Mies on ihastunut toiseen, muttei tunnusta
Ollaan oltu 15v yhdessä ja vaikeaa (riitoja, etääntymistä) on ollut viime vuodet. Minä koen vaikeaksi ettei mies osaa puhua tunteistaan ja kohdata läsnäolevasti, ja hän kokee että minä olen jatkuvasti negatiivinen. Minua vaivaa myös seksin vähyys.
Alkuvuoden vuoden ajan olen epäillyt miehen ihastuneen kollegaansa. Tyypillisiä elkeitä kuten vaatetuksen uudistaminen, työpaikan kuntosalilla aloittaminen, ylitöiden lisääntyminen ja naisen nimen esiintyminen useammin kuin aiemmin miehen puheissa on.
Nainen on projektityöntekijä, joka lopettaa kesällä, ja mies on oman työnkuvansa ohessa ruvennut seuraamaan naisen hanketta näin loppumetreillä. Yhteisiä työmatkoja on ollut muutama, myös yön yli kestäneitä. Olen tavannut naisen, sellainen mukava ja perusnätti ikäiseni perheenäiti, ei erityisen karismaattinen vaan pikemminkin tylsä.
Hän on minua kuitenkin selvästi urheilullisempi. Olen itse yrittänyt elämäntapamuutosta viimeisen vuoden, mutta laihduttaminen on haastavaa. Tämä ja suhteemme haasteet huomioiden on ymmärrettävää, että mies tuntee vetovoimaa kollegaa kohtaan.
Kysyin mieheltä suoraan, onko hän ihastunut kun kertoi taas jotain naisen projektiin liittyen - mies ei puhu kenenkään muun työkaverin hommista. Kiisti sellaisella töksähtävällä tavalla hieman tuhahtaen nauraen ja samassa siirsi keskustelunaiheen muualle.
Heillä on ensi viikon keskiviikkona firman tykypäivä, viimeinen yhteinen ennen naisen siirtymistä muualle. Mies on ehdottanut, että lähtisin lasten kanssa mökille jo edeltä keskiviikkoillaksi, ja hän tulisi sitten perästä kun on hoitanut yhden roikkuvan kodin remppahomman helatorstaina.
Väkisinkin mietin, että mies valmistelee pettämistä.
Surettaa ja ketuttaa, ettei mies halua puhua asiasta, vaan väistää ja pakenee mielummin kuin käsittelee kasvotusten. Miten minun tulisi olla asian kanssa?
Kommentit (305)
Paras puoli on se, että tuo tyyppi lopettaa töissä aika pian.
Olet keksinyt tuon jutun päästäsi ap
Mitäs olet ap päästänyt itsesi turpoamaan vuosien saatossa. Oma vika, että miestä alkaa muut kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sinä elämäsi tärkeimmäksi ihmiseksi miehen, joka mielummin valehtelee pettämisestä, kuin eroaa kunniallisesti?
No en, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen vaikea uskoa että se joskus ihana ja empaattinen mies onkin nyt karsea kpää.- Ap
Saman tunteen koin, se oli ehkä kamalinta koko erossa, kun tuntui ettei ole enää tärkeää ihmistä olemassa ollenkaan, vaan joku ihan vieras sen tilalla, samoissa nahkoissa vaan. Absurdilta tuntui. Ja niin pahalta, että vuodenkin päästä kuristaa kurkkua kun ajattelen sitä. Olen pahoillani sun puolesta, tilanne kuulostaa tosi inhottavalta, mutta ehkä vielä ois toivoa, eikä mies aikoisikaan tehdä mitään, vaikka ihastunut varmaan onkin? Voisitko saada miehen puhumaan kuitenkin, vaikka sitten selkä seinää vasten? Ei pitäisi heittää hukkaan yd
Kiitos paljon tästä viestistä. Se on hätkähdyttävä, sillä nyt alkaa ihon alle hiipiä pelko, että mies tosiaan tekee systemaattista suunnitelmaa jossa minun tunteillani ei ole enää mitään väliä :( Ehkä tässä pitää miettiä pidempää avautumisviestiä miehelle. Kasvotusten jutellessa menee helposti lapselliseksi riitelyksi ennen kuin pääsen puhumaan edes itse aiheesta.
- Ap
Christiiina kirjoitti:
Olet keksinyt tuon jutun päästäsi ap
Jos ap vain kuvittelee ihastuksen, niin kai silloinkin parisuhteessa on jotain mätää?
Vierailija kirjoitti:
Paras puoli on se, että tuo tyyppi lopettaa töissä aika pian.
Ja se parantaa aloittajan elämää miten?
Vierailija kirjoitti:
Mitäs olet ap päästänyt itsesi turpoamaan vuosien saatossa. Oma vika, että miestä alkaa muut kiinnostaa.
Ja miehet saa rauhassa itse lihoa ja menettää vanhetessa lihasmassaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei valmistele pettämistä vaan on todennäköisesti jo pettänyt.
Enemmän miettisin sitä mitä itse haluan elämältä. Haluanko elää niin kuin nyt odottaen, että mies kiinnostuisi meidän parisuhteesta vai alanko tehdä omasta elämästäni sellaista, jossa minulla on hyvä olla. Nyt sinulla ei ole vuosiin ollut hyvä olla.
Pienten lasten kanssa sitä on ajatellut, että elämässä on tärkeämpää että osataan olla yhdessä hyviä vanhempia ja romantiikan jne kaipuu on vain jäännös jostain nuoruuden naivista kuvitelmista parisuhteessa.
Nyt kun lapset alkaa olla kouluikäisiä, huomaan että kaipaan henkistä ja fyysistä yhteyttä valtavasti. En tosin usko, että tällä kropalla ja ilmeisesti negatiivisella luonteella saan elämääni minkäänlaista kumppania jos eroaisimme.
