja menee samalla vedolla kolme norttia. Siinä tuprutellaan rahaa konkreettisesti taivaantuuliin ja ihmtellään, kun ei ole rahaa mihinkään.
Lisäksi se on vielä kova syyllistämään muita rahankäytöstä. Tulin yksi päivä taksilla, kun nukuin pommiin ja olisin pahasti myöhästynyt, jos olisin lähtenyt julkisilla tulemaan.. Mulla oli paltsu aamusta ja äkkiä sinne asiakas jo odotti.
Röökaava duunikaveri sitten on pitänyt älämölöä, että toisilla on varaa ajalle taksilla. Niin onkin, muttei mulla varaa ole tupakoida.
Addiktiot voi kai lukea pois tästä listasta. Harva alkoholistikaan kai ajattelee että lopetanpa nyt viinanjuonnin kun tää on nii
Se addiktio voi olla monenkin ostelun takana. Esim ulkonäköön liittyvien tai vaikka Marimekon.
Alkoholiin ja tupakkaan , en ymmärrä.
Esimerkiksi näitä Jungle Juicen tuotteita ostavia ihmettelen. On siinä omenamehulla hintaa, sitähän ne suurimmaksi osaksi ovat. Kaiken kukkuraksi tutkimus on jo todistanut, että mehut ovat yhtä epäterveellisiä kuin limut. Sama pätee tietysti kaikkiin näihin valmissmoothieisiin yms.
Asun Helsingin Kalliossa ja ihmettelen sitä, kun tyhjeneviin kivijalkaliiketiloihin avataan toinen toisensa perään kynsisalonkeja. Joka korttelissa on vähintään yksi tai useampi. Häkellyttävää, että ihmisillä on varaa monen kympin kynsihoitoihin, kun hyvä, että itsellä ei ole varaa edes kampaajakäyntiin. Tietysti hienoa, että kynsihoitajat työllistyvät. Toinen positiivinen asia on, että hieromapaikat ovat harvenemaan päin.
Kaverini opiskeluaikana perui jonkun ystäväporukan tapaamisen omalta osaltaan koska oli joutunut ostamaan jonkun digiboxin tms ja matkarahat oli mennyt siihen. Ja oltiin siis kuitenkin todella läheinen ystäväporukka joka oli hajaantunut n. vuosi-pari aiemmin eri puolille Suomea opiskelemaan, ja nyt kerrankin sitten nähtiin. K.o. kaveri eli muutenkin todella säästöbudjetilla ja nipisti ihan kaikesta, PAITSI tv:n ja elokuvien katseluun liittyvästä viihde-elektroniikasta ja dvd:istä.
Vierailija kirjoitti:
Esimerkiksi näitä Jungle Juicen tuotteita ostavia ihmettelen. On siinä omenamehulla hintaa, sitähän ne suurimmaksi osaksi ovat. Kaiken kukkuraksi tutkimus on jo todistanut, että mehut ovat yhtä epäterveellisiä kuin limut. Sama pätee tietysti kaikkiin näihin valmissmoothieisiin yms.
Esim. minä käyn muutaman kerran vuodessa Tampereella, linja-autosta jäädessä joskus ostan Ratinasta (harvemmin sellaisen missä omenaa on), maistuu hyvältä ja raikkaalta ja on aika tuhti, sen voimalla jaksaa useamman tunnin hoidella asioita ennen kuin palaa takaisin tuppukylään. Ei talouteni siihen kaadu jos 0-4 kertaa vuodessa smoothien ostan ja muuten olen hyvinkin tarkka ostoksistani.
Vierailija kirjoitti:
Kaverini opiskeluaikana perui jonkun ystäväporukan tapaamisen omalta osaltaan koska oli joutunut ostamaan jonkun digiboxin tms ja matkarahat oli mennyt siihen. Ja oltiin siis kuitenkin todella läheinen ystäväporukka joka oli hajaantunut n. vuosi-pari aiemmin eri puolille Suomea opiskelemaan, ja nyt kerrankin sitten nähtiin. K.o. kaveri eli muutenkin todella säästöbudjetilla ja nipisti ihan kaikesta, PAITSI tv:n ja elokuvien katseluun liittyvästä viihde-elektroniikasta ja dvd:istä.
Se oli sitten hänelle hyvin tärkeää.
Ihan itte olen tatuointini maksanu, rahat on riittäny kun ei juo kahvia eikä vedä röökii.
Vierailija kirjoitti:
Sitä että hyvätuloiset satsaa materiaan mutta ei ole varaa jäädä kotiin hoitamaan lasta. Täytyy olla tietyt asiat, iso hieno koti, kaksi uudehkoa autoa, merkkivaatteita, kalliita harrastuksia, ulkomaanmatkoja yms. Sitten selittävät että ei vaan voi jäädä kotiin 9kk pidemmäksi aikaa kun eivät tule toisen palkalla toimeen.
