Suututaan, kun haluan lapsettoman miehen
Miksi ihmeessä miehet suuttuu siitä, että haluan lapsettoman miehen?
Olen pari kertaa yrittänyt seurustella miehen kanssa, jolla on lapsia... ekalla oli alakouluikäiset, toisella jo aikuinen. Totesin ekassa tapauksessa, etten halua elää toisen ihmisen lasten ehdoilla, vaan olla ihmisen kanssa, joka voi antaa suhteelle yhtä paljon kuin mä. Tokassa tapauksessa taas aikuinen lapsi odotti mun jotenkin osoittavan hänelle, että olen hänen isälleen sopiva. Ei mulla oo tarvetta eikä halua alkaa aikuiselle vieraalle ihmiselle mitään todistelemaan.
Näistä viisastuneena kysyn siis mieheltä heti, onko hänellä lapsia ja jos on, en ryhdy mihinkään enempään. Olen saanut vihaisia reaktioita, suoraa haukkumista päin naamaa ymv. , vaikka eikö se ole hyvä, että on heti rehellinen?
Kommentit (172)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes hakeutuisi tuollaiseen tilanteeseen. Jos mies ilmoittaa, että hänellä on lapsia, niin se on heihei. Jos lapseton mies ilmoittaa, että ei halua minua tapailla lasteni vuoksi, niin se on täysin ok. Ei kenenkään tarvitse kestää ketään.
Selvä. Luultavasti karma järjestää sinulle miehen, johon rakastut ja joka jättää sinut lastesi takia. :)
Ei ole tuota vaaraa. Olen onnellisesti naimisissa lasteni isän kanssa 😊 Jos ero tulee, pysyn sinkkuna.
En todellakaan ottaisi miestä jolla on lapsia. Ja saa pitää nirsona.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en edes hakeutuisi tuollaiseen tilanteeseen. Jos mies ilmoittaa, että hänellä on lapsia, niin se on heihei. Jos lapseton mies ilmoittaa, että ei halua minua tapailla lasteni vuoksi, niin se on täysin ok. Ei kenenkään tarvitse kestää ketään.
Selvä. Luultavasti karma järjestää sinulle miehen, johon rakastut ja joka jättää sinut lastesi takia. :)
Ei ole tuota vaaraa. Olen onnellisesti naimisissa lasteni isän kanssa 😊 Jos ero tulee, pysyn sinkkuna.
Miten mies voisi edes teoriassa saada sinulta pakkeja, jos olet naimisissa, etkä erottuasikaan hakisi suhdetta? Toivoisi, että kommenteissa olisi edes alkeellinen logiikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten mies voisi edes teoriassa saada sinulta pakkeja, jos olet naimisissa, etkä erottuasikaan hakisi suhdetta? Toivoisi, että kommenteissa olisi edes alkeellinen logiikka.
Olen nainen, logiikkani on täydellistä.
Olen vela ja en ikinä ryhtyisi suhteeseen isän kanssa.
Olen vela omasta halustani, ja vapaaehtoinen lapsettomuus koskee myös toisten lapsia.
Minulla on lapsia, tosin aikuisia jo. Miesystävälläni on lapsia, osa vielä alaikäisiä ja myös lapsenlapsia. Olen niin iloinen, kun on säpinää ja elämää ympärillä. En ole erityisen lapsirakas, mutta miesystävän lapsista pidän, samoin lapsenlapsista, koska he ovat tärkeitä miehelle. Yhdessä eletään, hyvässä ja pahassa.
En voisi kuvitella seurustelevani lapsettoman miehen kanssa.
Kai jokainen saa hakea sellaista kuin itselleen puolisoksi sopisi. Mulle taas kelpaisi hyvin isä (joka huolehtii lapsistaan kunnolla). Itsellänikin on lapsia ja elelen lapsiperhearkea, joten kivahan se olisi jos kumppanilla on sama elämäntyyli/vaihe. Ehkä lapsetonkin kävisi, mutta en tiedä sopeutuisiko hän oikeasti perhe elämään. Ja jos sopeutuisi haluaisi ehkä itsekin lapsia ja mun lapsiluku on täynnä. Lapseton on siis enemmän "riskisijoitus" kun taas lapsilleen omistautuva isä on jo todetusti hyvä mies.
En tiedä miksi kukaan tuollaisesta suuttuu. En itsekään huoli miestä, jolla on lapsia, koska en halua äitipuoleksi kenellekään. Kokeiltu on sitäkin elämää ja ei saa vaan sovi minulle.
Kai jokainen saa valita sellaisen kumppanin, joka itselle sopii paremmin? En minäkään suutu, jos mies haluaakin blondin naisen, että miksei brunetti prkl kelpaa. Siinähän etsii paremman.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi lapsettomia miehiä on jonoksi asti.
Harmillisesti vastaavia naisia ei ole, ainakaan sinkkuina. Tai tilastollisesti toki on, mutta tosi harvoin heitä tulee vastaan esim. deittipalveluissa.
