Oletko sinä se psykopaatti joka toimii näin kaupassa
1. Kun olet lopettanut ostosten lataamisen liukuhihnalle, et laita sitä "seuraava asiakas" väli kapulaa jolloin takana oleva joutuu laittamaan sen sinun puolestasi
2. Jäät käytävillä hyllyjen tukkeeksi pohtimaan, ostaako vaiko ei osta jolloin ne muut jotka nimenomaan haluaisivat ostaa eivät pääse nappaamaan sitä tuotetta sinun takiasi
3. Otat "maistiaiset" jostain herkusta ennen ostamista, vaikka niin ei saa tehdä, koska se on yksiselitteisesti varastamista
4. Sinulla on kärryllinen täynnä tavaraa ja huomaat, että takana olevalla on vain pari tuotetta, mutta et silti päästä takana olevaa ensin
5. Menet itsepalvelukassalle valtava kärry täynnä tavaraa, vaikka sinulla ei ole kerää ja skannaa laitetta käytössäsi (katso kohta 4)
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Kommenteista päätellen vauva-palsa on täynnä niitä jotka eivät laita kassakapulaa omien ostosten päätteeksi, vaikka iltapäivälehden kyselyssä melkein jokainen vastasi oikeaoppisesti niin, että se joka lopettaa tuotteensa lataamisen laittaa myös sen kassakapulan
Ei kai kukaan kaupassa mitään lataa.
En todellakaan laita kapulaa. Valitsen sellaisen kassan missä ei ole ketään tai jätän tarpeeksi suuren väliin muiden ostoksiin.
Vierailija kirjoitti:
En minä sitä kassakapulaa tarvitse. Se joka sitä kokee tarvitsevansa eikä osaa esimerkiksi jättää väliä edessä olevansa ostoksiin voi itse käytän sitä kapulaa. Ei muut ihmiset ole mitään kapulankäyttäjiwn palvelijoita.
Mistä se kassa sitten tietää että siinä hihnalla on jo toisen asiakkaan ostokset menossa oli väliä tai ei? Välillä jos tuon kapulan on unohtanut, niin on käynyt useammankin kerran että joko omat ostokset menee toisen tavaroiden perään tai sitten takana olevan ostokset minun tavaroiden mukana. Sitä varten se kapula juuri on että se erottaa eri asiakkaiden ostokset.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatille tyypillisiä piirteitä ovat julmuus, epäsosiaaliset teot, alkoholin ja huumeiden käyttö, vastuuttomuus ja moraalittomuus.
Kuulostaa aspd:ltä, antisosiaalinen persoonallisuus, jonka diagnoosin voi saada melkein kuka vain.
Primäärinen psykopatia taas on paljon harvinaisempi ja johon ei välttämättä kuulu päihteiden käyttö ollenkaan. Heidän aivonsa eivät kuulemma saa päihteistä samanlaista mielihyvää kuin neurotyypillisten "normien". Valkokauluspsykopaatit jne.
Ap suurin osa ihmisistä toimii noin, enkä usko suurimman osan olevan psykopaatteja. On sinulla murheet.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä sitä kassakapulaa tarvitse. Se joka sitä kokee tarvitsevansa eikä osaa esimerkiksi jättää väliä edessä olevansa ostoksiin voi itse käytän sitä kapulaa. Ei muut ihmiset ole mitään kapulankäyttäjiwn palvelijoita.
Mistä se kassa sitten tietää että siinä hihnalla on jo toisen asiakkaan ostokset menossa oli väliä tai ei? Välillä jos tuon kapulan on unohtanut, niin on käynyt useammankin kerran että joko omat ostokset menee toisen tavaroiden perään tai sitten takana olevan ostokset minun tavaroiden mukana. Sitä varten se kapula juuri on että se erottaa eri asiakkaiden ostokset.
