Abortti on ihmisoikeus
Joku uskos teki trolliketjun, johon kirjoittaa/kirjoitti suu vaahdossa, miten abortti on mukamas murha. Miten voi olla Suomessa noin tyhmiä ihmisiä vuonna 2024?
Kommentit (893)
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei halua tulla raskaaksi niin ei anna jynssätä paljaalla. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Jos mies ei halua tulla raskaaksi niin ei jynssää paljaalla, onneksi mies ei voi tulla raskaaksi joten mies voi tehdä mitä haluaa:D
Abortti on murha ja tulosta vapaasta holtittomasta seksuaalisuudesta. Mielummin murhataan lapsi kuin otetaan vastuu teoista.
Vastuu raskaudesta on aina naisella ja vain naisella. Miehelläkin on vastuu siitä mitä pistää kroppaansa jos tietää mitä siitä hänelle seuraa.
Kyllä se vastuu on molemmilla, ei se mies ole mikään vastuuton toimija seksiä harrastaessaan. Jos sanot, että vastuu on vaan naisella, niin miestä ei voi silloin pitää riittävän vastuullisena panemaan yhtään ketään missään tilanteessa. Valtaosa miehistä tuskin on samaa mieltä tuon väitteen kanssa. Jos pari ei halua lasta, niin kummankin pitää pohtia yhdessä mikä ehkäisy on toimivin heidän kohdallaan. Jos mies ehdottomasti ei halua tulla isäksi, niin hän ei harrasta seksiä tai huolehtii siitä, että piuhat on poikki tai muna visusti kumipuvussa. Jos nainen ei halua äidiksi, niin huolehtii siitä että oma ehkäisy on kunnossa. Valitettavasti luonto ei välitä siitä, mitä ehkäisyä ihmiset käyttää, koska jos ne sukusolut jostain syystä pääsee kohtaamaan niin se kierukka tai vasektomia on ollut ihan tyhjän kanssa ja se on siinä vaiheessa voi voi, eikä ole muuta vaihtoehtoa kuin tehdä abortti tai jatkaa raskautta ja ottaa vastuu vanhempana, jos siihen pystyy.
Mitään holtitonta ei ole siinä, että on käytetty ehkäisyä ja se on kuitenkin pettänyt. Ei se ole sen holtittomampaa, kuin ajaa hyvin turvavarustellulla autolla liikennesääntöjä noudattaen ja joutua silti nokkakolariin kun vastaantulija on saanut sairaskohtauksen. Harvinaista, mutta ei mahdotonta. Kummassakaan tapauksessa ei sanota, että mitäs läksit.
Tässä puhuu Venäjän trollibotti. Ei tuollaisia "palasina kaapimista" tapahdu Suomessa.
Kerro toki miten homma sitten hoidetaan jos ei lääkkeillä kokonaan tyhjene?
Vierailija kirjoitti:
Suomessa on muuten varsin tiukka aborttilaki:
"Vaikka Yhdysvalloissa aborttilakia on useissa osavaltioissa rajattu rajusti, joissain osavaltioissa se on edelleen löyhempi kuin Suomessa.
Vaikka abortin saa Suomessa jatkossa omasta toiveesta 12. raskausviikkoon asti, laki ei edelleenkään ole erityisen vapaa."
Esim Ruotsissa ja Islannissa laki on paljon vapaampi ja ollut jo jonkin aikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset:
"Jos mies ei halua isäksi niin pitäkööt housut jalassaan!"
Nainen:
"En halua äidiksi joten ok kaapia solumöykky ulos"
Ei tarvitse kaapia mitään. Ottaa lääkkeen, jolla keho lakkaa erittämästä raskausshormonia. Luonto hoitaa loput.
Näin käy monesti aivan luonnollisista syistä.
Näkee, että monella ei ole mitään tietoa, miten ja millä viikoilla abortti tapahtuu. On katsottu jotain amerikkalaisten uskovaisten kauhupropagandaa.
Eikös ole mahdollisuus aborttiin 12. viikolle asti? Ei varmaankaan lääkkeillä voi enää siinä vaihessa keskeyttää?
Olen jo useamman vuoden ajan, silloin tällöin, osallistunut tämän aiheen keskusteluun kertomalla että olen itse adoptiolapsi, ja että millainen oli sekä minun että biologisen äitini kohtalo.
Kukaan, ei siis kukaan, koskaan vastaa viestiini mitään.
