Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Abortti on ihmisoikeus

Vierailija
03.05.2024 |

Joku uskos teki trolliketjun, johon kirjoittaa/kirjoitti suu vaahdossa, miten abortti on mukamas murha. Miten voi olla Suomessa noin tyhmiä ihmisiä vuonna 2024?

Kommentit (893)

Vierailija
321/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Esimerkiksi minua on painostettu seksiin ollessani synnyttänyt pari kuukautta aiemmin. Pelkäsin että tilanne eskaloituu joten ainoa vaihtoehto oli kärsiä. Jokin aika tämän jälkeen erosin silloisesta miehestä, mutta olin silloin jo raskaana. Valitsin abortin, koska olin silloin alle puolivuotiaan vauvan käytännössä yksinhuoltaja. En olisi jaksanut toista lasta, varsinkaan sen jälkeen mitä oli tapahtunut."

Eihän tuossakaan tilanteessa olisi tarvinnut yhdyntää harrastaa. Oli miten oli, tilanne eteni siihen että vauva menetti henkensä, koska et oikein jaksanut. Toivottavasti on hyvä olo nyt.

Tiivistit juuri teidän hullujen ajatuksenjuoksun: naisella ei ole MITÄÄN merkitystä, sikiöllä (=solumöykyllä) on

Eihän se nainen

Ei tuossa tilanteessa ollut mitään uutta vauvaa, opettele lukemaan. Ja kukaan puolivuotiaan äiti ei varmasti ole hyvässä jaksamisessa raiskauksen, väkivallan uhan ja eron jälkeen. Siitä puolivuotiaastakin pitää huolehtia ja pistää hänet jonkun raiskaus-raskauksen edelle. Jos tuolla naisella on nyt hyvä olla, niin toivotan hänelle vain lisää hyvää elämään.

Opettele sinä biologiaa ja tiedettä. Mitä nainen odottaa jos ei vauvaa? Alkiota? Alkio on vauva, eli ihminen, termi ihmisestä tietyssä kehitysvaiheessa.

Vierailija
322/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Murhaaja, katsotko sitä lastasi ennen kuin se viedään jätteisiin?

Sinnehän se limaklöntti meni :) olen niin helpottunut, että pääsin siitä loisesta eroon

Katso peiliin jos haluat nähdä limaklöntin ja loisen. Et ole yhtään sen kummempi. Sinua surkimusta piti kantaa kohdussa 9kk. hoivata aikuisuuteen. Vai väitätkö, että ihan itse kävelit sieltä kohdusta pihalle ja et loisinut kenenkään rahoilla, itse kustansit opiskelusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinnehän se limaklöntti meni :) olen niin helpottunut, että pääsin siitä loisesta eroon

Sinäkin olet loinen, abortoi itsesi

Vierailija
324/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Katso peiliin jos haluat nähdä limaklöntin ja loisen. Et ole yhtään sen kummempi. Sinua surkimusta piti kantaa kohdussa 9kk. hoivata aikuisuuteen. Vai väitätkö, että ihan itse kävelit sieltä kohdusta pihalle ja et loisinut kenenkään rahoilla, itse kustansit opiskelusi.

Lässyn lässyn. Muistelen lämmöllä, kun vedin sen soluläjän vessanpöntöstä alas. Otapa sinä 🐷ämmä vaikka lääkkeesi tai jotakin

Vierailija
325/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kts. Mauno Mattilan fb-sivuja, siellä kerrotaan asiasta.

Vierailija
326/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lässyn lässyn. Muistelen lämmöllä, kun vedin sen soluläjän vessanpöntöstä alas. Otapa sinä 🐷ämmä vaikka lääkkeesi tai jotakin

Mur haa ja! 

Vierailija
327/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Takaisin biologian tunnille nyt siitä kaikki abortin kannattajat!

Syystä että? Ei naisen ole pakko kantaa sisällään loiseen verrattavaa sikiötä

Jos loisimisesta saisi ihminen kuolemantuomion niin luulisitko olevasi vielä hengissä?

Vierailija
328/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyystasosi on kuin debiilillä.

Sut ois pitäny vetää vessanpöntöstä alas, soluläjä vain olet.

Vierailija
329/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä kaikki pitäisivät lapsen jos tulisivat raiskauksesta raskaaksi. 

Vierailija
330/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Älykkyystasosi on kuin debiilillä.

Sut ois pitäny vetää vessanpön

Vinkumisesi on musiikkia korvilleni :)

Vierailija
331/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei oo älliä ymmärtää ettei ihminen voi syntyä ilman kehitysvaiheita.

Tämä tapahtuu kohdussa.

Vierailija
332/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vinkumisesi on musiikkia korvilleni :)

Tokihan se jonkun provosoituminen on musiikkia trollin korville. 😅

Vierailija
333/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä luulette, millaiseksi kehittyisi lapsen synnyttyä sen raiskauksesta alkunsa saaneen lapsen ja tahtomattaan raskaana olleen äidin suhde?

Saattaisi lapsi olla toki vähän fas tai heroinisti.

