Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Puolet suomalaisista 35-vuotiaista miehistä on lapsettomia. Eletäänkö nuoruutta nykyisin pitempään?

Vierailija
01.05.2024 |

Kestääkö nuoruus nykyään aiempaa kauemmin? Mistä se kertoo että puolet 35-vuotiaista miehistä on nykyään lapsettomia?

Kommentit (378)

Vierailija
41/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekin ihmettelen tuota tietokone ja konsolipelien suosiota. Eihän ne ole todellista. Ohjelmoituja juttuja joita pelaaja luulee hallitsevansa, vaikka eivät ole mitään todellista. Lapsenakin jo ihmettelin miten kaverit jaksoivat pelata vuosi toisensa jälkeen. Itse harrastin mieluummin ulkoilua ja erilaisia pallopelejä, koska nehän tapahtuvat todellisessa maailmassa ja saa liikuntaa ja mielikin virkistyy. Nyt naimisissa ja useita lapsia ja en todellakaan mitään pelejä pelaile. Ihme nysvääjiä aikuiset miehet.

Vierailija
42/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo ne luulee olevansa kovinkin haluttavia parisuhteeseen muka myöhemmällä iällä, koska sattuvat saamaan useita seksiseuralaisia nuorempana. Näillä asioilla nyt ei vaan satu olemaan korrelaatiota, ja kukaan ei kelpuuta näitä keskenkasvuisia ja itsekkäitä miehenkuvatuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsekin ihmettelen tuota tietokone ja konsolipelien suosiota. Eihän ne ole todellista. Ohjelmoituja juttuja joita pelaaja luulee hallitsevansa, vaikka eivät ole mitään todellista. Lapsenakin jo ihmettelin miten kaverit jaksoivat pelata vuosi toisensa jälkeen. Itse harrastin mieluummin ulkoilua ja erilaisia pallopelejä, koska nehän tapahtuvat todellisessa maailmassa ja saa liikuntaa ja mielikin virkistyy. Nyt naimisissa ja useita lapsia ja en todellakaan mitään pelejä pelaile. Ihme nysvääjiä aikuiset miehet.

Sama. En ymmärrä. Ei kiinnostanut lapsenakaan pelata kuin silloin tällöin.

Vierailija
44/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei eletä pitkää nuoruutta, vaan on tajuttu että perheytyminen on diili jossa haittoja on reilusti reilusti enemmän kuin positiivisia puolia.

Ihan järkevää.

Jos ei ole lapsia niin ei ole mitään käsitystä minkälaista lasten kanssa on tai mitä ihania hetkiä siihen kuuluu. Ei ylipäätään tiedä, minkälainen se oma lapsi voisi olla. Pelkän tunteen tai luulon perusteella päätetään, ettei haluta lapsia. Vanhana yksinäisenä voidaan sitten katua. Jää osa elämästä elämättä ilman lapsia. Sen tajuaa erityisesti sen jälkeen kun saa yhden lapsen, miten mahtava juttu se on.

Vierailija
45/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuttavapiirissä hyvin koulutettuja kolmekymppisiä miehiä, jotka eivät oikeasti jotenkin koe itseään lainkaan vielä aikuisiksi, tai ainakaan valmiiksi vanhemmiksi. Vaikka duuni saattaa olla hyvinkin vastuullista, mennään jouluna ja juhannuksena äipälle ja iskälle valmiisiin pöytiin totaalisen uusavuttomina, sieltä käydään samanlaisilla kamuilla yökaudet _pelaamassa_ (!) - koska _loma_ - aivan kuin lapsena 😳 Tuskin tuo kymmenessäkään vuodessa paranee, ja sitten sen oman ikäluokan naiset ovatkin jo hedelmöitykseltään poissa pelistä. En tiedä ovatko muut huomanneet tämän kolmekymppisten aikuislapseuden, minusta se on karua ja todella yleistä.

Minä olen juuri tuollainen aikuislapsi ja onneksi on tyttöystävänikin. Duunissa on ihan tarpeeksi vastuuta, joten vapaa-ajalla haluan ottaa rennosti ja pitää hauskaa. 30 on

Ilman sarvia ja hampaita, voisihan se hyvinkin olla. Sinulla taitaa olla toisenlainen todellisuus, pahoittelut siitä.

Vierailija
46/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuoruus kestää pitempään mikä ei siis välttämättä ole huono juttu. Ehtii kokemaan kaikenlaista ja vanhemmat vanhemmat ovat tutkitusti henkisesti valmiimpia lapsen saamiseen. Työmarkkinat ovat epävarmat eikä palkkataso ole noussut muiden kustannusten perässä niin kestää pitempään, että taloudellinen tilanne on niin hyvä, että haluaa hankkia lapsen. Omilla vanhemmillani oli omistusasunto 25-vuotiaana ja lapsi. Äitini vielä opiskeli. Itse olen 32 ja pääsen hankkimaan omistusasunnon mieheni kanssa varmaan ensi keväänä. Saman ikäisenä vanhemmillani oli kaksi lasta ja vakituiset työpaikat. Asuntolainan omakotitalosta maksoivat pois 12 vuodessa mikä nykyään tuntuu absurdin lyhyeltä ajalta.