- Ap
Henkisen yhteyden uupuminen eli todellisuuden kumppanuuden poissaolo on minusta aika tyypillinen syy sille, miksi naisesta tulee negatiivinen eikä jaksa pikkulasten kanssa pitää huolta itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Koittaisin käräyttää miehen. Eli älä lähde mökille, vaan jää seurailemaan tilannetta kotiin, että tuleeko mies sieltä naisen kanssa tykypäivän jälkeen. Lapsellista ehkä joo, mutta jotkut miehet ei tunnusta millään, vain sitten kun jää rysän päältä kiinni. Ja vielä tuossa vaiheessakin koittavat selitellä, että eihän me nyt herranjumala naimaan tänne tultu, viinilasilliselle vaan..
Tuskin hän naista kotiimme toisi. En sitäpaitsi tiedä, onko kollega itse kiinnostunut, voihan mies saada pakitkin?
- Ap
Miehenä tekisin juuri noin kuten miehesi tekee jos olisi aikomus pettää.
Jos mies on fiksu, hän tajuaa että puoliso epäilee ja kehittää jonkun kaasulamppustoorin, jolla sekoittaa vaimon ajatukset.
Sulla on mun exä!
Minä otin härkää sarvista, työnsin seinää vasten ja vastasi joo.
LAitoin kamat jätesäkkiin ja tuossa on ovi. Pentele ei meinannu ensin lähteä!
EN antanut periksi enkä taipunut.
Hei hei näkemiin!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haluatko sinä elämäsi tärkeimmäksi ihmiseksi miehen, joka mielummin valehtelee pettämisestä, kuin eroaa kunniallisesti?
No en, mutta kaikkien näiden vuosien jälkeen vaikea uskoa että se joskus ihana ja empaattinen mies onkin nyt karsea kpää.- Ap
Oletko sinä se sama ihminen näiden kaikkien vuosien jälkeen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Pienten lasten kanssa sitä on ajatellut, että elämässä on tärkeämpää että osataan olla yhdessä hyviä vanhempia ja romantiikan jne kaipuu on vain jäännös jostain nuoruuden naivista kuvitelmista parisuhteessa."
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En varmasti, en fyysisesti enkä psykologisesti. Nuorempana en osannut vetää rajojani ja sen kun lopulta opin kantapään kautta, olen alkanut vetää niitä kai turhankin hanakasti kotona. En jaksa aina olla hyvällä tuulella kun lapset tappelee ja töissä on vaativaa. Miehen selviytymistaktiikka on sulautua tapettiin, ja minä joudun lasten huomion keskipisteeksi ja erotuomariksi.
En pidä itsestäni tarpeeksi hyvää huolta fyysisesti mm. siksi, että tarvitsisin kannustusta ja itsevarmuuden buustausta liikkumiseen ja itsekuria laihdutukseen. Olen miestä useasti pyytänyt tueksi lenkille ja salille jne mutta häntä ei kiinnosta, juoksee mielummin yksin kuin auttaa lastenvahdin metsästyksessä.
- Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
" Pienten lasten kanssa sitä on ajatellut, että elämässä on tärkeämpää että osataan olla yhdessä hyviä vanhempia ja romantiikan jne kaipuu on vain jäännös jostain nuoruuden naivista kuvitelmista parisuhteessa."
Jos vihjaat, ettei minua ole kiinnostanut esim. erotiikka tai kahdenkeskeinen aika mieheni kanssa, olet väärässä. Mies on torjunut minua pitkään eikä osoittanut kiinnostusta yhteisiin juttuihin, ja olen näistä pettyneenä työntänyt väkisin pois kaipuuni aikuisten omiin juttuihin.
- Ap
Anna käydä tuikkaamassa, niin hän pääsee ihastuksestaan yli, kun "saa" hänet edes kerran. Tuskinpa hän pystyy sen toisen naisen kanssa tekemään mitään sellaista, mitä ei olisi jo sinunkin kanssa tehnyt. Voit sitten jälkeen päin kysellä häneltä, millaista se oli, niin se toimii kiihottavana esileikkinä teille kahdelle. Laihdutusprojektiasi sinun kannattaa toki jatkaa ihan itsesi takia.
Eihän sulla ap ole oikein millään mittarilla hyvä puoliso. Ethän kuvittele, että joku kylppärin paneloinnin asentaminen olisi tasapuolisuuden ele parisuhteessa jossa mies ei halua seksiä eikä puhua tunteista ja jättää vanhemmuuden vain äidille? 😳
Ihanan sievistelevästi ilmaistu: "aikuisten omiin juttuihin" 😂
Meillä lähes samanlainen tilanne, mutta mies on ihastunut parhaaseen ystävääni.
Olen nähnyt, että viestittelevät toisilleen, mutta sitä en tiedä mistä viestittelevät. Kysyessäni huumorin varjolla ja pilke silmäkulmassa, että onko mies häneen ihastunut, niin mies päästi juuri kuvaamasi töksähtävän ja tuhahtavan naurahduksen ja sanoi "ettei todellakaan". Mutta kehonkieli jännittyi ja hän hermostui silminnähden.
Yleensä naisen vaisto on oikeassa ikävä kyllä. Mietin tässä juuri keinoja, millä saan ne kaksi käräytettyä (tai ainakin mieheni, voihan olla ettei ystävälläni ole tunteita, ja vastaa miehelleni viesteihin vain kohteliaisuudesta). Tai mistäs minä tiedän, vaikka heillä on ollut pidempikin romanssi. No, aika näyttää.
Miehenä tekisin juuri noin kuten miehesi tekee jos olisi aikomus pettää.