Miksi moni kuvittelee perinteisen kotiruoan olevan terveellistä?
Kinkkukiusaus, makaronilaatikko, makkarakeitto, jauhelihakastike, perunat eri muodoissaan, kiisselit, sämpylät jne. Mikä noissa on se terveellinen osuus?
Kommentit (354)
Mulle se on yks hailee ovatko terveelllisä. Ainoa syy miksi teen kotiruokia on se että ovat äärimmäisen hyvää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenelle nuo nykyaikana ovat perinteistä kotiruokaa?
Aika monelle kyllä! Mua kiinnostais mikä niiden mielestä on normaalia ruokaa, jotka ei syö näitä peristeisiä ruokia ollenkaan?
Suuret ikäpolvet, me nuoremmat tykätään pastasta, pitsoista, sushista, tacoista jne.
No voi! Ja luulet siis että nuo on jotain terveysruokaa!!? Nuo on herkkuja, joita terveelliseseti syövät ihmiset syövät vain harvoin!
Vierailija kirjoitti:
Samalla ihmetellään miksi vointi on huono ja paino ei putoa vaikka syö ihan terveellistä peruskotiruokaa..
Ei ole huono vointi ja en ole lihava. Pitää myös harrastaa liikuntaa.
Vierailija kirjoitti:
Se kotiruokahan voi olla vaikka jotain makaronimössöä, johon tulee jauhelihaa ja makaronia, joka on lähinnä vettä ja vehnäjauhoja. Ainoa "kasvis" joukossa on ehkä ketsuppi. Niin että tuoko jonkun mielestä on terveellistä?
No ei, mutta luulen että aika harva viittaa sanalla kotiruoka tuollaiseen mössöön.
Vierailija kirjoitti:
Mulle se on yks hailee ovatko terveelllisä. Ainoa syy miksi teen kotiruokia on se että ovat äärimmäisen hyvää.
Ei ole tarvetta eikä yhtään mielenkiintoa käydä ravintoloissa kun kotona voi itse tehdä hyvää ja ellei parempaakin ruokaa. Varaa olisi käydä vaikka joka päivä ravintoloissa syömässä mutta ei ole mitään syytä käydä.
Ei ole terveellistä kun on lihaa, maitoa, rasvaa, vehnäjauhoja ja juustoa sekaisin ja kylkeen monta perunaa, maitoa ja leipää. Kaikkea tätä tietysti vielä valtava annos. Ei salaatti pelasta tuota kokonaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Se kotiruokahan voi olla vaikka jotain makaronimössöä, johon tulee jauhelihaa ja makaronia, joka on lähinnä vettä ja vehnäjauhoja. Ainoa "kasvis" joukossa on ehkä ketsuppi. Niin että tuoko jonkun mielestä on terveellistä?
Ikävää, ettet osaa laittaa tuon parempaa ruokaa. Älä kuitenkaan oleta siltä pohjalta, että kaikki ovat yhtä paskoja kokkeja kuin sinä.
Kopioin allaolevan kaaliruokalistani toisesta ketjusta. Kaikki erittäin terveellistä. Esimerkkinä meidän kotiruuista
Noiden lisäksi muita kauden juureksia ja kasviksia, lihaa kohtuudella, munia, marjoja, sieniä, pataruokia, keittoja, luontaisesti vegeä ja vegaanistakin (ilman vgaanirehuja tms), kalaa kun mahdollista. Noudatamme 80/20 periaatetta eli max 20% voi ravinnossa olla ns epäterveellisiä aineksia tai 1 pv viikossa voi vähän fuskata. Tai no, todellisuudessa lienee 90/10%.
Kukkakaalikeittoa, kaalikeittoa tuoremakkaralla, ramen keittoa jossa kaalia nuudelin sijaan
Shepherd's pieen kukkismuussia tavallisen sijaan, kukkakaali-perunacurrya, kaalilaatikkoa, kaalikääryleitä, wokkia, grillilihan kaveriksi tuorekukkis salaattia, harissapaahdettua kukkakaalia
Ap. on näemmä sama kusipää joka jankkaa lähes joka päivä ruuasta jossain muodossa. Eikö sulla ole mitään muuta elämää, kuin tämä kuppainen palsta?
Vierailija kirjoitti:
Ap. on näemmä sama kusipää joka jankkaa lähes joka päivä ruuasta jossain muodossa. Eikö sulla ole mitään muuta elämää, kuin tämä kuppainen palsta?
Ilmeisesti ei sullakaan, kun tiedät ap:n olevan täällä joka päivä :D
Vierailija kirjoitti:
Ei ole terveellistä kun on lihaa, maitoa, rasvaa, vehnäjauhoja ja juustoa sekaisin ja kylkeen monta perunaa, maitoa ja leipää. Kaikkea tätä tietysti vielä valtava annos. Ei salaatti pelasta tuota kokonaisuutta.
Millä perusteella ei ole terveellistä? Ihan normaalia ruokaa, jolla suomalaiset ovat pärjänneet vuosikymmeniä.
Vierailija kirjoitti:
Se kotiruokahan voi olla vailla oman maan perunoita, itse kasvatettuja juureksia ja yrttejä ja kotirannasta ongittu hauki niin kuin meillä. Toki niistäkin saa epäterveellistä, jos läträä paljon rasvaa ja lisäaineita, mutta harvemmin niin kotona tehdään. Ja kiisseli itse poimituista metsämarjoista. Helpoimmin kalasta saa epäterveellistä savustamalla siihen karsinogeeneja, mutta tuskin aloittaja sitä tarkoitti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monelle kyllä! Mua kiinnostais mikä niiden mielestä on normaalia ruokaa, jotka ei syö näitä peristeisiä ruokia ollenkaan?
Suuret ikäpolvet, me nuoremmat tykätään pastasta, pitsoista, sushista, tacoista jne.
No tässähän se vasta oikein terveysruokien lista tulikin! 🤣🤣🤣🤣
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No tässähän se vasta oikein terveysruokien lista tulikin! 🤣🤣🤣🤣
Kerro ihmeessä, mitä sinä syöt, kun olet terveellisen ruuan huippuasiantuntija.
Vierailija kirjoitti:
Sellaistako sinun kotonasi on syöty? Voi ystävä hyvä, meillä ei tehdä edes joka viikko ruokaa, jossa olisi sekaisin lihaa, maitoa, rasvaa, vehnäjauhoa ja juustoa. Ei nyt tule sellaisista ruuista mieleen kuin aiemmin mainittu makaronilaatikko ja lasagne, joita meillä tehdään muutaman kerran vuodessa.
Aika monessa kodissa tehdään kasvisruokia, kalaruokia, sisäelinruokia (joista sinä et ole kuullutkaan, saati sitten syönyt).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Millä perusteella ei ole terveellistä? Ihan normaalia ruokaa, jolla suomalaiset ovat pärjänneet vuosikymmeniä.
Tekeekö ruuan siis terveelliseksi se, että sitä on syöty pitkään?
"yllättäen" trollipennut eivät osaa antaa yhtään esimerkkiä siitä, mikä heille on terveellistä ruokaa :D
Näissä palstan ruokakeskusteluissa ihmetyttää aina, missä ihmeen ravintoloissa nämä tyypit käy? Siis jos ei halua pizzaa, pastaa tai hampurilaisia, niin kyllä niitä vaihtoehtoja on.