Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oletko sinä se psykopaatti joka toimii näin kaupassa

Vierailija
01.05.2024 |

1. Kun olet lopettanut ostosten lataamisen liukuhihnalle, et laita sitä "seuraava asiakas" väli kapulaa jolloin takana oleva joutuu laittamaan sen sinun puolestasi

2. Jäät käytävillä hyllyjen tukkeeksi pohtimaan, ostaako vaiko ei osta jolloin ne muut jotka nimenomaan haluaisivat ostaa eivät pääse nappaamaan sitä tuotetta sinun takiasi

3. Otat "maistiaiset" jostain herkusta ennen ostamista, vaikka niin ei saa tehdä, koska se on yksiselitteisesti varastamista

4. Sinulla on kärryllinen täynnä tavaraa ja huomaat, että takana olevalla on vain pari tuotetta, mutta et silti päästä takana olevaa ensin

5. Menet itsepalvelukassalle valtava kärry täynnä tavaraa, vaikka sinulla ei ole kerää ja skannaa laitetta käytössäsi (katso kohta 4)

Oletko psykopaatti kaupassa?

Vaihtoehdot

Kommentit (120)

Vierailija
81/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En laita kapulaa ennen enkä jälkeen. Ei haittaa, jos muutkaan ei laita.

Jätän edellä oleviin ostoksiin reilun välin ja oletan takana olevan osaavan tehdä samoin (tai käyttävän kapulaa, jos hän sitä kokee tarvitsevansa).

Te jotka sen kapulan haluatte: Miksi se on vaikeaa tai ärsyttävää laittaa ihan itse? Yksi pieni kapula?

Siksi että se edellinen asiakas yleensä seisoo niiden kapuloiden edessä niin että sitä ei pääse ottamaan. 

Miksi on kauhea kiire laittaa ostokset edellisen ostoksiin kiinni? Maksamaan ei pääse sen nopeampaa ja pakkaamaankaan ei pääse nopeampaa, vaan vasta sitten kun edellinen on maksanut ja lähtenyt.

Esimerkiksi siksi jos minulla on ost

Ostoskori painaa sen kaupassaoloajan. Sen jälkeen painaa kauppakassi.  

Vierailija
82/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko sinä ap. hullu?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jätän edellä oleviin ostoksiin reilun välin ja oletan takana olevan osaavan tehdä samoin (tai käyttävän kapulaa, jos hän sitä kokee tarvitsevansa).

Te jotka sen kapulan haluatte: Miksi se on vaikeaa tai ärsyttävää laittaa ihan itse? Yksi pieni kapula?

Siksi että se edellinen asiakas yleensä seisoo niiden kapuloiden edessä niin että sitä ei pääse ottamaan. 

Miksi on kauhea kiire laittaa ostokset edellisen ostoksiin kiinni? Maksamaan ei pääse sen nopeampaa ja pakkaamaankaan ei pääse nopeampaa, vaan vasta sitten kun edellinen on maksanut ja lähtenyt.

Ostoskorin voi laskea maahan tai kassalinjan päätytasolle. Tai sitten vaan menee sellaiselle kassalle missä ei ole ketään eikä joudu jonottamaan.

Vierailija
84/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostoskorin voi laskea maahan tai kassalinjan päätytasolle. Tai sitten vaan menee sellaiselle kassalle missä ei ole ketään eikä joudu jonottamaan.

Likaiselle lattialle? Hyi helvetti. Luuletko että joku tahallaan valitsee kassan jolle joutuu jonottamaan jos olisi vapaitakin tarjolla?

Vierailija
85/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ostoskori painaa sen kaupassaoloajan. Sen jälkeen painaa kauppakassi

Mutta korin sisällön voi jakaa kahteen kauppakassiin; kori yksinään on painoa toisella käsivarrella

Vierailija
86/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan aina kaikki kapulat rattaisiin. Rakastan sitä viivettä, mikä syntyy kun autistiset kapulafriikit yrittävät löytää niitä rattaistosta päästäkseen laittamaan karkkipussinsa hihnalle.

Vierailija
87/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sun ostoskori painaa liikaa niin ota kärry. Tai vedettävä kori.

Vierailija
88/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä ap. hullu?

Mistä lähtien peruskäytöstavat ovat olleet hulluutta? Ihan perusasioita, että niin kauan kun et ole maksanut tuotetta, se on kaupan omaisuutta ja sen avaaminen ennen maksamista on yksiselitteisesti varastamista

Perushyviin käytöstapoihin kuuluu myös se, että ei olla esteenä muille. Sen takia invaparkkipaikat ovat lähellä kaupan ovensuuta ja johon eivät saa parkkeerata ketkään muut kuin ne joilla on invaoikeus

Ja mitä tulee kassakapulaan, jos joku on oikeasti niin typerä, että uskoo kassahenkilön erottavan kahden eri henkilöiden ostokset "isolla välillä" se on verrattavissa siihen, että ei näytä vilkkua liikenteessä. Mistä ne muut autot tietää, että mihin suuntaan olet kääntymässä? Ei mistään. Kaikista kusipäisimmät ovat nämä liikenne ympyrästä poistuvat jotka eivät vilkkua osaa käyttää 

Vierailija
89/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sun ostoskori painaa liikaa niin ota kärry. Tai vedettävä kori.

Tai sitten voin vaan latoa ne ostokseni hihnalle sen edellisen asiakkaan ostosten perään kun hän on ensin asianmukaisesti erottanut ne kapulalla. 

Vierailija
90/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua huvittaa nämä hätäiset ihmiset,jotka alkaa ladata tavaroita kassahihnalle, ennenkuin minä, edellä oleva, olen saanut omani hihnalle purettua.

Turhaan kurottelee kapuloita ennenkuin olen ne omat ostokseni saanut hihnalle. 

Pari kertaa joutunut huomauttamaan "hei, en ole purkanut vielä ostoksiani, voisitko odottaa".

Itse opin koronan aikana ettei se kaupassa asiointi nopeudu yhtään, vaikka kuinka huohottaisit selän takana.

Vierailija
91/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä ap. hullu?

Mistä lähtien peruskäytöstavat ovat olleet hulluutta? Ihan perusasioita, että niin kauan kun et ole maksanut tuotetta, se on kaupan omaisuutta ja sen avaaminen ennen maksamista on yksiselitteisesti varastamista

Perushyviin käytöstapoihin kuuluu myös se, että ei olla esteenä muille. Sen takia invaparkkipaikat ovat lähellä kaupan ovensuuta ja johon eivät saa parkkeerata ketkään muut kuin ne joilla on invaoikeus

Ja mitä tulee kassakapulaan, jos joku on oikeasti niin typerä, että uskoo kassahenkilön erottavan kahden eri henkilöiden ostokset "isolla välillä" se on verrattavissa siihen, että ei näytä vilkkua liikenteessä. Mistä ne muut autot tietää, että mihin suuntaan olet kääntymässä? Ei mistään. Kaikista kusipäisimmät ovat nämä liikenne ympyrästä poistuvat jotka eivät vilkkua osaa käyttää 

Osasi ne erottaa koronankin aikana.

Itse en laita enää kapulaa. Eikä mene sekaisin. Ei tee enää mieli näprätä kapuloita,joita kaikki hiplaa.

Vierailija
92/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä ap. hullu?

En; en ole hullu. Minua vain v*tuttaa nämä itsekeskeiset "minä minä minä" joille hyvien käytöstapojen noudattaminen on todella vieras käsite

-Ap

Vierailija
93/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua huvittaa nämä hätäiset ihmiset,jotka alkaa ladata tavaroita kassahihnalle, ennenkuin minä, edellä oleva, olen saanut omani hihnalle purettua.

