Sammuuko sukuhaarasi sinuun?
Tuli puheeksi tuttavan kanssa, 45 v nainen, lapseton. Vanhempiensa, jo kuolleiden, ainoa lapsi. Kumpikin vanhempi oli myös ainoa lapsi. Naisen lähimmät sukulaiset pikkuserkkuja. Itse tuumi, onneksi ei jää isoa omaisuutta, on avoliitossa.
Kommentit (120)
Ei onneksi. Tästä syystä halusin tehdä lapsia. Meillä on pieni suku.
Ei. Minulla on 3 lasta ja siskollani 1.
Ei sammu. Hankin lapsia viimeistään 40 v, ja minulla on sisaruksia, joista ainakin yksi (minua nuorempi) hankkinee omiaan. Olen siis mies, joten ei tarvitse varoitella hedelmättömyydestä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, veljen kaksi poikaa jatkaa sukupuuta. Omat lapset taas jatkavat isänsä sukua.Tytär aikoo pitää tyttönimensä mennessään naimisiin.
Veljieni lapset pitävät isäni sukunimeä. Itselläni on mieheni sukunimi ja kaksi poikaa. Appivanhemmat olivat mielissään kun sukunimi, he enää ainoat sen kantajat sukuhaarassaan, vähän harvinaisempi, säilyy vielä poikieni kautta.
Ei sukunimet liity suvunjatkamiseen mitenkään, vaan veri.
Halloota halloo.
Ei suvunjatkaminen liity sukunimiin mitenkään. Kyllä sukuhaarat jatkuu veren kautta, vaikka ois kaikilla eri sukunimi.
Vai eikö serkutkaan ole serkkuja, jos niillä on eri sukunimi.
On täällä pösilöä porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, veljen kaksi poikaa jatkaa sukupuuta. Omat lapset taas jatkavat isänsä sukua.Tytär aikoo pitää tyttönimensä mennessään naimisiin.
Veljieni lapset pitävät isäni sukunimeä. Itselläni on mieheni sukunimi ja kaksi poikaa. Appivanhemmat olivat mielissään kun sukunimi, he enää ainoat sen kantajat sukuhaarassaan, vähän harvinaisempi, säilyy vielä poikieni kautta.
Halloota halloo.
Eipä liity verikään vaan juridiikka.
Tavallaan. Biologisen isän sukuhaara sammui kun isäni adoptoi minut. Minä ja lapset jatketaan isän sukua, kuten sisaruksenikin.
Ei toivottavasti, iso on suku isän sekä äidin puolelta, mutta tämä MINUN OKSA jatkuu toivottavasti tyttäreni kautta.
Siskoni oksa jatkuu toivottavasti tyttärensä kautta.
Molemmilla on siis 1 tytär.
Ja siis eivät ole enää pieniä, eikä me nuoria, niin enempää ei lapsia tule.
Että oksan versominen on nyt kiinni näistä meiän nuorista naisista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halloota halloo.
Juridiikka ei liity sukuun mitenkään, vaan veri.
Vai onko joku aviopari mielestäsi sukua keskenään. No ehkä siellä teiän kylällä..
Vierailija kirjoitti:
Ei suvunjatkaminen liity sukunimiin mitenkään. Kyllä sukuhaarat jatkuu veren kautta, vaikka ois kaikilla eri sukunimi.
Juuri näin.
Joillain menneet taas puurot ja vellit sekaisin. Suku on geeneissä, suku on lihaa ja verta. Siksi tehdään sukupuita, suku on samaa puuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Halloota halloo.
Juridiikka ei liity sukuun mitenkään, vaan veri.
Vai onko joku aviopari mielestäsi sukua keskenään. No
Aviopari on sukua toisilleen avioliiton kautta, milloin ovat liittyneet samaan sukuun.
Verellä ei taas ole mitään tekemistä sen kanssa onko sukua vai ei.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Joillain menneet taas puurot ja vellit sekaisin. Suku on geeneissä, suku on lihaa ja verta. Siksi tehdään sukupuita, suku on samaa puuta.
