Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äitienpäivästä ja miniästä

Vierailija
04.05.2024 |

Olen neljän mummu, kaikki tulleet alle 2 vuoden välein ja samaan perheeseen, syksyllä tulee viides, eivät ole lessuja, ehkäisy vain huonoa. Autan poikani perhettä tosi paljon, välillä uupumisen partaalla, olen jo 70 v ja eräs sairaus uuvuttaa. Olen kuitenkin toimintakykyinen ja ilmeisesti täyspäinenkin. Miniäni äiti ei auta koskaan, hänelläkin on sairaus ja asuu kauempana, ei siis pystykään auttamaan. Se on ihan ok.

Minua hiukan surettaa kun mummuuteni aikana poikani perhe ei ole muistanut minua mitenkään. Nyt kyselin kahville äitienpäivänä mutta menevät taas kuulema miniäni äitiä katsomaan. 

Tuli taas surullinen olo. Välillä olen niin katkera, että ajattelen lähteväni ensi talveksi ulkomaille, että ei tarvitse olla yksipuolinen auttaja. Lapsenlapset ovat hyvin rakkaita mutta en millään jaksaisi sitä menoa ja meininkiä enää tämän ikäisenä. 

Kun minun lapseni olivat pieniä kävimme aina molempien mummojen ja pappojen luona, siis äitien ja isien päivinä. Asuimme samassa kaupungissa. 

Asian puheeksiottaminen on vaikeaa, tyttäreni käys aina äitienpäivänä miehensä kanssa ja nöen, että myös hön on hyvin loukkaantunut veljelleen kun härskisti kelpaan auttamaan mutta huomiota en saa. En ole heiltä saanut koskaan joululahjaa enkä syntymäpäivälahjaa. Enää minäkään en hanki heille, miniä kyllä jopa toiveita esittää lahjoista. 

Tämä ei ole provo, mutta siltikin provon peruskysymys; onko kohtalotovereita ja miten olette ratkaisseet asian, oletteko vain tyytyneet olemaan apu ja raha-automaatti (lasten lahjat ja hankinnat)?

Kommentit (141)

Vierailija
121/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikinä ei voi koko totuutta tietää. Entäpä jos miniä haluaisi asua oman äitinsä lähellä, mutta poikasi ei halua muuttaa? Töiden tms vuoksi? 

Vierailija
122/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä äitienpäivänä minnekään mummolaan menty vaan juhlittiin äitiä oman perheen kesken.

Ap:n miniää ymmärrän että silloin käyvät jos se miniälle äitinä käy ja miniän äitiä ei muuten nähdä.

Ap näkee pojan lapsia jatkuvasti joten miksi hän ei edes äitienpäivänä voi keskittyä tyttären lapsiin???

Meillä isä meni omalle äidilleen ja äiti omalle äidilleen iltapäiväkahville, äitienpäivä kun oli myös aikuisten lasten äitien päivä. Me lapset menimme sen vanhemman mukaan, joka matkaansa otti.

Aika julma on se maailma, jossa aikuinen poika ei saisi mennä omalle äidilleen äitienpäivänä.

Se on aikuisen ihmisen maailma. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei meillä äitienpäivänä minnekään mummolaan menty vaan juhlittiin äitiä oman perheen kesken.

Ap:n miniää ymmärrän että silloin käyvät jos se miniälle äitinä käy ja miniän äitiä ei muuten nähdä.

Ap näkee pojan lapsia jatkuvasti joten miksi hän ei edes äitienpäivänä voi keskittyä tyttären lapsiin???

Meillä isä meni omalle äidilleen ja äiti omalle äidilleen iltapäiväkahville, äitienpäivä kun oli myös aikuisten lasten äitien päivä. Me lapset menimme sen vanhemman mukaan, joka matkaansa otti.

Aika julma on se maailma, jossa aikuinen poika ei saisi mennä omalle äidilleen äitienpäivänä.

Ei saa vai ei halua vai ei ehdi. 

Vierailija
124/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotain kummaa on sinun pojassasi?

Niin, yksi on se, ettei halua riidellä asiasta, näen sen hänestä, oli hyvin nolona ja selitteli kun kahville pyysin. En halunnut lisätä hänen taakkaansa valittamalla asiasta. Perheellä ei l,e muutenkaan helppoa, ajattelen aina, että minun kuuluu vain sietää. 

