Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä muiden rahankäyttöä ihmettelet ja pidät turhana? Ihmetteletkö rahan laittamista esimerkiksi tatuointeihin, energiajuomaan, ennustajiin

Vierailija
04.05.2024 |

Taikka kosmetiikkaan, kalleimpiin puhelinmalleihin, lemmikeihin, makeisiin, matkustamiseen, juhlimiseen, takseihin, kalliisiin harrastusvälineisiin.

Kerro mitä muiden rahan käyttöä ihmettelet. voi olla sellaista mistä ei päin naamaa sanoisi yhtään mitään mutta omassa mielessä pitää tuhlailevana.

Kommentit (188)

Vierailija
141/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ravintolassa syömässä käynti. Maksat sata euroa käytännössä vain siitä miljööstä missä syöt. Ne annokset on toki ihan hyviä, mutta onhan siinä ihan hiton vähän ruokaa siihen rahaan. Ennemmin syön kotona hyvin 15 eurolla ja käytän loput 85 euroa johonkin muuhun.

Vierailija
142/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mainostajat ovat saaneet meidät haluamaan laidasta laitaan asioita joita emme tarvitse pätkääkään. 

80-luvulla kauppiksen käyneenä tiedän kaikki kommervenkit, ja minulle on turha myydä mitään.

Minä en ole käynyt " kauppista" , mutta pidän itseäni järkevänä suuhteessani rahaan. Ostan vain mitä tarvitsen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap listassa ei pistänyt mikään silmään niin, jota mä jaksan päivittäin ihmetellä. Tupakointi.

Eikä sekään kiinnosta mua sekuntiakaan. Työkaveri vaan suureen ääneen selittää olevansa taas persaukinen ja menee samalla vedolla kolme norttia. Siinä tuprutellaan rahaa konkreettisesti taivaantuuliin ja ihmtellään, kun ei ole rahaa mihinkään.

Lisäksi se on vielä kova syyllistämään muita rahankäytöstä. Tulin yksi päivä taksilla, kun nukuin pommiin ja olisin pahasti myöhästynyt, jos olisin lähtenyt julkisilla tulemaan.. Mulla oli paltsu aamusta ja äkkiä sinne asiakas jo odotti.

Röökaava duunikaveri sitten on pitänyt älämölöä, että toisilla on varaa ajalle taksilla. Niin onkin, muttei mulla varaa ole tupakoida.

Addiktiot voi kai lukea pois

Meinaatko oikeesti etteivät "lihavat" saa ostaa mieleisiään tavaroita? Huh huh!

Vierailija
144/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä ihmisiä, jotka laittavat autoon vaikka 100 000 euroa. Ei millään voi olla hintansa väärti! Asiallisen, uudehkon, luotettavan ja hyvän auton saa 15 000 - 20 000 eurolla, paljon halvemmallakin ihan ok pelin. Muu on tyhmyyttä ja lapsellista pröystäilyn halua.

Vierailija
145/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintolassa syömässä käynti. Maksat sata euroa käytännössä vain siitä miljööstä missä syöt. Ne annokset on toki ihan hyviä, mutta onhan siinä ihan hiton vähän ruokaa siihen rahaan. Ennemmin syön kotona hyvin 15 eurolla ja käytän loput 85 euroa johonkin muuhun.

Oltiin jokin aika sitten Farangissa syömässä kun mies oli saanut lahjakortin sinne, ja kyllä tosiaan pöyristytti se miten ihmisiä höynäytetään maksamaan pelkistä mielikuvista. Lahjakortti oli 100 euroa eikä se riittänyt lähellekään. Ruoka oli täysin keskinkertaista ja mielikuvituksetonta. Kyllä siinä otetaan tyhmiltä nousukkailta tehokkaasti rahat pois. 

Vierailija
146/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäköön liittyviin juttuihin käytetty raha. Ei kukaan arvosta ketään sen enempää muotivaatteiden tai luksuskäsilaukun takia. Miehillä tarpeettoman kalliin auton ostaminen. En usko että kukaan mies koko Suomen historiassa on saanut keneltäkään naiselta seksiä vain sen takia että hänellä oli kalliimpi auto kuin jollain muulla miehellä. 

Mä käytän meikkiä, kauniita vaatteita ja kosmetiikkaa yleensäkin siksi kun nautin niistä. En tykkää elää niiden suhteen askeettisesti vaikka merkeillä tms. ei olekaan niin väliä. Mulle estetiikka on vain tärkeää - kauniit vaatteet, meikit, lakatut kynnet jne. "turha". Saan niistä iloa joten onko ne niin turhia sittenkään? 

