Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies on ihastunut toiseen, muttei tunnusta

Vierailija
02.05.2024 |

Ollaan oltu 15v yhdessä ja vaikeaa (riitoja, etääntymistä) on ollut viime vuodet. Minä koen vaikeaksi ettei mies osaa puhua tunteistaan ja kohdata läsnäolevasti, ja hän kokee että minä olen jatkuvasti negatiivinen. Minua vaivaa myös seksin vähyys.

Alkuvuoden vuoden ajan olen epäillyt miehen ihastuneen kollegaansa. Tyypillisiä elkeitä kuten vaatetuksen uudistaminen, työpaikan kuntosalilla aloittaminen, ylitöiden lisääntyminen ja naisen nimen esiintyminen useammin kuin aiemmin miehen puheissa on.

Nainen on projektityöntekijä, joka lopettaa kesällä, ja mies on oman työnkuvansa ohessa ruvennut seuraamaan naisen hanketta näin loppumetreillä. Yhteisiä työmatkoja on ollut muutama, myös yön yli kestäneitä. Olen tavannut naisen, sellainen mukava ja perusnätti ikäiseni perheenäiti, ei erityisen karismaattinen vaan pikemminkin tylsä.

Hän on minua kuitenkin selvästi urheilullisempi. Olen itse yrittänyt elämäntapamuutosta viimeisen vuoden, mutta laihduttaminen on haastavaa. Tämä ja suhteemme haasteet huomioiden on ymmärrettävää, että mies tuntee vetovoimaa kollegaa kohtaan.

Kysyin mieheltä suoraan, onko hän ihastunut kun kertoi taas jotain naisen projektiin liittyen - mies ei puhu kenenkään muun työkaverin hommista. Kiisti sellaisella töksähtävällä tavalla hieman tuhahtaen nauraen ja samassa siirsi keskustelunaiheen muualle. 

Heillä on ensi viikon keskiviikkona firman tykypäivä, viimeinen yhteinen ennen naisen siirtymistä muualle. Mies on ehdottanut, että lähtisin lasten kanssa mökille jo edeltä keskiviikkoillaksi, ja hän tulisi sitten perästä kun on hoitanut yhden roikkuvan kodin remppahomman helatorstaina.

Väkisinkin mietin, että mies valmistelee pettämistä.

Surettaa ja ketuttaa, ettei mies halua puhua asiasta, vaan väistää ja pakenee mielummin kuin käsittelee kasvotusten. Miten minun tulisi olla asian kanssa? 

Kommentit (305)

Vierailija
61/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä lähes samanlainen tilanne, mutta mies on ihastunut parhaaseen ystävääni.

Olen nähnyt, että viestittelevät toisilleen, mutta sitä en tiedä mistä viestittelevät. Kysyessäni huumorin varjolla ja pilke silmäkulmassa, että onko mies häneen ihastunut, niin mies päästi juuri kuvaamasi töksähtävän ja tuhahtavan naurahduksen ja sanoi "ettei todellakaan". Mutta kehonkieli jännittyi ja hän hermostui silminnähden.

Yleensä naisen vaisto on oikeassa ikävä kyllä. Mietin tässä juuri keinoja, millä saan ne kaksi käräytettyä (tai ainakin mieheni, voihan olla ettei ystävälläni ole tunteita, ja vastaa miehelleni viesteihin vain kohteliaisuudesta). Tai mistäs minä tiedän, vaikka heillä on ollut pidempikin romanssi. No, aika näyttää.

Inhottavan kuuloinen tilanne. On toki mahdollista että minunkin miehelläni on vaikka mitä ja ketä, mutta kollega tuntuu todennäköisimmältä kohteelta. Intuitio tosiaan bongaa pieniäkin asioita, kuten vaikka sellaisen että usein ihastuneena ihminen alkaa toistaa ihastuksensa nimeä tiedostamattaan.

- Ap

Vierailija
62/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten se tavis perheenäiti nyt sun miehen haluaisi itselleen? 

Mutta jos huolettaa, peruukkia ostamaan ja vakoiluhommat käyntiin!

Jos toisenkin kodin makuukammarissa on hiljaista 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paras puoli on se, että tuo tyyppi lopettaa töissä aika pian. 

Työpaikalla kaikki jo tietää jos ovat silleen. Jutut liikkuu, aina joku on nähnyt jotain.

Helpompaa pitää salasuhdetta kun eivät ole samassa paikkaa töissä.

