Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Sammuuko sukuhaarasi sinuun?

Vierailija
02.05.2024 |

Tuli puheeksi tuttavan kanssa, 45 v nainen, lapseton.  Vanhempiensa, jo kuolleiden,  ainoa lapsi.  Kumpikin vanhempi oli myös ainoa lapsi.   Naisen lähimmät sukulaiset pikkuserkkuja.  Itse tuumi, onneksi ei jää isoa omaisuutta,  on avoliitossa.  

Kommentit (120)

Vierailija
61/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Verellä ei ole mitään tekemistä onko sukua vai ei"

Tyrskis. 🤭

Vierailija
62/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei, minulla on kaksi adoptoitu lasta.

Tämä on muuten mielenkiintoista, mitähän tarkoittaa sukuhaaran sammumisen suhteen? Vaikka mitä väliä.

Geneettisessä mielessä sukuhaara sammuu jos olet sukusi viimeinen elossaoleva ja sinulla on vain adoptoituja lapsia.

Mikäli olet kuninkaallinen niin sukuhaarasi todennäköisesti jatkuu.

Eihän tässä genetiikasta ollut kyse vaan tosiasiallisesta suvusta.

Sanoi kuka?.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toisen vanhempani suvun osalta näyttää siltä. Lisääntymisikäistä sukupolvea on vielä noin kymmenkunta henkilöä, mutta ovat tähän mennessä saaneet yhden lapsen, jonka en erityisyytensä vuoksi usko lisääntyvän, osasta muuta sukupolvea tiedetään jo, että lapsia ei tule, ja kaikki muutkin lähestyvät kovaa vauhtia neljääkymmentä ikävuotta. Suurin osa on myös naisia, joten sukunimi luultavasti jossain vaiheessa loppuu, jos ottavat puolison nimen. 

Toisen vanhempani suvussa ei ole vastaavaa ongelmaa. Menetin otteeni serkkujen nimiin jossain 20-30 välillä ja lukumäärän tiedän ylittäneen 50, mutta sen jälkeen en ole enää ollut kärryillä. 

Vierailija
64/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Elikö senkö voi valita, kuka on sukua kenenkin kanssa? Että jos joku on musta kiva ja fiksu ihminen, voin pitää häntä sukulaisena. Hei toihan on kivaa!

Vierailija
65/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi olla, en tiedä mitä sukuhaaralla tarkoitetaan.

Sukuhaara viittaa suoraan polveutumiseen tietystä esi-isistä. Se ilmaisee tietyn esivanhemman jälkeläisten linjan tai perheen esi-isien taustan.

Vierailija
66/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on ihan fakta että sukututkimusta innokkaasti tekevä ja geenien nimeen suvun tunnusmerkkinä vannovakaan ei voi mitenkään olla varma siitä että kaikki hänen esivanhempansa on olleet biologisten vanhempiensa jälkeläisiä. Mitä todennäköisimmin ei ole ollutkaan, koska ennen ei ollut esimerkiksi sellaisia lapsettomuushoitoja kuin nykyään.

Vierailija
67/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammuu. Olen ainoa lapsi ja lapseton viisikymppinen. Iäkkään äidin siskoilla ei ole lapsia. Edesmennyt isäni oli ainoa lapsi.

Vierailija
68/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Elikö senkö voi valita, kuka on sukua kenenkin kanssa? Että jos joku on musta kiva ja fiksu ihminen, voin pitää häntä sukulaisena. Hei toihan on kivaa!

Mä valitsen itse sukulaisikseni sitten vaikka Herlinit! Minä perin heidät :)

Vierailija
69/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko koskaan kuullut vanhemmuuslaista?

Vierailija
70/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan fakta että sukututkimusta innokkaasti tekevä ja geenien nimeen suvun tunnusmerkkinä vannovakaan ei voi mitenkään olla varma siitä että kaikki hänen esivanhempansa on olleet biologisten vanhempiensa jälkeläisiä. Mitä todennäköisimmin ei ole ollutkaan, koska ennen ei ollut esimerkiksi sellaisia lapsettomuushoitoja kuin nykyään.

Riippuu mitä siellä lapsettomuushoidoissa tehdään, otetaanko pilleriä jne naamaan. Pienempi osa joutuu käyttämään lahjoitettuja sukusoluja.

Vierailija
71/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teille kohta sukuhaaran näytän. Vilautan ainakin, siinäpähän ällistelette. 

Vierailija
72/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Riippuu mitä siellä lapsettomuushoidoissa tehdään, otetaanko pilleriä jne naamaan. Pienempi osa joutuu käyttämään lahjoitettuja sukusoluja.

Jotkut käyttää niitä kuitenkin. Esimerkiksi meidän sukupuussa on myös siskoni lapset jotka ovat saaneet alkunsa luovutetuilla munasoluilla. Äidin yksi serkku on innokas sukututkija eikä tiedä asiasta, kuten ei kukaan muukaan ulkopuolinen.

Vierailija
73/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sammuu. Minulla (43 v) eikä veljilläni (yli 50 v.) ole lapsia. Serkuistani, joita on 25, on vain yhdellä lapsi, sekin keinohedelmöityksellä tehty. Jotain vikaahan meidän suvussa on, en tiedä mitä. 

Vierailija
74/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotkut käyttää niitä kuitenkin. Esimerkiksi meidän sukupuussa on myös siskoni lapset jotka ovat saaneet alkunsa luovutetuilla munasoluilla. Äidin yksi serkku on innokas sukututkija eikä tiedä asiasta, kuten ei kukaan muukaan ulkopuolinen.

Miksette ole herranjumala korjannut hänen tietoja? Nyt on sitten sukupuussa vääriä ihmisiä jotka ei kuulu sinne.

Vierailija
75/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei poikaseni, se vuotaa eteenpäin siskojeni kautti, eli 75-prosenttisesti. Isäni sukuhaaran eteenpäinmeno-prosentti oli 67 ja äitini 50, t: kolmisiskoinen poika

Vierailija
76/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sammu, molemmilla sisaruksillani on 3 lasta. 

Vierailija
77/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei, mutta mieheni sammuu. Hän ei tosin tiedä sitä itse.

Vierailija
78/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos jään eloon tulevasta väliaikiseta maailmanlopusta ja siirryn elävänä 1000-vuotiseenvaltakuntaan nin voin ehkä keottaa lisääntyä sitten siellä, mutta ei tässä ruttoisessa persläpessä jossa kohta otetaan pedonmerkkikin käyttöön &digirahan

Vierailija
79/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miesten on turha tulla minun sukuhaaraani vonkaamaan, ei heru!

Vierailija
80/120 |
02.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä näin pääsee käymään.