Nykyvässykkämiehet ei "koe" mitään. Kunhan napsivat helppoja rusinoita pullasta. Hommaavat seksiseuraa, päihteitä ja pelaavat tietokonepelejä ilman järjen häivää. Kokeminen tarkoittaa esimerkiksi interreilaamista, asumista ulkomailla, jotain erilaista ja jännittävää.

Vierailija
47/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ilmeisesti näissä kuitenkin on jotakin ihan hirvittävän koukuttavaa, eikä tekoäly ja muu teknologian kehitys ainakaan tilannetta paranna. Hyvin huomaa, että moni käy duunissa tienaamassa, ja loppu aika ihan oikeasti pyhitetään näissä pelimaailmoissa. 

Vierailija
48/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisilla seksielämä alkaa silloin, kun he haluavat.

Moni 35 vuotias mies on nähnyt seksiä vain netissä. Miehet ovat viattomia kuin lapset. 

Miehillä kestää pitemmin kiivetä seksuaalisuuden portaita ja sitten tuleekin ikä vastaan ja monenlaiset ongelmat kuten se, että työikäisiä miehiä on naisia enemmän ja kaikille ei riitä kumppania.  

Vierailija
49/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko pitävät kaveripiiriään parempana kumppanina, käyttävät huumeita tai eivät halua tehdä tähän kauheaan sotaisaan maailmaan, tai epäpätevien ja moraalisesti rappeutuneiden poliitikkojen maahan  lapsia? 

Vierailija
50/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tuttavapiirissä hyvin koulutettuja kolmekymppisiä miehiä, jotka eivät oikeasti jotenkin koe itseään lainkaan vielä aikuisiksi, tai ainakaan valmiiksi vanhemmiksi. Vaikka duuni saattaa olla hyvinkin vastuullista, mennään jouluna ja juhannuksena äipälle ja iskälle valmiisiin pöytiin totaalisen uusavuttomina, sieltä käydään samanlaisilla kamuilla yökaudet _pelaamassa_ (!) - koska _loma_ - aivan kuin lapsena 😳 Tuskin tuo kymmenessäkään vuodessa paranee, ja sitten sen oman ikäluokan naiset ovatkin jo hedelmöitykseltään poissa pelistä. En tiedä ovatko muut huomanneet tämän kolmekymppisten aikuislapseuden, minusta se on karua ja todella yleistä.

Mutta nämä löytävät sitten varmaan alle 30-vuotiaan naisen jotka ovat henkisellä kehityksellä samaa luokkaa ja voivat sitten hankkia lapsen. Miehet pystyvät siittämään naisia läpi elämän.

Lapsen kasvattaminen aikuiseksi on helkutin raskas ja kallis homma. Ajattelitko, että tuollaiset miehet jättävät koko homman naisen tehtäväksi?

Vierailija
51/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä nuoruus kestää pitempään mikä ei siis välttämättä ole huono juttu. Ehtii kokemaan kaikenlaista ja vanhemmat vanhemmat ovat tutkitusti henkisesti valmiimpia lapsen saamiseen. Työmarkkinat ovat epävarmat eikä palkkataso ole noussut muiden kustannusten perässä niin kestää pitempään, että taloudellinen tilanne on niin hyvä, että haluaa hankkia lapsen. Omilla vanhemmillani oli omistusasunto 25-vuotiaana ja lapsi. Äitini vielä opiskeli. Itse olen 32 ja pääsen hankkimaan omistusasunnon mieheni kanssa varmaan ensi keväänä. Saman ikäisenä vanhemmillani oli kaksi lasta ja vakituiset työpaikat. Asuntolainan omakotitalosta maksoivat pois 12 vuodessa mikä nykyään tuntuu absurdin lyhyeltä ajalta.

Nykyvässykkämiehet ei "koe" mitään. Kunhan napsivat helppoja rusinoita pullasta. Hommaavat seksiseuraa, päihteitä ja pelaavat tietokonepelejä ilman järjen häivää. Kokeminen ta

Miesmalli voi hommata seksiseuraa. 

Olen 39v treenattu mies ja neitsyt. Olen 179cm ja kalju. Pelaisin elämän peliä nightmare modella jos olisin 170cm, laihaläski ja ruma enkä siis tavis. 