Vierailija
64/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se sit äitienpäivän jälkeen ala laulaa

Yks kaveri jätettiin just tälleen maanantaina äitienpäivän jälkeen. Mies oli edellisen päivän näytellyt vuoden isää ja loppuviikosta muutti ulos. Totuus on tarua karumpaa!

Vierailija
65/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paras puoli on se, että tuo tyyppi lopettaa töissä aika pian. 

Työpaikalla kaikki jo tietää jos ovat silleen. Jutut liikkuu, aina joku on nähnyt jotain.

Helpompaa pitää salasuhdetta kun eivät ole samassa paikkaa töissä.

Toisaalta samalla katoaa myös hyvä alibi. Itseasiassa työpaikalla pettäjillä pyörii sukat myös siitä ettei työkaverit muka huomaa kopiohuoneeseen katoamista

Vierailija
66/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olisikaan palaute miehelle joka kertoisi rupsahtaneensa ja olevansa ilkeä vaimolleen. Nyt mies pelkäisi vaimon pettävän. 

Olisiko pettäminen silloinkin suuri vääryys?

Provohan tämä on. Lihoamisen esiintuonti paljastaa. Voidaan silti leikkiä ajatuksella. 

Vierailija
67/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi te kelmusilmät vastailette ilmiselvään provoon? Kirjoitustyyli on lapsellisen helposti tunnistettavissa? Toki osa vastauksista on myös aloittajan itse itselleen kirjoittamia.

Kuka tämä myyttinen kaikkien provojen äiti on? Joku The Mamma joka valikoi palstalle joka viikko pari aihiota kirjoituspakastaan? Vai joku palkattu porvoolainen kirjailija?

Tein tänne joskus aloituksen ihan aidosta ihmissuhdeongelmasta jota luultiin ilmeisesti tämän kirjailijan tuotokseksi, joten en usko että sellaista on olemassakaan.

Provojen huutajat eivät ymmärrä että osa keksityistä jutuista on ns. aamulehdestä, jotta kukaan tuttu ei suoraan tunnistaisi kirjoittajaa. Minä uskon että moni ihan älytönkin juttu täällä on kirjallisesti lahjakkaiden tarinointia tositapahtumiin perustuvalla pohjavireeellä.

Vierailija
68/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä olisikaan palaute miehelle joka kertoisi rupsahtaneensa ja olevansa ilkeä vaimolleen. Nyt mies pelkäisi vaimon pettävän. 

Olisiko pettäminen silloinkin suuri vääryys?

Provohan tämä on. Lihoamisen esiintuonti paljastaa. Voidaan silti leikkiä ajatuksella. 

Minulla ei ole ongelmaa tunnustaa lihoneeni. Kuten kirjoitin, käsitän sen myös olevan tekijä siinä, ettei mieheni halua seksiä kanssani yhtä paljon kuin ennen.

- Ap

Vierailija
69/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hälle jonka oma kaveri viestittelee hänen miehensä kanssa.

Pelkäätkö vastausta kun et nosta kissaa pöydälle?

Vai oletteko avoimessa suhteessa?

Vierailija
70/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, olen samaa mieltä et voi tehdä oikeastaan mitään. Jos miehesi pettää, se on hänen valintansa. Sinun valintasi on joko jatkaa suhdetta tai lopettaa se. Ihastumista ei minusta pidä tuomita. Kaikki ihastuminen ei haaveista huolimatta myöskään johda pettämiseen.

Vierailija
71/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kinkkinen tilanne. Mies varmaan aavistaa että vaimo raivostuisi jos saisi tietää ihastuksesta. Ehkei siksi halua tunnustaa. Tuo tykypäivän jälkeinen remppaus voi kyllä olla ihan tottakin, jos mies ei bruukaa vetää kuppia.

Vierailija
72/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää kotiin ja valehtele miehelle päivällä että sinulla on päänsärkyä ja näköhäiriöitä. Yritä soittaa miehelle klo 00.30. Jos ei vastaa niin lähetä perään viesti että hätätilanne, soita heti. Jos mies ei soita takaisin, tiedät että hän ei rakasta sinua.

Vierailija
73/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä jatkaisin miehen kanssa ja ottaisin rakastajan.

Vierailija
74/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole lähtevinäsi mökille, mutta et lähdekään. Keksi peitetarina, mikset lähtenyt, johon voit sitten vedota, kun selviää, että oletkin kotona. Älä puhu lapsille mökille menosta etukäteen, etteivät pety. Ole kotona ihan normaalisti. Joko mies tulee sinne hoitonsa kanssa tai sitten hän on yön pois kotoa. Kummassakin tapauksessa saat varmuuden pettämisestä.