Sama täällä. En minäkään halua riidellä, mutta se sattuu ja olen surullinen. Olen ilmainen lastenhoitaja uupumukseen asti ja lahja- ja raha-automaatti. Koskaan ei muisteta tai huomioida tai edes olla kiitollisia.

Jotenkin olen surullinen lastenlapsien puolesta, olisi niin helppo ottaa etäisyyttä ja olla vähemmän tekemisissä, mutta haluan lasten takia säilyttää välit. 

Sekin ihmeellistä, poika muisti  aina äitienpäivät ja syntymäpäivät, mutta nyt ei enään, kun sain omia laps

No mikä vika siinä tyttärenkin perheessä nyt on?

Vierailija
125/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avaajalla on tosiaan huono poika. Mieheni ostaa aina äidilleen joululahjan ja äitienpäiväkukan.

Anoppi on ollut lapsillemme rakas ja olen tukenut heidän suhdettaan.

En ole pyytänyt kuin pari kertaa lastenhoitoapua omista tarpeistamme lähtien, mutta anoppi on pyytänyt lapsiamme hänelle yökylään. Siihen väkinäisesti olen toki suostunut, vaikka työssäkäyvänä äitinä mieluusti viettäisimme vapaapäivät yhdessä koko perheen kesken.

Vierailija
126/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun appivanhempani muuttivat Heinolasta Joensuun yläpuolelle.

Me asumme Helsingissä. Miehellä matkatyö.

Nyt on sitten minun vikani että me emme enää käy heidän luonaan yhtä usein kuin ennen.

Oli vaan aika eri asia ajaa jopa päiväseltään kaksistaan Heinolaan kuin kahden lapsen kanssa sinne hornan tuuttiin. Sinne ei voi mennä päiväksi ja miehen työ rajoittaa vapaita muutenkin. Itselläni jää omia töitä rästiin kun hän on työmatkoilla ja hoidan kaiken yksin.

Vierailija
127/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä minunkaan mies koskaan edes toivota omalle äidilleen hyvää äitienpäivää, jollen ihan pakota. En jaksa enää tehdä mitään vaan keskityn omaan äitiini. Lapsen voin korkeintaan pyytää soittamaan mummolle äitienpäivänä.

Vierailija
128/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse vietin vain yhden äitienpäivän anoppilassa sen jälkeen, kun olin itse tullut äidiksi. Syynä se, ettei anoppi oikein tahtonut nähdä asiaa niin, että nyt myös minä olisin yksi juhlittavista, vaan puhui vain kuinka tämä on hänen päivänsä.

Siitä asti rupesin viettämään äitienpäivän kahdestaan lapseni kanssa, tehdään jotain mukavaa niin, että on iloinen ja kiva yhdessäolo - päivä.

Vierailija
129/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eipä minunkaan mies koskaan edes toivota omalle äidilleen hyvää äitienpäivää, jollen ihan pakota. En jaksa enää tehdä mitään vaan keskityn omaan äitiini. Lapsen voin korkeintaan pyytää soittamaan mummolle äitienpäivänä.

Älä nyt hei, sun vika kuitenkin anopin mielestä.

Vierailija
130/141 |
04.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksihän apn poika haluaa tehdä vaimonsa mieliksi mutta vaimo ei miehensä. Moni mies terapiassa puhuu tästä että vaimo ei lainkaan kunnioita miehensä vanhempia. Vaimo vaatia miestä mukaansa vierailuille mutta ei halua osallistua miehen vierailuijåhin kiven vanhempien luokse. Outoa minusta"

Vai moni mies terapiassa 😂 oletko joku terapeutti?

Vierailija
131/141 |
05.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko olet päässyt selvyyteen ap itsesi kanssa, miten vältyt siltä, ettet hoida niitä poikasi lapsia. Muuten olet lopun ikääsi katkera. Poikasi ja miniän käytös ei muutu, vain sinä voit muuttaa itseäsi. Siis keksit jonkun syyn , ettet hoida niitä lapsia enää. 

Vierailija
132/141 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omaa äitiään miniät ei koskaan käytä hyväksi. Hän on se tärkein isovanhempi lapsenlapsille, aina ykkönen. Lapsenlapsia kannustetaan luomaan hyvä suhde häneen, ei anoppiin joka on hyväksikäytettävä ja vastenmielinen muutenkin vaikka tekisi mitä. Tytöt on kiinni äidissään koko elämänsä ajan. Mikään ei siihen väliin voi tulla. Anoppi on aina vihollinen tai hyväksikäytettävä.