Vierailija
52/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei eletä pitkää nuoruutta, vaan on tajuttu että perheytyminen on diili jossa haittoja on reilusti reilusti enemmän kuin positiivisia puolia.

Ihan järkevää.

Jos ei ole lapsia niin ei ole mitään käsitystä minkälaista lasten kanssa on tai mitä ihania hetkiä siihen kuuluu. Ei ylipäätään tiedä, minkälainen se oma lapsi voisi olla. Pelkän tunteen tai luulon perusteella päätetään, ettei haluta lapsia. Vanhana yksinäisenä voidaan sitten katua. Jää osa elämästä elämättä ilman lapsia. Sen tajuaa erityisesti sen jälkeen kun saa yhden lapsen, miten mahtava juttu se on.

Toi vanhuusjuttu on maailman typerin argumentti. Kun ei tiedä haluaako lapset edes olla sun kanssa tekemisissä kun olet vanha. Eikä tiedä miten vanhaksi kukin elää. Parempi argumentoida niin, että olisiko aika kasvaa aikuiseksi ja hankkia niitä uusia ja merkityksellisiä kokemuksia vanhemmuuden muodossa. Ikuisen nuoruuden eläminen on tylsää.

Vierailija
53/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin puhua vain omasta puolestani, mutta itse en elä mitään nuoruutta. En vain halua lapsia.

M39

Tää. Eikä kiinnosta tinderseurustelu,

Vierailija
54/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Peleissä voi valita vaikeusasteen sopivan haastavaksi ja niistä saa onnistumisen kokemuksia. Mistään pallopeleistä en ole sellaisia saanut, kun kaikki muut olivat aina parempia. Tuli vain surkea olo.

Vierailija
55/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naisilla seksielämä alkaa silloin, kun he haluavat.

Moni 35 vuotias mies on nähnyt seksiä vain netissä. Miehet ovat viattomia kuin lapset. 

Miehillä kestää pitemmin kiivetä seksuaalisuuden portaita ja sitten tuleekin ikä vastaan ja monenlaiset ongelmat kuten se, että työikäisiä miehiä on naisia enemmän ja kaikille ei riitä kumppania.  

Älä rinnasta itseäsi eli 40v neitsyttä tyypilliseen mieheen. Ihan oikeasti.

Vierailija
56/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyvässykkämiehet ei "koe" mitään. Kunhan napsivat helppoja rusinoita pullasta. Hommaavat seksiseuraa, päihteitä ja pelaavat ti

Muistutus todellisuudesta: Elämän peli nightmare -asetuksella tarkoittaisi lähinnä alaikäistä seksiorjaa Romaniassa. Lapsinarkomaania Liberiassa. 

Tämä rakkaudella & perspektiiviä toivottaen.

Vierailija
57/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nykyvässykkämiehet ei "koe" mitään. Kunhan napsivat helppoja rusinoita pullasta. Hommaavat seksiseuraa, päihteitä ja pelaavat ti

En ymmärrä mistä peliasioista höpiset. Ehkä kannattaisi vähentää pelaamista ja opetella normaaleja ihmiskontakteja. Sinun täytyy olla TODELLA OUTO, jos et ole saanut ketään sänkyyn tohon ikään mennessä. Kaikista rumimmatkin miehet joita tunnen ovat saaneet useita seksiseuralaisia.

Vierailija
58/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan järkevää.

Toi vanhuusjuttu on maailman typerin argumentti. Kun ei tiedä haluaako lapset edes olla sun kanssa tekemisissä kun olet vanha. Eikä tiedä miten vanhaksi kukin elää. Parempi argumentoida niin, että olisiko aika kasvaa aikuisek

Miksi se olisi tylsää? Minua ahdistaa aivan saatanasti yhä vain katsella perheellistyneitä ystäviäni kotisleikeissä. Pakotettua perhe-elämää, kaikki taloudellinen ja ajallinen menetys elämässä. Ikää 40. Työskentelen hyväpalkkaisessa duunissa, myönnän tekeväni ahneuttani liikaa töitä. Vapaa-aikani käytän matkusteluun, rentoutumiseen, kulttuuriin ja kyllä: pelaan paljon. 

Vierailija
59/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Peleissä voi valita vaikeusasteen sopivan haastavaksi ja niistä saa onnistumisen kokemuksia. Mistään pallopeleistä en ole sellaisia saanut, kun kaikki muut olivat aina parempia. Tuli vain surkea olo.

Etkö ole koskaan ns "mennyt itseesi" ja tehnyt itsetutkiskelua. Että miksi tarvitset jatkuvia dopamiiniryöppyjä ja onnistumisen tunteita. Miksi et osaa nauttia tavallisesta elämästä. 

Vierailija
60/378 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOK.

EK. ja näiden kätyrit toimivat ehkäisynä.

Kiera-