Vierailija
147/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me käydään kyllä joskus syömässä ravintolassa, mutta yleensä valitaan jotain sellaista mitä ei itse viitsitä tehdä. Maa-artisokkakeitto on herkkuani, mutta niiden artisokkien kuoriminen on kyllä tuskaa. Samoin kantarellit on kohtalaisen kalliita ostaa, joten kantarellikastike tai -keitto on valintani. Jos jälkiruokana on pannacotta, otan, koska en osaa tehdä. Jäätelöpalloa tai suklaakakkua en todellakaan ravintolassa valitse. 

Aika usein hyväkin ravintola voi olla pettymys. Varsinkin täällä vauvalla väitetään että et ole hyvässä käynyt, mutta on kyllä ihan ollut viiden tähden ravintola, jossa kypsyysaste on ollut hyvä, mutta siihen se jää. Maustaminen ala-arvoista ja se lisuke tosiaan se kuuluisa kaksi parsatankoa ristissä -tyylinen ja lusikallinen kastiketta, joka ei maistu paljon miltään. 

Vierailija
148/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkonäköön liittyviin juttuihin käytetty raha. Ei kukaan arvosta ketään sen enempää muotivaatteiden tai luksuskäsilaukun takia. Miehillä tarpeettoman kalliin auton ostaminen. En usko että kukaan mies koko Suomen historiassa on saanut keneltäkään naiselta seksiä vain sen takia että hänellä oli kalliimpi auto kuin jollain muulla miehellä. 

Siis täh - olettaako joku, että kallis auto ostetaan seksin saamista varten tai muotivaatteita arvostuksen vuoksi? Voi päätellä, että sinä itse teet ostopäätöksesi miettien mitä muut sinusta ajattelevat. Kallis auto on miellyttävä, turvallinen ja luksusmainen ajettava. Useimmat todennäköisesti ostavat niitä näistä syistä. Toki osalle se on myös statussymboli, mutta väitän, että erittäin harvoin seksinsaamista varten :,D 

Vierailija
149/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä käytän meikkiä, kauniita vaatteita ja kosmetiikkaa yleensäkin siksi kun nautin niistä. En tykkää elää niiden suhteen askeettisesti vaikka merkeillä tms. ei olekaan niin väliä. Mulle estetiikka on vain tärkeää - kauniit vaatteet, meikit, lakatut kynnet jne. "turha". Saan niistä iloa joten onko ne niin turhia sittenkään? 

Juuri näin. Monelle ne vain tuovat iloa ja hyvää oloa. Ei niitä yleensä muiden vuoksi osteta

Vierailija
150/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulitäytteet ja ripsienjatkot. Muuten meikittömässä naamassa lepattaa hirmuiset sudit ja huulet on kuin paviaanin peffa.

Vierailija
151/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua ei kiinnosta muiden rahankäyttö enkä arvostele sitä koskaan, mutta ihmettelen niitä, jotka katkeroituvat omien taloudellisten valintojensa seurauksista muille. Moni ystäväni on viime vuosina hankkinut talon, mökin ja 1-2 autoa. Nyt he sitten ovat katkeria ja kateellisia meille, kun meillä autottomilla kerrostalokaksiossa asujilla on rahaa matkustella jatkuvasti ulkomailla ja syödä monta kertaa viikossa ravintoloissa.

Minä en ole kertaakaan sanonut näille ystävilleni pahaa sanaa heidän autoistaan ja taloistaan. En valita meidän pienistä tiloista, en lokkeile heidän mökeillään enkä kitise, että "helppoahan teidän on kun on mökki/auto/talo..." Sen sijaan ystäviltäni kuulee jatkuvaa valitusta ja katkeruutta siitä, että kaikki rahat menevät taloon tai mökkiin, ja voi kun olisi rahaa matkustaa, miten teillä on varaa, ei meillä vaan koskaan ole varaa ulkona syödä jne.

Alkaa oikeasti tympiä. Ja ei, en leuhki matkoillani, en edes postaa niistä someen. Mutta vastaan kyllä kun kysytään esimerkiksi sitä, mitä teit lomalla. Ja kun vastaan rehellisesti, että oltiin Roomassa tai Singaporessa, alkaa sama valitusvirsi: "taasko te olitte reissussa, ei meillä vaan ole rahaa, voi kun joskus pääsisi vielä reissaamaan..."

Tehkää omilla rahoillanne mitä haluatte, mutta älkää valittako älkääkä syyttäkö valinnoistanne muita!

Vierailija
152/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En näe mitään järkeä muuttaa niin kauas kaikesta, että on riippuvainen kahdesta autosta. 