On niin helppo huudella moraalia ja vastuuta, mutta kun sitten eteen tulee ihminen jota tämä ihan oikeasti koski aikanaan, niin yhtäkkiä kuuluu vain sirkkojen siritystä ja näkyy vain risupalloja kierimässä aavikolla. Niin paljon ketään kiinnostaa keskustella siitä, millaista on olla raskaana neljättä kertaa, päihdeongelmaisena, ilman oikeaa apua yhtään mihinkään elämänhallintaan. Sitten antaa se oma lapsi adoptioon, ja jäädä täysin ilman tukea sen jälkeen. Ja sitten minä, se adoptioon annettu, traumoineni ja karseine adoptiovanhempineni.
Ketään ei kiinnosta.
Abortin vastustaminen on tekopyhintä paskaa ikinä.
(Ja ei, en olisi onnellinen jos en olisi koskaan syntynyt koska en olisi koskaan syntynyt enkä siten olisi tiedostava eläin. Ja ei, en ole kiitollinen elämästäni millään tavalla. Kenenkään ei tarvitse olla).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen melko varma että eniten aborteista riehuvat vastustajat on nähneet pilden viimeksi syntyessään.
Ai oletat että ne olis miehiä? Ehkä ihan ok kanta jolta katsoa asiaa, jos ei halua edes harkita eträ vastapuolen argumenteilla olis mitään arvoa
Ei törkeyksillä ole mitään argumentaatioarvoa.
Totta, mutta ei kaikki vastaanolijat ole argumentoinut pelkillä törkeyksillä. Jos näkee toisinajattelevien perustelut pelkästään törkeänä, niin silloin koko keskustelun pohja on pudonnut pois ja se on kanssasi hedelmätöntä. Ja ihan minkään asian suhteen niin jyrkkä mielipide on tyhmyyden alku, vaikka kuinka ajattelis sen oman kannan olevan ainut mahdollinen järkevä vaihtoehto
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset:
Nainen:
"En halua äidiksi joten ok kaapia solumöykky ulos*
" Ei tarvitse kaapia mitään. Ottaa lääkkeen, jolla keho lakkaa erittämästä raskausshormonia. Luonto hoitaa loput.
Näkee, että monella ei ole mitään tietoa, miten ja millä viikoilla abortti tapahtuu. On katsottu jotain amerikkalaisten uskovaisten kauhupropagandaa.
"Jaa, sinä näköjään tiedät meitä muita paremmin miten abortti oikeasti tapahtuu. Ei ole montaakaan vuotta siitä kun olen todistanut sairaalassa mekaanista "kaapimis"aborttia. Mites siellä omat kokemukset? En tiedä Suomen lainsäädännöstä tosin, millä viikolla menee raja a"
Et tiedä Suomen lainsäädännöstä, joten et voi ottaa kantaa. Meillä Suomessa on oikein hyvä lainsäädäntö.
Minulla on todellakin itselläni kokemus. Hain raskaudenkeskeytystä heti kun tajusin olevani raskaana, mutta jouduin odottamaan vielä muutaman viikon ennen kuin sain sen. Otin raskaushormonin erityksen lopettavan lääkkeen. Seuraavana päivänä kärsin pahoinvoinnista ja lievistä supistuksista. Kohtu tyhjeni itsestään, ennen kuin olin ottanut kohdun tyhjentävän lääkkeen. En ole koskaan tuntenut niin valtavaa helpotuksen tunnetta, ja edelleen pidän sitä parhaana päätöksenä ikinä.
Minulla oli jo ennestään kaksi lasta ja myönnän, etten ollut kovin tarkka pillereiden kanssa, sillä minulla oli jo sen verran ikää, etten uskonut vahingon tapahtuvan yhdestä kerrasta. Huolehdin lapsistani yksin. Isällä oli mielenterveysongelmia, ja hän poistui elämästämme pian abortin jälkeen hakattuaan minut.
Vierailija kirjoitti:
Jos nainen ei halua tulla raskaaksi niin ei anna jynssätä paljaalla. Mikä siinä on niin vaikeaa ymmärtää?
Jos mies ei halua tulla raskaaksi niin ei jynssää paljaalla, onneksi mies ei voi tulla raskaaksi joten mies voi tehdä mitä haluaa:D
Abortti on murha ja tulosta vapaasta holtittomasta seksuaalisuudesta. Mielummin murhataan lapsi kuin otetaan vastuu teoista.
Vastuu raskaudesta on aina naisella ja vain naisella. Miehelläkin on vastuu siitä mitä pistää kroppaansa jos tietää mitä siitä hänelle seuraa.
