Puolet suomalaisista 35-vuotiaista miehistä on lapsettomia. Eletäänkö nuoruutta nykyisin pitempään?
Kestääkö nuoruus nykyään aiempaa kauemmin? Mistä se kertoo että puolet 35-vuotiaista miehistä on nykyään lapsettomia?
Kommentit (378)
Voin puhua vain omasta puolestani, mutta itse en elä mitään nuoruutta. En vain halua lapsia.
M39
Vierailija kirjoitti:
Ei löydetä paria. Naiset ja miehet asuu eri kaupungeissa ja viettää erilaista elämää. Lapsia ei välttämättä edes haluta ollenkaan tehdä.
Mitä ja missä ne naisten kaupungit ovat?
En halua omia lapsia. Olen naimisissa muutaman vuoden vanhemman naisen kanssa, jolla kaksi lasta edellisestä suhteesta. Koen saavani perhe-elämästä kaikki parhaat puolet: joka toinen viikko olen turvallinen aikuinen ja kuskaan lapsia harrastuksiin ja autan läksyissä, joka toinen viikko olemme vaimon kanssa kaksin.
M33
Itse olisin halunnut lapsia, mutta yksin se hankalaa miehellä. Enkä syytä naisia lainkaan etten ole löytänyt ketään, koko aikuisiän olen ollut vaikeasti masentunut, ja en ole yrittänytkään pariutua. Myöskin ehkä parempi etten saanut lapsia, suvussa niin paljon periytyviä tauteja jota en toivo kenellekään
Ilman kumppania ei voi saada lapsia eli siinä syy. Naiset ei oikein kiinnostu🤷
Omassa tuttavapiirissä on kahdenlaisia miehiä: niitä jotka eivät halua ollenkaan lapsia, ja niitä jotka haluavat monta lasta. Ja muutamia, jotka haluaa 1-2 lasta.
Ei kannata lisääntyä jos ei halua.
Vierailija kirjoitti:
Voin puhua vain omasta puolestani, mutta itse en elä mitään nuoruutta. En vain halua lapsia.
M39
Suurin osa miehistä ei halua, ennen kuin nainen niin päättää. Pieni osa ei sitten todellakaan halua.
Olisin kyllä jo halunnut lapsia mutta ex-avovaimo muutti mieltään ja huomasi että ei haluakaan lapsia ja nykyinen kumppani ei kuulemma vielä halua lapsia. Että eipä tällä mitään tekemistä ole nuoruuden elämisen kanssa.
Yksin on vaikea lapsia saada. Paljon on myös niin ettei nainen halua lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Lapsien tekoon tarvitaan nainen. Että Kysymys lienee mitä ne feministi miesvihaajat tekee ja miksi ne on yh heti parissa vuodessa.
Olen paljon mieluummin miesvihasjafeministi kuin alistuisin suomalaisen miehen vaimoksi 😂
Jokaisella miehellä on kotona Fleshlight.
Monella myös seksinukke.
Mihin naista nykyään tarvitsee?
43-vuotiaana edelleen sikailen kokaiinin, ginin ja ky*pää rakastavien nuorten naisten kanssa.
Ei eletä pitkää nuoruutta, vaan on tajuttu että perheytyminen on diili jossa haittoja on reilusti reilusti enemmän kuin positiivisia puolia.
Ihan järkevää.
Kertoo siitä että ovat vihdoinkin ymmärtäneet elää sillä tavalla kuin itse haluavat eivätkä muiden odotusten mukaan.
Kyllä nuoruus kestää pitempään mikä ei siis välttämättä ole huono juttu. Ehtii kokemaan kaikenlaista ja vanhemmat vanhemmat ovat tutkitusti henkisesti valmiimpia lapsen saamiseen. Työmarkkinat ovat epävarmat eikä palkkataso ole noussut muiden kustannusten perässä niin kestää pitempään, että taloudellinen tilanne on niin hyvä, että haluaa hankkia lapsen. Omilla vanhemmillani oli omistusasunto 25-vuotiaana ja lapsi. Äitini vielä opiskeli. Itse olen 32 ja pääsen hankkimaan omistusasunnon mieheni kanssa varmaan ensi keväänä. Saman ikäisenä vanhemmillani oli kaksi lasta ja vakituiset työpaikat. Asuntolainan omakotitalosta maksoivat pois 12 vuodessa mikä nykyään tuntuu absurdin lyhyeltä ajalta.
Ei löydetä paria. Naiset ja miehet asuu eri kaupungeissa ja viettää erilaista elämää. Lapsia ei välttämättä edes haluta ollenkaan tehdä.