Oletko sinä se psykopaatti joka toimii näin kaupassa
1. Kun olet lopettanut ostosten lataamisen liukuhihnalle, et laita sitä "seuraava asiakas" väli kapulaa jolloin takana oleva joutuu laittamaan sen sinun puolestasi
2. Jäät käytävillä hyllyjen tukkeeksi pohtimaan, ostaako vaiko ei osta jolloin ne muut jotka nimenomaan haluaisivat ostaa eivät pääse nappaamaan sitä tuotetta sinun takiasi
3. Otat "maistiaiset" jostain herkusta ennen ostamista, vaikka niin ei saa tehdä, koska se on yksiselitteisesti varastamista
4. Sinulla on kärryllinen täynnä tavaraa ja huomaat, että takana olevalla on vain pari tuotetta, mutta et silti päästä takana olevaa ensin
5. Menet itsepalvelukassalle valtava kärry täynnä tavaraa, vaikka sinulla ei ole kerää ja skannaa laitetta käytössäsi (katso kohta 4)
Kommentit (120)
Minä tarkoituksella usein viivytän kapulan laittamista ostosteni jälkeen. Haluan selvittää, onko seuraava asiakas neurootikko, joka luulee joko minun kurkkujeni ja kahvipakettieni loikkivan hänen ostostensa joukkoon tai vaihtoehtoisesti hänen beceliensä ja sipsipussiensa soluttautuvan minun tuotteisiini vaikka välissä olisi metri tyhjää liukuhihnaa.
Ei ennen edes ollut mitään kapuloita ja kuitenkin jokainen pystyi pitämään huolen omista ostoksistaan! Heti jos huomaan seuraavan asiakkaan kykenevän aloittamaan omien ostostensa latomisen hihnalle ilman syyttävää kyyläämistä ja nykiviä suupieliä, asetan kapulan kiltisti paikoilleen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miksi joku pitäisi päästää edelleen kassajonossa, jos jollain on vain muutama tuote? Jokainen valitsee itse kassan ja jonottaa siinä kuten muutkin. Tuo kysely mikä oli iltapäivälehdessä ja missä oli juuri tämä kysymys, niin suurin osa vastasi että päästäisi. No en kyllä ole nähnyt että ihmiset näin toimisivat. Päinvastoin sanotaan kyllä heti että jonon pää on tuolla.
Ip kassa? Itse olen saanut perinteisillä kassoilla "mene vain ohi" kun on ollut vain yksi, korkeintaan muutama tuote. Ip kassoilla sen sijaan joutuu odottamaan ikuisuuden, kun runsaat kuormat kerännyt skannaa etanan tahdilla. Sen takia IP kassojen kannalta nämä kerää ja skannaa laitteet ovat parhaita. Varsinkin, kun niistä kassoista on yksi varattu nimenomaan niille skannereille
Minua kyrsii nämä, jotka itsep
Heh, joo. Mua taas välillä melkein hävettää kun skannaan tuotteet aivan hillittömällä tahdilla. Varmaan nykyään heitettäis johonkin adhd-tutkimuksiin. Olen oppinut kaikenlaisia vähän hassuja tapoja sietää tylsiä juttuja. Yksi mitä ehkä eniten käytän on just se että jotain tylsää juttua tehdessä taistelen kelloa vastaan ja ikäänkuin testaan mikä on nopeus josta suoriudun sähläämättä, eli esim. ip-kassaa käyttäessä tahti on mieletön mutta niin että tavarat eivät saa lentää lattialle ja näin. Lakanoita vaihtaessa leikin kiireistä hotellisiivoojaa jne jne
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miksi joku pitäisi päästää edelleen kassajonossa, jos jollain on vain muutama tuote? Jokainen valitsee itse kassan ja jonottaa siinä kuten muutkin. Tuo kysely mikä oli iltapäivälehdessä ja missä oli juuri tämä kysymys, niin suurin osa vastasi että päästäisi. No en kyllä ole nähnyt että ihmiset näin toimisivat. Päinvastoin sanotaan kyllä heti että jonon pää on tuolla.
Jos mulla on paljon ostoksia ja takana olevalla muutama niin päästän aina edelleni.
Mitä jos perässä tulee monta parin ostoksen asiakasta, vaikka 10?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulla on paljon ostoksia ja takana olevalla muutama niin päästän aina edelleni.
Niin minäkin. Ja samoin on tehty mulle. Ja päästän edelle esim pullonpalautuksessa jos vien koko kesän pullot ja toisella pari tölkkiä tai yksi kassillinen
Sanon edellä olevalle jos ei laita kapulaa, että ihanaa kun maksaa munkin ostokset, onkin rahat vähän vähissä.
Ne kapulat on olleet jo ainakin 50 vuotta erottamassa ihmisten ostokset. Eikä ole vaikeaa laittaa sitä ostoksien jälkeen. Menee aikaa alle sekunti. Ja on sillä kassalla nykyisin paljon osattavaa,jotkut vaan luulee että ei viitsi tai osaa.
Vierailija kirjoitti:
Sanon edellä olevalle jos ei laita kapulaa, että ihanaa kun maksaa munkin ostokset, onkin rahat vähän vähissä.
Ja mitä sitten kun se edellä oleva maksaa ne sinunkin ostokset ja ottaa ne mukaansa, etkä sinä saa sanottua siihen mitään?
Vierailija kirjoitti:
Ihan ajankohtainen kysymys joltain. Ja ketjun vastaukset on etukäteen ennustettavissa. Me ihmiset ollaan usein juuri sellaisia että meillä syttyy sarvet tuleen jos joudutaan harrastamaan itsereflektiota. Ja jos joku meidät tähän haastaa tai edes vahingossa paljastaa jonkun virheen, koemme joutuvamme noloon asemaan. Tällöin alkaa uhoaminen ja tämän haastajan "kyyläksi" ynnä muuksi haukkuminen. Tässä se poikkeus että muissa kanssaeläjissä kyllä rakastemme nähdä ja oikein etsiä niitä puutteita.... No mutta, tämä on täysin inhimillistä ja kun nykyaika on lähes poikkeuksetta hektistä ja stressaavaa niin vähän kaikki sortuu siinä omassa kuplassa elämiseen
Jahas, täällä joku näemmä jo alapeukuttanutkin, varmaan sitä mieltä että on itse täydellisyyden perikuva ja omaa virheettömän itsereflektiokyvyn. Terve narsismi on toki ihan hyvä, kunhan pysyy kohtuuden rajoissa
Vierailija kirjoitti:
Mulle on ihan sama kuka sen kapulan laittaa, itse kylläkin laitan jos takana on joku.
Samoin, niin laitan minäkin, sillä en halua maksaa sen takana tulevan ostoksia.
Jo joku ei kapulaa jälkeensä laita, niin maksakoon minunkin ostokseni. Koska minähän en edes siihen kapulaan voi yltää.
Vierailija kirjoitti:
Ne kapulat on olleet jo ainakin 50 vuotta erottamassa ihmisten ostokset. Eikä ole vaikeaa laittaa sitä ostoksien jälkeen. Menee aikaa alle sekunti. Ja on sillä kassalla nykyisin paljon osattavaa,jotkut vaan luulee että ei viitsi tai osaa.
Yksi henkilö tuntuu peukun suunnasta päätellen kokevan ylitsepääsemätöntä hankaluutta kassan ostosten välikapulan kanssa
Vierailija kirjoitti:
Olen tavannut sinut. Joka kerta olen hymyillyt sutkautuksellesi ja nyökännyt hyväksyvästi. Sitten olen siirtynyt pakkaamaan omat tavarani ja sulavasti häipynyt jättäen sinut maksamaan molempien ostokset. Kiitos nyt sinulle, kun satuimme täällä tapaamaan. Olen sinun avullasi säästänyt useita satasia. :)
Kassakapula😂😁Tuo porukkaa kahtia jakava pieni esine🥰😠
En laita kapulaa koska on huvittavaa katsoa kapulafanien ilmeitä kun heidän ostoksensa lähestyvät kassaa eikä kapula ole. Itse osaan huolehtia omista ostoksistani, mutta takana tuleva jää tuskallisen ummetuksen kaltaiseen tilanteeseen miettiessään, uskaltaako olla laittamatta kapulaa omien ostostensa perään vaikka hänen mielestään onkin epäreilua että joku muu ei laittanut kapulaa.
En laita sitä kapulaa, ettei nikama niksahda paikoiltaan.
En ole varmaan koskaan käyttänyt sitä välikapulaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä jos perässä tulee monta parin ostoksen asiakasta, vaikka 10?
Eipä ole sellaista sattunut ja joku tolkku mulla sentään on.
Vierailija kirjoitti:
Entä jos päästää ohitseen takanaan tulevan, jolla on vain pari tavaraa, ja huomaa että seuraavallakin on vain pari tavaraa? Kai sekin pitää päästää ohi? Eihän siinä pääse itse ikinä kassalle asti.
Järjen käyttö on sallittua.
Vierailija kirjoitti:
Hei, loistoidea, kiitos!!! Mua kans ärsyttää kun ei saa laitettua sitä kapulaa, joko panttaan omia ostoksiani korissa tai sitte tungen ne ihan kiinni edellisen ostoksiin, siinähän odottelee kun kassa vähentelee kuitista. Ja tämä ei ole kettuilua kassahenkilölle, hän saa palkan, vaan sille aasille joka ei sitä kapulaa saa laitettua.
Sama täällä,olen toiminut näin monta kertaa. Mutta katson myös sinne kauemmas jonoon,ettei nyt ihan koko jonoa päästä edelle jos useammalla on se pari ostosta .