Moni on mieluummin töissä kuin lapsen kanssa kotona. Sitä vaan ei haluta sanoa suoraan, koska muuten leimautuu huonoksi äidiksi.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Yli kahden lemmikin omistaminen. Luulisi jo yhdenkin riittävän, kaksi on ymmärrettävää, mutta tuota useampi lemmikki elätettävänä kertoo jo mt-ongelmasta tai ystävien puutteesta.
Niin, kaikilla ei ole ystäviä. Pitäisikö sitten kärsiä yksinäisyydestä? Jos muiden lemmikit sua häiritsee, niin rupeapa ystäväksi jollekin yksinäiselle.
Vierailija kirjoitti:
Mainostajat ovat saaneet meidät haluamaan laidasta laitaan asioita joita emme tarvitse pätkääkään.
80-luvulla kauppiksen käyneenä tiedän kaikki kommervenkit, ja minulle on turha myydä mitään.
Minä kävin kauppiksen markkinointipuolen jo 70-luvulla, ja jo silloin meille opetettiin, että tarpeita LUODAAN. Puhuttiin ns. piilevistä tarpeista, jotka pitää tuoda esiin jne.
Se oli itse asiassa aika valaisevaa ihan vain kuluttajan näkökulmasta.
Niitä todellakin on niin herätetty kuin luotukin. Sanotaan sitä sitten ihan miksi tahansa.
Vierailija kirjoitti:
Hän osoitti valinnallaan mikä hänelle oli tärkeää. Näinhän se menee, valinnoillaan ihmiset kertovat mikä heille merkitsee. Kaikille ystävät eivät ole niin tärkeitä ja sekin on ihan sallittua.
🇺🇦🇮🇱
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yli kahden lemmikin omistaminen. Luulisi jo yhdenkin riittävän, kaksi on ymmärrettävää, mutta tuota useampi lemmikki elätettävänä kertoo jo mt-ongelmasta tai ystävien puutteesta.
Niin, kaikilla ei ole ystäviä. Pitäisikö sitten kärsiä yksinäisyydestä? Jos muiden lemmikit sua häiritsee, niin rupeapa ystäväksi jollekin yksinäiselle.
Niin. Ja joskus se lemmikkikin on sellainen että tarvitsee lajitoverin seuraa, ei edes suositella ainoaksi lemmikiksi.
Hevosten pitäminen.
Itsensä läpeensä tatuoiminen.
Molemmathan maksaa ihan järjesstömästi.
Nykyään on köyhiä työttömiä miehiä, jotka ylläpitävät huorabusinesta kun käyttävät näiden palveluja joko livenä tai e-versioina ja samaan aikaan huorittelevat naisia nettifoorumeilla. Elämäntapahan se on tuokin.
Vierailija kirjoitti:
Olen hyvin toimeentuleva palkkatyöläiseksi, mutta ei tulisi mieleenkään esim laittaa tekokynsiä tai -ripsiä. Ei pelkästään edes rahanmenon takia vaan myös ajankäytön. Mun mielestä jo kampaajalla käynti parin kolmen kuukauden välein vie liikaa aikaa työpäivistä. Nuorten kohdalla ihmettelen, miten raaskivat ostaa kuuden seitsemän euron erikoiskahveja. Mun kipuraja menee alle neljässä eurossa kahvin osalta, jollei ole aivan erityinen tilanne tai paikka.
Ihan samaa mieltä. Vaikka olisin ökyrikas en käyttäisi rahaa pistoshoitoihin, tatuointeihin, tekokynsiin ja-ripsiin. Kasvatin pitkän tukkani takaisin koska en jaksanut ravata kampaamossa leikkauttamassa polkkatukkaani. Lisäksi olen onnellisessa asemassa siinä mielessä että tukkani on paksu ja kasvaa nopeasti niin miksi en pitäisi sitä pitkänä, on myös helppohoitoinen. En käytä myöskään rahaa merkkituotteisiin mutta arvostan hyviä kenkiä.
Ei pysty ostamaan mitään osamaksulla enkä ottamaan lainaa autoa varten. Mieluummin ajan vähän vaatimattomalla autolla. En tuhlaile myöskään ruokakaupassa. Hyvä taloudenhoito kulkee suvussa jo ainakin kolmannessa polvessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En näe mitään järkeä muuttaa niin kauas kaikesta, että on riippuvainen kahdesta autosta.
Mielestäsi maaseudulla kukaan ei saisi käydä töissä? Kaupunkiin työttömiksi kaikki vaan.
Tietysti saa, mutta aika helkutin typerää se on jos voisi asua lähempänä työpaikkaa ja usein työpaikka sijaitsee kaupungissa. Millä ihmeen logiikalla kaupungissa ihminen olisi työtön, jos töihin pitää kuitenkin kulkea kaupunkiin?
Uskotko ikuisiin työpaikkoihin? Oikeasti?
En ole kiinnostunut muiden rahan käytöstä. En paheksu edes yksityisautoilua, vaikka itse en ole hankkinut ajokorttia enkä autoa. Liikun julkisilla ja polkupyörällä.
Jos joku kokee tarvitsevansa auton, niin silloin hän varmaan sellaisen tarvitsee. Ihastelen kyllä sujuvasti kavereiden uusia autoja kun niitä innoissaan esittelevät.