Naisen seksuaalisuutta täytyy lainsäädännöllä rajoittaa ja mies voi tehdä mitä haluaa. Kova on sulla naisviha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset:
Nainen:
Ei tarvitse kaapia mitään. Ottaa lääkkeen, jolla keho lakkaa erittämästä raskausshormonia. Luonto hoitaa loput.
Jaa, sinä näköjään tiedät meitä muita paremmin miten abortti oikeasti tapahtuu. Ei ole montaakaan vuotta siitä kun olen todistanut sairaalassa mekaanista "kaapimis"aborttia. Mites siellä omat kokemukset? En tiedä Suomen lainsäädännöstä tosin, millä viikolla menee raja abortille että onko työkaluille tarvetta. Toivottavasti hyvin aikaisessa vaiheessa, En suosittele kokemusta kun näet oman lapsesi tulevan pienissä paloissa elävältä leikattuna ulos.
Olen eri kuin tuo jolle vastasit. Mulle tehtiin abortti viime vuonna kierukan pettämisen vuoksi viikolla seitsemän. Pyysin kaavintaa, koska ajattelin sen olevan helpompi vaihtoehto. En saanut, todettiin että kaikki minkä voi hoitaa lääkkeillä hoidetaan lääkkeillä. Se on kohdulle hellävaraisempi ja luonnollisempi tapa. Lääkäri selitti, että kaavinta tehdään nykyään vain, jos lääkkeellinen keskeytys on epäonnistunut, tai nainen ei ole jostain syystä yhteistyökykyinen esimerkiksi vaikean kehitysvamman takia, tai jos ei voida luottaa siihen että nainen sitoutuu lääkkeelliseen keskeytykseen ja ottaa kummatkin lääkkeet (koska jos ottaa vain toisen, sikiölle voi tulla vakavia vaurioita ja raskausmateriaali jää kohtuun pidemmäksi aikaa, mikä on vakava juttu). Kaavintoja tehdään siis erittäin vähän ja lisäksi niitä ei tehdä niin, että nainen näkee minkään tulevan ulos. Kaavinta tehdään kevyessä nukutuksessa. Raskaudenkeskeytyksen saa pyynnöstä viikkoon 12 asti, tämän jälkeen tarvitaan erityislupa Valviralta ja ihan viimekädessä keskeytyksen voi tehdä viikolle 24 asti, jos on kyse sikiön vakavasta sairaudesta tai epämuodostumasta, tai jos raskaus uhkaa naisen henkeä.
Vierailija kirjoitti:
Siis meinataanko täällä, että naisen tulee rajoittaa seksin harrastaminen vain ja ainoastaan lisääntymistarkoitukseen, vaikka olisi mitkä sterit tehtynä tai ehkäisyt käytössä. Miehen ei sitten niin tarvitse tehdä, koska hän ei tule raskaaksi. Seksi mielihyvän takia tai osana romanttista suhdetta on vain miehille. Naisille seksi on aina suostumus raskauteen ehkäisystä huolimatta. On asenteissa naisia kohtaan aika paljon parannettavaa vielä.
Kun kerta seksi mielihyvän vuoksi tai romanttisessa suhteessa voi olla vapaata vain miehille, niin miesten pitäisi sitten vissiin totutella panemaan toisiaan, koska jos naiset tosiaan lakkaisi harrastamasta seksiä vaikka olisi mitkä ehkäisyt käytössä, niin eipä sitä sitten saa ne parisuhteessa olevat miehetkään. Kyllä menee vaikeaksi, varsinkin kun nämä abortin vastustajat usein kuuluvat sellaisiin uskonnollisiin piireihin missä homous on synti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Naiset:
Nainen:
Eikös ole mahdollisuus aborttiin 12. viikolle asti? Ei varmaankaan lääkkeillä voi enää siinä vaihessa keskeyttää?
Keskeytetään lääkkeillä viikkoon 12 ja vielä tuonkin jälkeen, keskeytys vaan kestää kauemmin ja lääkkeet voi joutua uusimaan, keskeytys myös tehdään sairaalassa viikon 12 jälkeen koska riskit ovat isommat. Kaavintaan mennään, jos ei lääkkeellinen keskeytys ole onnistunut.
Kertokaapa yksikin pätevä syy sille miksi raiskauksen seurauksena raskaaksi tulleelle tehty abortti olisi väärin.
