Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitienpäivästä ja miniästä

Vierailija
04.05.2024 |

Olen neljän mummu, kaikki tulleet alle 2 vuoden välein ja samaan perheeseen, syksyllä tulee viides, eivät ole lessuja, ehkäisy vain huonoa. Autan poikani perhettä tosi paljon, välillä uupumisen partaalla, olen jo 70 v ja eräs sairaus uuvuttaa. Olen kuitenkin toimintakykyinen ja ilmeisesti täyspäinenkin. Miniäni äiti ei auta koskaan, hänelläkin on sairaus ja asuu kauempana, ei siis pystykään auttamaan. Se on ihan ok.

Minua hiukan surettaa kun mummuuteni aikana poikani perhe ei ole muistanut minua mitenkään. Nyt kyselin kahville äitienpäivänä mutta menevät taas kuulema miniäni äitiä katsomaan. 

Tuli taas surullinen olo. Välillä olen niin katkera, että ajattelen lähteväni ensi talveksi ulkomaille, että ei tarvitse olla yksipuolinen auttaja. Lapsenlapset ovat hyvin rakkaita mutta en millään jaksaisi sitä menoa ja meininkiä enää tämän ikäisenä. 

Kun minun lapseni olivat pieniä kävimme aina molempien mummojen ja pappojen luona, siis äitien ja isien päivinä. Asuimme samassa kaupungissa. 

Asian puheeksiottaminen on vaikeaa, tyttäreni käys aina äitienpäivänä miehensä kanssa ja nöen, että myös hön on hyvin loukkaantunut veljelleen kun härskisti kelpaan auttamaan mutta huomiota en saa. En ole heiltä saanut koskaan joululahjaa enkä syntymäpäivälahjaa. Enää minäkään en hanki heille, miniä kyllä jopa toiveita esittää lahjoista. 

Tämä ei ole provo, mutta siltikin provon peruskysymys; onko kohtalotovereita ja miten olette ratkaisseet asian, oletteko vain tyytyneet olemaan apu ja raha-automaatti (lasten lahjat ja hankinnat)?

Kommentit (141)

Vierailija
101/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi otsikossa lukee miniä, vaikka ongelma on oma poikasi? No, en ihmettele...

Vierailija
102/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähde ulkomaille jos haluat! Minusta on tärkeää, että elät omaa elämääsi, kun olet vielä terve ja jaksat matkustaa ja kulkea maailmalla. Ajattele asiaa vaikka niin, että sinun on aika itsenäistyä pojastasi :)  Moni nainen uhraa elämänsä muille, siihen kohtaloon ei kannata tyytyä. Kuulostat fiksulta ja tasapainoiselta ihmiseltä, et lainkaan provolta. Hyvää kesää ja hauskoja matkoja sinulle! 

Minä olen itsenäistynyt pojastani aikapäiviä sitten, hän oli lähempänä 40 v kun meni naimisiin, eikö millään tavalla riippunut minussa enkä minä hänessä, elin hyvin vilkasta ja matkustelevaa elämää työvuosinani. Tekivät vain liikaa lapsia voimavaroihinsa nähden ilmeisesti ja miniä ei jaksa kun kuitenkin pojan on käytävä töissä jotta talo, jonka miniä v.en hänkään uuden halusin, entinen ei kelvannut, tulee maksetuksi. Siksi olen auttanut, että miniä ei huutaisi pojan hermoja henkihieveriin, olen monta kertaa nähnyt, että miniä on päivän kotona ja kun poikani tulee töistä ja tekee ruoan, minä ei saa aikaiseksi. Mutta joo, liika on liikaa lapsistakin, mutta nyt teen topin, kaipa se niin on että poika olisi voinut sterisaation hakea, en tajua miksi ei hakenut, nyt on lapsia selvästi liikaa perheen voimavaroihin nähden. Mutta  en jaksa vastuuta enää kantaa. Ja kuten kirjoitin, se ettei koskaan saa kiitosta ja huomiota, sitä me kaikki joskun kaipaamme. Ei jaksa aina olla se antava puoli. Huh! Ihana kesä rauhassa, lapset säälittää mutta kuten olette neuvoneet on perheen selvittävä itse, itse ovat lapsensa tehneet. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä äitienpäivänä minnekään mummolaan menty vaan juhlittiin äitiä oman perheen kesken.

Ap:n miniää ymmärrän että silloin käyvät jos se miniälle äitinä käy ja miniän äitiä ei muuten nähdä.

Ap näkee pojan lapsia jatkuvasti joten miksi hän ei edes äitienpäivänä voi keskittyä tyttären lapsiin???

Vierailija
104/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se mummous on? Läheinen ihminen lapsille? Vai kohteliaisuuseleitä äitienpäivänä? Miksi kiukuttelet miniälle, hän ei ole lapsesi? 

Pitääkö tämä ymmärtää niin, että miniöillä on vain oikeuksia, pyytää ja vaatia apua? Kyllä minä olen elämässäni oppinut, että kaikkia huomioidaan tasapuolisesti, ja mummuja muistetaan myös. Voimia sinulle ap, me mummut ja papat puhumme kokoontumissamme usein tästä, kuinka miniät on usein niitä jotka eivät arvosta, vävyt useimmilla ovat erilaisia. 

Niin, ap:n  poikakin on vävy ja ilmeisen kiva sellainen kun menee anopilleen äitienpäivänä.

Huomaatko yhtään kaksoisstandardejasi? Teilläkin tyttäresi pyörittää perheen vietailuaikataulut ja vävy seuraa. Kun miniä tekee samoin on hän yhtäkkiä kauhea pahis 😁

Miniä "vie" poikasi samoin kuin  tyttäresi "vie" vävysi.

Vierailija
105/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No siksi kun se miniä on se ongelma. Kiittämätön määräileviä, ilkeä ja ahne.

mutta nyt lopetan, sain voi ka siihen, että kerroin, että käyn vain hätätilanteessa, neuvoin järjestämään jonkun hoitajan kun synnyttämään lähtee, minä en o,

le käytettävissä. 

Vierailija
106/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyttelet miniää, vaikka ongelma on sinun ja poikasi välinen. Omalla suulla voi myös kertoa  kun ei ja jaksa/ ehdi apuun. Oletko itse ottanut roolin poikasi perheessä ja olette nyt,  että sinuun tulee suhtautua tietyllä tapaa? Muista muiden ihmisten käytöstä ei voi muuttaa, omaa voi. Oletko muuten ihan itse kasvattanut poikasi?

Juu, kaikki hyvin, ilmoitin miniälle, että hoitoapu on nyt loppu, ihan rauhassa kerroin. Poikaani autan silloin kun miniäni on menoissaan ja poika lasten kanssa, koska poika auttaa minua jos pyydän. Miniäni saa kehitellä uuden auttajan itselleen. Näin ne asiat selviää kun vähän kirjoittaa ajatuksia ja saa näkökulmaa asioihin. Ja kuuntelee haukkuja kuinka pojastani on vika kun hän on töissä ja miniä käskee minua sillä välin avuksi kun on ripsihuoltoa sun muuta. Miniävalitti ettei hän sitten koskaan pääse omiin menoihinsa mutta sehän ei tiet

Uskottavuus meni tähän tarinaan jo ajat sitten. 

Vierailija
107/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä se mummous on? Läheinen ihminen lapsille? Vai kohteliaisuuseleitä äitienpäivänä? Miksi kiukuttelet miniälle, hän ei ole lapsesi? 

Pitääkö tämä ymmärtää niin, että miniöillä on vain oikeuksia, pyytää ja vaatia apua? Kyllä minä olen elämässäni oppinut, että kaikkia huomioidaan tasapuolisesti, ja mummuja muistetaan myös. Voimia sinulle ap, me mummut ja papat puhumme kokoontumissamme usein tästä, kuinka miniät on usein niitä jotka eivät arvosta, vävyt useimmilla ovat erilaisia. 

Niin, ap:n  poikakin on vävy ja ilmeisen kiva sellainen kun menee anopilleen äitienpäivänä.

Huomaatko yhtään kaksoisstandardejasi? Teilläkin tyttäresi pyörittää perheen vietailuaikataulut ja vävy seuraa. Kun miniä tekee samoin on hän yhtäkkiä kauhea pahis 😁

Miniä "vi

Miksihän apn poika haluaa tehdä vaimonsa mieliksi mutta vaimo ei miehensä. Moni mies terapiassa puhuu tästä että vaimo ei lainkaan kunnioita miehensä vanhempia. Vaimo vaatia miestä mukaansa vierailuille mutta ei halua osallistua miehen vierailuijåhin kiven vanhempien luokse. Outoa minusta 

Vierailija
108/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotain kummaa on sinun pojassasi?

Siis sekö, että apn poika tekee vaimon mieliksi mutta vaimo ei ota huomioon miehensä tunteita? 

Vierailija
109/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No se mies on perässävedettävä koska on laiska. Sitten se on yhtäkkiä vaimon vika kun vaimo ei hoidakaan miehenkin sukulaisia.

Vierailija
110/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syyttelet miniää, vaikka ongelma on sinun ja poikasi välinen. Omalla suulla voi myös kertoa  kun ei ja jaksa/ ehdi apuun. Oletko itse ottanut roolin poikasi perheessä ja olette nyt,  että sinuun tulee suhtautua tietyllä tapaa? Muista muiden ihmisten käytöstä ei voi muuttaa, omaa voi. Oletko muuten ihan itse kasvattanut poikasi?