Harmi sinänsä.
Ei näytä suhteistasi valmista tulevan. Ei tule niin sanotusti lasta eikä p--kaa.
Kohta voit lisätä vaatimuslistaasi: Ei lapsenlapsia.
Christiiina kirjoitti:
On ihan ok toive tai ehto, että kumppanille ei ole alle teini-ikäisiä lapsia, mutta mä en ihan ymmärrä, ettö mikä ongelma on, jos kumppanilla on omillaan asuvia lapsia ?
En ole ap, mutta itse ajattelen seuraavaa parisuhdettani loppuelämän suhteena. En halua olla tilanteessa jossa puoliso kuolee ennen minua ja joudun hänen lastensa armoille vanhuksenam esimerkkinä on näitä että yritetään savustaa leski ulos omasta kodistaan, koska miehen suku haluaa myydä asunnon koska puolet kuuluu heille jne.
"mikä ongelma on, jos kumppanilla on omillaan asuvia lapsia"
Sama kuin kysyisi mikä ongelma on jos mies on joskus 20v sitten murh4nnut jonkun, kun hänhän pääsi jo pois vankilasta... Kyllä ne lisääntymiseen johtaneet arvot ovat (minulle) ihan yhtä vääriä, oli se lisääntyminen tapahtunut sitten 5 tai 25v sitten.
Ja tosiaan ne lapsenlapset; unohtako Christiina ne kokonaan?!
Voisin ehkä seurustella leskimiehen kanssa jolla lapsi. Mutta en jaksaisi miehen exsää tai jotain vuoroviikko systeemiä.
Kun rakastuimme mieheni kanssa,hänen vaimonsa oli toista kertaa juuri raskaana. Onneksi miehessäni olinkin paljon miestä ettei suostunut viikko-viikko järjestelyyn, vaan pääsimme elämään lapsetonta elämää.
Tiina, turku
Nuorempana seurustelin miehen kanssa jolla oli lapsia eikä ongelmat siitä johtuneet. Majtavia muksuja ja äitiänsä muistan vieläkin lämmöllä, fiksu nainen ja hyvä äiti. Aikuisena ja melko paljon omasta ajastani nauttivana ihmisenä en viitsisi enää edes aloittaa lapsellisen kanssa. Jos ei lapset sitten olisi jo vanhempia, täysikäisiä tai jotakin. Onneksi on parisuhde toisen kanssa joka ei lapsia halua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Täh? Minä olen naimisissa, mutta ei se ole estänyt sen enempää ihan ventovierasta kuin työkaverin kautta tuttuakaan miestä tekemästä mulle aloitetta. Ja pakit annoin tietenkin kummallekin.
Yhtälailla miehet voi tehdä aloitteen vapaallekin naiselle ja saada pakit, koska nainen ei hae eikä halua suhdetta kenenkään kanssa.
Ei kai missään ole sellaista sääntöä, että aloitteen saa mies tehdä vain parisuhdetta hakevalle (naiselle)?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntuu vähän siltä, että monikaan mies ei mieti niitä lastenteon seurauksia kuin korkeintaan ehkä rahan kautta. Harvempi taitaa ymmärtää, ettei ne aiemmin sinne tänne siitetyt muksut ole mikään meriitti kun tulee oikeasti se aika perustaa perhettä.
Ero voi tulla niin kovin monesta syystä. Ei kaikkien isäksi tulleiden miesten lapset ole sinne tänne siitettyjä. Mahdatko nyt vähän liikaa kärjistää.
Kyllä ne suurimassa osassa on justiinsa noita "vahinkoja" tai sitten tehtyjä ajatuksella, että ei kai sillä nyt niin väliä ole vaikka en mä tässä suhteessa aio loppuikääni olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä muulla tavalla sitä voi pysyä lopunikäänsä sinkkuna, jos pakkeja ei saa antaa?
En tajua suuttumista tietenkään, kaikki saavat hakea juuri sellaista seuraa kuin haluavat. Mä en itse tosin koskaan ollut sinkkunakaan sellainen että mulla olisi ollut joku lista kriteereitä, mä vaan halusin löytää rakkauden. Se nyt sattui sitten löytymään yhden lapsen ihanasta isästä.
Sen verran elämää on mulla takana että tunnistan ainutlaatuisen kun se vastaan tulee. Elämäni rakkaus, ei tule toista samanlaista tämän ihmiselämän aikana.
Toki tiedostan olevani todella onnekas. En usko että kovin moni tämänkään ketjun kommentoijista on kokenut tällaista rakkautta. Tämä on sellainen rakkaus jota minä en valinnut. Rakkaus valitsi.
Ero voi tulla niin kovin monesta syystä. Ei kaikkien isäksi tulleiden miesten lapset ole sinne tänne siitettyjä. Mahdatko nyt vähän liikaa kärjistää.