Myös murha on ihmisoikeus, sillä ihmisellä on oikeus tehdä mitä vain, mutta ei se tee siitä hyväksyttävää.
Minulle on tehty abortti rv 16 koska sikiön sairauksien ja epämuodostumien vuoksi. Abortti tehtiin kaavinnalla, mutta sikiön koko oli vain ehkä kolmasosa siitä mitä sen ikäinen sikiö on normaalisti. Kannattaa siis muistaa että raskausviikot ei automaattisesti ole yhtä kuin sikiön koko.
Vierailija kirjoitti:
Myös murha on ihmisoikeus, sillä ihmisellä on oikeus tehdä mitä vain, mutta ei se tee siitä hyväksyttävää.
Teidän argumentit menee vaan hullummiksi ja hullummiksi. Toiset täällä haluaa puolustaa oman kehonsa autonomiaa ja mahdollisuutta päättää omasta vanhemmuudestaan ja te kirjoittelette tänne ihan mitä vaan järkyttävää paskaa aiheeseen liittyen ja sen vierestä. Juuri tällaisten kommenttien vuoksi on niin vaikea käydä mitään järkevää keskustelua, missä voisi edes yrittää ymmärtää vastapuolen argumentteja.
Vierailija kirjoitti:
Olen jo useamman vuoden ajan, silloin tällöin, osallistunut tämän aiheen keskusteluun kertomalla että olen itse adoptiolapsi, ja että millainen oli sekä minun että biologisen äitini kohtalo.
Kukaan, ei siis kukaan, koskaan vastaa viestiini mitään.
On niin helppo huudella moraalia ja vastuuta, mutta kun sitten eteen tulee ihminen jota tämä ihan oikeasti koski aikanaan, niin yhtäkkiä kuuluu vain sirkkojen siritystä ja näkyy vain risupalloja kierimässä aavikolla. Niin paljon ketään kiinnostaa keskustella siitä, millaista on olla raskaana neljättä kertaa, päihdeongelmaisena, ilman oikeaa apua yhtään mihinkään elämänhallintaan. Sitten antaa se oma lapsi adoptioon, ja jäädä täysin ilman tukea sen jälkeen. Ja sitten minä, se adoptioon annettu, traumoineni ja karseine adoptiovanhempineni.
Ketään ei kiinnosta.
Abortin vastustaminen on tekopyhintä paskaa ikinä.
Koska abortin vastustajia ei kiinnosta sen äidin eikä lapsen kohtalo, tärkeintä heille on saada lapsi syntymään. Vastaukset varmaan äidillesi olisivat että voi voi, mitäs on päihdeongelmainen ja panetuttanut itsensä paksuksi, nyt pitää kantaa vastuu. Sinulle varmaankin juuri, että olisit kiitollinen elämästäsi, jos sinut olisi abortoitu, et olisi täällä.
Abortin vastustaminen on todellakin tekopyhintä paskaa ikinä.
Luonnossa eläimet hylkäävät, syövät tai tappavat poikasensa, mikäli ne eivät syystä tai toisesta pysty jälkikasvua elättämään. Eli odottavat otollisempaa hetkeä uusille poikasille tai panostavat niistä vain muutamaan. Miten ihminen eroaa tästä? Jos ihminen ei koe ympäristöään tai voimavarojaan kestäväksi, abortti voidaan tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkäisy on keksitty. Ei tule tarvetta keskeyttää alkanutta raskautta, jos ehkäisy on hoidettu, ja jos ihmiset käyttäytyvät muutenkin vastuullisesti.
Kaikenlainen holtittomuus on päässyt vallalle kun abortteja tehtaillaan liukuhihnalta.Idiootti 🥱 oletko kuullut kohdun ulkopuolisesta raskaudesta???
Aborttikeskusteluun ei kuulu sairaustilat odottavalla naisella. Sairaudet hoidetaan sairauksina.
Vierailija kirjoitti:
Kertokaapa yksikin pätevä syy sille miksi raiskauksen seurauksena raskaaksi tulleelle tehty abortti olisi väärin.
Eikös Jenkeissä vai missä joku hihhuli suurella varmuudella väittänyt, ettei raiskauksesta voi tulla raskaaksi, sillä naisen keho estää sen hedelmöittymisen jos seksi ei ole yhteisymmärryksessä. Ja tuollaiset tyypit sitten ovat päättämässä muiden kehollisesta itsemääräämisoikeudesta, kun eivät edes biologiaa ymmärrä....
Ei törkeyksillä ole mitään argumentaatioarvoa.