Vierailija
334/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka ne epätoivotut lapset sitten hoitaisi ja miten? Lastensuojelu ja sosiaalityö sekä terveydenhuolto toimii jo äärirajoilla. Miten siis hoidettaisiin kaikki epätoivottuihin abortoimattomiin lapsiin liittyvät asiat yhteiskunnassa?

Jos ihmiset ottaisivat vastuuta teoistaan niin epätoivotuja lapsia ei olisi. Kaikki tietävät että seksin biologinen tarkoitus on tuottaa jälkeläisiä. Ja jos päättää harrastaa seksiä tietää varmasti että se voi johtaa raskauteen ja lapsen syntymään, ja että vanhempien on otettava lapsestaan itse vastuu.

Sä nyt jossittelet jotain täydellistä maailmaa, mitä ei ole eikä tule. Edes niistä jo syntyneistä ei kaikki vanhemmat pidä huolta, vaikka lapset on olleet toivottuja. Meillä on ihan riittävästi lastensuojelu jo nyt ylityöllistettynä ja toistuvasti todistetaan mitä hirveimmillä tavoilla, että vanhemmat ei osaa tai halua ottaa lapsestaan itse vastuuta ja osoittaa riittävää huolenpitoa. Ei tähän samaan soppaan ole mitään tarvetta laittaa niitä lapsia, jotka ne edes vähän vastuuta omaavat ja omia kykyjään tiedostavat vanhemmat on päättäneet abortoida. On todella kaunis ajatus, että kaikki ottaisivat vaan vastuuta ja lapset kasvatettaisiin rakkaudella ja hoivalla, mutta näin ei ole ja sellaiseen idealismiin ei voi näitä argumentteja nojata. Ensin pitää hoitaa ne ongelmat, joita jo tänne syntyneillä lapsilla on, heitä ei enää voi jälkiabortoida vaikka he olisivat millaisia murhaajia.

Vierailija
335/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä kaikki pitäisivät lapsen jos tulisivat raiskauksesta raskaaksi. 

Kyllä jos vaihtoehtona on oman lapsen tappaminen. En ole murhaaja joten lapsi saa tulla. Eikä se raiskaus edelleenkään ole tämän vauvan syy, miksi hänen pitäisi menettää henkensä ja elämänsä sen takia että isä oli mulkero? Sillä perusteella meitä ihmisiä olisi aika vähän.

Vierailija
336/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihanaa! onneksi olkoon! Harmi että loisivista tyypeistä ei voi päästä eroon samalla tavalla! Jälkiabortti kaikille loisille! Vain hyödylliset jääköön!

Vierailija
337/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatte ymärtää kaiken tahallanne väärin.

Tieteellinen fakta on, että ihmisen elämä alkaa kun siittiö hedelmöittää munasolun. Sillä hetkellä sukusolujen perintötekijät yhdistyvät ja muodostavat uuden ihmisen uniikin DNA:n eli uuden elämän ja hedelmöittynyt munasolu alkaa jakautua kehittyessään. Uniikilla tarkotetaan sitä, että samaa perintötekijöiden yhdistelmää ei ole olemassa toista. Naisen sukusolut eli munasolut kehittyvät jo sikiövaiheessa, aikanaan osa niistä kuitenkin surkastuu solukuoleman myötä. Nainen (XX) tuottaa vain sukusoluja X.  Miehen sukusoluja eli siittiöitä syntyy läpi koko eliniän. Mies (XY) tuottaa sukusoluja X ja sukusoluja Y. Sukusoluista jokainen sisältää erilaisen yhdistelmän naisen tai miehen omaa geeniperimää. Kaikkien biologian oppitunneilla käyneiden pitäisi tämäkin asia tietää.

Toki monet raskauksista voivat jostain syystä mennä kesken jo ennen kuin raskautta huomataan esim. jos hedelmöittynyt munasolu ei pysty kiinnittymään kohtuun. Uutta samanlaista DNA:ta ei kuitenkaan enää koskaan voi muodostua, koska jokaisessa sukusolussa on eri perintötekijät. Se mitä hedelmöittymisestä seuraa tai ei seuraa, ei ratkaise sitä onko se elämä vai ei. Elämä syntyy kun siittiö hedelmöittää munasolun. Tottakai alkion ja sikiön kehitykseen, elinkelpoisuuteen ja elämän pituuteen vaikuttaa monta asiaa, joista suurin osa varmastikin yhä tieteelle tuntemattomia. Myös keskenmenoja tapahtuu erinäisistä syistä jo ennen kuin raskaudesta tiedetään. Se selviääkö elossa isenäisesti, ei ole elämän määritelmä.