Mielestäsi maaseudulla kukaan ei saisi käydä töissä? Kaupunkiin työttömiksi kaikki vaan.

Sitäpaitsi asuminen voi olla niin paljon halvempaa, että voi pitää vaikka kolmea autoa.🙄

Vierailija
153/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tatuoinnit, huulitäytteet, meikit, merkkivaatteet ja ne kalliit käsilaukut, jotka oli muotia vuonna 2008. 

Paljut, porealtaat, seksivälineet.

Pizzauunit yksityishenkilöllä.

Unimittarit js hyvinvointisormukset.

Rakkausvalmentajat, yksisarvisterapeutit, lifecoachit

Vierailija
154/188 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sitä että hyvätuloiset satsaa materiaan mutta ei ole varaa jäädä kotiin hoitamaan lasta. Täytyy olla tietyt asiat, iso hieno koti, kaksi uudehkoa autoa, merkkivaatteita, kalliita harrastuksia, ulkomaanmatkoja yms. Sitten selittävät että ei vaan voi jäädä kotiin 9kk pidemmäksi aikaa kun eivät tule toisen palkalla toimeen.

Tämä on erittäin hyvä huomio. Mikä voisi olla tärkeämpää kuin oman alle yksivuotiaan hyvinvointi ? Alle kaksivuotiaat on liian pieniä päiväkotiin.

Monia asioita voin elämässäni katua, mutta koskaan en olemistani hoitovapaalla pienten lasteni kanssa.

Vierailija
155/188 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä puhutaan vaatteiden laadusta. Mun mielestä sitä ei enää ole. Uudet ns. merkkivaatteet, jotka olivat ennen laadukkaita, eivät välttämättä ole sitä enää. Yhtään sen enempää kuin tuo pikamuotikaan. On turhauttavaa yrittää löytää jotakin perusvaatetta, joka pysyisi hyvänä pitkään.

Siis tämä! Siivosin viikonloppuna kaappejani. Oikeasti melkein itketti, kun piti laittaa pois niin paljon todella kauhtunutta vaatetta, joka oli ollut minulla hädin tuskin pari vuotta. 

Vierailija
156/188 |
06.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen rahankäyttöä kalliisiin kosmetiikkatuotteisiin. Muita asioita en ihmettele, kukin käyttää rahansa, miten haluaa.

Ihmettelen tatuointeja, mutta en rahan vuoksi, vaan ylipäänsä siksi, että tatuoimaton iho on kaunis, miksi pilata sitä tatuoinneilla.

Jos ihmiset peittää esim niitä rumia kohtia, esim arpisia yms niillä tatuoinneilla. Ei kaikilla ole kaunista ihoa. 

Vierailija
157/188 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä ihmisiä, jotka laittavat autoon vaikka 100 000 euroa. Ei millään voi olla hintansa väärti! Asiallisen, uudehkon, luotettavan ja hyvän auton saa 15 000 - 20 000 eurolla, paljon halvemmallakin ihan ok pelin. Muu on tyhmyyttä ja lapsellista pröystäilyn halua.

Autot ja autoilun hinnat ovat nousseet hurjasti viidessätoista vuodessa.

Silloin sai uuden diesel Octavian

24 000 eurolla joka kulutti 4,5L/100km ja litrahinta oli euron kieppeillä. Silloin oikein kannustettiin dieseliin verotuksessa.

Nyt vaaditaan puhdistusvehkeitä jotka tuplaavat auton hinnan ja litrahinta tuplat.

Vierailija
158/188 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eniten ihmettelen sitä, että mitä pienemmät tulot tai tukien varassaa elävä henkilö, sitä varmemmin hänellä on hiustenpidennykset, rakennekyntennet ja tekoripset (tai miksi niitä ikinä sanotaankaan). Samoin monta lemmikkiä ja varaa tupakoida, juoda energiajuomia ja istua pubissa kaljalla. Sitten ihmetellään, että miksi rahat ei riitä ja vihataan keskiluokkaisia ja rikkaita. 

Vierailija
159/188 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset.

Vierailija
160/188 |
07.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan kaikki se, mitä et aamulla tiennyt tarvitsevasi, mutta kun menit nettiin ja näit ensimmäisen Temun (tmv kiinapska-kaupan) mainoksen niin toteat "onpa kiva, näyttää näppärältä, tuo voisi olla 'kiva omistaa' ja on niin HALPAKIN "vain tänään" 

Sillä lailla sitä nyssykkä kiinapskaa kerrallaan tuhotaan tämä kaunis planeetta