Oletko kuullut, että niitä omia ostoksia ei tarvi tunkea toisen ostosten perään tai sekaan? Vaan voi jättää esimerkiksi välin ostosten väliin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olin kassalla töissä ennen "kapulakautta". Siinä piti kassan ihan itse seurailla mitä ihmiset hihnalle laittoivat. Nykykassat eivät jaksa edes sitä. Maailman yksinekrtaisin työ ja sitäkään ei osata tehdä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko kuullut, että niitä omia ostoksia ei tarvi tunkea toisen ostosten perään tai sekaan? Vaan voi jättää esimerkiksi välin ostosten väliin.
Sille kassalle on aika paljon selkeämpää kun siinä on se kapula. Voihan niissä ostoksissa olla muutenkin väliä jos hihna on ehtinyt liikkua sillä aikaa kun lastaa sille ostoksiaan.
Entä jos päästää ohitseen takanaan tulevan, jolla on vain pari tavaraa, ja huomaa että seuraavallakin on vain pari tavaraa? Kai sekin pitää päästää ohi? Eihän siinä pääse itse ikinä kassalle asti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule olen kyllä ja olen jättänytkin. Jos ei vaan itse huomaa seurata tilannetta aina niin varmasti niin käy, että kassa ne siitä lukijan läpi vetää. Itsekkäitä ovat juuri sinulaisesi jotka eivät viitsi toimia niin että asiat sujuvat jouhevasti ja kaikki huomioiden. Taidan tulla sinun perääsi seuraavaksi kassajonoon ja jätän sen kapulan laittamatta ja jos et huomaa niin sopii kyllä mulle että sä maksat ne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miksi joku pitäisi päästää edelleen kassajonossa, jos jollain on vain muutama tuote? Jokainen valitsee itse kassan ja jonottaa siinä kuten muutkin. Tuo kysely mikä oli iltapäivälehdessä ja missä oli juuri tämä kysymys, niin suurin osa vastasi että päästäisi. No en kyllä ole nähnyt että ihmiset näin toimisivat. Päinvastoin sanotaan kyllä heti että jonon pää on tuolla.
Jos mulla on paljon ostoksia ja takana olevalla muutama niin päästän aina edelleni.
En edes katso taakse jonossa, joten en tiiä takimmaisen tavaramäärää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et näemmä tiedä mikä on psykopaatti.
Jos puhutaan aidosta psykopatiasta, kyseessä on persoonallisuus häiriö jolle tyypillistä on julmuus, empatian puute ja moraalin puute.
Jos puhutaan arkielämän psykopaateista, niitä ovat kaikki nämä jotka eivät noudata kirjoittamattomia sääntöjö. Kuten se, että viimeinen asiakas kapulan laittaminen kuuluu sille joka on lopettanut tuotteiden lataamisen liukuhihnalle. Sitä noudattaa melkein kaikki paitsi nämä jotka jättävät sen kirjaimellisesti seuraavan asiakkaan vastuulle
-Ap
Ainoastaan psykopaatti miettii tuollaisia sääntöjä, eikä kestä mitään vastoinkäymisiä ja erilaisuutta.
Ap, hae apua mielenterveysongelmaasi, avun hakemista ei tarvitse hävetä.
Vierailija kirjoitti:
Psykopaatille tyypillisiä piirteitä ovat julmuus, epäsosiaaliset teot, alkoholin ja huumeiden käyttö, vastuuttomuus ja moraalittomuus.
Psykopaatille tunnusomaisinta on valehtelu. Krooninen tietoinen valehtelu tekee ihmisestä psykon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miksi joku pitäisi päästää edelleen kassajonossa, jos jollain on vain muutama tuote? Jokainen valitsee itse kassan ja jonottaa siinä kuten muutkin. Tuo kysely mikä oli iltapäivälehdessä ja missä oli juuri tämä kysymys, niin suurin osa vastasi että päästäisi. No en kyllä ole nähnyt että ihmiset näin toimisivat. Päinvastoin sanotaan kyllä heti että jonon pää on tuolla.