Jos et halua tulla raskaaksi tai saattaa ketään raskaaksi, niin älä harrasta seksiä. Yksikään ehkäisykeino, sterilisaatiota lukuunottamatta, ei ole 100% varma. Tämäkin on tuttu asia biologian ja terveystiedon tunneilta. Kukaan ei ole raskaana vasten tahtoaan, poislukien raiskauksesta syntyneet raskaudet. Etenkin kun abortin kannattajien mielestä ihmisyyden vaatimuksena on tiedostaminen ja itsenäinen toiminta. Seksin harrastaminen ja siten mahdollinen raskaus on aina ihmisen oma päätös. Kuten jo todettu, raiskaukset voi käsitellä erillisenä asiana. En kieltäisi aborttia kokonaan, vaan sallisin abortin esim. kun kyseessä on raiskauksesta syntynyt raskaus tai silloin kun naisen henki on vaarassa (johon toki voidaan lukea esim. mielenterveyden häiriöt, mutta niihinkin pitäisi reagoida ensisijaisesti muutoin kuin abortilla) ja myös silloin kun raskaus ei ole elinkelpoinen, kuten kohdun ulkopuolinen raskaus, mutta toki raiskaus-raskauksissakin pitäisi ensisijaisesti tarjota kaikki tuki ja tavoitteena tulisi olla lapsen syntymä. Ei raiskauksen uhrien lapset ole yhtään sen vähempiarvoisia kuin kukaan muukaan ihminen.

Jokaisella on oikeus pättää omasta kehostaan. Kenelläkään ei ole oikeutta päättää toisen kehosta, etenkään syntymättömän lapsen kehosta.  Lapsen keho ja naisen keho ovat erilliset. Niissä on eri dna ja eri kehon osat, ja ne ovat yhteydessä vain istukan kautta.  Tämäkin on tieteellinen fakata, ja kaikille tuttu juttu koulusta. Ihmetyttää nuo faktojen alapeukuttajat, ilmeisesti ovat lintsanneet kaikki bilogian ja terveystiedon tunnit. Kenenkään ei tarvitse olla raskaana tahtomattaan, koska voi esim. hankkia sterilisaation jos tietää että ei halua lapsia, ja voi harrastaa seksiä sellaisen henkilön kanssa kenen kanssa haluaa lapsia. Se, että jonkun mielestä fakta ei ole mieleinen, niin ei muuta sitä todistettua ja tieteellisesti hyväksyttyä tosiasiaa, että uusi uniikki elämä alkaa kun siittiö hedelmöittää munasolun.

Yksinkertaista eikö totta? Elämä vaan vaatii vastuun ottamista, ja nykyihmiset, kuten tämäkin keskustelu hyvin osoittaa, ovat hyvin vastahakoisia ottamaan vastuuta omista teoistaan.

Vierailija
338/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä luulette, millaiseksi kehittyisi lapsen synnyttyä sen raiskauksesta alkunsa saaneen lapsen ja tahtomattaan raskaana olleen äidin suhde?

Saattaisi lapsi olla toki vähän fas tai heroinisti.

Vierailija
339/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä abortinvastustajien ja "pro life"-ihmisten näkemystä. Kertoisiko joku, miten aborttien kieltäminen parantaisi maailmaa tai kenenkään elämää? Se aborttihan nimenomaan on se, mikä pelastaa ihmishenkiä. Vieläpä niin, että jokainen yksittäinen abortti saattaa pelastaa useampia ihmishenkiä.

Jokaikinen lapsi ansaitsee syntyä toivottuna. Ihmiskunta olisi paljon onnellisempi ja menestyvämpi, jos jokainen lapsi saisi kasvaa rakastavassa kodissa ja saisi siten hyvän, turvallisen lähtökohdan elämälleen. Kaikilla heteroseksiä harrastavilla ei kuitenkaan ole syystä tai toisesta valmiuksia käyttäytyä vastuullisesti, tai rakastaa lastaan ja huolehtia hänestä. Abortti on silloin kaikkein paras ja eettisin ratkaisu kaikkien osapuolten, ja eniten sen syntymättömän lapsen kannalta.

Sellainen, jolle lapsi on tervetullut ja joka tuntee olevansa kykenevä tarjoamaan hänelle riittävän hyvän kodin, tuskin tekisi aborttia (ellei kyseessä ole sikiövaurio tai muut todella painavat, raskaana olevasta riippumattomat syyt). Näin ollen sopii varmaan olettaa, että valtaosa aborteista tehdään henkilöille, joille lapsi ei ole tervetullut tai jotka eivät tunne olevansa kykeneviä huolehtimaan lapsesta. Ihanko tosissaan abortinvastustajat ovat sitä mieltä, että olisi lapsen etu synnyttää hänet sellaisiin olosuhteisiin? Tai päätyä adoptoitavaksi tietäen lopun ikänsä, että hänen biologiset vanhempansa eivät halunneet häntä?

Jos "pro life" tarkoittaa elämän puolestapuhujaa, niin silloin todellisia pro lifen kannattajia ovat abortin kannattajat.

Vierailija
340/893 |
03.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju todistaa uskisten vähä-älyisyyden 🤣 jankuttavat jostakin murhasta koko ajan 😂

Olen pappi ja allekirjoitin. Ihmisyys alkaa siitä kun yksilöllä on edellytykset selviytyä kohdun ulkopuolella. 

Sillä seikalla, että joku on pappi, ei ole nykymaailmassa mitään merkitystä. Se ei nykyään tarkoita että pappi uskoisi edes jumalaan. Itseasiassa se voikin puolestaan tarkoittaa juurikin vastarannankiiskin asioiden ajamista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme