Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Puolet suomalaisista 35-vuotiaista miehistä on lapsettomia. Eletäänkö nuoruutta nykyisin pitempään?

Vierailija
01.05.2024 |

Kestääkö nuoruus nykyään aiempaa kauemmin? Mistä se kertoo että puolet 35-vuotiaista miehistä on nykyään lapsettomia?

Kommentit (378)

Vierailija
1/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei löydetä paria. Naiset ja miehet asuu eri kaupungeissa ja viettää erilaista elämää. Lapsia ei välttämättä edes haluta ollenkaan tehdä. 

Vierailija
2/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voin puhua vain omasta puolestani, mutta itse en elä mitään nuoruutta. En vain halua lapsia.

M39

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei löydetä paria. Naiset ja miehet asuu eri kaupungeissa ja viettää erilaista elämää. Lapsia ei välttämättä edes haluta ollenkaan tehdä. 

Mitä ja missä ne naisten kaupungit ovat?

Vierailija
4/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua omia lapsia. Olen naimisissa muutaman vuoden vanhemman naisen kanssa, jolla kaksi lasta edellisestä suhteesta. Koen saavani perhe-elämästä kaikki parhaat puolet: joka toinen viikko olen turvallinen aikuinen ja kuskaan lapsia harrastuksiin ja autan läksyissä, joka toinen viikko olemme vaimon kanssa kaksin.

M33

Vierailija
5/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tuo totta?

Vierailija
6/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olisin halunnut lapsia, mutta yksin se hankalaa miehellä. Enkä syytä naisia lainkaan etten ole löytänyt ketään, koko aikuisiän olen ollut vaikeasti masentunut, ja en ole yrittänytkään pariutua. Myöskin ehkä parempi etten saanut lapsia, suvussa niin paljon periytyviä tauteja jota en toivo kenellekään

Vierailija
7/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman kumppania ei voi saada lapsia eli siinä syy. Naiset ei oikein kiinnostu🤷

Vierailija
8/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omassa tuttavapiirissä on kahdenlaisia miehiä: niitä jotka eivät halua ollenkaan lapsia, ja niitä jotka haluavat monta lasta. Ja muutamia, jotka haluaa 1-2 lasta. 

Ei kannata lisääntyä jos ei halua. 

Vierailija
9/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin puhua vain omasta puolestani, mutta itse en elä mitään nuoruutta. En vain halua lapsia.

M39

Suurin osa miehistä ei halua, ennen kuin nainen niin päättää. Pieni osa ei sitten todellakaan halua.

Vierailija
10/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin kyllä jo halunnut lapsia mutta ex-avovaimo muutti mieltään ja huomasi että ei haluakaan lapsia ja nykyinen kumppani ei kuulemma vielä halua lapsia. Että eipä tällä mitään tekemistä ole nuoruuden elämisen kanssa. 

Vierailija
11/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on liian nirsoja. 

Vierailija
12/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nuoruutta ei eletä pidempään, vaan aikuisuus on muuttunut.

Vierailija
13/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 50v setämies. Lapseton! En todellakaan halua lapsia hahahhaa!

Vierailija
14/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on vaikea lapsia saada. Paljon on myös niin ettei nainen halua lapsia.

Vierailija
15/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsien tekoon tarvitaan nainen.  Että Kysymys lienee mitä ne feministi miesvihaajat tekee ja miksi ne on yh heti parissa vuodessa.

Olen paljon mieluummin miesvihasjafeministi kuin alistuisin suomalaisen miehen vaimoksi 😂

Vierailija
16/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokaisella miehellä on kotona Fleshlight.

Monella myös seksinukke.

Mihin naista nykyään tarvitsee?

Vierailija
17/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

43-vuotiaana edelleen sikailen kokaiinin, ginin ja ky*pää rakastavien nuorten naisten kanssa.

Vierailija
18/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei eletä pitkää nuoruutta, vaan on tajuttu että perheytyminen on diili jossa haittoja on reilusti reilusti enemmän kuin positiivisia puolia.

Ihan järkevää.

Vierailija
19/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo siitä että ovat vihdoinkin ymmärtäneet elää sillä tavalla kuin itse haluavat eivätkä muiden odotusten mukaan.

Vierailija
20/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä nuoruus kestää pitempään mikä ei siis välttämättä ole huono juttu. Ehtii kokemaan kaikenlaista ja vanhemmat vanhemmat ovat tutkitusti henkisesti valmiimpia lapsen saamiseen. Työmarkkinat ovat epävarmat eikä palkkataso ole noussut muiden kustannusten perässä niin kestää pitempään, että taloudellinen tilanne on niin hyvä, että haluaa hankkia lapsen. Omilla vanhemmillani oli omistusasunto 25-vuotiaana ja lapsi. Äitini vielä opiskeli. Itse olen 32 ja pääsen hankkimaan omistusasunnon mieheni kanssa varmaan ensi keväänä. Saman ikäisenä vanhemmillani oli kaksi lasta ja vakituiset työpaikat. Asuntolainan omakotitalosta maksoivat pois 12 vuodessa mikä nykyään tuntuu absurdin lyhyeltä ajalta.