Jos oletkin kuvitellut koko jutun ja mies tuleekin normaalisti tyky-päivästä kotiin, sinulla on kuitenkin se peitetarina, mikset lähtenytkään mökille, eikä sinun tarvitse kertoa epäilyistäsi mitään.

Vierailija
75/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennenkuin kaivat rautaneitsyen ja peukaloruuvit komerosta, jotta tunnustaa niin mieti, voisitko olla väärässä?

Ehkä miehelle kannattaa sanoa suoraan, mitä olet vailla tai vaikka varata romanttinen viikonloppupaketti... 

Vierailija
76/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ennenkuin kaivat rautaneitsyen ja peukaloruuvit komerosta, jotta tunnustaa niin mieti, voisitko olla väärässä?

Ehkä miehelle kannattaa sanoa suoraan, mitä olet vailla tai vaikka varata romanttinen viikonloppupaketti... 

Olen sanonut suoraan ja olen viimeisen neljän vuoden aikana järjestänyt meille useampia kahdenkeskeisiä vetäytymisiä, pyytäen anoppia tai miehen siskoa lapsenvahdiksi.

Mies ei ole järjestänyt mitään vastaavaa, tosin viime kesänä käytiin yksi ilta ravintolassa (lapset kotona lapsenvahdin kanssa.)

Samalla kuitenkin sanoo, että on haastavaa harrastaa seksiä kotona kun lapset ovat paikalla, pelkää kuulema että heräävät. Lapset nukkuvat eri kerroksessa ja ovat hyvin sikeäunisia. Viime vuonna seksiä oli kaksi kertaa, molemmat minun aloitteestani ja mies pienessä sievässä kummallakin kerralla. Mies ei halua puhua seksittömyydestä, vaikka olen kertonut mitä kaipaan.

- Ap

Vierailija
77/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Miksei mies kerro?"

No kun on helpompaa olla kertomatta. Kertomatta jättäminen on myös sen merkki, ettei mies kunnioita sinua tai teidän suhdetta enää pätkääkään. Hän on valintansa tehnyt.

Sinun on nyt vaan päätettävä mitä itse haluat elämälläsi tehdä riippumatta kenestäkään toisesta ihmisestä. Eihän tuosta enää mitään loppuelämän suhdetta tule, ja siihen ei kannata jäädä sillä ajatuksella, että en saa kuitenkaan ketään muutakaan. Joka päivä ympäri maailmaa eronneet ja karanneet löytävät uusia parisuhteita. Ei tarvitse olla mikään instakinkku.

Vierailija
78/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämäkin on koettu. Ensin mies kertoo viikkoja tai kuukausia silmät kiiluen iloisena kaikkea mitä uusi työkaveri Liisa tekee. Mies ei ehkä halua tässä kohtaa tunnustaa ihastustaan edes itselleen. Huomautan asiasta että taidat olla vähän ihastunut, mies menee hämilleen ja tuhahtaa että eikä ole kun ihan vaan työkaveri. Tulee firman pikkujoulut ja puolipakolliset kevät risteilyt. Sitten menee jonkin aikaa eikä mies enää mainitse Liisaa työjutuistaan kertoessa. Jossain kohtaa huomaan että alkaa viestitellä jonkun kanssa tiiviisti, sitten alkaa tulemaan puheluitakin outoon aikaan viikonloppuisin. No kuka muukaan kuin Liisa, jolle mies on syöttänyt tässä vaiheessa jo yli vuoden ajan tarinaa kuinka huonosti meidän parisuhteessa menee ja ero on lähellä...

Vierailija
79/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epätervettä tuollainen seksin pihtaaminen ja oman vilungin järkkäily samalla. Kertoo minusta siitä mies haluaa kontrolloida vaimoaan. Varoitusmerkki myös jos tekee jatkuvasti rasvaista ruokaa, ostaa herkkuja jne samalla kun vaimo kamppailee kilojen kanssa eikä harrasta liikuntaa kuten mies.

Vierailija
80/305 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisko siltä työpaikan naiselta kysyä, että miten se kokee aloittajan miehen? Tyyliin että "mun mies puhuu susta usein, mut kieltäytyy myöntämästä että on ihastunut. Mietin, että otanko eron vai mitä teen. Koska mies ei suostu puhumaan, kertoisitko sinä, mikä tilanne oikein on".

Jos naisen puolelta ei ole mitään kiinnostusta, se varmasti kertoo sen. Jos taas on kiinnostusta, se ei edes vastaa. Problem solved.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kuusi