Pari kertaa joutunut huomauttamaan "hei, en ole purkanut vielä ostoksiani, voisitko odottaa".

Itse opin koronan aikana ettei se kaupassa asiointi nopeudu yhtään, vaikka kuinka huohottaisit selän takana.

Jos olet se sama mies, jolta oli vielä jäänyt purkamatta ne reppuun pakatut tavarat joista vartijakin kiinnostui, niin melkoista meediota tarvittaisiin arvaamaan että sinulla on maksamattomia ostoksia muuallakin kuin siinä kärryssä.

Vierailija
94/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko sinä ap. hullu?

En; en ole hullu. Minua vain v*tuttaa nämä itsekeskeiset "minä minä minä" joille hyvien käytöstapojen noudattaminen on todella vieras käsite

-Ap

Sinä yrität vain saada muut tekemään kuten itse haluat tässä kapulan asiassa. Taitaa harmittaa kun muut eivät tee kuten haluat?

Vierailija
95/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä laitan aina kapulan osoksieni perään, en joudu miettimään sitä joka kerta

Mulla on yleensä isot ostokset, ja jos huomaan seuraavalla olevan muutama tuote kädessä, niin kysyn haluaako hän tulla mun eteen. Tämä ei hidasta minua mitenkään, kun minä ladon edelleen niitä ostoksia siihen hihnalle, kun "ohittaja" on jo häipynyt

Vierailija
96/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en laita enää kapulaa. Eikä mene sekaisin. Ei tee enää mieli näprätä kapuloita,joita kaikki hiplaa.

Miksi sitten kassa joutuu joka kerta kysymään että oliko nämä ostokset vielä sinun jos joku jättää kapulan laittamatta?

Vierailija
97/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä miksi joku pitäisi päästää edelleen kassajonossa, jos jollain on vain muutama tuote? Jokainen valitsee itse kassan ja jonottaa siinä kuten muutkin. Tuo kysely mikä oli iltapäivälehdessä ja missä oli juuri tämä kysymys, niin suurin osa vastasi että päästäisi. No en kyllä ole nähnyt että ihmiset näin toimisivat. Päinvastoin sanotaan kyllä heti että jonon pää on tuolla. 

Jos mulla on paljon ostoksia ja takana olevalla muutama niin päästän aina edelleni.

Usein minäkin lasken, etenkin jos ei ole jonoa.. Enkä pelkästään siksi että haluan olla kiltti vaan myös siksi etten jaksa ajatusta että hän tuijottaa ostoksiani.

Vierailija
98/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koske paskaisiin kapuloihin. Asetan vähät ostokset hihnalle kun se on vapaa, kassahenkilö varmasti muistaa käytännön korona-ajalta 

Vierailija
99/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet se sama mies, jolta oli vielä jäänyt purkamatta ne reppuun pakatut tavarat joista vartijakin kiinnostui, niin melkoista meediota tarvittaisiin arvaamaan että sinulla on maksamattomia ostoksia muuallakin kuin siinä kärryssä.

Olen nainen. Ja tavarat ihan ostoskärryssä olleet.  

Vierailija
100/120 |
01.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sanon edellä olevalle jos ei laita kapulaa, että ihanaa kun maksaa munkin ostokset, onkin rahat vähän vähissä.

Hei, loistoidea, kiitos!!! Mua kans ärsyttää kun ei saa laitettua sitä kapulaa, joko panttaan omia ostoksiani korissa tai sitte tungen ne ihan kiinni edellisen ostoksiin, siinähän odottelee kun kassa vähentelee kuitista. Ja tämä ei ole kettuilua kassahenkilölle, hän saa palkan, vaan sille aasille joka ei sitä kapulaa saa laitettua.

Miksi haluat tieten tahtoen hankaloittaa kassan työtä?

En tietenkään. Olen ollut kassana ja mulle oli ihan sama vähensinkö ostoksia vai lisäsinkö uusia. Sama palkka, sama "vaiva".