Tämä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Ei kukaan ulkopuolinen voi tietää kuka on käyttänyt luovutettuja sukusoluja ja kuka ei. Saati että kukaan voisi olla varma siitä onko se isovaarin isä ollut biologinen isä silloin 1880-luvulla.
"Aviopari on sukua toisilleen avioliiton kautta, milloin ovat liittyneet samaan sukuun.
Verellä ei taas ole mitään tekemistä sen kanssa onko sukua vai ei."
KIITOS NAURUISTA, PÄIVÄN PARAS. "VERELLÄ EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ ONKO SUKUA VAI EI". 😂 🤣🤣
Aaaaaasarrrrghhh.. 🤦🏻
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen äitinä ajatellut että lapseni jatkavat minun sukua puoliksi ja isänsä sukua puoliksi. Niin minäkin olen 50-50 isääni ja äitiäni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, minulla on kaksi adoptoitu lasta.
Tämä on muuten mielenkiintoista, mitähän tarkoittaa sukuhaaran sammumisen suhteen? Vaikka mitä väliä.
Adoptoitu lapsi on sukua siinä missä biologinenkin.
Biologisella lapsella on äidin ja isän geenejä 50/50 adoptio lapsella on taas omien biologisten vanhempien geenit ei adoptio vanhempien. Jotenkin tuntuu että osalla on jäänyt jopa peruskoulu käymättä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, minulla on kaksi adoptoitu lasta.
Tämä on muuten mielenkiintoista, mitähän tarkoittaa sukuhaaran sammumisen suhteen? Vaikka mitä väliä.
Adoptoitu lapsi on sukua siinä missä biologinenkin.
Biologisella lapsella on äidin ja isän geenejä 50/50 adoptio lapsella on taas omien biologisten vanhempien geenit ei adoptio vanhempien. Jotenkin tuntuu että osalla on jäänyt jopa peruskoulu käymättä
Ei sukua oleminen ole yhtä kuin olla yhteisiä geenejä. Yhteiskunnan silmissä sukua ollaan vain kun sukulaisuus on juridista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Juuri näin.
Ei kukaan ulkopuolinen voi tietää kuka on käyttänyt luovutettuja sukusoluja ja kuka ei. Saati että kukaan voisi olla varma siitä onko se isovaarin isä ollut biologinen isä silloin 1880-luvulla.
Siksi suku kannattaakin katsoa äideistä.
Ja noi nykyajan kotkotukset voi jättää omaan arvoonsa. Pysytään nyt ihan luomubiologiassa vaan, ja siinä mitä suku tarkoittaa. Suku tarkottaa ihmisiä jotka ovat samaa verta keskenään.
Toki adoptoitukin voi olla, suvun jäsen, ei siihen geenitestejä vaadita.
Suku on perheen isompi jatke. Ulkomailla sitä myös kutsutaan perheeksi. Suomessa näkee usein että perheeksi kutsutaan vain samassa taloudessa eläviä ihmisiä. Mutta kyllä ihmisillä yleensä perhe on, vaikka asuisivat yksinkin.
Vierailija kirjoitti:
"Aviopari on sukua toisilleen avioliiton kautta, milloin ovat liittyneet samaan sukuun.
Verellä ei taas ole mitään tekemistä sen kanssa onko sukua vai ei."
KIITOS NAURUISTA, PÄIVÄN PARAS. "VERELLÄ EI OLE MITÄÄN TEKEMISTÄ ONKO SUKUA VAI EI". 😂 🤣🤣
Aaaaaasarrrrghhh.. 🤦🏻
Seuraavaksi tulee varmaan muotiin toi, että sukulaisuus ei tarkoita (mukamas) verisiteitä. Suvunkin voi kohta itse valita, kuten sukupuolen, pituuden, ihonvärin.. Mitä näitä nyt olikaan. Elämä on valintoja. 😉
Sammuu. Vanhempieni molemmat lapset ovat lapsettomia. Serkkuja löytyy, mutta ei niitäkään montaa. Huonosti sikiävää sukua molemmin puolin. Mieheni sukuhaara jatkuu sisarensa lapsen kautta.