Juu, kaikki hyvin, ilmoitin miniälle, että hoitoapu on nyt loppu, ihan rauhassa kerroin. Poikaani autan silloin kun miniäni on menoissaan ja poika lasten kanssa, koska poika auttaa minua jos pyydän. Miniäni saa kehitellä uuden auttajan itselleen. Näin ne asiat selviää kun vähän kirjoittaa ajatuksia ja saa näkökulmaa asioihin. Ja kuuntelee haukkuja kuinka pojastani on vika kun hän on töissä ja miniä käskee minua sillä välin avuksi kun on ripsihuoltoa sun muuta. Miniävalitti ettei hän sitten k

No silloin sinun on hyvä poistua ketjusta. Heippa! Me muut voimme jatkaa. 

Vierailija
111/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika inhoaa äitiään. Äiti syyttää tästä miniää vaikka vika löytyy peilistä.

Vierailija
112/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No siksi kun se miniä on se ongelma. Kiittämätön määräileviä, ilkeä ja ahne.

mutta nyt lopetan, sain voi ka siihen, että kerroin, että käyn vain hätätilanteessa, neuvoin järjestämään jonkun hoitajan kun synnyttämään lähtee, minä en o,

le käytettävissä. 

Sinä oletkin sitten oikein hyväsydäminen? Ilmeisesti kännissäkin vielä?

Vierailija
113/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis sekö, että apn poika tekee vaimon mieliksi mutta vaimo ei ota huomioon miehensä tunteita? 

Ei se nyt ihan näin mene enää nykypäivänä. Ja jos näin kuvittelee, niin on varmaan aikoinaan toiminut itse samalla tavalla... 

Vierailija
114/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on sellainen onnellinen tilanne, että kumpikin on katkaissut napanuoransa vanhempiinsa ajat sitten. Arki on ihan tarpeeksi raskasta muutenkin, lisänä ei tarvita mitään sukutappeluita kenen luona käydään minäkin juhlapäivänä. Vierailla voi silloin kuin se aikatauluihin parhaiten sopii. 

Vierailija
115/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, yksi on se, ettei halua riidellä asiasta, näen sen hänestä, oli hyvin nolona ja selitteli kun kahville pyysin. En halunnut lisätä hänen taakkaansa valittamalla asiasta. Perheellä ei l,e muutenkaan helppoa, ajattelen aina, että minun kuuluu vain sietää. 

Sama täällä. En minäkään halua riidellä, mutta se sattuu ja olen surullinen. Olen ilmainen lastenhoitaja uupumukseen asti ja lahja- ja raha-automaatti. Koskaan ei muisteta tai huomioida tai edes olla kiitollisia.

Jotenkin olen surullinen lastenlapsien puolesta, olisi niin helppo ottaa etäisyyttä ja olla vähemmän tekemisissä, mutta haluan lasten takia säilyttää välit. 

Sekin ihmeellistä, poika muisti  aina äitienpäivät ja syntymäpäivät, mutta nyt ei enään, kun sain omia lapsia. Olen häneen niin pettynyt, mutta sanotuksi en sitä saa. 

Vierailija
116/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavalla on useampi poika. Hänen.vaimonsa on vahvaluonteinen koko perheen menojen aikatauluttaja. Mielenkiintoista kuulla mitä siinä vaiheessa tapahtuu, kun pojat perustavat omat perheensä omilla aikatauluillaan. 😌

Vierailija
117/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuttavalla on useampi poika. Hänen.vaimonsa on vahvaluonteinen koko perheen menojen aikatauluttaja. Mielenkiintoista kuulla mitä siinä vaiheessa tapahtuu, kun pojat perustavat omat perheensä omilla aikatauluillaan. 😌

Siis yksi nainen on naimisissa veljesten kanssa? Älä juo enää!

Vierailija
118/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla meni tää stoori nyt vähän yli, sorry, uskottavuus meni. 

Vierailija
119/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis yksi nainen on naimisissa veljesten kanssa? Älä juo enää!

No eikös tuossa selkeästi sanottu, että tuttavalla on useampi poika sekä vahvaluonteinen vaimo? Ei se vaimo ole niiden poikien vsimo vaan äiti.

Vierailija
120/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä äitienpäivänä minnekään mummolaan menty vaan juhlittiin äitiä oman perheen kesken.

Ap:n miniää ymmärrän että silloin käyvät jos se miniälle äitinä käy ja miniän äitiä ei muuten nähdä.

Ap näkee pojan lapsia jatkuvasti joten miksi hän ei edes äitienpäivänä voi keskittyä tyttären lapsiin???

Meillä isä meni omalle äidilleen ja äiti omalle äidilleen iltapäiväkahville, äitienpäivä kun oli myös aikuisten lasten äitien päivä. Me lapset menimme sen vanhemman mukaan, joka matkaansa otti.

Aika julma on se maailma, jossa aikuinen poika ei saisi mennä omalle äidilleen äitienpäivänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi neljä