Ip kassa? Itse olen saanut perinteisillä kassoilla "mene vain ohi" kun on ollut vain yksi, korkeintaan muutama tuote. Ip kassoilla sen sijaan joutuu odottamaan ikuisuuden, kun runsaat kuormat kerännyt skannaa etanan tahdilla. Sen takia IP kassojen kannalta nämä kerää ja skannaa laitteet ovat parhaita. Varsinkin, kun niistä kassoista on yksi varattu nimenomaan niille skannereille
Minua kyrsii nämä, jotka itsep
Miksi se kyrsii sinua? Ei sinulla voi olla kiire makaamaan sohvalle tyhjänpanttina. Sitähän elämäsi on 99 prosenttia, joten olisit edes kaupassa ihmisiksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kuule olen kyllä ja olen jättänytkin. Jos ei vaan itse huomaa seurata tilannetta aina niin varmasti niin käy, että kassa ne siitä lukijan läpi vetää. Itsekkäitä ovat juuri sinulaisesi jotka eivät viitsi toimia niin että asiat sujuvat jouhevasti ja kaikki huomioiden. Taidan tulla sinun perääsi seuraavaksi kassajonoon ja jätän sen kapulan laittamatta ja jos et huomaa niin sopii kyllä mulle että sä maksat ne.
Itselläni ei moisia ostosten sekoittumisten ongelmia ole ollut koskaan.
Joten sinun ongelmasi, ei minun. Sen kun käytät sitä kapulaa ihan itse. Siinähän sitten haet uudet tuotteet hyllyistä kun edelläolija maksaa ja ottaa mukaansa ne sinunkin ostoksesi.
Ihan ajankohtainen kysymys joltain. Ja ketjun vastaukset on etukäteen ennustettavissa. Me ihmiset ollaan usein juuri sellaisia että meillä syttyy sarvet tuleen jos joudutaan harrastamaan itsereflektiota. Ja jos joku meidät tähän haastaa tai edes vahingossa paljastaa jonkun virheen, koemme joutuvamme noloon asemaan. Tällöin alkaa uhoaminen ja tämän haastajan "kyyläksi" ynnä muuksi haukkuminen. Tässä se poikkeus että muissa kanssaeläjissä kyllä rakastemme nähdä ja oikein etsiä niitä puutteita.... No mutta, tämä on täysin inhimillistä ja kun nykyaika on lähes poikkeuksetta hektistä ja stressaavaa niin vähän kaikki sortuu siinä omassa kuplassa elämiseen
Vierailija kirjoitti:
1. Kun olet lopettanut ostosten lataamisen liukuhihnalle, et laita sitä "seuraava asiakas" väli kapulaa jolloin takana oleva joutuu laittamaan sen sinun puolestasi
Otan sen kapulan käteeni ettei takana oleva voi laittaa sitä.
2. Jäät käytävillä hyllyjen tukkeeksi pohtimaan, ostaako vaiko ei osta jolloin ne muut jotka nimenomaan haluaisivat ostaa eivät pääse nappaamaan sitä tuotetta sinun takiasi
En jää pohtimaan, mutta tunnistan tästä itseni. Se on hauska leikki jota leikin kaupassa käydessä; katson jonkun ihmisen ja yritän arvata mitä hän haluaa ostaa seuraavaksi.
3. Otat "maistiaiset" jostain herkusta ennen ostamista, vaikka niin ei saa tehdä, koska se on yksiselitteisesti varastamista
Varastamista on vain se että vie tuotteita maksamatta kassan ohi,
4. Sinulla on kärryllinen täynnä tavaraa ja huomaat, että takana olevalla on vain pari tuotetta, mutta et silti päästä takana olevaa ensin
😂 Mikä oman elämänsä edge lord
Minua kyrsii nämä, jotka itsepalvelukassoilla alkavat suunnilleen lukea tuoteselosteita ja käsittelevät ostoksiaan kuin ne olisivat henkäyksenohutta lasia ( varovasti ja todella hitaasti )