Vierailija
133/141 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miniän perhe on parempi olevinaan, aina. Miehen perhe on aina alempiarvoinen vaikka miten huomioisi ja lahjoisi miniää. Ylimielisyys ja huono itsetunto tulee esiin ennemmin tai myöhemmin. Koulutuksesta huolimatta ovat hyvin wt sakkia vaikka muuta kuvittelevat. Juoruilu ja selkään puukotus mieluisimpia harrastuksia. 

Vierailija
134/141 |
11.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vietettiin aina äitienpäivä anoppia juhlien ja lahjoen. Koska ellei niin tehty, mieheni sai ripakopallisen syyllistämistä niskaansa. 

Minun äitini on se mummo, joka on on ollut lastemme elämässä läsnä ja johon on voinut tukeutua, kun perheellämme on ollut vaikeita tilanteita. 

Äitini tietää tämän, kerroin jo heti huomattuani tämän kuvion. Joten sellaisia on äitienpäivät meillä olleet, etäisen mummon oma gloriashow. Nyt on ensimmäinen äitienpäivä, kun anoppia ei enää ole. Olemme kaikki tyytyväisiä siitä, että meidän ei tarvitse viettää äitienpäivää yhtään mitenkään. Oman äitini kanssa vietettiin tänään aikaa pihapuuhissa ja oli mukavaa. Huomenna hän on veljeni perheen luona, jonne hänen perinteensä on muodostuneet meidän perheen pidettyä vuosikausia tätä anoppinäytelmää. Ja se on täysin ymmärrettävää.

Ajattelin vain jakaa, että voit ottaa tämänkin huomioon.

Vierailija
135/141 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syytä ihan vaan sitä kulta poikaasi, itse olet hänet kasvattanut tuollaiseksi, ettei huomioi ja muista äitienpäivänä/muina juhla päivinä ja ei tuumaa mitään lapsenvahti töihisi, olisi voinut aikoja sitten vaimolleen ehdottaa ulkopuolista palkattua apua, ettei Hänen äitiään tarvitse noin paljon rasittaa, vaikka aina ilomielin lapset on ottanut hoitoon sanomatta koskaan miniälle suoraan olevansa siihen uupunut, olisi poika voinut asiaa miettiä itsekin.

Ei miniä niin hyvin sinua tunne, että olisi ajatuksiasi osannut lukea ja poikasi olisi tässä asiassa paremmalla kasvatuksella ollut huomaavaisempi.

Huonosti kasvatettu poika ja katkera äiti. "Miniä, miniän perhe, huono vaimo valinta, liikaa lapsia, ei voinut poika mihinkään asiaan itse vaikuttaa... "

Olisit aikoinaan opastanut käyttämään kondomeja. 

Vierailija
136/141 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huonosti on ap poikansa kasvattanut, kun lykkii uusia lapsia äitinsä hoidettavaksi, eikä ymmärrä edes kiittää. Tästä syytetään miniää. Huoh. Niin väsynyttä. 

Vierailija
137/141 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omaa äitiään miniät ei koskaan käytä hyväksi. Hän on se tärkein isovanhempi lapsenlapsille, aina ykkönen. Lapsenlapsia kannustetaan luomaan hyvä suhde häneen, ei anoppiin joka on hyväksikäytettävä ja vastenmielinen muutenkin vaikka tekisi mitä. Tytöt on kiinni äidissään koko elämänsä ajan. Mikään ei siihen väliin voi tulla. Anoppi on aina vihollinen tai hyväksikäytettävä.

Aikuiset viettävät äitienpäivää omissa kodeissaan. 

Vierailija
138/141 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miniän perhe on parempi olevinaan, aina. Miehen perhe on aina alempiarvoinen vaikka miten huomioisi ja lahjoisi miniää. Ylimielisyys ja huono itsetunto tulee esiin ennemmin tai myöhemmin. Koulutuksesta huolimatta ovat hyvin wt sakkia vaikka muuta kuvittelevat. Juoruilu ja selkään puukotus mieluisimpia harrastuksia. 

Tämän olen huomannut.

Sivusta.

Vierailija
139/141 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoja olette🙄

Vierailija
140/141 |
12.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanaa olla vapaa